Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Trwa II etap konkursu MapMaker AW
Odpowiedz do tematu
Huzia na wikinga 2.0
Autor Wiadomość
Atarosek


Dołączył: 24 Cze 2018
Posty: 9
Wysłany: 2018-10-05, 18:56   Huzia na wikinga 2.0

Witam poszukujemy testerów i doradców do tworzenia ulepszonej mapy Huzia na Wikinga. Na dole znajdziecie plik z mapą, prosimy o sugestie itd. ;-)

Huzia na wikinga.h3m
Pobierz Plik ściągnięto 471 raz(y) 77 KB

 
Begrezen 
ostatnia ostoja AW



Pomógł: 21 razy
Wiek: 100
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 876
Skąd: z groty mbehemociej
Wysłany: 2018-10-05, 19:50   

-przesunac wlochy we wlasciwe miejsce
-sam kontynent jest spłaszczony, ale skoro mapa ma być jeszcze huzią to można przymknąć oko, ale wlochow nie daruję
-uzupelnic wodę i wyspy(chodzi tu glownie o ich zawartosc i brak straznikow)
-wyeliminować problem nadmiaru miast(USUWAJĄC JE) i zbalansowac ich ilosc pod kątem stref graczy
-w garnizonach miast umiescic straznikow by nie byly puste
-umiescic straznikow na sciezkach
-zablokowac czesc obiektow z miastach pobocznych i neutralnych
-wzmocnic straznikow stoczni i ogolnie stworkow na mapie, by nie mozna bylo od tak sobie od 2 tygodnia brykac po calej mapie
-wywalic polowe sciezek, ktore za bardzo przyspieszaja ekspansje gracza
- 15,125,0 do poprawy
- 21,120,0 co to ma być? 110.72,0 to samo
- wyglad podziemi pozostawia sporo do życzenia
-w afryce nie ma zywej duszy xD
-gdzie jakis balans obiektow w strefach graczy? gdzie banki?
-zdarzenia AI support to jest jakaś kpina. co to ma być, co tydzień +1000 złota? Tyle to sie dostaje za odwiedzenie jednego młynu. A zdarzenie w 112 dniu mozna sobie odpuscic, bo tyle gra trwac nie bedzie.

edit
no i jeszcze opcja "Sprawdz mapę" do wglądu xD

Uwaga, Nagi content +18 <<< wchodzisz na własną odpowiedzialność.
Ostatnio zmieniony przez Begrezen 2018-10-05, 20:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
Rakso
Rakso



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lis 2017
Posty: 42
Wysłany: 2018-10-05, 19:58   

Zrób mapkę odwzorowującą grę Medieval 2 Total war i jej fabułę tak, żeby z 5-6 frakcjami można było poprowadzić przygodę o podbój europy i pokonania złotej hordy mongołów, rozgrywka powinna przebiegać w sposób przygotowań i fabularnych zdarzeń dla każdej frakcji poprzedzające to zdarzenie i ostatecznie rozrachunek z nim, żeby gracz mógł się w czuć w średniowiecze i odnieść wrażenie, że rzeczywiście kończąc scenariusz mógł z dumą powiedzieć, że osobiście miał wpływ na przebieg historii.

Jeśli chodzi o estetykę mapy to popracuj nad nią, twoja mapka jest po prostu "prosta" estetycznie, może nawet i zbyt prosta jak na moje oko, co nie za bardzo zachęca do gry, gdyż każdy zna Huzię jaką jest i osobiście byłoby mi wszystko jedno czy odpalę w menu domyślną, czy Twoją(pewnie nawet bym nie zauważył). Polecam Ci poprzeglądać sporo najpopularniejszych map ze złotej ery mapmakerki H3 i zaczerpnąć z nich inspiracji estetycznych i pomysłów mechanicznych. Twórców takich jak Season, DarkLord, Nautilus(Biobob), Andrew Tanzi itp.

Odnoszę wrażenie, że bot dalej jest słabawy po samym spojrzeniu w edytor, możesz mu pomóc się lepiej rozwinąć między innymi eventami z boostami między granicami państw, obczaj sobie eventy na mapce mojego autorstwa "Annexation", zrozumiesz o co mi chodzi.

Nie rób mapki na odwal, bo mam wrażenie, że tak była robiona, byle wrzucić jak najszybciej na portal. Możesz mnie męczyć nawet na pw, z chęcią Ci pomogę obsypać Cię rozwiązaniami i sugestiami realizacji twoich pomysłów, oczywiście mapki za Ciebie nie będę robił. Masz w wstępie już cały pomysł na mapkę ode mnie, po prostu go pieczołowicie zrealizuj i włóż w to serce, im więcej czasu poświęcisz mapie, tym bardziej Ci się to opłaci. Hej

"Po grze gdy zajrzałem do edytora uśmiałem się nieco gdy zauważyłem, że autor nagminnie kopiował mój pomysł stworzenia w edytorze mapy do Heroes 3" - Słynny AW catchphrase
 
Atarosek


Dołączył: 24 Cze 2018
Posty: 9
Wysłany: 2018-10-06, 10:15   

Mapa jest tworzona z AzethMeron'em bo widzę że zwracacie się do nas w liczbie pojedynczej :P
 
Leance 



Pomógł: 44 razy
Wiek: 30
Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 2682
Skąd: Warszawa / Lublin
Wysłany: 2018-10-07, 17:50   

Nie lubię "Huzi na wikinga" jako mapy mającej odwzorowywać Europę. Uważam, że jeśli chodzi o mapy "Europy", to po przerobieniu dużo lepsza byłaby jedna z poniższych 2 map. Wojna w Europie wg mnie szczególnie ma potencjał, tylko wschód i Afryka są mega puste.

Wojna w Europie.h3m
Pobierz Plik ściągnięto 365 raz(y) 62,12 KB

Europe_v1.3.h3m
Pobierz Plik ściągnięto 342 raz(y) 66,08 KB

 
AzethMeron 

Wiek: 25
Dołączył: 09 Cze 2018
Posty: 2
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-10-27, 13:27   

"Sprawdź mapę". Jestem świadom że część obiektów jest niedostępna, ale to jest celowe. To po prostu ozdoby, nie mają dawać korzyści. Mapa nie jest budowana pod stricte "balans", a na pewno nie pod granie turniejowe xD
Botów jest dużo, a 112 dzień to około 4 miesiąc. Serio chcecie w tym czasie podbić całą europkę? Dla graczy doświadczonych, ale nadal niedzielnych ta mapa i tak ma wysoki poziom trudności.
W tej chwili bot po odblokowaniu wszystkich bonusów dostaje +-4000 golda tygodniowo i trochę zasobów. Dodajcie do tego, że startuje mając znacznie więcej zasobów niż gracz i ma podwojony przyrost.
Walory graficzne są i tak lepsze od oryginału, nie mnie to jednak oceniać. Wiem tylko że ja lepszych nie zrobię.

Także z mojego punktu widzenia (którego raczej nic nie zmieni) mapa potrzebuje dodania pełnej fabuły oraz zwiększenia ilości strażników i (może) jakiś banków pieniędzy i surowców. Wersja Allied prawdopodobnie podzieli graczy na:
- Polskę i Francję
- Rosję i Wielką Brytanię
- Hiszpanię i Włochy
- Niemcy i Wikingów

Pytanie jest również o to, czy różnica w siłach stronnictw nie jest przesadnie duża i czy wykorzystując dobrą taktykę da się ją zanegować.

Podziękowanie dla Ataro za całkowity rework rejonu Niemiec i słowiańszczyzny, dla mnie wygląda niesamowicie.
 
Begrezen 
ostatnia ostoja AW



Pomógł: 21 razy
Wiek: 100
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 876
Skąd: z groty mbehemociej
Wysłany: 2018-10-27, 15:55   

nie wiem więc jaki jest sens tego tematu. "chcemy rad i sugestii, ale i tak nic nie zmienimy, bo wiemy lepiej". mapę można ukończyć nawet i w 2 miesiące, wszedzie są ścieżki prowadzące z miasta do miasta więc niby co innego można tam robić, niż podbijać/rushować kolejne miasta? a 4k dodatkowego golda tygodniowo przy rzekomym podwojonym przyroście jest nadal kiepską sumką. lokacje typu 31,99 również stanowią ozdobę? dziwne macie poczucie estetyki, ale co kto lubi. reszta moich poprzednich sugestii została całkowicie opluta, więc chyba nie ma sensu dalej strzępić klawiatury. róbcie co chceta tam na tej swojej mapce i nie marnujcie ludziom czasu

Uwaga, Nagi content +18 <<< wchodzisz na własną odpowiedzialność.
 
AzethMeron 

Wiek: 25
Dołączył: 09 Cze 2018
Posty: 2
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-10-27, 16:33   

Nah, pracuję nad mapą z Ataroskiem i to Ataro zrobił temat, nie ja.
Zakładasz perfekcyjną znajomość mapy, to że gracze wiedzą gdzie są miasta, gdzie są wrogowie, gdzie atakować.
Podbicie wysp brytyjskich, odblokowanie siedlisk i zebranie sensownej armii mi osobiście zajęło miesiąc gry.
Lokacje typu 31,99 to ładny przykład tego, czego JA oczekiwałem że testujące osoby będą zgłaszać. Dziękuję.
 
Leance 



Pomógł: 44 razy
Wiek: 30
Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 2682
Skąd: Warszawa / Lublin
Wysłany: 2018-10-28, 15:44   

Weźcie się przerzuccie na coś innego. Jak widzę te kontury Francji i Hiszpanii, to wszystko się we mnie przewraca. Na strefę są ze 3 surowce na krzyż, a niektóre miejsca s ą dużo bardziej puste niż na oryginalnej mapie.
Ostatnio zmieniony przez Leance 2018-10-29, 18:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
SIRWilczek 
Także tego



Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 34
Skąd: Nowy Targ
Wysłany: 2018-10-29, 18:36   

Bojz. Mapy geograficzne nie są trudne, naprawde. A skoro chcieliście przebudować scenariusz to fabułe można zbudować wokół Inwazji Synów Ragnara na Brytanie czy chociażby ekspansji takiego Ruryka czy innego Dyre

Brain dead, eye drops
Pain meds, cyclops
Daybed, iPod
"May-back", Maybach
Trainwrecks, sidewalks
Payless, high-tops
K-Fed, iHop
Playtex, icebox
 
Atarosek


Dołączył: 24 Cze 2018
Posty: 9
Wysłany: 2024-05-04, 17:32   

Yo, porzuciłem plan zmian na tamtej mapie. Teraz zrobiłem nową wersję o rozmiarze G, dużo ładniejszą i ciekawszą. Swoją drogą, wiecie czy można by było zaprogramować więcej kolorów graczy do gry? Uważam że 8 na G czasem to zdecydowanie za mało i trzeba się gimnastykować. Fajnie by było mieć jeszcze np żółtego i jasnozielonego
 
Begrezen 
ostatnia ostoja AW



Pomógł: 21 razy
Wiek: 100
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 876
Skąd: z groty mbehemociej
Wysłany: 2024-05-04, 19:54   

Atarosek napisał/a:
Swoją drogą, wiecie czy można by było zaprogramować więcej kolorów graczy do gry? Uważam że 8 na G czasem to zdecydowanie za mało i trzeba się gimnastykować. Fajnie by było mieć jeszcze np żółtego i jasnozielonego


nie

Uwaga, Nagi content +18 <<< wchodzisz na własną odpowiedzialność.
 
agradek


Dołączył: 29 Lut 2020
Posty: 100
Wysłany: 2024-05-05, 07:46   

Atarosek napisał/a:
8 na G czasem to zdecydowanie za mało i trzeba się gimnastykować. Fajnie by było mieć jeszcze np żółtego i jasnozielonego


Serio? Za to później nie trzeba się gimnastykować podczas grania. Nawet przy ośmiu często gęsto ubijesz CPU boha i jedziesz walić te puste zamki, bo biedak nie może nawet świeżaka wynająć, żeby cię choć strzałką poczęstował... (I mówię to o grze na 200%, nawet nie chcę myśleć, co by było na "pionku" :lol: )

Chyba, że tworzymy mapy dla zabawy przy tworzeniu, nie dla grania w nie.

A może... multi dla 10 graczy? :shock:
 
michal1410 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Lis 2017
Posty: 76
Wysłany: 2024-05-05, 13:04   

Atarosek napisał/a:
Uważam że 8 na G czasem to zdecydowanie za mało i trzeba się gimnastykować. Fajnie by było mieć jeszcze np żółtego i jasnozielonego

Oczywiście masz rację.
Udostępnianie coraz większych rozmiarów map bez zwiększania liczby dostępnych graczy jest dosyć słabe. Oczywiście powinno też być zniesione absurdalne ograniczenie w ilości wynajmowanych bohaterów łącznie przez wszystkie CPU. Może ze względu na słabość komputerów 25 lat temu to miało jakiś sens, ale teraz już nie ma. Spokojnie mogliby udostępnić 12 kolorów z ilością bohaterów ograniczonych tylko tak jak dla graczy-ludzi.
Nie sądzę żeby ekipa rozwijająca obecnie grę się tym przejmowała, ale zmiana dopuszczalnej ilości bohaterów mogłaby popsuć jakieś stare mapy, dlatego powinni to zrobić dokładając kolejny poziom trudności. Przy okazji mogliby na tym poziomie wyrzucić kilka absurdalnych zachowań CPU - jak bieganie po polu bitwy za jakimś gryfem, podczas gdy łucznik rozstrzeliwuje mu wojsko.
Niestety gra rozwijana jest tylko pod kontem PvP i trzeba się z tym pogodzić.

II miejsce w MapMaker AW '22 (mapa "Arpad - zajęcie ojczyzny").
III miejsce w MapMaker AW '19 (mapa "Bolesław Krzywousty").
Wszystkie moje mapy:
https://www.heroes3.eu/do...thor=michal1410
 
agradek


Dołączył: 29 Lut 2020
Posty: 100
Wysłany: 2024-05-05, 14:57   

[quote="michal1410"] Może ze względu na słabość komputerów 25 lat temu to miało jakiś sens, ale teraz już nie ma. Spokojnie mogliby udostępnić 12 kolorów z ilością bohaterów ograniczonych tylko tak jak dla graczy-ludzi.{/quote]
Ale po co się ograniczać do 12? Myślę, że przeciętny procesor czterordzeniowy spokojnie "pociągnie" wszystkie 195 państw świata i to po ośmiu hirków. To by była mapa dopiero!
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group