Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Do zakończenia I etapu konkursu MapMaker AW pozostało 3 dni
Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat «» Następny temat
Nekropolia - pomoc w wyborze bohatera

Który z bohaterów Nekropolii jest Twoim zdaniem najlepszy?
Charna
5%
 5%  [ 1 ]
Clavius
0%
 0%  [ 0 ]
Galthran
16%
 16%  [ 3 ]
Isra
50%
 50%  [ 9 ]
Moandor
0%
 0%  [ 0 ]
Straker
0%
 0%  [ 0 ]
Tamika
5%
 5%  [ 1 ]
Vokial
5%
 5%  [ 1 ]
Aislinn
0%
 0%  [ 0 ]
Nagash
0%
 0%  [ 0 ]
Nimbus
0%
 0%  [ 0 ]
Sandro
5%
 5%  [ 1 ]
Septienna
0%
 0%  [ 0 ]
Thant
11%
 11%  [ 2 ]
Vidomina
0%
 0%  [ 0 ]
Xsi
0%
 0%  [ 0 ]
Głosowań: 18
Wszystkich Głosów: 18

Autor Wiadomość
heroes3 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 757
Wysłany: 2015-06-01, 15:12   Nekropolia - pomoc w wyborze bohatera

Hej
Po krótkiej przerwie z H3, mam nadzieję odzyskać lapka jeszcze przed długim weekendem z serwisu i odpocząć sobie od pracy grając w H3.
Postanowiłem też zaszaleć i spróbować swoich sił na 200% (choć przyznam, że póki co 160% mam ledwo opanowane ;-) ), a także popróbować sił w walce różnymi zamkami.
Na początek planuję wziąć sobie Nekropolię. Przyznam, że nie grałem nią bardzo, bardzo, BARDZO dawno i były to jeszcze czasy gdzie nie myślałem zbytnio na rozwoju, niuansikach gry, taktyce, itp. Dopiero dzięki temu forum poczytałem i trochę się bardziej wkręciłem w H3.
Można by więc rzec, że chociaż H3 znam i jakieś tam doświadczenie mam, Nekropolia i jej możliwości są dla mnie "czarną magią". Wobec tego proszę was o drobną pomoc i odpowiedzi na kilka pytań:

1) Jakiego bohatera polecacie do gry? Nie tylko takiego, który daje kopa na "początku" i ułatwia rozpoczęcie gry, ale też takiego, który po odpowiednim rozwoju będzie mi służył przez całą mapę jako main. Pewnie wielu od razu powie Isra, ale może jest ktoś inny?
2) Myślałem też dużo o Galthranie. Specjalizuje się w szkieletach i ma nekro, więc na samym początku można odbyć kilka potyczek, nagrabić sobie szkieletów, które potem specjalista Galthran wykorzysta. Co myślicie o tym bohaterze?
3) Czym się różni Vidomina od Isry? Bo obydwoje są od nekromancji, ale czy ich późniejszy rozwój się różni? Kto lepszy?
4) Co myślicie o Vokialu? Wkurza mnie, że ma artylerię, no ale za to spec od wampów powinien być niezły.
5) Zasadniczo na wstępie odrzucam wybór:
-Charna - nie lubię zjaw ;-) nie są dla mnie najlepszą jednostką w nekro, więc po co mi boh ze spec zjaw :roll:
-Clavius i Nagash - po co mi spec z monetami?
-Straker -ożywieńce są dość fajne, ale przez nie bohater ma mało pkt ruchu, więc taka trochę wątpliwa jednostka...
-Moandor -slot zajmuje nauka (bee...) i jest specem od liszy (mam jakoś wątpliwości czy to dobra specjalizacja na main'a)
-Nimbus -i jego sokoli wzrok ;-)
ale jeśli któryś z powyższych byłby dobrym wyborem na main'a, to chętnie wysłucham opinii i argumentów.

W ogóle proszę chociażby o jakieś krótkie porady, jak zacząć nekro na 200% w sensie taktyki (mapy najczęściej wybieram L lub XL, rzadziej M i S).

Jeśli coś mi się przypomni z pytań, dopiszę.
Jeśli temat już gdzieś był, to przepraszam, mod niech zamknie (lub przeniesie) mój post

Pozdrawiam :-)

p.s. Dodałem ankietę, żeby można było też głosować, na tego kogo uważacie za najlepszego w Nekro ;-)
 
yarzapp 
Scrab



Pomógł: 36 razy
Wiek: 34
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 2169
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-06-01, 16:03   

Zalezy od mapy, ale najczesciej Galthran na start, ktorego jak sie pojawi Isra, to w 2 tygodniu w wiekszosci wypadkow oplacaloby sie zmienic na Isre.


Robak nie musi otwierać drzwi, bo przechodzi pod nimi. Leming nie walczy z problemami, bo ich nie zauważa.
 
 
Ravciozo 
Wielki Wuadca



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 874
Skąd: Polska, Opole
Wysłany: 2015-06-01, 19:53   

1. Tak, jeśli nie ograniczacie nekromancji to Isra nie ma sobie równych.
2. Tak, Galthran daje kopa na starcie. Kiedy indziej też jest OK, ale na starcie najwięcej się z niego wyciska.
3. Vidomina = nekromantka (magia) Isra = rycerz śmierci (moc)
Czyli Vidominie będą wchodziły skille moc/wiedza i mądrość, nauka, magie itp, podczas gdy Isrze atak/obrona i atak, płatnerz, artyleria itp.
4. Jeśli grasz nekro, a ograniczacie nekromancję to jak najbardziej może być. Jeśli nie to w sumie też, ale nie jest to rewelacja.
5. Claviusa i Nagasha możesz wziąć na początek jeśli grasz na 200% albo 160%, a potem go zamienić na innego. Ale to trochę ryzyko.
Ja bym się jeszcze przypatrzył Thantowi i Aislinnowi. Aislinn, jak od razu zdobędziesz mu dodatkowe 2,3,4 punkty wiedzy, to o ile masz przy sobie studnię, potrafi baaardzo szybko czyścić silnych mobów. Thant za to też nie jest takim złym pomysłem na początek ze swoim ożywieniem.

And we'll all dance alone to the tune of your death...
 
heroes3 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 757
Wysłany: 2015-06-01, 20:13   

Ravciozo napisał/a:
1. Tak, jeśli nie ograniczacie nekromancji to Isra nie ma sobie równych.
[...]
4. Jeśli grasz nekro, a ograniczacie nekromancję to jak najbardziej może być. Jeśli nie to w sumie też, ale nie jest to rewelacja.

Zakładam, że gram z kompem, więc "ograniczenia i limity nie interesują mnie" :mrgreen:
Vokiala rozważałem tylko ze względu na specjalizację z wampirów, bo wydają mi się one w sumie najsilniejszą jednostką w Nekro.

Ravciozo napisał/a:
3. Vidomina = nekromantka (magia) Isra = rycerz śmierci (moc)
Czyli Vidominie będą wchodziły skille moc/wiedza i mądrość, nauka, magie itp, podczas gdy Isrze atak/obrona i atak, płatnerz, artyleria itp.

Celna uwaga, muszę więc popróbować jednym i drugim bohaterem i zobaczyć, czym mi się lepiej gra, polegając na magii czy wojsku.

Ravciozo napisał/a:
5. Claviusa i Nagasha możesz wziąć na początek jeśli grasz na 200% albo 160%, a potem go zamienić na innego. Ale to trochę ryzyko.

Oj nie, nie będę ryzykował! Zazwyczaj problem z kasą dotyczy 1 lub dwóch tygodni, potem jakoś to już leci. Nie mówiąc o tym, że dużo map ma jakieś tam zasoby leżące tuż przy zamku.

Ravciozo napisał/a:
Ja bym się jeszcze przypatrzył Thantowi i Aislinnowi. Aislinn, jak od razu zdobędziesz mu dodatkowe 2,3,4 punkty wiedzy, to o ile masz przy sobie studnię, potrafi baaardzo szybko czyścić silnych mobów. Thant za to też nie jest takim złym pomysłem na początek ze swoim ożywieniem.

