Przede wszystkim odporność na ekspercie daje 20%. 15% to błąd w opisie umiejętności.
heroes3 napisał/a:
Bo ja żyłem w przekonaniu, że to daje +5% za każdy poziom
Nie zastanawiałeś się nigdy dlaczego Tazar na 17. poziomie wciąż otrzymuje obrażenia? Już nie wspominając o fakcie, że tak wysoki bonus do czegokolwiek byłby totalnie niezbalansowany (np. Gunnar 46 kratek ruchu na 20. poziomie), Ravciozo z grubsza wytłumaczył o co chodzi, ale zapomniał dodać, że poziom pierwszy też jest wliczany.
Ravciozo napisał/a:
Wydaje się, że to nic, ale przy 20 lvl up'ach (21 poziom)
19 lvl upów (20. poziom).
Cytat:
Dużo lepiej wygląda natomiast łucznictwo, którego max to 50% (czyli 1 lvl daje nam 2,5%) i atak albo logistyka z maxem 30% i lvlem za 1,5%. Płatnerz natomiast to też 15% max, czyli 0,75% za lvl up :C
Z tym płatnerstwem trzeba pamiętać, że każdy kolejny poziom daje więcej redukcji obrażeń niż poprzedni, podczas gdy inne umiejętności skalują się liniowo.
Przykład: na poziomie 20. Tazar ma 30% redukcji, a na 40. - 45% redukcji.
Atak, który zadaje bazowo 100 obrażeń zostaje osłabiony z 70 (lvl 20) do 55 (lvl 40). Relatywna redukcja obrażeń pomiędzy tymi poziomami to aż 30%.
Co więcej, płatnerz (i inne redukcje) zawsze jest mnożnikiem, podczas gdy bonusy do obrażeń są addytywne względem siebie.
Np. 2 archanioły atakują demony (różnica pomiędzy atakiem a obroną to 20). Normalnie zadadzą 200 obrażeń. Jeśli będą miały eksperta ataku, to będzie to 230 - co jest zyskiem 15%. A co jeśli archanioły dostaną szczęście? Wtedy ekspert ataku podniesie 300 obrażeń do 330 - co jest zyskiem zaledwie 10%.
Trzeba jednak pamiętać, że jeśli nie ma żadnych innych bonusów do obrażeń, to umiejętność ataku daje pełne korzyści.
To z kolei prowadzi do ciekawego wniosku: Tazarowi grającemu przeciwko Cragowi bardziej opłaca się zbierać punkty ataku niż obrony. Tak samo Cragowi bardziej opłaca się zbierać obronę niż atak (pomińmy behemtoy i czyszczenie mapy, gdzie atak może być lepszy). Załóżmy, że oboje mają ekspert ataku i płatnerza.
Jeśli oboje mają 20/20, to na 20. poziomie Crag zadaje 160% obrażeń zredukowane do 112%, podczas gdy Tazar zadaje 130% zredukowane do 110.5%. Czyli wychodzi minimalnie na korzyść Craga.
Teraz porównajmy 30/10 vs 30/10. Crag zadaje 260% obrażeń zredukowane do 182%, podczas gdy Tazar zadaje 230% zredukowane do 195.5%. Czyli Tazar będzie zadawał 7.4% więcej obrażeń niż Crag. Dodatkowo wszelkie bonusy do obrażeń będą bardziej efektywne u Tazara.
Ravciozo z grubsza wytłumaczył o co chodzi, ale zapomniał dodać, że poziom pierwszy też jest wliczany.
W takim razie, to też jest błąd w opisie, bo jest napisane 'za każdy ZDOBYTY poziom doświadczenia' :)
A co z krasnalami? Upg mają niby 40% resista, a żyję w przekonaniu, że tak z 60-70% czarów odbijają...
And we'll all dance alone to the tune of your death...
Pomógł: 8 razy Wiek: 38 Dołączył: 31 Maj 2015 Posty: 757
Wysłany: 2015-09-28, 09:12
Ravciozo, Malekith, dziękuję Wam bardzo. Już rozumiem. I nie, nie zastanawiałem się nigdy czemu Thorgrim nie ma 100% odporności na 20 levelu, bo jak do tej pory rzadko grałem bastionem, a jak już to Thorgrima brałem co najwyżej jako pobocznego i nie interesowałem się jego rozwojem.
Malekith napisał/a:
Mają 40%. Jak weźmiesz Thorgrima na 10 lvl i wszystkie arty od odporności, to pojawi się komunikat, że czar nie zadziała.
