Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Trwa II etap konkursu MapMaker AW
Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat «» Następny temat
Turniej Master AW
Autor Wiadomość
Skwer 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2742
Wysłany: 2013-01-27, 14:42   Turniej Master AW

Chyba już czas wystartować z kolejną edycją turnieju Mastera AW - 2012, nie odbyla się wcalę.
Mógbym pomóc w organizacji, yarzapp również się zadeklarowal...

Jako, że Turniej nie ruszyl w tamtym roku, warto byloby dodać w tej edycji jakies urozmaicenia. Mi przychodzi do glowy jedno: Zorganizować podwójny Turniej Mastera:
1. Dla graczy Doświadczonych (grających w ligach) - Master AW 2013 PRO (nazwa robocza)
2. Dla zwykych użytkowników odwiedzających stronę, forum lub po prostu lubiących pograć w h3 bez spiny. - Master AW 2013 AMATOR

Na pewno podzial turnieju daje kilka plusów:
1. Gracze doświadczeni nie będą musieli tracic czasu i spinać się z amatorami.
2. Amatorzy znajdą równych sobie przeciwników i rozegrać gry w których nie będą z góry skazani na porażkę (i ogromną stratę czasu - tury po ponad pól godziny odstraszają nowych).
3. Master cieszy się zawsze dużą popularnością i dla ogromnej ilości graczy nie starcza po prostu miejsc.

Zapraszam gorąco do dyskusji, mamy wiele kwestii do umówienia (regulamin, Template, nowe propozycje).
Wypowiedź obowiązkowa: mbeh, Malek, yarzapp.

Temat zakadam na szybko, ale nie ma co zwlekać, bo czas ucieka, a ja już zabieram się za to od grudnia:)

 
 
isan



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 1541
Wysłany: 2013-01-27, 16:32   

Jak oddzielisz amatorów od pro? Potencjalni gracze sami będą się zapisywać do któregoś z turniejów?
 
Amitamaru 



Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 1495
Wysłany: 2013-01-27, 17:01   

PRO to gracze których kojarzy się z ligi :)
 
 
Skwer 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2742
Wysłany: 2013-01-27, 17:59   

Cytat:
Jak oddzielisz amatorów od pro?
Na pewno jakieś sygestie dla amatorów zamieszcze (bo Ci zazwyczaj mają wyskokie mniemanie o sobie, np.: Gram 10 lat w h3 i jestem dobry - przechodzę Klucz do Zwycieztwa na 200%!).
isan napisał/a:
Potencjalni gracze sami będą się zapisywać do któregoś z turniejów?
Tak, każdy sam decyduje, ale doświadczonym ligowcom nie pozwolę grać w turnieju AMATOR. Chyba, że zarejestrują się pod zmienionymi nickami :P

 
 
isan



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 1541
Wysłany: 2013-01-27, 18:14   

O to mi chodzilo, dzieki :-)
 
Skwer 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2742
Wysłany: 2013-01-27, 21:32   

Mam nadzieję, że wielu forumowiczów dzięki temu zagra w turnieju, bo tak naprawdę mamy tylko kilku grających zawodowo w lidze, a reszta to jakby nie bylo - singlowcy.
yarzapp oferowal stworzenie oddzielnego regulaminu dla Turnieju AMATOR, więc naprawdę może być to wspanialy pomysl dla Was.

Template:

1. Pro:

Jebus XL
Balance L
Panic L
2sm4d(3)
Blockbuster L
Clash of Dragons
Long Run


chociaż te 2 ostatnie nigdy nie przypadły mi do gustu, ale podaje je ze względu iż stworzył je nasz forumowicz - zacny Malekith.

2. AMATOR:

PC2 M
Jebus L
Clash of Dragons
Panic L
Long Run
Blockbuster


Dla kategorii Amator proponuję mniejsze rozmiary i wyłączenie siedlisk poza Clash of Dragons.
Wszystkie rozwiązania są dozwolone - jeżeli przeciwnicy ustalą je sobą inne zasady, pliki, temple etc.)

 
 
Amitamaru 



Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 1495
Wysłany: 2013-01-27, 22:18   

Skwer napisał/a:
Dla kategorii Amator proponuję mniejsze rozmiary i wyłączenie siedlisk poza Clash of Dragons.

Zmniejszenie rozmiaru ok, ale wyłączenie siedlisk to raczej nie bardzo, przynajmniej nie na jebusie czy long runie, bo to strasznie grę przedłuży. Mając siedlisko na jebusie spokojnie można wbić na pustynie w 2 tyg(w 3 wbije już każdy chyba, że lubi się w strefie przykisić albo nie ma pojęcia o grze). Brak tego siedliska wydłuży grę przynajmniej o tydzień jak nie więcej.
Podział na ligi jest dobry, bo ja np. nie gram online z powodu długich tur(jakoś nie uśmiecha mi się czekanie 15-20 min aż ktoś turę zrobi), w takiej lidze amator już bym prędzej zagrał.
 
 
Skwer 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2742
Wysłany: 2013-01-27, 22:28   

Amitamaru napisał/a:
Brak tego siedliska wydłuży grę przynajmniej o tydzień jak nie więcej.
Małe mapy są słabo zbalansowane, o równe strefy łatwiej byłoby bez siedlisk.
Amitamaru napisał/a:
Mając siedlisko na jebusie spokojnie można wbić na pustynie w 2 tyg(w 3 wbije już każdy chyba, że lubi się w strefie przykisić albo nie ma pojęcia o grze)
O tym też pomyślałem (ale zapomniałem napisać :P), zdecydowanie trzeba zmniejszyć siłę potworów (bardzo ważna rzecz dla prawdziwych lamek), zmiejszyć w pliku rmg lub w ustawieniach losowej mapy.
To z brakiem pojęcia o grze, będzie pasowało to wielu graczy z działu Amator ;)

Propozycje są do obgadania - to tylko moje pomysły, wszystko możemy jeszcze wywrócić do góry nogami - dyskusja jest cały czas otwarta ;)
Amitamaru napisał/a:
jakoś nie uśmiecha mi się czekanie 15-20 min aż ktoś turę zrobi
Na template typu Jebus to chyba minimum - zdarzają się tury bliskie godziny (osobiście udało mi się wykończyć kilku przeciwników samą długością tur ;)). Zawsze coś można robić w tych turach; sam sprzątam, kąpie się, czytam książki, robię jedzenie, siedzę na forum - jest wiele możliwości.

 
 
Prima 

Dołączył: 09 Gru 2012
Posty: 3
Skąd: Słupca
Wysłany: 2013-01-28, 01:35   

dla mnie to jakieś nieporozumienie 1h tura :D
im lepszy gracz to powinien szybciej je robić a nie dłużej :P
według mnie to powinno być jakieś ograniczenie trwania tury, chyba większość gra tu dla przyjemności, a 1h czekania za ruchem jak dla mnie to żadna przyjemność ;)
 
Skwer 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2742
Wysłany: 2013-01-28, 05:51   

Lepszy gracz ma dluzsze tury, ale zrobi przez tyg w tych turach wiecej niz amator przez 3 tyg.
Limity beda - jak zawsze w turniejach:
Dla pro 8min
Amator 4-6min

 
 
Xeno 
xeno



Pomógł: 27 razy
Wiek: 29
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 2202
Wysłany: 2013-01-28, 07:44   

Dla mnie wszystko ok, ale po co dawać jebusa L jak jest mniej zbalansowany niż XL a gra długością dużo się nie różni.
 
 
yarzapp 
Scrab



Pomógł: 36 razy
Wiek: 34
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 2169
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-01-28, 13:45   

Na pewno wywal long runa, to jest bardziej prototyp niż gotowy template, ze względu na Malka możesz dodać Fear.


Robak nie musi otwierać drzwi, bo przechodzi pod nimi. Leming nie walczy z problemami, bo ich nie zauważa.
 
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2013-01-28, 13:52   

Long Run to nie jest prototyp. On po prostu z założenia ma taki być - prosty, bogaty, łatwy. Taka wczesna twórczość :D Co nie zmienia faktu, że na turnieje średnio się nadaje.

Mam kilka zastrzeżeń co do map. Zdecydowanie wywalić Blockbustera - długi, praktycznie brak interakcji pomiędzy graczami. Poza tym jeśli jeden gracz dostanie wypasioną strefę treasure, to można od razu wyjść z gry. O wiele lepszym rozwiązaniem jest 8MM6 XL+U z 6 kompami i dozwolonymi czarami fly/dd/tp (tak się go gra).

Long Runa, jak już pisałem, można wywalić albo dać tylko do wersji Amator (rozmiar M+U, potwory weak). Do Pro Fear byłby zdecydowanie lepszy - wojna skautów od pierwszych dni daje o wiele większe pole do popisu.

Jeśli chodzi o Clasha w Amatorze, to przygotowałem kiedyś wersję objects.txt, która eliminuje wszystkie siedliska oprócz neutralnych smoków. Gdyby interesował cię ten plik, to daj znać. Chociaż nie wiem, czy jest sens wyłączania jakichkolwiek siedlisk w Amatorze.
 
 
Skwer 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2742
Wysłany: 2013-01-28, 14:15   

Xeno napisał/a:
Dla mnie wszystko ok, ale po co dawać jebusa L jak jest mniej zbalansowany niż XL a gra długością dużo się nie różni.

L, bo edycja Amator jest dla Amatorów - zawsze Xeno możesz zapisać się do Turnieju PRO ;)
Skwer napisał/a:
Wszystkie rozwiązania są dozwolone - jeżeli przeciwnicy ustalą je sobą inne zasady, pliki, temple etc.)
nawet zmiana rozmiaru mapy.
Cytat:
Co nie zmienia faktu, że na turnieje średnio się nadaje.

wyrzucamy Long Runa, jakieś wlasne propozycje?

 
 
Maszkarra 
Jestem zły i gryzę



Pomógł: 25 razy
Wiek: 29
Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 1066
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2013-01-28, 14:32   

Czemu nie ma żadnych fixów?

Szanse jeden na milion maja to do siebie, że sprawdzają się w 9 na 10 przypadków.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Strona 1 z 7
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group