No tak, ale później chyba są przydatniejsze i silniejsze czary niż deszcz meteorytów? Czy może to ja nie doceniam tego czaru? Jak uważasz, wg Ciebie to mocny i przydatny czar, czy raczej nie? Bo ja rzadko korzystałem z deszczu meteorytów, więc jakoś nie jest to dla mnie jakiś super ważny czar. Przyda się na początku, potem moim zdaniem już średnio.
Za to z Thantowi się przyjrzę i popróbuję nim powalczyć. Pytanie tylko na ile sensowne jest czar wskrzeszenia w Nekro, skoro i tak po bitwie dostaję ileś tam szkieletów?
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2015-06-01, 20:50   

Cytat:
Vokiala rozważałem tylko ze względu na specjalizację z wampirów, bo wydają mi się one w sumie najsilniejszą jednostką w Nekro.
Vokial jest bez sensu, sama artyleria go dyskwalifikuje. Specjalizacja w wampirach niewiele wnosi, to dosłownie kilka punktów ataku i obrony (może z 3-4 na 20-30 poziomie), a wampiry w bezpośredniej walce są dosyć słabe, z powodu niskich obrażeń. Siłą wampirów jest czyszczenie wszelkich strażników neutralnych - bierzesz same wampiry i stawiasz sobie je w rogu pola bitwy, dzięki czemu tylko 2 z 5-7 slotów stworzeń jest w stanie je zaatakować. W ten sposób nawet mając 10-12 wampirów jesteś w stanie pokonać bardzo mocnych strażników bez strat.
heroes3 napisał/a:
No tak, ale później chyba są przydatniejsze i silniejsze czary niż deszcz meteorytów? Czy może to ja nie doceniam tego czaru? Jak uważasz, wg Ciebie to mocny i przydatny czar, czy raczej nie? Bo ja rzadko korzystałem z deszczu meteorytów, więc jakoś nie jest to dla mnie jakiś super ważny czar. Przyda się na początku, potem moim zdaniem już średnio.
Generalnie to deszcz nie jest zły, na początku przydatny do walki z neutralami, ale przy starciu z silnym przeciwnikiem traci na wartości. Dużo lepsza jest implozja, która jest w stanie wyeliminować dokładnie ten oddział, który chcemy (np archanioły). Przy starciu w 2-3 tygodniu deszcz jest całkiem przyzwoity.
heroes3 napisał/a:
Za to z Thantowi się przyjrzę i popróbuję nim powalczyć. Pytanie tylko na ile sensowne jest czar wskrzeszenia w Nekro, skoro i tak po bitwie dostaję ileś tam szkieletów?
Thant jest raczej bez sensu z kilku powodów:
-animator pojawia się bardzo często w gildii nekropolii, a koszt 3 poziomu gildii nie jest zbyt wysoki,
-animator może pojawić się w kapliczce lub zwoju 3 poziomu, których jest pełno na mapie,
-można wyciągnąć animatora od Thanta poprzez naukę czarów na pobocznym bohaterze.
Jedyna zaleta Thanta to fakt, że jego animator może być dużo mocniejszy od innych bohaterów, zwłaszcza na szkieletach
Formuła na bonus z specjalizacji w czarze to:
poziom_bohatera * 0,03 / poziom_jednostki
Czyli np. Thant na 20 poziomie będzie miał o 60% mocniejszego animatora od zwykłego bohatera na szkieletach. Przy wyższych poziomach jednostek bonus szybko spada i dla wampirów byłoby to tylko 15%, a przy smokach zaledwie 8.6%. Więc o ile nie planujesz masowo ożywiać szkieletów, Thant za wiele nie wnosi, a mistycyzm znacząco obniża jego wartość. Gdyby miał przydatną umiejętność zamiast tego mistycyzmu, to byłby naprawdę dobrym bohaterem na szybkie starcia.
 
 
Ravciozo 
Wielki Wuadca



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 874
Skąd: Polska, Opole
Wysłany: 2015-06-01, 21:08   

Malekith napisał/a:
-animator może pojawić się w [...] zwoju 3 poziomu, których jest pełno na mapie,

Jak się gra template'y to tak, kiedy indziej rzadko.

A teraz a propos deszczu meteorów:
Deszcz meteorów nie jest jakiś super, ale tak jak mówię - dobry na początek do czyszczenia mapy. Potem lepiej zmienić na kogoś innego (jeśli bierzesz boha z deszczykiem na start, tu: Aisilnna). Ale jak pierwsze 2 lvl'e z 5 na przykład wejdzie Ci na nim wiedza, to potem mając 50 pkt. many i magię ziemi chociażby na podstawie, to możesz rzucić trzy deszcze w ciągu bitwy (chyba tak, może się pomyliłem w liczeniu). Kązdy załóżmy 180DMG. A jest jeszcze lepiej: Ilość slotów u mobów jest obliczana (gdzieś to Malekith podawał, poszperaj na forum albo w "Tribute to the Strategists") jedynie na podstawie Hp jednostek. Jak masz małą armię i deszcz to Twoja siła wojskowa jest całkiem całkiem. A jak się jeszcze moby podzielą na np.6 slotów, to prawie zawsze sięgniesz te 2 (często 3) sloty naraz. Wtedy masz ok. 550DMG/strzał. Bierzesz Aislinna na początek i w pierwszym tygodniu sprzątasz grupy wolnych jednostek 6 poziomu.
Jeśli chcesz poznać pewne liczby zadawanych obrażeń, to na AW jest w opisie czaru system zadawanych obrażeń. To jest "DMG bazowy odpowiedni dla poziomu opanowania magii + moc*DMG mocowy dla konkretnego czaru" Jak chcesz poznać liczby konkretne, to zobacz sobie w dziale 'magia'.

And we'll all dance alone to the tune of your death...
 
heroes3 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 757
Wysłany: 2015-06-01, 21:23   

Malekith napisał/a:
Cytat:
Vokiala rozważałem tylko ze względu na specjalizację z wampirów, bo wydają mi się one w sumie najsilniejszą jednostką w Nekro.
Vokial jest bez sensu, sama artyleria go dyskwalifikuje. Specjalizacja w wampirach niewiele wnosi, to dosłownie kilka punktów ataku i obrony (może z 3-4 na 20-30 poziomie), a wampiry w bezpośredniej walce są dosyć słabe, z powodu niskich obrażeń.

No ale up. wampirów ma wyraźnie lepszy speed i wytrzymałość, do tego wysysa życie. Dla mnie to dość upierdliwy przeciwnik do walki, więc spróbuję nauczyć się nim walczyć. Wydaje mi się, że jak się opanuje walkę up.wampirami, to da mi to dużą przewagę w walce.
A masz gdzieś wzór, jak obliczyć bonus do wampirów, tak jak podałeś wzór na bonus magii Thanta? I czy na ten bonus ma wpływ to czy mam wampiry, czy up.wampiry?

Malekith napisał/a:
Generalnie to deszcz nie jest zły, na początku przydatny do walki z neutralami, ale przy starciu z silnym przeciwnikiem traci na wartości.

No więc właśnie. Też mi się tak wydaje, że na neutrale są inne sposoby niż deszcz, a na przeciwników nie jest wcale taki the best, więc po co brać bohatera z tą specjalnością... :-?
Ale widzę, że tu Ravciozo opisał wzory na czar deszczu meteorytów, zaraz będę się wczytywał i obliczał, zobaczymy czy się przekonam :-)
*i właśnie za to mi się to forum podoba, nigdy nie wdawałem się w takie niuansiki, a H3 było dla mnie "zwykłą turówką", ale fajnie że dzięki wam poznaję lepiej H3 :mrgreen:

EDIT:
Ravciozo napisał/a:
dobry na początek do czyszczenia mapy. Potem lepiej zmienić na kogoś innego (jeśli bierzesz boha z deszczykiem na start, tu: Aisilnna). Ale jak pierwsze 2 lvl'e z 5 na przykład wejdzie Ci na nim wiedza, to potem mając 50 pkt. many i magię ziemi chociażby na podstawie, to możesz rzucić trzy deszcze w ciągu bitwy (chyba tak, może się pomyliłem w liczeniu).

No i tu mam wątpliwości. No bo co, rozwinę sobie Aislinna, załatwię nim okoliczne neutralne jednostki, zdobędę doświadczenie i nagle potem sobie zmienię na innego bohatera, który się nawinie w karczmie. I na kim ja będę tym nowym zbierał doświadczenie, jak Aislinn załatwi wszystkie okoliczne neutrale?
Wytłumacz mi, ja Ty to widzisz, bo mnie się jakoś tak niespecjalnie to widzi, taka zmiana bohatera na innego?
 
Ravciozo 
Wielki Wuadca



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 874
Skąd: Polska, Opole
Wysłany: 2015-06-02, 08:29   

Tutaj chodzi tylko o początek. Jakby nie patrzeć, załatwiasz neutrale i masz expa, tak? Wszystko pięknie, ale jeśli masz kilka skrzynek, to w nich jest naprawdę sporo expa. Może main nie będzie miał tych.....7000expa, które w walce nabije Aislinn. Może 10000expa. Ale zdobywasz kopalnie, artefakty. Możesz w ten sposób łatwo odblokować np. bibliotekę oświecenia i potem mainem zdobyć +2all. Oczywiście nie zawsze to jest takie przydatne, rozumiem. Też widzę inne sposoby na mobów, to nie jest tak, że jedynie deszcz coś daje. Jak jesteś już trochę obcykany i mapa pozwala, to możesz zrobić taki myk, że masz jedne wojsko dla maina (np. Isra) i kolesia z czarem (np. Aislinn, Solmyr). Wtedy czarami czyścisz sobie jednych, a wojskiem drugich w tej samej turze. Straty expa na mainie wprawdzie są, ale jak wyciągniesz np. za nagi (bo te się akurat bardzo łatwo niszczy z czarami ofensywnymi. Są wolne, nielatające i dwuheksowe) jakiś silny artefakt, powiedzmy tarczę ze smoczych łusek, to potem masz z górki dla tego wojskowego np. Isry.
W sumie - lepiej brać starta na maina, a potem szukać w karczmie Aislinna, Deemera, Solmyra, albo chociażby Xarfaxa czy Xyrona.

And we'll all dance alone to the tune of your death...
 
heroes3 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 757
Wysłany: 2015-06-02, 10:11   

Ok, teraz już rozumiem dokładnie Twoją taktykę i o co Ci chodziło z tym deszczem. :-)
Ale tutaj mam taką małą rozkminę (jeszcze nie grałem na 200%, nie mam doświadczenia, więc póki co tak sobie luźno myślę). Twoja taktyka jest dobra, przy założeniu że na starcie dostanę dwóch bohaterów, jednego tego którego będę chciał jako main'a i drugiego, który będzie miał jako specjalizację czar. Ale na większości map (nie mówię, że na wszystkich) dostaje się na start jednego bohatera, drugiego trzeba sobie dokupić w karczmie. I co będzie jeśli wybiorę jako startowego bohatera z czarem, a w karczmie nie będzie nikogo sensownego na main'a? Albo odwrotnie, wybiorę main'a a w karczmie nie ma nikogo z czarem? Poza tym, bohatera w karczmie trzeba kupić, a przy 200% na start mamy 0 złota. Więc czy nie lepiej zebrane zasoby przeznaczyć na zakup jakiegoś budynku do rekrutacji stworzeń i już w pierwszym tygodniu zasilić armię, niż zebrane złoto "utopić" na wykupienie bohatera z karczmy? No, owszem, zależnie jaka mapa, bo czasem wokół leży tyle zasobów, że da się już 1 dnia dokupić kogoś w karczmie. Pytanie tylko, co lepsze na 200% w pierwszym tygodniu: dodatkowe budynki armii, czy drugi bohater?
Kolejna rzecz, chyba lepiej od razu expić main'em, żeby jak najszybciej on się rozwijał, w razie jakby komp szybko zrobił mi wjazd na chatę? :-P
Z tym pokonywaniem nag i artefaktem masz rację. Ale wciąż zakładasz, że trafi Ci się coś silnego z artefaktów.
 
Ravciozo 
Wielki Wuadca



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 874
Skąd: Polska, Opole
Wysłany: 2015-06-02, 10:26   

