Chyba już czas wystartować z kolejną edycją turnieju Mastera AW - 2012, nie odbyla się wcalę.
Mógbym pomóc w organizacji, yarzapp również się zadeklarowal...
Jako, że Turniej nie ruszyl w tamtym roku, warto byloby dodać w tej edycji jakies urozmaicenia. Mi przychodzi do glowy jedno: Zorganizować podwójny Turniej Mastera:
1. Dla graczy Doświadczonych (grających w ligach) - Master AW 2013 PRO (nazwa robocza)
2. Dla zwykych użytkowników odwiedzających stronę, forum lub po prostu lubiących pograć w h3 bez spiny. - Master AW 2013 AMATOR
Na pewno podzial turnieju daje kilka plusów:
1. Gracze doświadczeni nie będą musieli tracic czasu i spinać się z amatorami.
2. Amatorzy znajdą równych sobie przeciwników i rozegrać gry w których nie będą z góry skazani na porażkę (i ogromną stratę czasu - tury po ponad pól godziny odstraszają nowych).
3. Master cieszy się zawsze dużą popularnością i dla ogromnej ilości graczy nie starcza po prostu miejsc.
Zapraszam gorąco do dyskusji, mamy wiele kwestii do umówienia (regulamin, Template, nowe propozycje).
Wypowiedź obowiązkowa: mbeh, Malek, yarzapp.
Temat zakadam na szybko, ale nie ma co zwlekać, bo czas ucieka, a ja już zabieram się za to od grudnia:)
Na pewno jakieś sygestie dla amatorów zamieszcze (bo Ci zazwyczaj mają wyskokie mniemanie o sobie, np.: Gram 10 lat w h3 i jestem dobry - przechodzę Klucz do Zwycieztwa na 200%!).
isan napisał/a:
Potencjalni gracze sami będą się zapisywać do któregoś z turniejów?
Tak, każdy sam decyduje, ale doświadczonym ligowcom nie pozwolę grać w turnieju AMATOR. Chyba, że zarejestrują się pod zmienionymi nickami :P
Mam nadzieję, że wielu forumowiczów dzięki temu zagra w turnieju, bo tak naprawdę mamy tylko kilku grających zawodowo w lidze, a reszta to jakby nie bylo - singlowcy.
yarzapp oferowal stworzenie oddzielnego regulaminu dla Turnieju AMATOR, więc naprawdę może być to wspanialy pomysl dla Was.
Template:
1. Pro:
Jebus XL
Balance L
Panic L
2sm4d(3)
Blockbuster L
Clash of Dragons
Long Run
chociaż te 2 ostatnie nigdy nie przypadły mi do gustu, ale podaje je ze względu iż stworzył je nasz forumowicz - zacny Malekith.
2. AMATOR:
PC2 M
Jebus L
Clash of Dragons
Panic L
Long Run
Blockbuster
Dla kategorii Amator proponuję mniejsze rozmiary i wyłączenie siedlisk poza Clash of Dragons.
Wszystkie rozwiązania są dozwolone - jeżeli przeciwnicy ustalą je sobą inne zasady, pliki, temple etc.)
Dla kategorii Amator proponuję mniejsze rozmiary i wyłączenie siedlisk poza Clash of Dragons.
Zmniejszenie rozmiaru ok, ale wyłączenie siedlisk to raczej nie bardzo, przynajmniej nie na jebusie czy long runie, bo to strasznie grę przedłuży. Mając siedlisko na jebusie spokojnie można wbić na pustynie w 2 tyg(w 3 wbije już każdy chyba, że lubi się w strefie przykisić albo nie ma pojęcia o grze). Brak tego siedliska wydłuży grę przynajmniej o tydzień jak nie więcej.
Podział na ligi jest dobry, bo ja np. nie gram online z powodu długich tur(jakoś nie uśmiecha mi się czekanie 15-20 min aż ktoś turę zrobi), w takiej lidze amator już bym prędzej zagrał.
Brak tego siedliska wydłuży grę przynajmniej o tydzień jak nie więcej.
Małe mapy są słabo zbalansowane, o równe strefy łatwiej byłoby bez siedlisk.
Amitamaru napisał/a:
Mając siedlisko na jebusie spokojnie można wbić na pustynie w 2 tyg(w 3 wbije już każdy chyba, że lubi się w strefie przykisić albo nie ma pojęcia o grze)
O tym też pomyślałem (ale zapomniałem napisać :P), zdecydowanie trzeba zmniejszyć siłę potworów (bardzo ważna rzecz dla prawdziwych lamek), zmiejszyć w pliku rmg lub w ustawieniach losowej mapy.
To z brakiem pojęcia o grze, będzie pasowało to wielu graczy z działu Amator ;)
Propozycje są do obgadania - to tylko moje pomysły, wszystko możemy jeszcze wywrócić do góry nogami - dyskusja jest cały czas otwarta ;)
Amitamaru napisał/a:
jakoś nie uśmiecha mi się czekanie 15-20 min aż ktoś turę zrobi
Na template typu Jebus to chyba minimum - zdarzają się tury bliskie godziny (osobiście udało mi się wykończyć kilku przeciwników samą długością tur ;)). Zawsze coś można robić w tych turach; sam sprzątam, kąpie się, czytam książki, robię jedzenie, siedzę na forum - jest wiele możliwości.
dla mnie to jakieś nieporozumienie 1h tura :D
im lepszy gracz to powinien szybciej je robić a nie dłużej :P
według mnie to powinno być jakieś ograniczenie trwania tury, chyba większość gra tu dla przyjemności, a 1h czekania za ruchem jak dla mnie to żadna przyjemność ;)
Lepszy gracz ma dluzsze tury, ale zrobi przez tyg w tych turach wiecej niz amator przez 3 tyg.
Limity beda - jak zawsze w turniejach:
Dla pro 8min
Amator 4-6min
Long Run to nie jest prototyp. On po prostu z założenia ma taki być - prosty, bogaty, łatwy. Taka wczesna twórczość :D Co nie zmienia faktu, że na turnieje średnio się nadaje.
Mam kilka zastrzeżeń co do map. Zdecydowanie wywalić Blockbustera - długi, praktycznie brak interakcji pomiędzy graczami. Poza tym jeśli jeden gracz dostanie wypasioną strefę treasure, to można od razu wyjść z gry. O wiele lepszym rozwiązaniem jest 8MM6 XL+U z 6 kompami i dozwolonymi czarami fly/dd/tp (tak się go gra).
Long Runa, jak już pisałem, można wywalić albo dać tylko do wersji Amator (rozmiar M+U, potwory weak). Do Pro Fear byłby zdecydowanie lepszy - wojna skautów od pierwszych dni daje o wiele większe pole do popisu.
Jeśli chodzi o Clasha w Amatorze, to przygotowałem kiedyś wersję objects.txt, która eliminuje wszystkie siedliska oprócz neutralnych smoków. Gdyby interesował cię ten plik, to daj znać. Chociaż nie wiem, czy jest sens wyłączania jakichkolwiek siedlisk w Amatorze.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum