Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Trwa II etap konkursu MapMaker AW
Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat «» Następny temat
Magia podczas bitwy ze sporą armią
Autor Wiadomość
maateoo18 
Taktyk



Wiek: 33
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 10
Skąd: Płock
Wysłany: 2010-08-14, 18:29   Magia podczas bitwy ze sporą armią

Moje pytanie dotyczy prowadzenia sporej bitwy, a mianowicie czarów podczas bitwy. Zakładając, że nie macie żadnej magii na ekspercie i żadnej porządnej magii ofensywnej (jakieś tam strzałki, pioruny, kule ognia), ani żadnej porządnej defensywnej (nie, żeby nie umiał nic, ale nic specjalnego) to jaką magię byście stosowali? Armie są spore i ten piorun czy kula ognia niewiele pomoże, rzucamy przyspieszenie żeby przyblokować strzelaczków i co dalej? Sporo razy tak miałem i nie wiele mi magia pomagała, a przecież powinna ;).

Krótko mówiąc, co robić jak bohater armii nie godzien, ale ma tą moc na 5 poziomie trochę many i przyszło mu walczyć? :)


 
 
Maszkarra 
Jestem zły i gryzę



Pomógł: 25 razy
Wiek: 29
Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 1066
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2010-08-14, 18:48   

Jeśli bohater oponenta też ma kiepską magię to polecam stone skin lub shield na najtwardszą jednostkę ;) Troszkę się namęczy. Można też bawić się blindem. Trzeba uważnie obserwować co robi przeciwnik i w miarę możliwości przewidywać jego ruchy.

Szanse jeden na milion maja to do siebie, że sprawdzają się w 9 na 10 przypadków.
 
 
Leance 



Pomógł: 44 razy
Wiek: 30
Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 2682
Skąd: Warszawa / Lublin
Wysłany: 2010-08-14, 21:27   

Polecam też pobawić się klątwą/błogosławieństem ze strzelokami o sporej rozpiętości obrażeń (np. jaszczuroludzie).
 
Morgan-Ghost 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 475
Skąd: Gorlice
Wysłany: 2010-08-16, 12:14   

Nie da się jednoznacznie powiedzieć czego użyć, bo jest tutaj mnóstwo niewiadomych i ciągle zmieniających się zmiennych. Raz rzucimy coś na przeciwnika, raz na nas, zależnie od tego co się dzieje w danej chwili lub co chcemy wypracować na najbliższe tury. Nie ma konkretnej odpowiedzi na to pytanie.

Co mnie nie zabije to mnie wzmocni
 
 
Władca mroku 
Żywiołak wiedzy


Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 42
Skąd: Ze Szczecina
Wysłany: 2011-01-26, 17:58   

Nie rzucaj magii i tyle. Ew. pioruny na strzelców, albo przyśp. żeby przyblokować ich.

Grać, czy nie grać - to pytanie zadaje sobie większość młodzieży o 7 rano
 
Kisiel 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 320
Wysłany: 2011-01-26, 18:03   

Świetnie sprawdza się "szał" na zablokowanych strzelakach. Tylko trzeba uważać, żeby przeciwnik swoimi dystansowcami ich nie dołapał.

"The problem with stupid people is that they’re too stupid to realize how stupid they are."
 
Władca mroku 
Żywiołak wiedzy


Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 42
Skąd: Ze Szczecina
Wysłany: 2011-01-26, 18:08   

On przecież ma tylko SŁABĄ magię OFENSYWNĄ. O ile wiem, to będzie bardziej jak błogosławieństwo (a w niektórych przypadkach przekleństwo).

Grać, czy nie grać - to pytanie zadaje sobie większość młodzieży o 7 rano
 
Kisiel 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 320
Wysłany: 2011-01-26, 18:16   

Boże, każdy idiota wie że korzysta się z tego co się ma, a że autor nie podał konkretnych umiejętności do wykorzystania więc dałem radę od siebie. Masz szał to z niego korzystaj, nie masz to nie -,-

"The problem with stupid people is that they’re too stupid to realize how stupid they are."
 
Fliniu 


Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 18
Skąd: Gdansk
Wysłany: 2011-03-15, 17:44   

Ujmę ten problem w ten sposób.
Zanim zaatakujesz, popatrz na przeciwnika, jakie ma jednostki. W zależności od poziomu trudności gry i czasu jej trwania można chociaż orientacyjnie spróbować ocenić ile czego jest. Jeżeli to on atakuje, a Ty go wcześniej nie widziałeś, to niestety musisz podjąć wyzwanie. Czary to tak jak wcześniej forumowicze się wypowiadali. Ja np. używam tych strzałek i piorunów przed samym atakiem mojej jednostki, zawsze chociaż osłabi przeciwnika. możesz obstawić strzelających i zanim podejdzie, to też coś zadziałają. Wykorzystaj cechy swojego wojska, a jednocześnie słabości przeciwnika. Wiem, że to lanie wody, ale sposobów jest mnóstwo. W końcu to gra strategiczna i trzeba kombinować. Jak nie możesz wygrać, to ostatecznie uciekaj i wykup bohatera w zamku. Jest jeszcze jeden sposób, ale chyba poniżej poziomu szanujących się graczy, odegrać autozapis.

Fliniu
 
Hektor
Oszołom



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 318
Skąd: mam wiedzieć?
Wysłany: 2011-06-29, 19:28   

Blokowanie strzelaków z hastem to głupi pomysł bo wtedy blokująca jednostka dostaje hity od prawie całej armii oponenta. Najlepsze z takich czarów to berseker (jak masz) oślepienie, teleportacja (w niektórych sytuacjach niezwykle przydatna) klątwa (na najlepszą jednostkę) błogosławieństwo (na naszą groźną jednostkę) przyspieszenie (żeby dostać pierwszy ruch albo dla tanków jak gorgony czy enty) i usunięcie przeszkody (ale to naprawdę rzadko się przydaje).




 
 
Gandalf 
Ujemny Epsilon



Pomógł: 24 razy
Wiek: 103
Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 1690
Skąd: Wiskitki
Wysłany: 2011-06-30, 19:38   

Hektor napisał/a:
teleportacja (w niektórych sytuacjach niezwykle przydatna)
Zgodzę się, że teleportacja bywa użyteczna, ale jak teleportujesz pod strzelców przeciwnika 1 jednostkę, to dopiero będzie hit od całej armii:D Z drugiej strony jak przeciwnik zbierze się tak do kupy, aż się prosi o deszczyk...
Hektor napisał/a:
klątwa (na najlepszą jednostkę), błogosławieństwo (na naszą groźną jednostkę)
Lepiej mieć jakieś magie na ekspercie i nie bawić się w pojedyncze zaklęcia.
Hektor napisał/a:
Blokowanie strzelaków z hastem to głupi pomysł bo wtedy blokująca jednostka dostaje hity od prawie całej armii oponenta.
Ale jak masz mass haste, to możesz zrobić wjazd wszystkimi jednostkami (nie tylko w samego strzelającego/samych strzelających), o ile masz w miarę szybkie stwory czy taktykę/artefakty do szybkości.

Young man, in mathematics you don't understand things. You just get used to them.
 
 
Leance 



Pomógł: 44 razy
Wiek: 30
Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 2682
Skąd: Warszawa / Lublin
Wysłany: 2011-06-30, 20:17   

Gandalf napisał/a:
aż się prosi o deszczyk...

Nie lepiej berserkera? :D
Gandalf napisał/a:
Lepiej mieć jakieś magie na ekspercie i nie bawić się w pojedyncze zaklęcia.

Co tam jakaś zabawa z obrażeniami - dajesz przyspieszenie/spowolnienie i jedziesz jak chcesz.
 
Gandalf 
Ujemny Epsilon



Pomógł: 24 razy
Wiek: 103
Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 1690
Skąd: Wiskitki
Wysłany: 2011-06-30, 20:53   

Leance napisał/a:
Nie lepiej berserkera? :D
Jak jest... Ale bez ognia na ekspercie raczej się nie opłaca.
Leance napisał/a:
Co tam jakaś zabawa z obrażeniami
No właśnie dużo ta "zabawa" może zmienić, bo jak nie możesz zrobić np. takiemu strongowi wyniszczającego wjazdu w 1. turze, to klątwa jest dużo lepszym pomysłem niż np. slow i czekanie na kontrę hastem (chyba, że jest Gundula z wodą albo oponent przyfarcił z chatką:p). Doświadczyłem tego w grze z Maszkarrą.:D

Young man, in mathematics you don't understand things. You just get used to them.
 
 
Maszkarra 
Jestem zły i gryzę



Pomógł: 25 razy
Wiek: 29
Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 1066
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2011-06-30, 21:15   

Leance napisał/a:
Nie lepiej berserkera? :D

Zależy.. Po pierwsze berserk to dość rzadki spell, często też banowany. Po drugie jak walczysz z pieprzonym tazarem ze statami 5/50 to niewiele zada obrażeń :P

Szanse jeden na milion maja to do siebie, że sprawdzają się w 9 na 10 przypadków.
Ostatnio zmieniony przez Tarnoob 2011-08-07, 12:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Mikus 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 2897
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-07-01, 00:24   

Tak można rozprawiać bez końca, wszystko zależy od magii/armii/bohatera/statów/artefaktów. Każda bitwa jest inna i używanie magii zależy od tych czynników, berek to z pewnością jeden z najbardziej przydatnych czarów ale są bitwy gdzie bardziej opłaca się użyć takiego mass haste/klątwa żeby szybko rozbić przeciwnika

Czemu władze tego świata robią ze mnie debila
Gówno w prasie, gówno w TV, gówno gównem zasila
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Strona 1 z 3
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group