1. Dlatego lepiej wziąć maina na start i potem albo będzie fajnie, bo trafisz kolesia z czarem, albo nie trafisz i nic. Gra toczy się dalej.
2. Jeśli grasz na 200% to faktycznie, czasem lepiej zainwestować. Ale można przewidzieć ilość zasobów na mapie. Np. na templu Jebus jest ich tyle, że wcale nie musisz się martwić goldem. O szczegóły nt. na jakiej mapie (nwm czy grasz temple czy fixy) jest ile zasobów spytaj Malka jeśli Ci to potrzebne.
3. Komp raczej rzadko robi wjazd, a jeśli będzie to w 1/2 tyg gry, to czar ofensywny będzie wciąż lepszy niż te 2-3 pkt. ataku i obrony. Ale racja, lepiej mieć maina od razu. Większość tu jest zdania, że na większe mapy lepszy boh mocy, a mniejsze magii.
4. Przecież widzisz arty za mobami. Jak strzegą np. kr wiwerny/ptaki gromu/suł ifryty, to i tak do Ciebie dolecą i będą duże straty zazwyczaj. No i jeśli widzisz artefakt za nimi, to wiesz czy warto atakować, czy nie. Bo zakładam, że wszyscy znają właściwości wszystkich artefaktów (a przynajmniej 80% z nich).

And we'll all dance alone to the tune of your death...
 
heroes3 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 757
Wysłany: 2015-06-02, 10:40   

Ravciozo napisał/a:
1. Dlatego lepiej wziąć maina na start i potem albo będzie fajnie, bo trafisz kolesia z czarem, albo nie trafisz i nic. Gra toczy się dalej.

Dokładnie tak ;-)

Ravciozo napisał/a:
2. Jeśli grasz na 200% to faktycznie, czasem lepiej zainwestować. Ale można przewidzieć ilość zasobów na mapie. Np. na templu Jebus jest ich tyle, że wcale nie musisz się martwić goldem. O szczegóły nt. na jakiej mapie (nwm czy grasz temple czy fixy) jest ile zasobów spytaj Malka jeśli Ci to potrzebne.

Rozszyfruj dla mnie skróty:
-templ Jebus
-nwm
-templ
-fix
Bo nie udzielałem się na forum jeszcze, nie wiem co masz na myśli. Tzn. może wiem co to za mapy, tylko po prostu nie dotarł do mnie jeszcze forumowy slang ;-)

Ravciozo napisał/a:
4. Przecież widzisz arty za mobami. Jak strzegą np. kr wiwerny/ptaki gromu/suł ifryty, to i tak do Ciebie dolecą i będą duże straty zazwyczaj. No i jeśli widzisz artefakt za nimi, to wiesz czy warto atakować, czy nie. Bo zakładam, że wszyscy znają właściwości wszystkich artefaktów (a przynajmniej 80% z nich).

Dobra, rozumiem. Nie wiem, czemu najpierw sobie pomyślałem o zdarzeniu, w sensie walczę ze stworami i dostaję po walce jakiś artefakt, który dostaje się za walkę, a nie dlatego że leży na mapie.
 
Cez 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 163
Skąd: Wschód
Wysłany: 2015-06-02, 12:24   

Templ - template (szablon), pozwala on na generowanie map losowych w pewien określony sposób: są ustalone strefy (ich ilość i zasobność), połączenia między nimi, obecność w strefach zamków. O tym jaki templ gramy decyduje plik rmg.txt w folderze Data. Niekwestionowanym, polskim guru w dziedzinie templi jest Malekith.

Nwm
- "nie wiem" (taki skrót)

Fix - gotowa mapa wykonana kiedyś przez jakiegoś autora. Najczęściej do gier online 1 na 1. Jest bardziej zbalansowana niż randomy. Np. Boomerang, Desert War, Giant War 1.5.

Jebus - bardzo popularny szablon dla 2 graczy (max. 4). Bogate strefy startowe z miastem i 2 wioskami. Ze swojej strefy możesz wejść jedynie na pustynię. Strażnik jest silnym potworem. Średni gracze pokonują go w 3 tygodniu, dobrzy w 2. Pustynia bardzo bogata (relikty, puszki, utopie, biblioteki). Gra kończy się zwykle w 3 tygodniu.
 
 
heroes3 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 757
Wysłany: 2015-06-02, 12:40   

Dzięki za odpowiedź :-)
Wobec czego uzupełniam swoją poprzednią wypowiedź.
Najczęściej gram w fixy, a właściwie to wróciłem w tamtym roku do HoM&M3 dzięki przypadkowemu odkryciu AW :mrgreen: Pobrałem jedną mapkę, spodobało się, pobrałem kolejną i tak jakoś już poszło ;-) Dopiero drobna awaria lapka sprawiła, że mam jakieś 3-4 miesiące przerwy od HoM&M3.
Templ nie używam, bo ten który jest załączony do Złotej Edycji wkurza mnie. Dużo pustych terenów, mało artefaktów i zdarzeń losowych. Wolę coś wykonanego przez człowieka ;-)
Jebusa nie znam, chętnie bym poznał, ale póki co z braku lapka odpada ;-)
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2015-06-02, 16:16   

heroes3 napisał/a:
Templ nie używam, bo ten który jest załączony do Złotej Edycji wkurza mnie.
Ten załączony do Złotej Edycji to tak naprawdę bardzo wiele templi, a przy każdej generacji mapy jeden z nich (jego nazwę możesz sprawdzić w informacjach o scenariuszu; występuje ona po napisie "Template was") jest wybierany losowo (zakładając, że spełnia podane ustawienia, np. liczba graczy, rozmiar).
heroes3 napisał/a:
mało artefaktów i zdarzeń losowych.
Zdarzenia losowe nigdy nie występują na mapach losowych, a co do artefaktów - jest przynajmniej kilka templi, które mają ich naprawdę sporo, w szczególności 8XM8.

Czyszczenie mapy kilkoma bohaterami, przy użyciu jednej armii, jest najwydajniejszą metodą gry, ale zarazem też najtrudniejszą do opanowania. Główny bohater powinien podnosić tylko bonusy do statystyk, puszki pandory i walczyć najtrudniejszymi strażnikami. Artefakty, czy zasoby mogą zostać podniesione przez pobocznych bohaterów.
heroes3 napisał/a:
Poza tym, bohatera w karczmie trzeba kupić, a przy 200% na start mamy 0 złota. Więc czy nie lepiej zebrane zasoby przeznaczyć na zakup jakiegoś budynku do rekrutacji stworzeń i już w pierwszym tygodniu zasilić armię, niż zebrane złoto "utopić" na wykupienie bohatera z karczmy?
Przynajmniej jeden z bohaterów w karczmie będzie natywny - może się nawet okazać, że łączna wartość jego startowej armii jest większa od 2500. Wykupienie 1, a najlepiej 2 (armia z innego miasta może służyć jako mięso) bohaterów to absolutne minimum.
 
 
heroes3 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 757
Wysłany: 2015-06-02, 16:33   

Szkoda, że nie ma zdarzeń losowych na templach, bo to jednak dużo bardziej wciąga, jak się ma fabułę. No, ale jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.

Fajnie, że zwróciłeś uwagę, że armia bohatera może być więcej warta niż 2500. Więc to plus szkieletornia i może być z tego całkiem niezły zysk.

[ Dodano: 2015-06-13, 22:01 ]
Sorry, za post pod postem, ale chciałem coś dopowiedzieć.

No więc wziąłem się za granie na 200% i powiem wam, że to jest jakiś armagedon! Naprawdę poziom jest niemożliwy. I zastanawiam się nad powrotem na 160%, bo przynajmniej część map jest nie do przejścia na 200%.
Próbowałem chociażby tą:
http://www.heroes3.eu/dow...czarnoksieznika
i nie jest tak źle, ale pokonanie wrogów na 200% wymaga nie lada wyzwania. Dotarłem do 5-6 miesiąca, nieźle się namęczyłem z wrogiem po tej samej stronie mapy, zanim udało mi się go pokonać, a udało się w sumie tylko szczęściem, bo po 7 dniach jego bohaterowie znikli, w walce nie miałbym szans :-/ Tymczasem dwóch konkurentów po drugiej stronie mapy miało tak silne armie, że nie ma szans, odpuściłem sobie dalsze granie.
Na innych mapach miałem nawet większe problemy, więc idę sobie przemyśleć powrót na 160% ;-)

A wracając do tematu głównego, czyli wyboru bohatera dla nekro, stawiam na Isra, a Vidomina i Galthran w drugiej kolejności lub jako poboczni.
Dlaczego tak, dlatego, że pomimo że Isra to rycerz śmierci, nie miałem problemów z nauką czarów czy też mądrości (może takie miałem szczęście), plus większa szansa że wejdzie skuteczność ataku. Więc Isra jak dla mnie ma większe prawdopodobieństwo, że wejdzie coś fajniejszego z dodatkowych umiejętności.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Strona 1 z 2
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group