1. Baldur's Gate II
2. Diablo II
3. Deus Ex
4. Half-Life 2
5. Medal of Honor
6. Thief II: The Metal Age
7. Max Payne
8. StarCraft 2
9. Civilization III
10. Mafia
----
Baldur's Gate 2 - bez przesady można powiedzieć, że łącznie stworzono do tej gry ponad 500 grywalnych modów, łatek, npc-ów itd. Zapewne dlatego, że od raz poznanego świata trudno się oderwać, a to za sprawą epickiej fabuły, realistycznych postaci, świetnej oprawy audiowizualnej oraz ciekawego systemu walki. Firmament cRPG i rozrywki wirtualnej w ogóle.
Diablo II - uzależniający hack n'slash, dzięki któremu prawdopodobnie kilka milionów graczy zaczęło bawić się w Multiplayer. Losowe generowanie poziomów i przedmiotów, świetny balans, dziesiątki taktyk i bluźniercza aura trzymały nas przy tej grze latami.
Deus Ex - czyli jak połączyć FPS i RPG w estetyce cyberpunkowej i utrzymać poziom. Z wierzchu niepozorna gra kryła elegancką (jak na standardy branżowe), rozbudowaną fabułę, setki różnych miejsc oraz kompletną wolność w wykonywaniu zadań. Co prawda nie spełniła wszystkich założeń CyberPunka, ale i dziś jest to niemożliwe; wielka inspiracja!
Half-Life 2 - pierwsza część rozwaliła wszystkich na łopatki; jak zrobić drugą, by świat się nie zawiódł? Wystarczy: filmowa fabuła, epicki rozmach, realizm świata przedstawionego, brand new engine i już stajemy się punktem odniesienia dla FPS-ów następnych lat. FarCry świetny, Crysis jeszcze bardziej, ale HL 2 wyszedł w 2004 roku i do dziś jest przepiękny i przejmujący. Trzeciej części już nikt nie potrafi zrobić.
Medal of Honor - od tego momentu zaczęła się moda na Szeregowca Ryana, Kompanię Braci, pieprzenie o D-day i Ardenach. MoH:AA to pierwsza gra, w której największy konflikt świata pokazano realistycznie; wszyscy łyknęli bakcyla, dzięki któremu można było uderzyć CoD-em i setką klonów. Ale oryginał jest szlachetny!
Thief II - w zastępstwie pierwszej części. Tym razem gracze mieli jeszcze bardziej skupić się na skradaniu, chowaniu i łupieniu; w której innej grze zabijanie, choć możliwe, nie dawało satysfakcji? Thief to nie tylko gra bawiąca się naszą psychiką: ten First Person Looter jest wzorem dla Hitmanów, Splinter Cell czy Assassin's Creed.
Max Payne - Do not cross! A Man with nothing to lose...
Zima, narkotyki, opustoszałe magazyny, korupcja, nierząd i klasyczna zemsta w opętanym przemocą Nowym Jorku. Max Payne to nie tylko nietuzinkowy klimat i stosy bullet time - to przede wszystkim zręczny przekład komiksu na peceta. Komiksu z charakterystyczną kreską, tanim papierem, kiczowatymi one-linerami i niezapomnianym bohaterem. Krótka podróż po naprawdę brutalnym świecie.
StarCraft 2 - kontrowersyjny wybór, w końcu gra jest zdecydowanie najnowszą w zestawieniu i jeszcze nie zdążyła pokazać pełni swoich możliwości. Ale jeśli spełni pokładane w niej nadzieje... cóż, nieczęsto gra PC staje się sportem narodowym! A tak na pewno będzie w przypadku sequela - w końcu wszystko dopięto na ostatni guzik, taki już jest Blizzard.
Civilization III - z wielu tytułów RTS wybrałem ten, który najbardziej poruszył wyobraźnię. Gry PC powinny dać ludziom rozrywkę, jakiej nie dostaną nigdzie indziej - i myślę, że nawet sny w rodzaju Incepcji czy Avatara nie dadzą nam tego, co nasz własny świat, w którym prekolumbijscy Indianie bronią Tenochtitlan przed bronią maszynową.
Mafia - kategoria podobna, co Max Payne: wartka akcja, dużo przemocy, ale do tego całkiem wierne oddanie lat trzydziestych, budzące nostalgię oraz refleksję, że życie poza prawem nie zawsze jest usłane różami. I za tę jedną refleksję grze należy się większy podziw, niż najnowszym wyczynom Rockstar Games.
W zestawieniu nie umieściłem Counter-Strike'a, gdyż uznałem, że to jednak modyfikacja do gry z poprzedniej dekady.
[edit: poprawiłem numerek Cywilizacji na trzecią część, oczywiście o nią chodziło]
Gdy się Jowisz z Saturnem schodzi,
Jakże matula pszenica obrodzi!
Miecz jest krzyżem: On na nim umierał,
Na piersi Marsa bogini westchnęła.
Ostatnio zmieniony przez page 2011-01-30, 23:50, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 1 raz Wiek: 30 Dołączył: 26 Sie 2010 Posty: 320
Wysłany: 2011-01-30, 19:27
page napisał/a:
W zestawieniu nie umieściłem Counter-Strike'a, gdyż uznałem, że to jednak modyfikacja do gry z poprzedniej dekady.
Owszem, co nie zmienia faktu że jest to zupełnie inna gra. ;)
page napisał/a:
Half-Life 2
Ta pozycja to jedna z najdziwniejszych gier, w jakie kiedykolwiek grałem. Z jednej strony- fenomenalny klimat i engine, zagadkowość bijąca na wszystkie strony. Z drugiej- nie grałem jeszcze w tak nudnego FPS-a. Oczywiście wielu z z was się tutaj nie zgodzi, bo to subiektywna opinia. Moja przygoda z Half-Life 2 wyglądała tak: grałem godzinę, znudziło mi się, przerwa na jakiś czas od grania i znowu powrót, do którego skłaniał mnie klimat.
"The problem with stupid people is that they’re too stupid to realize how stupid they are."
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Maj 2010 Posty: 318 Skąd: mam wiedzieć?
Wysłany: 2011-06-05, 20:04
Odświeżę, zagłosuję. Pokażę jak to wygląda z mojej strony.
1. Rome Total War - Generalnie najlepsza gra na świecie jaka kiedykolwiek powstała. Już nic nie będzie w stanie jej przebić.
2. CoD4 MW - Najlepszy FPS. Potem wyszedł lepszy już MW2 ale do CoD'a 4 pozostał sentyment i te filmiki Stevy'ego.
3. Warcraft 3 - teraz już mnie tak nie kręci ale kiedyś to była meega gra.
4.Mafia - bardzo klimatyczna, kocham tamte czasy, byłem nią mocno podjarany.
5. Twierdza - zwłaszcza Crusader. Byłem podjarany jak to Wilk jest najlepszy a Szczur robi polewkowe zamki i armie.
6. CoD6 MW2 - chyba najlepszy FPS. W 4 tylko bardziej podobają mi się mapy, wygląd AKacza i snajperowanie.
7. Medieval II Total War - razem z jego bugami. Ile na turniejach było dyskusji czy ktoś użył push through buga czy nie. Albo ta mega szarża kawalerii.
8. GTA SA - oh ile się w niego nagrałem. I przechodziłem z miesiąc.
9. Empire Total War - tutaj byłem najaktywniejszy klanowo ze wszystkich TW. Tamte bugi i zrąbane AI.
10. Napoleon Total War - genialny jak każdy Total War...
To i ja zagłosuję choć nie jestem jakimś wielkim fanatykiem gier.
1. Cs 1.6 - dla mnie gra, do której zawsze chętnie wrócę, ona się nie zestarzeje
2. Wiedźmin - rzadko grywam w nowe tytuły, ogólnie w gry ale ta przypadła mi do gustu jak mało która, to polska gra więc cieszy jeszcze bardziej.
3. NBA 2k11 - sam gram w kosza i spodobała mi się ta gra
4. GTA VC - to był tak duży postęp w porównaniu z poprzednimi częściami że nie można ominąć tej pozycji
5. Max Payne 2
6. Fifa 2010 - ciężko mi było wybrać która fifa, chciałem 2005 bo pierwsza z menagerem o ile pamiętam ale zdecydowałem się na 10.
7. Medal of honor - dobrze mi się w to grało
8. Soldiers of Fortune
9. Diablo II - ciekawa pozycja, trochę się w to nagrałem u kuzyna
10. Assasin Creed - gra bardzo oryginalna aczkolwiek z czasem robi się nudna
Tak szczerze to lista sprawiła mi problemy, mam nadzieję że nie wstawiłem nic z nieodpowiedniego rocznika, chyba za mało gier w życiu przeszedłem, w większość z wymienianych nawet nie grałem, nie mam do tego zaparcia. Jak byłem młodszy było tego więcej ale nie te roczniki
Czemu władze tego świata robią ze mnie debila
Gówno w prasie, gówno w TV, gówno gównem zasila
4. Need for Speed Underground 2 24
5. Fable: Zapomniane Opowieści 22
- Wiedźmin 22
- Call of Duty 2 22
8. Counter Strike 20
9. Need for Speed 2000 18
10. Worms World Party 16
11. GTA VC 15
- Twierdza 15
- Diciples 2 15
- MoH: AA 15
15. Prince of Persia: The Sand of Time 13
- CoD 4 13
17. Dragon Age: Początek 12
- Age of Empires 11
19. Mass Effect 11
- Kozacy 11
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum