Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Trwa II etap konkursu MapMaker AW
Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat «» Następny temat
Patch kolekcjonerski dla Heroes of Might and Magic III
Autor Wiadomość
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2011-07-05, 03:39   

Hellburn napisał/a:
Tak myślisz :)?
Ja tak nie myślę, ja to wiem... Jestem chyba naj graczem nekro w Polsce (ewentaulnie po Tiamacie) i często właśnie w ten sposób używałem tego czaru.
Hellburn napisał/a:
Według mnie Twórcy gry stworzyli to jako czar ofensywny dla martwiaków.
Bo spełnia również taką funkcję.
Hellburn napisał/a:
Na potwierdzenie tej tezy podam counterspell -> zniszczenie nieumarłych (idąc Twoim tokiem rozumowania, jeszcze mniej użyteczny, bo nieumarli są odporni na oślepienie).
Za to zadaje 2x więcej dmg i nieźle działa na nekro.
Hellburn napisał/a:
No i nie porównuj implozji (75) do fali (5!), bo ja nie zamierzam podbijać tego zaklęcia o 70 pkt dmg :P. Wiem, że obrażenia z wszystkich oddziałów się sumują, ale zauważ, że z każdym oddziałem mniej, efektywność fali drastycznie spada.
Tak, ale przed końcową bitwą przeciwnik raczej będzie dążył do zapełnienia wszystkich slotów.
Hellburn napisał/a:
Ponadto, "strzelacy" niskiego lvlu mówisz... powiedzmy: kusznicy, jaszczuroludzie, złe oczy... używając tego czaru musielibyśmy użyć go ze 4-5 razy (a co za tym idzie 4-5 tur, a strzelcy nie czekają, w dodatku ranimy samych siebie), żeby cokolwiek zdziałać w walce. Ja osobiście wolałbym posłużyć się cost/effective i bardziej dostępną magiczną strzałą.
Bierzesz 1 jednostkę o szybkości równej/większej od strzelaka i z 10 zombie na magu z 20-30 many i 2-4 mocy. Neutral rozdzieli się na 7 albo 6 slotów. 2 mocy i 30 many pozwala zabić 42 lub 36 kuszników... Przy twardszych strzelakach trzeba mieć już troszkę mocy (z 5-6), ale za to na gremle/niziołki/rusałki można jechać pobocznym z 4 zombie i 1 szkieletem. Robiłem to 2 gry temu, nie wyssałem sobie tego z palca :/
Hellburn napisał/a:
Prawda jest taka, że jedyne zastosowanie dla tego czaru to zdejmowanie blinda z wielu jednostek jednocześnie, a jak już wcześniej dowiodłem, jest to tylko efekt uboczny, bo fala śmierci to CZAR OFENSYWNY.
Zamiast zmieniać czary, które są użyteczne, zajmij się tymi, które faktycznie nic nie dają.
Hellburn napisał/a:
Osobiście nie widzę nic bezużytecznego w tych zaklęciach. No, może nieco bugów przy specjalizacjach bohaterów.
Ja za to wiem, że w ciągu całej mojej styczności z h3 online widziałem te czary w użyciu może z 1-2 razy (łącznie).
Hellburn napisał/a:
Chciałbym zauważyć, że podczas walki nie ma czegoś takiego jak moralne na -7 ;). Podczas walki max/min wartość dla morale to +3 i -3, a luck +3 i 0.
Weź sobie 7 różnych oddziałów do armii i odwiedź grób wojownika, a potem rzuć exp radość to zobaczysz o czym piszę. Nie bądź tylko zaskoczony, jeśli morale wciąż będą na -3.
Cytat:
Nie jestem co do tego przekonany. Musiałbym dłużej nad tym pomyśleć.
Żądza krwi daje 6 do ataku całej armii. Ten czar daje 8 jednej jednostce i to tylko przeciwko określonym celom.
 
 
Hellburn

Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 8
Wysłany: 2011-07-05, 10:29   

Malekith napisał/a:
Ja tak nie myślę, ja to wiem... Jestem chyba naj graczem nekro w Polsce (ewentaulnie po Tiamacie) i często właśnie w ten sposób używałem tego czaru.

Bardziej chodziło mi o wyeksponowanie zamierzenia Twórców.

Malekith napisał/a:
Bo spełnia również taką funkcję.

Spełnia, ale nie w takim stopniu, żeby brać go pod uwagę, gdy ma się kilka innych czarów z tego samego poziomu. Innymi słowy: Ten czar, jako czar ofensywny, wypada bardzo blado przy innych z poziomu drugiego. Dlatego tutaj sugeruję albo lekkie zwiększenie efektywności (po raz kolejny -> nie buff o 69 pkt dmg) lub zmniejszenie kosztów. Nic więcej.

Malekith napisał/a:
Za to zadaje 2x więcej dmg i nieźle działa na nekro.

Nie przeczę. Nie bez przyczyny użyłem pojęcia 'counterspell'. To był tylko przykład, by ukazać, że głównym celem fali jest zadawanie obrażeń, nie zdejmowanie blinda.

Malekith napisał/a:
Tak, ale przed końcową bitwą przeciwnik raczej będzie dążył do zapełnienia wszystkich slotów.

W końcowej bitwie NA PEWNO nie będziesz używać fali jako czaru ofensywnego, bo zazwyczaj posiada się o wiele lepsze czary.

Malekith napisał/a:
Bierzesz 1 jednostkę o szybkości równej/większej od strzelaka i z 10 zombie na magu z 20-30 many i 2-4 mocy. Neutral rozdzieli się na 7 albo 6 slotów. 2 mocy i 30 many pozwala zabić 42 lub 36 kuszników... Przy twardszych strzelakach trzeba mieć już troszkę mocy (z 5-6), ale za to na gremle/niziołki/rusałki można jechać pobocznym z 4 zombie i 1 szkieletem. Robiłem to 2 gry temu, nie wyssałem sobie tego z palca :/

Z tego wynika fala jest czarem tylko dla bohaterów pobocznych/przydatnym tylko na wczesnych etapach gry/zdejmowanie blinda z wielu jednostek, podczas gdy czar bliźniaczy, zniszczenie nieumarłych, jest wykorzystywany całkiem nieźle w normalnych walkach... Trochę nie gra, ale spoko. I'm just sayin'...

Malekith napisał/a:
Zamiast zmieniać czary, które są użyteczne, zajmij się tymi, które faktycznie nic nie dają.[...]Weź sobie 7 różnych oddziałów do armii i odwiedź grób wojownika, a potem rzuć exp radość to zobaczysz o czym piszę. Nie bądź tylko zaskoczony, jeśli morale wciąż będą na -3.

Nie testowałem, ale skoro tak mówisz, to przy najbliższej okazji muszę zweryfikować swoją wiedzę w tym zakresie.
Nie wiem czy modyfikacja tych czarów jest możliwa (pewnie jest, ale znowu - musiałbym się upewnić), ale obawiam się, że 7 różnych oddziałów armii, grób wojownika, radość i morale na + byłoby chyba lekkim overpowerem :P.

Malekith napisał/a:
Żądza krwi daje 6 do ataku całej armii. Ten czar daje 8 jednej jednostce i to tylko przeciwko określonym celom.

Tak, tak, wiem... Przy tym żądza dodaje ataku w zwarciu, a pogromca na wszystkie rodzaje ataku. Faktycznie, czar mógłby być nieco ulepszony, ale do tego by się przydało ulepszyć też zdolność Coroniusa.
Curse you Heroes3.exe!

Uch, odeszliśmy głównego wątku, który jest ważniejszy niż jakiśtam opcjonalny minipatch :P.
 
Mikus 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 2897
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-07-05, 11:41   

Hellburn napisał/a:
Z tego wynika fala jest czarem tylko dla bohaterów pobocznych/przydatnym tylko na wczesnych etapach gry/zdejmowanie blinda z wielu jednostek, podczas gdy czar bliźniaczy, zniszczenie nieumarłych, jest wykorzystywany całkiem nieźle w normalnych walkach... Trochę nie gra, ale spoko. I'm just sayin'...

I tak jest przydatny wiele bardziej niż inne wymienione np właśnie przez Malekitha, czego Ty oczekujesz od czaru drugopoziomowego? Nie ma co go ulepszać moim zdaniem, chyba że chcesz mu też podnieść koszt i zmienić poziom tego zaklęcia.

Czemu władze tego świata robią ze mnie debila
Gówno w prasie, gówno w TV, gówno gównem zasila
Ostatnio zmieniony przez Tarnoob 2011-08-07, 12:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2011-07-05, 15:40   

