Dołączył: 25 Lut 2013 Posty: 16 Skąd: Bóbrka k. Soliny
Wysłany: 2013-02-25, 10:14
Ze strzelców najlepsze są Lisze. Co prawda Cyklopy i Tytani to też potęgi, ale drogie jak cholera. Kapłani mają mało hp, Magowie mają siedlisko drogie(wiem, że trzeba po 5 każdego surowca), Meduzy słabiutkie, Szaraki mają moc, ale trzeba dobrze obstawić.
Oczka też mają siłę, ale dość drogie, Żywiołaki Wody dobre, ale strasznie mały przyrost. Burzaki to samo co wodne, Kusznicy na starcie dobrzy, ale mało hp. Lizaki przed patchem porażka, po patchu silni. Gremliny mają dużą liczebność, ale potem padają jak muchy. Strzelcy jeśli nie będą atakowani to robią masakrę(w Eliksirze Życia niszczą wszystko), Niziołki rzadkie, ale nie zaszkodzi wziąć w wczesnej fazie gry, Czarodzieje są niszczycielscy dla innych, ale inni też są dla nich niszczycielscy.
Jak dla mnie solidnym strzelcem jest Arcymag. Dużo bije, ma dobrà skuteczność, której nie traci strzelając przez mury, poza tym obniżanie kosztu zaklęć w tym zamku jest przydatne. No i pełna skuteczność w walce wręcz. Według mnie ten strzelec po prostu rządzi i wymiata konkurencję.
Pomógł: 8 razy Wiek: 38 Dołączył: 31 Maj 2015 Posty: 757
Wysłany: 2015-07-23, 10:14
Mam takie pytanie, jak są liczone obrażenia od jednostek strzelających w HoM&M3? Chodzi mi o konkretny wzór, bez uwzględnienia statystyk bohatera.
I wytłumaczcie mi przy okazji jeszcze, bo w grze mam całą strzałę i pękniętą strzałę, jako oznaczenie, że przeciwnik jest w zasięgu albo nie. I teraz czy obrażenia w takim przypadku są jednakowe dla jednostek znajdujących się poza zasięgiem, bez względu na to, czy to jest przykładowo 14 czy 12 heksów? Czy może jest tak, że odległość (ilość heksów) ma znaczenie? W sensie, że jak rzucę slow'a i jednostka podejdzie do mnie właśnie z 14 do 12 heksów, to na ekranie i tak mam zaznaczoną złamaną strzałę (jako poza zasięgiem) ale zadam mu większe obrażenia (bo te 2 heksy robią jakąś różnicę i są uwzględniane we wzorze)?
No więc jak to jest?
Obrażenia zadawane przez jednostki strzelające są obliczane tak samo jak w przypadku jednostek walczących w zwarciu. Odległość (w liczbie heksów) nie ma żadnego wpływu na obrażenia.
Obrażenia są obliczane osobno dla każdej jednostki, np. jeśli licze/magogi mają jeden z celów w zasięgu pełnej strzały, a cel obok w zasięgu złamanej strzały, to obydwa cele otrzymają obrażenia zgodne ze swoją pozycją, niezależnie od tego w kogo celujemy.
Pełna strzała zadaje pełne obrażenia.
Złamana strzała oznacza, że atak nie zada pełnych obrażeń.
Jeśli cel znajduje się na otwartym terenie, to będzie to połowa obrażeń.
Jeśli cel znajduje się za niezniszczonym murem, ale strzelec znajduje się w zasięgu (10 heksów), to będzie to połowa obrażeń.
Jeśli cel znajduje się za niezniszczonym murem i nie jest w zasięgu, to otrzyma 1/4 obrażeń.
Magowie i arcymagowie ignorują karę za strzelanie przez mury.
Tarcza powietrza i płatnerz redukują obrażenia zgodnie z podanymi %-tami.
Łucznictwo i artefakty do niego działają tak samo jak w przypadku umiejętności atak.
Pomógł: 8 razy Wiek: 38 Dołączył: 31 Maj 2015 Posty: 757
Wysłany: 2015-07-24, 10:15
A jest między nimi jakaś inna różnica, poza tym że przy łuku strzelca strzał oddaje się nawet jak jednostka przeciwnika stoi obok naszych strzelców? Czyli de facto można atakować bez kontry, bo można strzelić w tych co są koło strzelców
Pomógł: 8 razy Wiek: 38 Dołączył: 31 Maj 2015 Posty: 757
Wysłany: 2015-07-25, 13:50
Malekith napisał/a:
Ale tylko pod warunkiem, że masz łucznictwo.
Sorry za drobny off, ale czy w takim razie tak samo działają np. buty odporności lub emblemat wiedzy? Czyli zwiększają odporność lub sokoli wzrok, ale tylko u tych bohaterów, którzy mają takie umiejętności?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum