Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Trwa II etap konkursu MapMaker AW
Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat «» Następny temat
Heroes of Might and Magic VI? VII? Więcej? Inne mrzonki?
Autor Wiadomość
Tarnoob
[Usunięty]

Wysłany: 2007-10-28, 15:26   Heroes of Might and Magic VI? VII? Więcej? Inne mrzonki?

O tak, już się pewnie domyślacie, o czym traktuje ten temat. Tutaj właśnie można dzielić się swoimi marzeniami, pomysłami i nadziejami co do przyszłości sagi. I proszę, niech nie będą to jakieś nic nie wnoszące do tematu wypowiedzi w stylu "dobrze, żeby było dobrze", albo "byłoby fajnie, gdyby zrobili to fajnie". Naprawdę, jeżeli nie masz żadnego pomysłu godnego zaprezentowania szerszemu gronu, odejdź.

Mnie naszły trochę niecodzienne refleksje, a mianowicie nie związane z mechaniką gry - Heroes IV sprawiło, że co do niej zawsze będą mniejsze lub większe zastrzeżenia. Potwierdziła to piątka niewprowadzająca praktycznie żadnych odczuwalnych innowacji. Zastrzega się jej, że jest zbyt podobna do trójki - tak więc zmiany są konieczne.
Natomiast z drugiej strony, jeżeli będzie miała miejsce rewolucja, problem będzie taki sam jak z Czwórką - nie wszystkim się spodoba i będzie porównywana do trójki mimo iż nie będzie miała z nią zbyt wiele wspólnego.
Gdyby jednak pójść na kompromis, pojawiłby się kolejny spór. Jedni by mówili, że nowa część mogłaby być bardziej podobna do wspaniałej trójki, inni, że do stawiającej na prężny rozwój czwórki.
Co za tym idzie, pod względem mechaniki gry bardzo ciężko będzie dokonać kolejnego"cudu". Co jednak sprawia, że w "trójkę" gra się wytrwale całymi latami, a w pozostałe części już z mniejszym zapałem? Że trójka może być wręcz czyimś hobby, a także da się poświęcać jej mnóstwo czasu (i bynajmniej nie chodzi tu o same granie)?
Nie wiem, czy właśnie w tym tkwi sęk, ale odnoszę wrażenie, że wielce znaczący (jeżeli nie decydujący) wpływ na "wieczność" gry ma jej potencjał. Kto z pro-graczy nie kolekcjonuje map i kampanii? Który z nich nie uczestniczy w turniejach? Jaki fan parający się informatyką nie próbuje pisać własnych skryptów? Czy znacie jakiegoś wielce oddanego "heroesowego łowcę przygód", który nie próbuje wyłapywać wszelkich ciekawostek i ukrytych smaczków, takich jak dajmy na to Forge? Chyba właśnie w tym, że da się dużo robić "o tej grze", a nie tylko w nią grać tkwi jej "tajemnica nieznudzenia się".
Twórcy przyszłych części powinni brać takie rzeczy pod uwagę, jeżeli mają zamiar stworzyć kolejny fenomen. Tak więc od szóstki/siódemki/ósemki/dalszych części (niepotrzebne skreślić) oczekuję między innymi:

:arrow: Edytora map, aby było co kolekcjonować i tworzyć
:arrow: Edytora obiektów, lokacji i dekoracji, które dałoby się wlutować w plik mapy
- aby każdemu dziełu (czytaj: mapie) nadać własny urok, niepowtarzalność i klimat
:arrow: Edytora bohaterów (łącznie z edycją ich profesji), aby zachwycać coraz to ciekawszymi historiami coraz to ciekawszych postaci (a nie tak jak w trójce wszystko ogranicza się do znanej wszystkim ekipy)
:arrow: Edytora kampanii, żeby kolekcje wspaniałych map o wspaniałych bohaterach łączyć w całe serie
:arrow: Edytora przerywników filmowych, aby nie ograniczać się wiecznie do tych oryginalnych, znanych na pamięć
:arrow: Edytora Kronik (?), aby kolekcje doskonałych, będących efektem ciężkiej pracy natchnionych artystów kampanii łączyć w oddzielne pół-dodatki (takie jak Heroes Chronicles)
:arrow: Własnego języka programowania, aby po latach zdolni hobbyści i fani zaskakiwali wspaniałymi pomysłami i kombinacjami pomysłów na niespotykane, grywalne elementy rozgrywki
:arrow: Wsparcia ze strony Ubivalu polegającego na tym, że największe cudeńka fanowskie, jakich oni (Ubival) sami nigdy by nie stworzyli były sprzedawane za symboliczną cenę wytłoczenia płyty w regularnie wydawanych "kolekcjach" - wtedy ktoś mógłby postawić sobie na półce pudełko z pozbawionym błędów WoG-iem do Heroes VII i powiedzieć sobie w duchu "nikt mi nie wmówi, że to nieliczący się produkt nieoficjalny"
Ostatnio zmieniony przez Tarnoob 2010-05-07, 18:33, w całości zmieniany 3 razy  
 
luk2255 
luk2255



Wiek: 36
Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 15
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2007-11-01, 17:54   

Dużo ogólnie napisałeś, ale ja od następnych części oczekuje:

- 8 zamków w podstawce,
- tak jak już wspomniałes przydało by się cos całkiem nowego - może całkiem stworzona od podstaw nowa rasa (zamek), jednostki, bohaterowie,
- głównie oczekuje żeby gra nie była robiona najwowszą technologią, żeby znowu nie trzeba było zmieniać komputera żeby sobie pograć w Heroes VI...
- podsumowująć wydaje mi się że przydało by się coś wciągającego całkiem innego niż dotychczas, coś co by zauroczyło znowu milony graczy na całym świecie...

Każdy bezsens ma swój sens bo bez sensu nie ma sensu...

Heroes of might and magic i nic wiecej....
 
 
lol772 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 3176
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2007-11-01, 18:39   

-spore wymagania
-fajna nazwa i z 5 dodatków
-10 miast w podstawce i po 2-3 w dodatkach
-pelne 3D
-grywalność jak miód
a i jeszcze żeby produkował ubisoft a nie EA Games(nienawidzę)a ativision też może produkować herosy!
Ostatnio zmieniony przez lol772 2007-11-02, 17:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
hrabia Rödrück
poczatkujacy



Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 71
Skąd: Stettin
Wysłany: 2007-11-02, 16:31   Re: Heroes of Might and Magic VI? VII? Więcej? Inne mrzonki?

Tarnum napisał/a:
Co za tym idzie, pod względem mechaniki gry bardzo ciężko będzie dokonać kolejnego"cudu". Co jednak sprawia, że w "trójkę" gra się wytrwale całymi latami, a w pozostałe części już z mniejszym zapałem? Że trójka może być wręcz czyimś hobby, a także da się poświęcać jej mnóstwo czasu (i bynajmniej nie chodzi tu o same granie)?
Nie wiem, czy właśnie w tym tkwi sęk, ale odnoszę wrażenie, że wielce znaczący (jeżeli nie decydujący) wpływ na "wieczność" gry ma jej potencjał. Kto z pro-graczy nie kolekcjonuje map i kampanii? Który z nich nie uczestniczy w turniejach? Jaki fan parający się informatyką nie próbuje pisać własnych skryptów? Czy znacie jakiegoś wielce oddanego "heroesowego łowcę przygód", który nie próbuje wyłapywać wszelkich ciekawostek i ukrytych smaczków, takich jak dajmy na to Forge? Chyba właśnie w tym, że da się dużo robić "o tej grze", a nie tylko w nią grać(...)

:arrow: Edytora map, aby było co kolekcjonować i tworzyć
:arrow: Edytora obiektów, lokacji i dekoracji, które dałoby się wlutować w plik mapy
- aby każdemu dziełu (czytaj: mapie) nadać własny urok, niepowtarzalność i klimat
:arrow: Edytora bohaterów (łącznie z edycją ich profesji), aby zachwycać coraz to ciekawszymi historiami coraz to ciekawszych postaci (a nie tak jak w trójce wszystko ogranicza się do znanej wszystkim ekipy)
:arrow: Edytora kampanii, żeby kolekcje wspaniałych map o wspaniałych bohaterach łączyć w całe serie
:arrow: Edytora przerywników filmowych, aby nie ograniczać się wiecznie do tych oryginalnych, znanych na pamięć
:arrow: Edytora Kronik (?), aby kolekcje doskonałych, będących efektem ciężkiej pracy natchnionych artystów kampanii łączyć w oddzielne pół-dodatki (takie jak Heroes Chronicles)
:arrow: Własnego języka programowania, aby po latach zdolni hobbyści i fani zaskakiwali wspaniałymi pomysłami i kombinacjami pomysłów na niespotykane, grywalne elementy rozgrywki

Uważam, że jedną z najważniejszych spraw wpływajacych na nieśmiertelność H3 jest właśnie jej edytor map. Jest na tyle dopracowany i prosty w obsludze, ze prawie każdy moze zrobic mapę. To powoduje ciągłe rozwijanie sie gry...
A edytor jest naprawde znakomity, gdyż moge porównać z np. Fallout Tactic, który jest o wiele trudniejszy i żmudniejszy. Gra ma wielu fanów, gdyż jest bardzo podobnym rozwiazaniem strategia/rpg/taktyka.
W H3 mape wielkosci M roobilem 2 dni (doby), a w FT 2 tygodnie i nadal jest nieskonczona i nabiera mocy od pol roku.

Dlatego nastepnej czesci zycze wlasnie super edytora, Co moze nie byc juz takie proste, gdyż gry są 3D.
 
 
Webzir



Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 36
Wysłany: 2007-11-04, 09:19   

hrabia Rödrück napisał/a:
Co moze nie byc juz takie proste, gdyż gry są 3D.


Zawsze można zrobić edytor 2D (tak jak na przykład w CrashDayu)...

Niestety klan LORD rozpadł się...
Ostatnio zmieniony przez Tarnoob 2010-05-07, 18:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
musk 
fire in the hole ^^



Wiek: 31
Dołączył: 21 Lis 2007
Posty: 46
Skąd: Łęki k/Oświęcimia
Wysłany: 2007-11-24, 10:33   

Wyjade z czyms innym. Chcialbym, aby mapa przygody pozostala w 2D, tak jak w trojce, zachowujac prostote i czytelnosc (bo to najwazniejsze), natomiast pelne 3D mozna zastosowac w miastach, zeby bylo efektownie. Polaczenie tradycji i czytelnosci z nowoczesnoscia. Bitwy tez wolalbym w 2D, ale moznaby bylo wstawic efekty/przejscia 3D.

 
 
hrabia Rödrück
poczatkujacy



Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 71
Skąd: Stettin
Wysłany: 2007-11-26, 19:07   

Bitwy przede wszystkim powinny mieć heksy, w zadnym wypadku nie kwadraty. Kwadraty to wlasnie jedna z rzeczy, ktore mi bardzo nie pasuja w h4 i h5.
No a heksy zdecydowanie latwiej zastosowac w 2D, gdyz w 3D dwuheksowy stwor musi zajmowac 9 kwadratow, ewentyalnie nieco nieforemny 6 kwadratow.
Poza tym, w kwadratowym 3D uderzenie laufrem po przekontnej jest strasznie trudno skalkulowac, zamienia sie bowiem w groteske konia.
 
 
Morhad


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 459
Wysłany: 2008-07-19, 11:51   

Ja tam oczekuję, że do gry wróci pan JvC i naprawi wszystko, co dziady popsuli. Chcę nowych zamków i fabuły w świecie Enroth (i żeby wreszcie zrobili dobre MM 10). Sam zrobiłem do 12 zamków po dziewięc jednostek z dwoma ulepszeniami każda.
No tak i chcę, by wreszcie dodali The Forge.



WISŁA KRAKÓW!!!
 
joseph 
Shaman King



Wiek: 30
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 22
Wysłany: 2008-11-10, 15:01   

Moje marzenie o Heroes VI byłoby takie, żeby szóstka nie była czymś nowym, a po prostu gigantycznym rozbudowaniem trójki. Trochę matmy: Heroes III x 2 = Heroes VI :mrgreen:

Strategia jest jak wino - im starsza, tym lepsza
 
error106 
GNU/Linux Users


Wiek: 35
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-11, 11:13   

Wraz z wyjściem nowej części bardzo bym chciał żeby spełniła klika moich oczekiwań:
- minimum 6 zamków w podstawie (z takim doborem jednostek żeby każdy zamek miał szanse z innym zamkiem i żeby jednostki wyglądały estetycznie i czytelnie - nie tak jak w H5 Archanioł co wygląda jak choinka na święta z przyczepionym mieczem wielkości drugiej choinki)

- przynajmniej 10-12 bohaterów do każdego zamku, z ciekawą biografią

- minimum 50 różnych artefaktów które można by było łączyć (kilka) w jeden silny (niczym w H3SoD)

- rozbudowaną księgę zaklęć, aby każdy mógł wybrać swoja taktykę

- ciekawe kampanie (wzorowane na Armageddon's Blade choć nie koniecznie)

- żeby było w każdym zamku minimum 7lvl jednostek które można by było przynajmniej raz ulepszać

- żeby poziom inteligencji graczy komputerowych był na minimum średnim poziomie

- jednostki zdobywają doświadczenie co dodaje im jakieś drugorzędne umiejętnosci

- tworzenie map losowych

- edytor map, bohaterów, kampanii

- dobrze napisany kod gry (a nie to co robią teraz, byle były by wymagania z kosmosu.... część gier ma nie adekwatne wymagania do oprawy graficznej i większość gier mogła by mieć o połowę mniejsze wymagania gdyby producent się postarał)
 
 
Tarnoob
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-11, 18:46   

error106 napisał/a:
żeby jednostki wyglądały estetycznie i czytelnie - nie tak jak w H5 Archanioł co wygląda jak choinka na święta z przyczepionym mieczem wielkości drugiej choinki)

Bingo. Takiego "Woooow ale suepr!!!!!!!!!!! Jkai wielgachny mieczuch!!!!!" najbardziej nie lubię w H5, zaraz obok olewania starych, wybrednych graczy.
Cytat:
- jednostki zdobywają doświadczenie co dodaje im jakieś drugorzędne umiejętnosci

Skomplikowana rzecz, największy problem byłby z łączeniem, co pokazał już WoG. Nowy tydzień i pełna populacja bardziej osłabiają, niż wzmacniają armię.
 
error106 
GNU/Linux Users


Wiek: 35
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-11, 18:53   

Łączenie było słabo dopracowane to fakt, czasem lepiej było walczyć dwutygodniowym wojskiem niż dołączać nawet dwumiesięczne.
Ale wszystko przed twórcami gry, może wynajdą jakiś sposób :)

Np. Mielibyśmy coś w rodzaju koszar gdzie jednostki bez doświadczenia by sobie trenowały i dzięki temu byłby mniejsze straty w doświadczeniu przy łączeniu, ale z drugiej strony skomplikowało by całą grę.
Ostatnio zmieniony przez Tarnoob 2010-05-07, 18:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Tarnoob
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-12, 15:35   

Logika by mocno spadła, gdyby były mniejsze kary za łączenie oddziałów. Co to, że niby bardziej doświadczona armia nagle "uczy" tę słabszą, tylko po to, żeby gra była fajniejsza? :lol:

Rzeczywiście, bawienie się w dodatkowe budynki i próby ominięcia tego problemu tylko by niepotrzebnie namieszały, a do grywalności raczej słabo by się to przyczyniło.

Zależy mi też, żeby gra była mocno urozmaicona, jak w H4, H5 i HotA, tzn. Ma się kilka jednostek na poziom. Trzeba by było zawsze myśleć, które ulepszenie/budynek wybrać, do tego nawet, jeśli wróg grał takim samym miastem, nie ma "wojen klonów".
Ostatnio zmieniony przez Tarnoob 2010-05-07, 18:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
error106 
GNU/Linux Users


Wiek: 35
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-12, 16:47   

Tja ale żeby nie mieszali bez sensu jednostek typu drakolicz z hydra, (nie pamietam nazw dokladnie ale w H5 w lochach byly jednostki z lochow (ktore tam pasowaly) i jako 3 poziomowe byly bazyliszki co lekko nie dorzeczne jest)).
 
 
Tarnoob
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-12, 20:22   

error106 napisał/a:
jako 3 poziomowe byly bazyliszki co lekko nie dorzeczne jest

Bo? Tylko dlatego, że w H3 były w cytadeli, a w "ogólnym fantasy" mieszkają na bagnach? ;-)

Jeśli chodzi o jednostki, to najbardziej nie chciałbym, żeby Ubisoft znowu szedł za jakimiś modami i właśnie "ogólnym fantasy". W mieście kurdupli będzie 6 kurdupli i smok. Bo smoki są fajne, każdy je lubi, a miasto kurdupli to miasto kurdupli i po co się wysilać i robić 7 jednostek, skoro można jedną i 6 rodzajów broni?

Heroes zawsze się wyróżniało tym, że poszczególne miasta jednoczyły jednostki jakiegoś rodzaju. Zamek czarodziejki/bastion/rezerwat - leśnego, zamek barbarzyńcy/twierdza - dziko-pustynnego, zamek czarnoksiężnika/loch/azyl - potworkowato-mutantowego, itd. W H5 tego nie ma, są tylko miasta elfów, mhocznych elfów, orków, krasnoludów, itd. czyli po prostu n-te zerżnięcie wszystkiego od Tolkiena i "ogólnego fantasy". Kaleczą markę Might and Magic, która właśnie dużo wniosła do gatunku (techno-)fantasy.

Chciałbym, żeby H6 nie było jakąśtam znowu bajką dla dzieci "aaaahhaahaha elfy, ludzie, krasnoludy i orki", żeby nie było do bólu wtórne, tylko żeby autorzy wykazali się twórczością, żeby był porządna, oryginalna fabuła i żeby seria HoMM-MM znowu coś wnosiła nowego. Aha, jeszcze jedno - krwawe i morskie elfy i krasnoludy chaosu NIE są niczym nowym.
Ostatnio zmieniony przez Tarnoob 2010-05-07, 18:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Strona 1 z 3
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group