Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Rozpoczynamy konkurs MapMaker AW 2022!
Odpowiedz do tematu
ZIMA STULECIA (wersja beta)
Autor Wiadomość
Aquariadael 
9



Wiek: 28
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 11
Skąd: From Here
Wysłany: 2018-03-25, 14:45   ZIMA STULECIA (wersja beta)

Dzień dobry,

nie wiem, czy jeszcze ktoś pamięta, ale kilka lat temu stworzyłem temat i naobiecywałem, że stworzę kampanie, która będzie miała ładne i duże mapy, ale przede wszystkim historię i fabułę na tyle rozwiniętą, na ile pozwala edytor heroesów. Oczywiście nic nie wyszło, bo robota mnie przerosła, ale obiecałem sobie, że już nigdy nie będę pisać i obiecywać, tylko zamiast tego będę działać a dopiero potem będę strzępić językiem. Nie wiem, jakim cudem, ale po wielu tygodniach pracy udało mi się coś stworzyć. Przyznam szczerze, że robota była ciężka, ale przyjemna. Fajnie jest coś stworzyć w grze, którą się kocha tyle lat. Od razu uprzedzam, że jest to moja pierwsza kampania, dlatego proszę nie oczekiwać cudów. Stworzyłem to i przyznam szczerze, że nie jestem dumny ze swojego dzieła, jako twórca, ale uważam, że gównem to to też nie jest i wierzę, że się może spodobać, bo włożyłem w nią naprawdę ogromny nakład czasu.

Krótki wstęp.


ZIMA STULECIA

10 lat trwa już najdłuższa zima, jaką pamięta Królestwo Sol. Prorokowie zapowiadali, że nadejdzie czas próby i śmierci, ale ludzie w końcu zapomnieli o słowach mędrców, wiecznie przejęci życiem doczesnym. Niewielu się na to przygotowywało, a jeszcze mniej wiedziało, jak będzie wyglądać ten czas próby i śmierci. Nazywasz się Elaidon i na długo przed nadejściem Zimy Stulecia służyłeś, jako najlepszy z najemników w królestwie. Twoja sława Cię wyprzedza i przez długi czas byłeś najmowany do zadań nie do wykonania za więcej niż godziwą stawkę. Niewielu może pozwolić sobie na Twoje usługi, ale Król Krainy Sol zdecydowanie należy do ludzi, którzy mogą sobie na to pozwolić. Odmowa nie wchodziła w grę i kiedy zostałeś zaproszony do Króla i dowiedziałeś się, co konkretnie masz uczynić, wiedziałeś, że nie możesz odmówić, choć pojęcia nie miałeś, co zrobić. Jak człowiek może powstrzymać coś, co leży tylko w mocy matki natury? Król najwyraźniej się nie kłopotał nad tym problemem, wierząc, że dokonasz niemożliwego, mówiąc, że skoro płaci, to wymaga. O tyle, o ile większości szaleńcom, którzy stawiają przed Tobą takie żądania możesz odmówić i przy okazji naubliżać, tak teraz wiedziałeś, że lepiej zachować własne zdanie dla siebie.




Wiem, że moja praca nie jest żadnym arcydziełem. Przyznam szczerze, że nawet nie powiedziałbym, że jest zwyczajnie "dobra", ale wierzę, że nie jest też jakimś ścierwem, które będziecie chcieli wyłączyć tuż po włączeniu.

Zrobienie tej kampanii zajęło mi naprawdę bardzo wiele nieprzespanych nocy. Wszystkie mapy tworzyłem ręcznie, fabułe pisałem i wymyślałem sam, ale najgorsze, zdecydowanie najgorsze było testowanie i nieustanne sprawdzanie, czy kampania wygląda tak, jak miała wyglądać. Przyznam szczerze, że to było najbardziej czasochłonne. Wiem, że niemożliwe jest wykluczenie wszystkich błędów, ale kampania została wytestowana przeze mnie i udało mi się ją przejść. (UWAGA. Tylko na poziomie 130%, czyli na "wieży" da się ją przejść i niższych.) Mimo wszystko wypuszczam to oficjalnie, jako wersję "beta", bo wciąż nie jestem zadowolony z ostatecznego efektu, ale przyznam szczerze, że krwawią mi oczy, kiedy otwieram edytor i niech już zostanie, jak jest.

Dodam od siebie, że nie wiem, jak Wy, ale ja mam niesamowity niedosyt jeśli chodzi o sterowanie najsilniejszymi jednostkami, dlatego siedliska błękitnych smoków, rdzawych, baśniowych i kryształowych znajdują się na mapach.

Tutaj screeny, żebyście mniej więcej wyglądali, jak jakościowo stoją mapy.

1.



2.



3.



4.



5.



6.



Bardzo chciałbym podziękować użytkownikowi o nazwie "Begrezen", bez pomocy którego nie byłoby w kampani polskich znaków. Dziękuję Ci raz jeszcze za pomoc.

Dodam jeszcze od siebie, że naprawdę zależy mi na wyrozumiałości, bo jestem dość wrażliwym człowiekiem, ale konstruktywną krytykę zniosę zawsze chętnie, pod warunkiem, że zostanie zachowana kultura. Tak na wszelki wypadek mówię.

Na zakończenie dodam, że możecie wrzucać tą kampanie, gdzie chcecie, byleby wspominać o twórcy, Aquariadael'u który naprawdę się namęczył i wypruł z siebie flaki, aby to stworzyć.

No nic. Przyznam szczerze, że fajnie by było, gdyby się komuś to spodobało, bo możliwe, że stworzyłbym coś jeszcze, ale jak nie wyjdzie, to trudno. Wiem, że lepiej, niż te kampanie nie dam rady stworzyć następnych.

Zima Stulecia.h3c
Pobierz Plik ściągnięto 259 raz(y) 188,66 KB

Ostatnio zmieniony przez Aquariadael 2018-03-25, 18:40, w całości zmieniany 2 razy  
 
Ravciozo 
Wielki Wuadca



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 874
Skąd: Polska, Opole
Wysłany: 2018-03-25, 16:38   

Mapki wyglądają naprawdę estetycznie. Zapowiada się dobra kampania :)

And we'll all dance alone to the tune of your death...
 
Aquariadael 
9



Wiek: 28
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 11
Skąd: From Here
Wysłany: 2018-03-25, 18:38   

Bardzo dziękuję. :) Mam nadzieję, że reszta też przypadnie do gustu. Ciężko napisać jakąś dobrą historie i wyszło jak wyszło, ale starałem się, jak mogłem.

EDIT: Zapomniałem dodać, że w pierwszej misji w zamkach fortecy poustawiałem najbardziej użyteczne zaklęcia, które przydadzą się w następnych misjach.
 
New Year 
Rinasce piu gloriosa



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 666
Skąd: Z krainy ognia
Wysłany: 2018-03-25, 19:25   

Przeszedłem pierwszą misję. Mapa nie jest zbyt dobra. Pozwolę sobie wymienić w punktach dlaczego. Jeżeli chcesz to mogę wysłać ci zapis z każdego dnia. Grałem na 160% bez większego pośpiechu.

1.Błędy
a)Po co jest stocznia na prawo od drugiej fortecy?
b)Czerwony ma 2x gorszą pozycję od brązowego. Czemu w takim razie jest on ostatnim przeciwnikiem?
c)Jak pokonasz wszystkich wrogów to wygrywasz nie zdobywając kuli płonącego ognia. Nie bez przyczyny w niektórych mapach i kampaniach są umieszczane niedostępne zamki w podziemiach.
d)Po co jest czerwony klucznik? Przed czym ma on chronić. Dla 99% będzie to zbędny klucznik (chyba, że pominiesz go wcześniej, a nie jest on wyjątkowo trudny do zdobycia).

2.Mniejsze uwagi (nie są to błędy, ale wciąż to denerwuje)
a)Można pominąć każdą walką idąc wprost przed siebie. Nie ma obowiązku zabijania żadnego wrogiego herosa. Nie zdarzyło mi się aby AI mnie zaatakowało. Zazwyczaj siedzi sobie w zamku i czeka na nic. Wystarczy tylko zdobyć statystyki z budynków.
b)Maksymalny poziom to 20. Jest to naprawdę fatalny pomysł. Masz już wówczas rozwiniętego na maksa bohatera. Zero przyjemności z następnych map jeżeli chodzi o rozwijanie bohatera. Popatrz na to jak wyglądają kampanie stworzone przez twórców. Tam jest w miarę sensowny limit poziomów. Tutaj na pierwszej mapie można osiągnąć 20 poziom, a na drugiej 22 poziom.
c)Byłoby miło gdyby jacyś bohaterowie przechodzili. Miałbym przyczynę, aby rozwijać kogoś więcej niż głównego bohatera.
d)Za dużo jest białych strażników granicznych. Tylko ten który chroni nas przed brązowym ma jakiś sens. Reszta nic nie robi.

Można wypominać wiele rzeczy pierwszej mapie. Wiele z nich zależy od gustu gracza. Jednak jest jedna rzecz, która można zamienić tę kampanię w największą nudę na świecie. Chodzi o schemat budowy mapy.

3.Schemat budowy mapy.
Mamy swoje własne terytorium, które zazwyczaj jest niedostępne dla wroga (bądź dobrze bronione). Pokonujemy pierwszego wroga. Potem za klucznikiem jest drugi wróg. Potem za klucznikiem jest trzeci wróg itd. Widzimy schemat? Wróg siedzi na swoim polu i właściwie nic nie może zrobić. Jeżeli będzie on słaby to po prostu go pokonasz. Jak za silny to go ominiesz. Problemem jest to, że każda mapa z kampanii jest oparta na tym schemacie. Przez cztery misje robisz właściwie to samo. To tak jak gdybyś grał w Wiedźmina 3 cztery razy pod rząd. Gra może być niesamowita. Tylko że po jakimś czasie zacznie to być nudne.

Aquariadael napisał/a:
EDIT: Zapomniałem dodać, że w pierwszej misji w zamkach fortecy poustawiałem najbardziej użyteczne zaklęcia, które przydadzą się w następnych misjach.

Te chatki wiedźmy, które dają przydatne umiejętności i zwój z portalem miejskim to też twoja sprawa czy ja mam po prostu szczęście? Za mocno obdarowujesz gracza. Kampania może być prosta tylko, że bez przesady (to samo dotyczy trudnych kampanii). Dodatkowo czerwony ma w swoim głównym mieście graala. Jako że jest on po drodze i zazwyczaj łatwy do zdobycia, a dodatkowo są to wrota żywiołów to jak możemy się łatwo domyślić mamy dostęp do większości czarów tam dostępnych. Nie wiem ile zdobyłem z tego zamku, ale nawet jeżeli niewiele to pozostałe gildie dały mi wystarczająco dużo czarów, aby przetrwać.

Pozwolę zakończyć pozytywnym akcentem, żeby nie było, że mapa nie ma wad. Kampania jest dobra jeżeli po prostu chcesz sobie pobiegać bohaterem po mapie bez większego wyzwania. Wygląda też dość ładnie. Taki miły odstresowywacz bym rzekł. Jako że nie wyszło jeszcze spolszczenie do HoTa 1.5.3 to trochę trudno było mi przeczytać fabułę, ale coś tam wyczytałem. Nie jest może spektakularna, ale poziom jako tako trzyma.

PS: Zerknąłem sobie na kolejne mapy z tej kampanii. Mam pewne obawy dotyczące drugiej misji, ale jak ją skończę to napiszę.

Aquariadael napisał/a:
(UWAGA. Tylko na poziomie 130%, czyli na "wieży" da się ją przejść i niższych.)

Nie wróży to zbyt dobrze. Zobaczę czy tak rzeczywiście jest. Pierwszą misję można przejść na 160% i pewnie też na 200% bez większych problemów.

Feniks zawsze zaczyna ale TO ZAWSZE
 
Aquariadael 
9



Wiek: 28
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 11
Skąd: From Here
Wysłany: 2018-03-25, 20:34   

Dziękuję za odpowiedź.

Cytat:
Przeszedłem pierwszą misję. Mapa nie jest zbyt dobra. Pozwolę sobie wymienić w punktach dlaczego. Jeżeli chcesz to mogę wysłać ci zapis z każdego dnia. Grałem na 160% bez większego pośpiechu.

Nie ma potrzeby wysyłać zapisu z każdego dnia. Wierzę. :)

Cytat:
1.Błędy


To moje pierwsza kampania i byłbym ździwiony, jakby była w porządku.


Cytat:
a)Po co jest stocznia na prawo od drugiej fortecy?


O kurczę, zapomniałem, że ją tam dałem. Miałem ją skasować, ale zapomniałem.

Cytat:
b)Czerwony ma 2x gorszą pozycję od brązowego. Czemu w takim razie jest on ostatnim przeciwnikiem?


Prawdę mówiąc, to jeśli dobrze pamiętam - starałem się dać silniejszego bohatera u brązowego, choć zgadzam się, że faktycznie pozycje ma gorszą.

Cytat:
Jak pokonasz wszystkich wrogów to wygrywasz nie zdobywając kuli płonącego ognia. Nie bez przyczyny w niektórych mapach i kampaniach są umieszczane niedostępne zamki w podziemiach.

O kurczę! Dziękuję za informacje, bo nie miałem pojęcia, jak rozwiązać ten problem i myślałem, że się nie da. Jeśli będę coś jeszcze tworzyć to zapamiętam tą rade. :)

Cytat:

d)Po co jest czerwony klucznik? Przed czym ma on chronić. Dla 99% będzie to zbędny klucznik (chyba, że pominiesz go wcześniej, a nie jest on wyjątkowo trudny do zdobycia).


Zgadzam się, bez bicia przyznaję się, że faktycznie jest bezużyteczny. Niepotrzebnie go dałem i przyznam szczerze, że nie pamiętam nawet dlaczego.

Cytat:
2.Mniejsze uwagi (nie są to błędy, ale wciąż to denerwuje)


Nie rozumiem do końca co masz na myśli mówiąc "Mniejsze uwagi." Mógłbyś sprecyzować? W sensie, że staram się zwracać w tekście na coś uwagę za często?

Cytat:
a)Można pominąć każdą walką idąc wprost przed siebie. Nie ma obowiązku zabijania żadnego wrogiego herosa. Nie zdarzyło mi się aby AI mnie zaatakowało.


Zamysł był taki, żeby gracz czuł się bezpiecznie w swoim terytorium, ale unikanie walki z wrogim bohaterem na jego terytorium nie było zamierzone.

Cytat:
b)Maksymalny poziom to 20. Jest to naprawdę fatalny pomysł. Masz już wówczas rozwiniętego na maksa bohatera. Zero przyjemności z następnych map jeżeli chodzi o rozwijanie bohatera. Popatrz na to jak wyglądają kampanie stworzone przez twórców. Tam jest w miarę sensowny limit poziomów. Tutaj na pierwszej mapie można osiągnąć 20 poziom, a na drugiej 22 poziom.


To prawda. Zamysł faktycznie jest tu totalnie nie trafiony, ale z jakiegoś dziwnego powodu odniosłem wrażenie, że tak będzie fajniej, choć teraz rzeczywiście wydaję się to być niezbyt rozsądne. Ech.

Cytat:
c)Byłoby miło gdyby jacyś bohaterowie przechodzili. Miałbym przyczynę, aby rozwijać kogoś więcej niż głównego bohatera.


Faktycznie, zrobienie tego nie byłoby ciężkie a uprzyjemniłoby rozgrywke.

Cytat:
d)Za dużo jest białych strażników granicznych. Tylko ten który chroni nas przed brązowym ma jakiś sens. Reszta nic nie robi.


To prawda. Za dużo ich nawaliłem.

Cytat:
Można wypominać wiele rzeczy pierwszej mapie. Wiele z nich zależy od gustu gracza. Jednak jest jedna rzecz, która można zamienić tę kampanię w największą nudę na świecie. Chodzi o schemat budowy mapy.

3.Schemat budowy mapy.
Mamy swoje własne terytorium, które zazwyczaj jest niedostępne dla wroga (bądź dobrze bronione). Pokonujemy pierwszego wroga. Potem za klucznikiem jest drugi wróg. Potem za klucznikiem jest trzeci wróg itd. Widzimy schemat? Wróg siedzi na swoim polu i właściwie nic nie może zrobić. Jeżeli będzie on słaby to po prostu go pokonasz. Jak za silny to go ominiesz. Problemem jest to, że każda mapa z kampanii jest oparta na tym schemacie. Przez cztery misje robisz właściwie to samo. To tak jak gdybyś grał w Wiedźmina 3 cztery razy pod rząd. Gra może być niesamowita. Tylko że po jakimś czasie zacznie to być nudne.


Ech. Właśnie to jest największa bolączka, jaka mnie złapała, kiedy przyjrzałem się swojemu dziełu. Każda. Misja. Jest. Taka. Sama.

Problem leży w mojej kreatywności i dostrzegłem schematyczność, kiedy było już za późno, ale następnym razem się to zmieni.

Cytat:
Te chatki wiedźmy, które dają przydatne umiejętności i zwój z portalem miejskim to też twoja sprawa czy ja mam po prostu szczęście? Za mocno obdarowujesz gracza. Kampania może być prosta tylko, że bez przesady (to samo dotyczy trudnych kampanii). Dodatkowo czerwony ma w swoim głównym mieście graala. Jako że jest on po drodze i zazwyczaj łatwy do zdobycia, a dodatkowo są to wrota żywiołów to jak możemy się łatwo domyślić mamy dostęp do większości czarów tam dostępnych. Nie wiem ile zdobyłem z tego zamku, ale nawet jeżeli niewiele to pozostałe gildie dały mi wystarczająco dużo czarów, aby przetrwać.


Tak, te chatki wiedźmy to też był zamysł i zwój również. Jeśli chodzi o te 1wsze to faktycznie może to być złym wyborem, jeśli człowiek nastawia się na nieprzewidziany rozwój, ale bałem się, że trafi się sokoli wzrok czy coś w ten deseń i postać na straty, ale wyeliminowałem w ten sposób element nieprzywidywalności, który mógłby być ciekawszy.

O kurcze. O Graalu u czerwonego zapomniałem na śmierć, że to jest Conflux i daje zaklęcia. *Strzela soczystego facepalma.*

Cytat:
Pozwolę zakończyć pozytywnym akcentem, żeby nie było, że mapa nie ma wad. Kampania jest dobra jeżeli po prostu chcesz sobie pobiegać bohaterem po mapie bez większego wyzwania. Wygląda też dość ładnie. Taki miły odstresowywacz bym rzekł. Jako że nie wyszło jeszcze spolszczenie do HoTa 1.5.3 to trochę trudno było mi przeczytać fabułę, ale coś tam wyczytałem. Nie jest może spektakularna, ale poziom jako tako trzyma.


Prawdę mówiąc to akurat było zamierzone, bo miało to być takie klikanie w heroesy z przerwami na trochę fabuły. Misja miała natomiast być trochę ciężka, ale nie jestem zbyt uzdolnionym graczem i mi trochę wyzwania sprawiała. Szkoda, że grasz bez spolszczenia na Hocie, bo krzaczki mogą być dość denerwujące. Wiem, że to, co napisałem nie jest jakichś wysokich lotów, ale się starałem.

Cytat:
PS: Zerknąłem sobie na kolejne mapy z tej kampanii. Mam pewne obawy dotyczące drugiej misji, ale jak ją skończę to napiszę.


OK.

Cytat:
Nie wróży to zbyt dobrze. Zobaczę czy tak rzeczywiście jest. Pierwszą misję można przejść na 160% i pewnie też na 200% bez większych problemów.


Wiesz, chyba właśnie tak rzeczywiście nie jest. Prawdę mówiąc to ja trochę noobshit jestem i nie ogarniam, jak inni grają w heroesy. Ja tylko z ojcem i kuzynami grywam dla zabawy i mi się ta misja wydawała trochę ciężka.

W każdym razie bardzo dziękuję Ci za konstruktywną krytykę. Wiele rzeczy zrobię inaczej, kiedy znowu zajmę się edytorem.
 
New Year 
Rinasce piu gloriosa



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 666
Skąd: Z krainy ognia
Wysłany: 2018-03-25, 21:16   

Aquariadael napisał/a:
Nie rozumiem do końca co masz na myśli mówiąc "Mniejsze uwagi." Mógłbyś sprecyzować? W sensie, że staram się zwracać w tekście na coś uwagę za często?

Może po prostu nazwijmy to błędami. Jedyna różnica pomiędzy punktem 1 a 2 jest taka, że ten 2 można jeszcze uzasadnić jako "pomysł" autora. Następnym razem daruję sobie takie coś i po prostu wymienię to w błędach.

Aquariadael napisał/a:
Szkoda, że grasz bez spolszczenia na Hocie, bo krzaczki mogą być dość denerwujące.

Nie ma jeszcze spolszczenia do najnowszej wersji HoTA. Żeby czytać fabułę musiałbym poczekać do momentu aż będzie nowa wersja spolszczenia. Mogłem owszem cofnąć wersję i tam mieć spolszczenie. Tylko dla mnie od zawsze nowe elementy>fabuła.

Aquariadael napisał/a:
Tak, te chatki wiedźmy to też był zamysł i zwój również. Jeśli chodzi o te 1wsze to faktycznie może to być złym wyborem, jeśli człowiek nastawia się na nieprzewidziany rozwój, ale bałem się, że trafi się sokoli wzrok czy coś w ten deseń i postać na straty, ale wyeliminowałem w ten sposób element nieprzywidywalności, który mógłby być ciekawszy.

Na jakiej wersji HoTA grasz? W wersji 1.5.0 wprowadzono opcję nieprzyjęcia umiejętności oferowanej przez wiedźmę. Nawet jak się trafi coś beznadziejnego i to zaakceptujemy to istnieje coś takiego jak autozapis. Możemy wczytać grę niewiele tracąc.

Też jeszcze jedna porada. Co za dużo to nie zdrowo. Umieszczanie w niedalekim dystansie 6 chatek wiedźm nie wygląda dobrze, ani nie jest przydatne. To dotyczy właściwie każdej rzeczy (może oprócz surowców, ale też znajmy limit) Poradnik Begrezena (który polecam przeczytać) wymienia rzeczy, których powinno się unikać.

Feniks zawsze zaczyna ale TO ZAWSZE
 
Aquariadael 
9



Wiek: 28
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 11
Skąd: From Here
Wysłany: 2018-03-26, 01:28   

Cytat:
Nie ma jeszcze spolszczenia do najnowszej wersji HoTA. Żeby czytać fabułę musiałbym poczekać do momentu aż będzie nowa wersja spolszczenia. Mogłem owszem cofnąć wersję i tam mieć spolszczenie. Tylko dla mnie od zawsze nowe elementy>fabuła.


Mi chodziło raczej o to, żeby w HD modzie odpalić Shadow of Death i tak grać w kampanie. Sam tak robię, bo wtedy są polskie znaki, ale też się trochę traci, bo Hota dodaję sporo fajnych rzeczy. Wiesz, ja właśnie zawsze wolę fabułe.

Cytat:
Na jakiej wersji HoTA grasz? W wersji 1.5.0 wprowadzono opcję nieprzyjęcia umiejętności oferowanej przez wiedźmę. Nawet jak się trafi coś beznadziejnego i to zaakceptujemy to istnieje coś takiego jak autozapis. Możemy wczytać grę niewiele tracąc.


Hote mam najnowszą, ale tą pierwszą mape robiłem dość dawno temu i wtedy nie było jeszcze tej opcji. (Jeśli dobrze pamiętam.) Mimo wszystko powinienem był sobie przypomnieć o tych chatkach i je zmienić. Wczytanie autozapisu sprawia, że skille generują się inne? Myślałem, że to jest niezmienne i przy starcie gry one się generują i dop. powtórzenie misji w kampanii zmieni skille, jakie się trafią w rozgrywce.

Cytat:
Też jeszcze jedna porada. Co za dużo to nie zdrowo. Umieszczanie w niedalekim dystansie 6 chatek wiedźm nie wygląda dobrze, ani nie jest przydatne. To dotyczy właściwie każdej rzeczy (może oprócz surowców, ale też znajmy limit) Poradnik Begrezena (który polecam przeczytać) wymienia rzeczy, których powinno się unikać.


Wiem i przyznam szczerze, że zależy mi bardzo na estetyce i bardzo, ale to bardzo bolało mnie stawianie tych sześciu chatek wiedźmy, ale to tylko jedno takie miejsce, więc przebolałem to jakoś. :P

Kiedy tworzyłem tą kampanie nie zależało mi na jakimś super gameplayu, tylko jak to ująłeś, ot takie coś do poklikania i poczytania sobie. ; ) Choć wiele rzeczy zrobiłbym inaczej i dziękuję raz jeszcze, że wskazałeś mi sporo problemów.
 
New Year 
Rinasce piu gloriosa



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 666
Skąd: Z krainy ognia
Wysłany: 2018-03-26, 15:01   

Aquariadael napisał/a:
Mi chodziło raczej o to, żeby w HD modzie odpalić Shadow of Death i tak grać w kampanie. Sam tak robię, bo wtedy są polskie znaki, ale też się trochę traci, bo Hota dodaję sporo fajnych rzeczy. Wiesz, ja właśnie zawsze wolę fabułe.

To jest to kampania pod SoD? Przepraszam w takim razie za pomyłkę. Powinienem po screenach zauważyć, że to nie jest edytor HoTA. Zmyliło mnie to:
Aquariadael napisał/a:
Bardzo chciałbym podziękować użytkownikowi o nazwie "Begrezen", bez pomocy którego nie byłoby w kampani polskich znaków. Dziękuję Ci raz jeszcze za pomoc.

Wydawało mi się, że bez większych problemów można w SoD zrobić kampanię z polskimi znakami. Jednak ekspertem nie jestem i mogę być w błędzie.

Aquariadael napisał/a:
Wczytanie autozapisu sprawia, że skille generują się inne?

Są takie same. Tylko że jak wiesz, że tutaj jest sokoli wzrok to chyba ponownie nie wejdziesz, prawda?

Feniks zawsze zaczyna ale TO ZAWSZE
 
Aquariadael 
9



Wiek: 28
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 11
Skąd: From Here
Wysłany: 2018-03-26, 16:22   

Cytat:
To jest to kampania pod SoD? Przepraszam w takim razie za pomyłkę. Powinienem po screenach zauważyć, że to nie jest edytor HoTA.


Spoko, nic się nie stało.

Cytat:
Zmyliło mnie to:


Cytat:
Wydawało mi się, że bez większych problemów można w SoD zrobić kampanię z polskimi znakami. Jednak ekspertem nie jestem i mogę być w błędzie.


Tak, to prawda, można zrobić bez większych problemów, ale ja o tym nie wiedziałem i sporo durnych rzeczy pisałem, nie wiedząc, dlaczego nie mam polskich znaków (na początku robiłem kampanie w Complete Edition gdzie ich nie ma) i Begrezen mnie uświadomił. Ja średnio bystry jestem człowiek, jak widać. :P

Cytat:
Są takie same. Tylko że jak wiesz, że tutaj jest sokoli wzrok to chyba ponownie nie wejdziesz, prawda?


Aaa, faktycznie. To prawda.

Powiem szczerze, że nie mam ochoty dłubać w tej kampanii i dlatego wiele rzeczy pozostawiłbym bez zmian, wprowadziłbym jeszcze kilka poprawek i np. pousuwał tą stocznie i namioty i tego graala u czerwonego, ale tak naprawdę to nie chcę mi się w niej już wiele zrobić, bo spełnia swoją funkcję jako takie klikanie i bieganie po mapach na luzie z przerwami na czytanei fabuły. Mi to wystarcza. Nie jest ona dobra, ale jakoś da się w to grać. Zdecydowanie bardziej mam ochotę zrobić coś od zera, bo teraz mniej więcej wiem, jak to powinno wyglądać i dzięki Tobie wiem już, jakie błędy popełniłem i w następnej kampani byłyby one wyeliminowane.

Jak wygląda proces dodawania kampanii na stronie? Musicie ją wytestować do końca? (Jeszcze kilka rzeczy bym zmienił, ale tak naprawdę, to ciężko mi przy niej dłubać i wiele zmieniać, jak nie mam do tego żadnej motywacji. Wolałbym coś nowego zrobić.)
 
New Year 
Rinasce piu gloriosa



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 666
Skąd: Z krainy ognia
Wysłany: 2018-03-26, 17:42   

Aquariadael napisał/a:
Jak wygląda proces dodawania kampanii na stronie? Musicie ją wytestować do końca? (Jeszcze kilka rzeczy bym zmienił, ale tak naprawdę, to ciężko mi przy niej dłubać i wiele zmieniać, jak nie mam do tego żadnej motywacji. Wolałbym coś nowego zrobić.)

Możesz ją teoretycznie dodać przez upload (umieszczasz kampanię zamiast mapy). Jednak najlepszą opcją będzie napisanie do mbehemota i prośba o wstawienie kampanii.

Feniks zawsze zaczyna ale TO ZAWSZE
 
Aquariadael 
9



Wiek: 28
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 11
Skąd: From Here
Wysłany: 2022-09-21, 16:22   

Cześć,

wiele lat temu stworzyłem i skończyłem kampanie, ale nigdy jej nie udostępniłem... Zupełnie o nie j zapomniałem, ale w końcu sobie o niej przypomniałem, gdy przeglądałem mój stary folder na dysku przenośnym. :)) Cud, że się zachowało. Postanowiłem, że ją udostępnię, bo włożyłem w nią ogrom czasu i pracy. Bardzo skupiałem się na fabule, zabawie, klimacie i na tym, aby mapy były przyjemne dla oka. Chciałbym żeby sprawiła komuś tyle radości, ile mi jej tworzenie. Warto wspomnieć, że nie skupiałem się zbytnio na mechanice/poziomie trudności, więc mapa będzie idealna dla niedzielnych graczy, który chcą sobie odpocząć . :))

Bardzo będę wdzięczny za informacje, jak zamieścić ją na tej stronie. Podobno najlepiej by było, jakby jakiś admin to zrobił, taki był ostatni post w tym temacie. Pisałem do mbehemota, ale wiadomość ciągle jest otagowana jako "do wysłania", zamiast "wysłane" i nie wiem, jak to zmienić... Załączam tu kampanie w załączniku. Jest skończona. Ogólnie wszelkie prawa zastrzeżone, bo sam wszystko zrobiłem, ale pozwalam ją wrzucać wszędzie, gdzie kto chce, ale zawsze z informacją, że autor to tylko ja, tzn: Aquariadael.

( W ogóle, jakby komuś się spodobała, to byłbym mega wdzięczny za wrzucanie jej do jakichś innych stron..) Sam mogę też to zrobić, ale nie wiem, na jakich stronach można zamieszczać kampanie, aby polacy je znajdowali? Na Kwasowej Grocie i Jaskini Behemota są tylko scenariusze do wrzucenia, chyba, że źle szukam?

Jak ktoś ją gdzieś będzie zamieszczać, to fajnie by było załączyć opis, który kiedyś stworzyłem:

ZIMA STULECIA

10 lat trwa już najdłuższa zima, jaką pamięta Królestwo Sol. Prorokowie zapowiadali, że nadejdzie czas próby i śmierci, ale ludzie w końcu zapomnieli o słowach mędrców, wiecznie przejęci życiem doczesnym. Niewielu się na to przygotowywało, a jeszcze mniej wiedziało, jak będzie wyglądać ten czas próby i śmierci. Nazywasz się Elaidon i na długo przed nadejściem Zimy Stulecia służyłeś, jako najlepszy z najemników w królestwie. Twoja sława Cię wyprzedza i przez długi czas byłeś najmowany do zadań nie do wykonania za więcej niż godziwą stawkę. Niewielu może pozwolić sobie na Twoje usługi, ale Król Krainy Sol zdecydowanie należy do ludzi, którzy mogą sobie na to pozwolić. Odmowa nie wchodziła w grę i kiedy zostałeś zaproszony do Króla i dowiedziałeś się, co konkretnie masz uczynić, wiedziałeś, że nie możesz odmówić, choć pojęcia nie miałeś, co zrobić. Jak człowiek może powstrzymać coś, co leży tylko w mocy matki natury? Król najwyraźniej się nie kłopotał nad tym problemem, wierząc, że dokonasz niemożliwego, mówiąc, że skoro płaci, to wymaga. O tyle, o ile większości szaleńcom, którzy stawiają przed Tobą takie żądania możesz odmówić i przy okazji naubliżać, tak teraz wiedziałeś, że lepiej zachować własne zdanie dla siebie."

Pozdrawiam,
Aquariadel.

Zima Stulecia.h3c
Pobierz Plik ściągnięto 52 raz(y) 189 KB

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group