Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Do zakończenia I etapu konkursu MapMaker AW pozostało 4 dni
Odpowiedz do tematu
Cytadela (Fortress)
Autor Wiadomość
Tarnoob
[Usunięty]

Wysłany: 2007-08-18, 13:23   Cytadela (Fortress)

Jeśli ktoś nie wie o co chodzi, niech przeczyta drugą stronę tematu "Takie coś o Bastionie". Tam właśnie Shakti zaproponował dokładne "przedyskutowanie" wszystkich miast, co pozwoli na napisanie o nich świetnych artykułów. Oczywiście pomysł nie został jeszcze zatwierdzony, ale chyba nie zaszkodzą wstępne próby. Na naszą (mam nadzieję ostrą i dokładną) krytykę lub pochwałę, albo najlepiej oba naraz, zostaje wystawiona Cytadela - wiele o niej pisano w innych tematach, więc wątek jest już trochę "rozkręcony". Czekam na liczne posty!
Ostatnio zmieniony przez Tarnoob 2010-01-02, 13:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
Filipp
[Usunięty]

Wysłany: 2007-08-18, 20:41   

wiec cytadela hmmm moim zdaniem nie jest to zwykły zamek. Jest to jedyny w swoim rodzaju zamek . Jednostki są dobrze dobrane podobnie jak i bohaterowie. Tym zakiem żeby cos ugrać trzeba go poznać dokładnie i przeanalizowac jego + i -
 
Shakti 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Sie 2007
Posty: 999
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-08-20, 08:51   

Graficznie najgorszy zamek - budując radę miasta pojawia się kupa krzaków między drzewami. Cytadela w tyle wygląda fajnie, ale budynki jednostek cienko. Dla mnie brak klimatu; Jednostji wymyślane na siłę. Ze standardowych mamy tylko hydrę i wiwernę. O bazyliszku też można poczytać w fantazy, ale jest zupałnie inaczej przedstawiony. O gorgonach też gdzieś czytałem, ale nie pamiętam czy miały postać krowy.
Fajny pomysł to wymyślenie nacji Jaszczuroludzi - ciekawe graficznie - jedyna udana nowość. - tyle można zobaczyć.
Odnośnie budynków: nie mamy żadnego unikalnego na miarę skarbnicy lub sprzedawcy artefaktów - czyli niczym nie błyszczy; Magazyn zasobów daje drewno i rudę czyli dla mnie najlepiej, gdyby nie to, że hydry rekrutuje się za siarkę - czyli trochę nie trafili. Kuźnia daje namiot - moim zdaniem najmniej przydatny. Czary tylko do 3 poziomu - nawet nie chce się komentować. Nie gram tym miastem więc nie wiem jakie czary można dostać najłatwiej, ale herosi specjalizują się w czarach wody i ognia. Dla mie najlepsze to powietrze i ziemia, więc pewnie nawet przyspieszenie i spowolnienie na ekspercie trudno rzucić.
Herosów mamy z trzech nacji: ludzie, jaszczuroludzie i hieny (miśki/bobołaki/gnole). Ludzi za dużo; miśki wyglądają fatalnie; jaszczurludzie ok.
Teren najgorszy z możliwych - na początku gry, gdy powinieneś zdobyć przewagę masz olbrzymi problem z krótkimi "chodami". A przeciwnik w tym czasie eksploruje i zajmuje dużo większe terytorium. Przy obronie nie pomoże bo przy Końcowej bitwie np. dwa dni dłużj na przygotowanie obrony to żaden plus.
O jednostkach to chyba każdą z osobna, bo post byłby za długi.

"nie ma mocnych na sentymenty"
 
 
Pioter ziom 
Po prostu ziom



Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 511
Skąd: Erathia
Wysłany: 2007-08-20, 13:02   

Dużo ludzi mówi, że cytadela to słąbe miasto. Ale to nie-pra-wda!!!!!!!!!!! 8-) ciężko jest je pokonać i jednostki są nastawione na zatrzymanie i wybicie wroga. Pierwszy powód ważki są bardzo szybkie jak na 3 poziom. Mogą doleceć i pomóc innej jednostce. drugi powód bazyliszki- mogą zatrzymać wroga na dłuższy czas. gorgony (ul.) zawsze mogą każdemu pomóc czwarty powód wiwerny zatruwają i latają. Hydry (ul.) atakują wszystkich wokół. Mogą wykaraskać się z kłopotów.

pIsHeM PoPrAfFnIe pO PoLsKó :*:*:*:* :) ^^
.
 
 
Shakti 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Sie 2007
Posty: 999
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-08-21, 13:56   

Chyba zgodzisz się, że w WOGu miasta są znacznie bardziej wyrównane. Było to podstawowe założenie przy tworzeniu tego dodatku i ciągle o tym było głośno. Jeśli to miasto byłoby takie dobre to nie dostałoby ważki, która rzuca berserka i jaszcuroludzi, którzy strzelają dwa razy czy dodatkowych kontrataków i premii w obronie dla hydr. Taki doping był potrzebny, żeby jakoś wspomóc to miasto. To miasto jest dobre lub nawet jednym z lepszych w obronie, ale gra polega głównie na ataku (przynajmniej w moim przypadku). Broniąc się nigdy nie wygrasz.
Mi to miasto przypomina jedną wielką kulę która toczy się bardzo powoli i gdy już dojdzie to skutecznie wiąże przeciwnika. Ale musi mieć olbrzymią przewagę liczebną, żeby dojść w miarę sensownej liczbie mimo czarów i atakujących strzelających.

"nie ma mocnych na sentymenty"
 
 
lol772 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 3177
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2007-08-22, 15:17   

plusy
dobra jednostka(gorgona),jednostki mają dobre umiejętności,mocny grall,
Minusy
graficznie słabe,kiepsko się gra na mapach xl,hydra powinna być mocniejsza,po co komu budynki typu +2 atak.
 
Shakti 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Sie 2007
Posty: 999
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-08-22, 18:12   

Miało byćo jednostkach, no to i jest;
Gnole - mięso armatnie, duży przyrost, niska prędkość, dużo obrony, mały atak, mało życia. Czyli świetnie sięich tłucze czarami, ładnie obrywają też od strzelających, bo dochodzą w trzeciej kolejce.
Żadnych odporności, nie wiem czy bez WOGa ma premiędo szczęścia. Robi mi w ten sposób czasem niemiłe niespodzianki.
Graficznie widziałbym go bardziej jako wilkołaka.
Jednostka ta ma sens istnienia - może bronić jaszczuroludzi.
Do ataku się nie nadaje.

Jaszczuroczłek - pomysł na tę nację bardzo mi się podoba - statystyki jak na łucznika fatalne. Kto mógł wpaść na pomysł łucznika, który ma więcej obrony niżataku? To mija się z celem. Ze statystyk możnaby wnioskować, że powinno się nim walczyć wręcz zamiast strzelac. Prędkość bardzo słaba jak na łucznika, więc zwykle strzela później niż przeciwnik. Żadnych dodatkowych umiejętności - słabiutko.

"nie ma mocnych na sentymenty"
 
 
Shakti 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Sie 2007
Posty: 999
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-08-24, 19:01   

Dzika ważka - bardzo szybka czyli atakujemy nią łuczników - przydaje się w mieście, dla którego łucznik to największy przeciwnik, a szybkość własnych oddziałów to największa bolączka. Życia mało więc ostro obrywa z czarów - do zaakceptowania, gdyby miała jakiś inny bonus. Trzeba najpierw wcisnąć czekaj, a dopiero potem atakować, czyli tracimy jakby jedną kolejkę. Jeśli dobrze pamiętam, to ma 11 szybkości więc żeby objąć wszystkich przeciwników trzeba ją stawiać w środku - czyli mały minus, ale do przeżycia. Obrażenia i atak inne jednostki na tym poziomie mają lepsze o ile się orientuję, więc kiepsko jak na jednostkę, która ma atakować. Czar jaki rzuca jest mało przydatny.

Bazyliszek - czy on ma trzy nogi z jednej strony? Za wolny - szybkość 7 by wystarczyła żeby spetryfikować jakąś silną jednostkę, ale to co ma to trochę mało - dochodzi w 3 kolejce do końca pola bitwy. Ma sporo życia i obrony więc może iść na silniejsze jednostki i próbować je petryfikować, ale jakoś słabo mu to wychodzi - za małe szanse. Ile on tego ma 20 czy 40% ? Bardziej bym się bał atakować 100 żywiołów energii niż 100 bazyliszków.

"nie ma mocnych na sentymenty"
 
 
Shakti 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Sie 2007
Posty: 999
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-08-27, 08:57   

Może ktoś sprawdzi więc przyrost ważki i włączy się do dyskusji.

Gorgona - jedyna godna uwagi jednostka w Cytadeli. Świetna ilość życia, jak zawsze dużo obrony - to by ją stawiało jednak tylko w niskich warstwach średnich. To czym powala to zabójczy wzrok - jedna z lepszych umiejętności dodatkowych jednostek - po prostu miażdży wszystkie jednostki 7 poziomu. Prędkość jaką ma wystarcza, żeby by ją tak używać. Dużo życia i obrony sprawia, że wytrzymuje kontry. Mogłaby ze spokojem zamienić się z wiwerną na miejsca, jeśli chodzi o przydatność.
Spadłby jej wtedy jednak przyrost, a to już nie byłoby tak fajnie. Niech więc już zostanie na 5 poziomie i króluje na tych swoich bagniskach. I nie pisać m tu, że na bagnach najlepsza jest hydra.

Wiwerna - mało życia, małe obrażenia, chyba nawet obrony nie za wiele. Jedna z najsłabszych jednostek 6 poziomu - jeśli nie najsłabsza. Spora szybkość i lot mogłyby być plusem, ale przez małą ilość życia szybko ginie. Jej trucizna nie powoduje u mnie szybszego bicia serca. Z plusów - można dość szybko zbudować jej siedlisko, o ile się nie mylę.

"nie ma mocnych na sentymenty"
 
 
Eaglevcl
Dyplomacji NIE!



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 238
Wysłany: 2007-08-31, 15:04   

Shatki ciesz sie ze nie wiem gdzie meiszkasz bo za taka opinie na tym zamku to nie wiem co bym Ci zrobil :P

Gnol= Duzo defa/ataku/Obrazen niestety przecietny speed i ilosc HP ale w przeciwienstwie do rusalem czy w gremlinow mozna nim nawiazac walke i co by nie mowic mimo ze taki wolny i wogole to podbijam nim kopalnie porpostu jak marzenie. Wolno ginie to jego glowna zaleta w duzyc ilosciach bardzo dobry do nawiazywania walki z silniejszym przeciwnikiem [kwatery oficerskie]

Jaszczuroczlek[Lizardman]= niech nikt nei mowi ze oryginalne bo ten motyw jest starszy odmenie :P duza ilosc defa i zycia czyni ta jednostke bardzo dobra nigdy nie licz na nic innego jak tylko na fakt ze rpzciwnik ja zaatakuje a ma ku temu powody bo wkooncu lucznik lucznikiemz awsze cos robi i to za fre....

Wazka= Dobre doa taku po kontrze oslabia i zdejmuje wszelkie efekty z przeciwnika. Jest ich duzo i maja sporo defa maja malo zycia niestety i trzeba to nadrabiac obrona.

Bazyliszek= Od biedy moze nawiazac walke lecz najlepiej pozbywac sie nim uporczywych celow. Skamieneinie fakt mogloby byc lepsze ale po 3 ataku zawsze wchodzi -.-' [jeszcze nigdy ianczej nie mialem xD] ofc mzoe wczesniej ;P

Wielka Gorgona= Duzo defa Hp przecietny Dmg najlepsza umiejatnosc .. pogromca potworow 7lv ale osobisci enie lubie jej narazac na kontre ;P

Krolewska Wiwrna= srednia ilosc hp [nawet cyklop ma wiecej] zato sporo defa i ataku nawet niezla jako DD i mzona w duzych ilosciach z mapy pozbierac.... czasme bywa ze przeciwnik uzbiera 40 jednorozcow a ja mam juz 100 wywern :P to ja ratuje :P

Hydra swietny tank ;) nic wiecej :P

Wady: trzeba udpornic sie na magie i zdobyc sensowna ilosc defa zeby nie pasc za syzbko.

Zalety: oczywiste wady i bardzo latwe ich usuniecie [powiem szczerze ze poza wazkami zadnej jednostki nie boje sie wystawic na 1 front ;) jedyny taki zamek xD], kazda jednostka ma jakas umiejetnosc cos paskudnego [niestety wywerny nie :P], kiedy juz nawiazemy walke okazuje sie ze moze to dziwne ale malo hp i dmg ale to nie chce ginac o_O [polecam znalesc gdzies Wskrzeszenie i bohatera z platnerstwem ;)]

Dodane:

Najwieksza zaleta: Nikt nie wie naprawde czym to sie je :P nie ma w tym zamku kluczowej jednostki. Wiadomo walczac z ludzmi trzeba krzyzowcow zabic bo atakuja 2 razy z Bastionem nalezaloby elfy [ale tam zawszee w okolicy sa enty ^^] walczac z zywiolami feniksry [za szybkie] i zywiolaki magii a z twierdza ptaki gromu/bahemory. Natomiast tutaj nie wiadomo od czego zaczac :P

Brothers I am calling from the valley of the kings with nothing to atone
A dark march lies ahead, together we will ride like thunder from the sky
May your sword stay wet like a young girl in her pride
Hold your hammers high
 
 
Shakti 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Sie 2007
Posty: 999
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-08-31, 18:51   

To teraz opisz to miasto, gdyby prowadził je heros bez specjalności płatnerza. Co mógłbyś zrobić?

"nie ma mocnych na sentymenty"
 
 
Eaglevcl
Dyplomacji NIE!



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 238
Wysłany: 2007-09-07, 16:24   

piszac to tez mi sie tak wydawalo...

a poza platnerstwem mamy jeszcze talet magiczny albo bohaterow w karczmie ;)

Brothers I am calling from the valley of the kings with nothing to atone
A dark march lies ahead, together we will ride like thunder from the sky
May your sword stay wet like a young girl in her pride
Hold your hammers high
 
 
Dracon 
Pogromca Smoków



Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 93
Skąd: Bracada
Wysłany: 2007-10-01, 14:51   

Wg mnie, Cytadela jest najlepszą rasą na niszczenie smoków, zwłaszcza tych wkurzających błękitnych! Normalnie Bazyliszki i Gorgony są świetne! Ale może po kolei:
-Gnol - niewypał, słaby jak niewiem...
-Jaszczuroczłek- chyba najgorszy łucznik w całej grze...
-Ważka(Oślizg) Gdyby nie była taka szybka, kolejny niewypał. A takto troche lepiej..
-Bazyliszek- świetny! Ach, jak pomocne jest to zamienianie w kamień! Zwłaszcza na smoki:D
-Gorgona - najlepsza jednostka z cytadeli! 5 Wielkich Gorgon to postrach nawet dla 3 błękitnych!
-Wiwerna- to samo co Oślizg.
-Hydra- cienka jak na 7 lvl, tylko fajnie że wali kilku na raz.
Wniosek -Cytadela wcale nie jest tak zła.

Jeśli chodzi o jednostki zamkowe, Behemoty górą!! Jeśli o neutralne, Błekitne Smoki rządzą!!! Jeśli chodzi o bohaterów, DRACON THE BEST!!!!
 
endriu_987
Swiete Miasto



Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 43
Skąd: Czestochowa
Wysłany: 2007-10-01, 17:41   

z cytadeli obawiam sie tylko gorgon, reszta to . sorr ale dno
 
 
czorbok


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Wrz 2007
Posty: 200
Wysłany: 2007-10-01, 20:55   

oczywiscie gorgony to cud. ich spojrzenie przerazi kazdego na smierc. pogromca 7 lvli.

ale hydra to bardzo dobra jednostka (nawet jak na 7 lvl). w 1 turze tak rozegrasz, zeby skontrowala tylko jednemu, ale jesli dozyje drugiej tury to albo wszystkimi od niej uciekniesz (tracac cenne ruchy lub atakujac w roznych wrogow - wiecej kontr), albo pociagnie we wszystkich naraz powodujac parokrotne zniszczenie. ataki hydry sa znacznie bardziej zdradzieckie niz podwojne zianie smokow.

krzemo napisał/a:
bazliszki zamieniają w kamień - nie lubie jak to robi, wtedy atak w skamieniałego jest o połowe mniejszy.

to prawda, ze atak sie zmniejsza jak sie atakuje skamienialego? czy przy meduzach jest tak samo?
bo np. jak sie atakuje oslepionego to jego obrona jest 2 razy mniejsza.
nie wiem jak jest przy paralizu mantikory.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Strona 1 z 25
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group