Hellburn napisał/a:
Ten czar, jako czar ofensywny, wypada bardzo blado przy innych z poziomu drugiego.
Bo ma być słaby... I tak zadaje najwięcej dmg z 2-poziomowych czarów jeśli zostanie użyty vs 5-7 slotów.
Hellburn napisał/a:
po raz kolejny -> nie buff o 69 pkt dmg
Mi chodziło o buff do poziomu destroy undead = implozja rozdzielona na 7 slotów.
Hellburn napisał/a:
W końcowej bitwie NA PEWNO nie będziesz używać fali jako czaru ofensywnego, bo zazwyczaj posiada się o wiele lepsze czary.
W 1-2 tyg uważam go za całkiem niezłe wsparcie, w szczególności po rzuceniu tarczy i skóry.
Cytat:
Z tego wynika fala jest czarem tylko dla bohaterów pobocznych/przydatnym tylko na wczesnych etapach gry/zdejmowanie blinda z wielu jednostek, podczas gdy czar bliźniaczy, zniszczenie nieumarłych, jest wykorzystywany całkiem nieźle w normalnych walkach... Trochę nie gra, ale spoko. I'm just sayin'...
Ten cały czar bliźniaczy działa tylko na 15 jednostek w całej grze, więc musi być potężniejszy. Poza tym jest droższy i jest wyżej o 1 lvl.
Hellburn napisał/a:
Nie wiem czy modyfikacja tych czarów jest możliwa (pewnie jest, ale znowu - musiałbym się upewnić), ale obawiam się, że 7 różnych oddziałów armii, grób wojownika, radość i morale na + byłoby chyba lekkim overpowerem :P.
Problem w tym, że te czary w przeciwieństwie do fali śmierci są praktycznie bezużyteczne, więc powinny być chociaż dawać te max/min morali/lucka.
Hellburn napisał/a:
Przy tym żądza dodaje ataku w zwarciu
Istot walczących wręcz jest znacznie więcej niż strzelających. Byłbym nawet za czymś drastycznym typu +20-30 atak vs 7 lvl.

Ogólnie to zamiast niszczyć różnorodność wśród użytecznych czarów zajmij się bezużytecznym syfem.
 
 
Daffodil 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 445
Wysłany: 2011-07-05, 22:36   

Cytat:
Ja tak nie myślę, ja to wiem... Jestem chyba naj graczem nekro w Polsce (ewentaulnie po Tiamacie) i często właśnie w ten sposób używałem tego czaru.

Ty i ta twoja skromność, Malku... :p //Jestem realistą. Nie muszę być skromny, tylko szczery :)
Mimo to, popieram Malaga, fala i tak jest dobra.

Justice will prevail.
Ostatnio zmieniony przez Tarnoob 2011-08-07, 12:26, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Hektor
Oszołom



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 318
Skąd: mam wiedzieć?
Wysłany: 2011-07-07, 17:05   

To ja zapytam czy jakiekolwiek kroki zostały poczynione już? Stworzyliście już cokolwiek? (Jeśli jest wiadome, że prace trwają to przepraszam ale jakoś umknęło to mojej uwadze) Ja zrobiłbym tego "patcha" najpierw bez zmian ingerujących w grę a potem wersję z ewentualnymi zmianami.




 
 
Hellburn

Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 8
Wysłany: 2011-07-08, 13:04   

Hektor:
Jeżeli nie możesz się doczekać, to nagraj to co jest w podanym przeze mnie linku (1 post). Znajduje się tam 95% poprawek z finalnej wersji.

*wzdycha*

Teraz mi się już sesja skończyła więc będę mógł na spokoju usiąść i wszystko przygotować do kompilacji.
Przypominam, że wszystko będzie w jednym instalatorze, a użytkownik będzie zaznaczał te elementy, które chce nagrać.
 
Archen 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 152
Skąd: pl
Wysłany: 2011-09-18, 18:51   

Jeśli można do tych czarów jeszcze coś dopisać.

Szczęście w bitwie daje 4/8 albo 12% na podwójne obrażenia jednostce. Premia z tego co mi wiadomo działa tak że wynik obrażeń x2 (nie że obrażenia bazowe x2 i potem rzut).

Zakładając że ma się eksperta w wodzie i 0 szczęścia (neutralnie). To tym tanim czarem można dać wszystkim jednostkom +4% na zadanie podwójnych obrażeń.

Jak szykuje się spora bitwa, długa bitwa, a przeciwnik wyładował całą manę, to upowanie szczęścia i morale całej armii, nawet kosztem kilku tur - może być bardzo skuteczne.

Szczęście i Radość - upujące na maksa - oznaczało by na ekspercie, zupowanie całej armii na maks jednym czarem i było by too imba.

Dwie tury i cała armia mogła by mieć 12% na podwójny atak i w każdym z tych ataków 12% na podwójne obrażenia. Czyli wszystkie oddziały miały by najlepsze dodatkowe cechy. Czarny rycerz ma 20% szans na zadanie podwójnych (dla porównania). 12% na podwójne, i 12% na drugi atak to potworny upgrade.

Czary są dobrze zbalansowane.

Zresztą każdy kto grał Bohaterem który ma Expert dowodzenie, Expert szczęście i Expert skuteczność ataku. Wie że taka armia może wyjść z prawie każdej opresji w sposób totalnie nieprzewidywalny dla przeciwnika.

Edit: poprawiłem wartości bo się machnąłem :p
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Strona 3 z 3
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group