Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Trwa II etap konkursu MapMaker AW
Odpowiedz do tematu
Bastion (Rampart)
Autor Wiadomość
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2015-09-25, 19:51   

:roll:

Przede wszystkim odporność na ekspercie daje 20%. 15% to błąd w opisie umiejętności.
heroes3 napisał/a:
Bo ja żyłem w przekonaniu, że to daje +5% za każdy poziom
Nie zastanawiałeś się nigdy dlaczego Tazar na 17. poziomie wciąż otrzymuje obrażenia? Już nie wspominając o fakcie, że tak wysoki bonus do czegokolwiek byłby totalnie niezbalansowany (np. Gunnar 46 kratek ruchu na 20. poziomie), Ravciozo z grubsza wytłumaczył o co chodzi, ale zapomniał dodać, że poziom pierwszy też jest wliczany.
Ravciozo napisał/a:
Wydaje się, że to nic, ale przy 20 lvl up'ach (21 poziom)
19 lvl upów (20. poziom).

Cytat:
Dużo lepiej wygląda natomiast łucznictwo, którego max to 50% (czyli 1 lvl daje nam 2,5%) i atak albo logistyka z maxem 30% i lvlem za 1,5%. Płatnerz natomiast to też 15% max, czyli 0,75% za lvl up :C
Z tym płatnerstwem trzeba pamiętać, że każdy kolejny poziom daje więcej redukcji obrażeń niż poprzedni, podczas gdy inne umiejętności skalują się liniowo.
Przykład: na poziomie 20. Tazar ma 30% redukcji, a na 40. - 45% redukcji.
Atak, który zadaje bazowo 100 obrażeń zostaje osłabiony z 70 (lvl 20) do 55 (lvl 40). Relatywna redukcja obrażeń pomiędzy tymi poziomami to aż 30%.

Co więcej, płatnerz (i inne redukcje) zawsze jest mnożnikiem, podczas gdy bonusy do obrażeń są addytywne względem siebie.
Np. 2 archanioły atakują demony (różnica pomiędzy atakiem a obroną to 20). Normalnie zadadzą 200 obrażeń. Jeśli będą miały eksperta ataku, to będzie to 230 - co jest zyskiem 15%. A co jeśli archanioły dostaną szczęście? Wtedy ekspert ataku podniesie 300 obrażeń do 330 - co jest zyskiem zaledwie 10%.

Trzeba jednak pamiętać, że jeśli nie ma żadnych innych bonusów do obrażeń, to umiejętność ataku daje pełne korzyści.

To z kolei prowadzi do ciekawego wniosku: Tazarowi grającemu przeciwko Cragowi bardziej opłaca się zbierać punkty ataku niż obrony. Tak samo Cragowi bardziej opłaca się zbierać obronę niż atak (pomińmy behemtoy i czyszczenie mapy, gdzie atak może być lepszy). Załóżmy, że oboje mają ekspert ataku i płatnerza.
Jeśli oboje mają 20/20, to na 20. poziomie Crag zadaje 160% obrażeń zredukowane do 112%, podczas gdy Tazar zadaje 130% zredukowane do 110.5%. Czyli wychodzi minimalnie na korzyść Craga.

Teraz porównajmy 30/10 vs 30/10. Crag zadaje 260% obrażeń zredukowane do 182%, podczas gdy Tazar zadaje 230% zredukowane do 195.5%. Czyli Tazar będzie zadawał 7.4% więcej obrażeń niż Crag. Dodatkowo wszelkie bonusy do obrażeń będą bardziej efektywne u Tazara.
 
 
Ravciozo 
Wielki Wuadca



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 874
Skąd: Polska, Opole
Wysłany: 2015-09-25, 21:25   

Malekith napisał/a:
Ravciozo z grubsza wytłumaczył o co chodzi, ale zapomniał dodać, że poziom pierwszy też jest wliczany.


W takim razie, to też jest błąd w opisie, bo jest napisane 'za każdy ZDOBYTY poziom doświadczenia' :)
A co z krasnalami? Upg mają niby 40% resista, a żyję w przekonaniu, że tak z 60-70% czarów odbijają...

And we'll all dance alone to the tune of your death...
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2015-09-25, 21:45   

Mają 40%. Jak weźmiesz Thorgrima na 10 lvl i wszystkie arty od odporności, to pojawi się komunikat, że czar nie zadziała.
 
 
heroes3 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 757
Wysłany: 2015-09-28, 09:12   

Ravciozo, Malekith, dziękuję Wam bardzo. Już rozumiem. I nie, nie zastanawiałem się nigdy czemu Thorgrim nie ma 100% odporności na 20 levelu, bo jak do tej pory rzadko grałem bastionem, a jak już to Thorgrima brałem co najwyżej jako pobocznego i nie interesowałem się jego rozwojem.

Malekith napisał/a:
Mają 40%. Jak weźmiesz Thorgrima na 10 lvl i wszystkie arty od odporności, to pojawi się komunikat, że czar nie zadziała.

Ale wszystkie czary wtedy nie działają? Te które ja rzucam też? Czyli nawet nie mam co rzucać na nie przyspieszenia albo błogosławieństwa?
 
Ravciozo 
Wielki Wuadca



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 874
Skąd: Polska, Opole
Wysłany: 2015-09-28, 21:21   

Te, które rzucasz na krasnale.

And we'll all dance alone to the tune of your death...
 
heroes3 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 757
Wysłany: 2015-09-28, 21:51   

Doprecyzuję, żebyśmy się dobrze zrozumieli. Ja gram Thorgrimem, mam w/w level i krasnale up. I jak rzucę na nie np. speed albo bless, to mi nie wejdzie ten czar? Na moje własne krasnale?
 
Dago 
Człowiek



Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 528
Skąd: jestem.
Wysłany: 2015-09-28, 22:46   

A od kiedy odporność krasnali odpiera też własne spelle? Nigdy nie widziałem, by odparły haste/blessa więc na 90% nie, nie odpierają. Ale ja się nie znam.

Bass solo, take one.

- Jestem trollem? - Dago
- Hmmm... Masz 40hp i się regenerujesz. Tak. - Malekith
 
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2015-09-29, 01:58   

Własne czary wciąż będą działać. Komunikat pojawi się przeciwnikowi, jeśli on będzie chciał rzucić czar szkodliwy.
 
 
Homm3 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 23
Dołączył: 21 Lip 2017
Posty: 187
Wysłany: 2017-08-30, 15:31   

Średnie miasto!
zalety:specjlności jednostek wygrywają gre(aura jednorogów,odporność na czary 1-4 u smoka,40%odporności u krasnali,podwójny cios elfa,oplątanie enta!)
-centaur dobra jednostka jak na 1lvl (szybka,dobre obrażenia,wytrzymała)
-Pegazy mają dobrą szybkość i zwiększają koszt zaklęć u wroga
-magiczny staw (spłaca się koło 3 miesięcy ale na długich xl może sięprzydać)
-skarbiec
-sporo dobrych bohaterów
Wady:
-drogie smoki
-tylko 3 jednostki szturmowe [elf(bo strzela)smok i pegaz (latają)]
-elfy mają niską wytrzymałość i szybko giną.
-Wolne drzewce i krasnale
-słabi bohaterowie magiczni
 
New Year 
Rinasce piu gloriosa



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 666
Skąd: Z krainy ognia
Wysłany: 2017-08-30, 16:04   

Homm3 napisał/a:
-magiczny staw (spłaca się koło 3 miesięcy ale na długich xl może sięprzydać)

Koszt nieadekwatny do jakości. Nie wiem jak długa musiała by być mapa, aby zwrócił się koszt. Nawet wtedy dodatkowe surowce zazwyczaj nic nie dadzą, bo i tak będziemy ich mieli dość dużo.

Homm3 napisał/a:
odporność na czary 1-4 u smoka

Słabsza wersja czarnego smoka. Na 5 poziomie jest np. Implozja, która może mocno naszego smoka zranić, a my nie będziemy mieli jak go wskrzesić. Można użyć go do tego, aby rzucać armagedon na jednostki wroga, ale tego czaru nie mamy jak zdobyć w Bastionie.

Feniks zawsze zaczyna ale TO ZAWSZE
 
Homm3 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 23
Dołączył: 21 Lip 2017
Posty: 187
Wysłany: 2017-08-30, 19:56   

New Year napisał/a:
Na 5 poziomie jest np. Implozja, która może mocno naszego smoka zranić,

Może ale kto traci okazje do rzucenia np:tarczy,spowolnienia, i innych wspomagaczy na rzecz czarów zadających dmg.
New Year napisał/a:
a my nie będziemy mieli jak go wskrzesić.

Co ty powiesz ostatnio na arence zamieniłem 400 chohli na 12 arcydiabłów.
Potem jak grałem i wskrzeszenia nie miałem to pare pegazów na 4 złote smoki ofiarowałem.
Więc dla chcącego nic trudnego!
 
Ravciozo 
Wielki Wuadca



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 874
Skąd: Polska, Opole
Wysłany: 2017-08-30, 23:35   

Ofiara =/= wskrzeszenie, no i przede wszystkim nie trafisz jej w rampie. Mocną stroną rampa są jego bohaterowie, np. Ivor/Kyrre/Mamphala.
A co do aury unirogów, to imo ssie, po prostu za mały % odporności; dużo lepsza jest zdolność pegaza.

And we'll all dance alone to the tune of your death...
 
Homm3 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 23
Dołączył: 21 Lip 2017
Posty: 187
Wysłany: 2017-08-31, 08:17   

Ravciozo napisał/a:
Ofiara =/= wskrzeszenie, no i przede wszystkim nie trafisz jej w rampie. Mocną stroną rampa są jego bohaterowie, np. Ivor/Kyrre/Mamphala.
A co do aury unirogów, to imo ssie, po prostu za mały % odporności; dużo lepsza jest zdolność pegaza.

Miałem sytuacje gdy ta aura uratowała mi skórę i od tamtego czasu ją cenie.
Ofiara w bastionie?
Nie nie trafisz to fakt ale w inferno,lochu i innych miastach możesz ją trafić a wtedy już da się je jakoś wskrzesić.
 
Xeno 
xeno



Pomógł: 27 razy
Wiek: 29
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 2202
Wysłany: 2017-08-31, 10:07   

Homm3 napisał/a:
Ofiara w bastionie?
Nie nie trafisz to fakt ale w inferno,lochu i innych miastach możesz ją trafić a wtedy już da się je jakoś wskrzesić.

Jak grasz tak długo by szukać ofiary w innych zamkach :)
 
 
Homm3 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 23
Dołączył: 21 Lip 2017
Posty: 187
Wysłany: 2017-08-31, 11:38   

Xeno napisał/a:
Jak grasz tak długo by szukać ofiary w innych zamkach :)

Czy tak długo?Jak rozgrywka trwa 2 miesiące to można w zdobytych zamkach gildie pobudować.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Strona 15 z 16
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group