Ale wszystkie czary wtedy nie działają? Te które ja rzucam też? Czyli nawet nie mam co rzucać na nie przyspieszenia albo błogosławieństwa?
Pomógł: 8 razy Wiek: 38 Dołączył: 31 Maj 2015 Posty: 757
Wysłany: 2015-09-28, 21:51
Doprecyzuję, żebyśmy się dobrze zrozumieli. Ja gram Thorgrimem, mam w/w level i krasnale up. I jak rzucę na nie np. speed albo bless, to mi nie wejdzie ten czar? Na moje własne krasnale?
Pomógł: 4 razy Wiek: 28 Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 528 Skąd: jestem.
Wysłany: 2015-09-28, 22:46
A od kiedy odporność krasnali odpiera też własne spelle? Nigdy nie widziałem, by odparły haste/blessa więc na 90% nie, nie odpierają. Ale ja się nie znam.
Bass solo, take one.
- Jestem trollem? - Dago
- Hmmm... Masz 40hp i się regenerujesz. Tak. - Malekith
Średnie miasto!
zalety:specjlności jednostek wygrywają gre(aura jednorogów,odporność na czary 1-4 u smoka,40%odporności u krasnali,podwójny cios elfa,oplątanie enta!)
-centaur dobra jednostka jak na 1lvl (szybka,dobre obrażenia,wytrzymała)
-Pegazy mają dobrą szybkość i zwiększają koszt zaklęć u wroga
-magiczny staw (spłaca się koło 3 miesięcy ale na długich xl może sięprzydać)
-skarbiec
-sporo dobrych bohaterów
Wady:
-drogie smoki
-tylko 3 jednostki szturmowe [elf(bo strzela)smok i pegaz (latają)]
-elfy mają niską wytrzymałość i szybko giną.
-Wolne drzewce i krasnale
-słabi bohaterowie magiczni
Pomógł: 38 razy Dołączył: 20 Gru 2015 Posty: 666 Skąd: Z krainy ognia
Wysłany: 2017-08-30, 16:04
Homm3 napisał/a:
-magiczny staw (spłaca się koło 3 miesięcy ale na długich xl może sięprzydać)
Koszt nieadekwatny do jakości. Nie wiem jak długa musiała by być mapa, aby zwrócił się koszt. Nawet wtedy dodatkowe surowce zazwyczaj nic nie dadzą, bo i tak będziemy ich mieli dość dużo.
Homm3 napisał/a:
odporność na czary 1-4 u smoka
Słabsza wersja czarnego smoka. Na 5 poziomie jest np. Implozja, która może mocno naszego smoka zranić, a my nie będziemy mieli jak go wskrzesić. Można użyć go do tego, aby rzucać armagedon na jednostki wroga, ale tego czaru nie mamy jak zdobyć w Bastionie.
Na 5 poziomie jest np. Implozja, która może mocno naszego smoka zranić,
Może ale kto traci okazje do rzucenia np:tarczy,spowolnienia, i innych wspomagaczy na rzecz czarów zadających dmg.
New Year napisał/a:
a my nie będziemy mieli jak go wskrzesić.
Co ty powiesz ostatnio na arence zamieniłem 400 chohli na 12 arcydiabłów.
Potem jak grałem i wskrzeszenia nie miałem to pare pegazów na 4 złote smoki ofiarowałem.
Więc dla chcącego nic trudnego!
Ofiara =/= wskrzeszenie, no i przede wszystkim nie trafisz jej w rampie. Mocną stroną rampa są jego bohaterowie, np. Ivor/Kyrre/Mamphala.
A co do aury unirogów, to imo ssie, po prostu za mały % odporności; dużo lepsza jest zdolność pegaza.
And we'll all dance alone to the tune of your death...
Ofiara =/= wskrzeszenie, no i przede wszystkim nie trafisz jej w rampie. Mocną stroną rampa są jego bohaterowie, np. Ivor/Kyrre/Mamphala.
A co do aury unirogów, to imo ssie, po prostu za mały % odporności; dużo lepsza jest zdolność pegaza.
Miałem sytuacje gdy ta aura uratowała mi skórę i od tamtego czasu ją cenie.
Ofiara w bastionie?
Nie nie trafisz to fakt ale w inferno,lochu i innych miastach możesz ją trafić a wtedy już da się je jakoś wskrzesić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum