Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Trwa II etap konkursu MapMaker AW
Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat «» Następny temat
Kilka pytań
Autor Wiadomość
duchU 


Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 13
Wysłany: 2010-02-23, 13:19   Kilka pytań

Witam.
Mam kilka pytań:
1. Czy kara do terenu zależy jedynie od posiadanych jednostek? Chodzi mi o to: czy aby móc poruszać się po śniegu bez kary wystarczy mieć (wszystkie) jednostki z Towera czy również jako bohatera należy mieć heroesa z tego zamku?
2. Czy jest jakikolwiek sens brać dla nekromanty magię wody i ognia? Nie można mieć wszystkiego, a wydaje mi się, że lepsze są czary ziemi i powietrza + inne skille. Jednak chciałem zasięgnąć opinii wytrawnych graczy :D
3. Grając z kompem w jednym teamie można dawać mu artefakty, wejść do jego zamku i zostawić jednostki, a nawet bronić samego zamku. Czy tak było zawsze? Dawno nie grałem, ale wydaje mi się, że można było zająć zamek sojusznika czy też nawet go sklepać. Być może tak było wcześniej w trójce (i jakiś dodatek to zmienił) albo miało to miejsce w drugiej części gry (albo mi się coś pochrzaniło z pamięcią :D)...
Pozdrawiam.
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2010-02-23, 13:26   

1. Zależy tylko od jednostek.
2. Ogień jest całkiem niezły, bo często w nekro jest klątwa, albo berserk. A woda to raczej badziew w tym przypadku.
3. Nie można zaatakować sojusznika. Można tylko wymieniać wojo i arty.
 
 
duchU 


Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 13
Wysłany: 2010-02-23, 13:54   

A czy "Expert w Ogniu" ma jakieś znaczenie jeśli idzie o klątwę rzucaną przez Dread Knighta? Tudzież czy zaawansowanie w magii ma jakiekolwiek znaczenie, jeśli idzie o czary jednostek?
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2010-02-23, 15:31   

Nie. Na czary jednostek wpływają tylko specjalne rodzaje podłoża (te, które dają experta magii).
 
 
duchU 


Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 13
Wysłany: 2010-02-23, 22:43   

To jeszcze pytanka odnośnie Ghost Dragona:
1. Czy ilość postarzanych jednostek wpływa jakoś na postarzanie?
2. Czy jest jakaś różnica między sytuacją, gdy jednostki zostaną postarzone przez 1 smoka, a sytuacją, kiedy postarzania dokona 100 smoków?
3. Czy postarzanie jest jakoś zależne od poziomu atakowanej jednostki?
4. Czy wszystkie jednostki można postarzyć?
5. Ile trwa ten cały efekt postarzania? Całą walkę?
6. Czy możliwe jest dwukrotne postarzenie jakiejś jednostki? (spadek HP do 25% wartości bazowej)
 
Amitamaru 



Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 1495
Wysłany: 2010-02-23, 23:07   

1. Nie
2. Nie, zawsze jest tak samo czyli smoki obniżają o połowę hp
3. Nie
4. Nie można postarzać wszystkich jednostek necro i confa wyjątkiem jest tylko rusałka, wszystkie golemy i gargulce, mumie ogólnie mówiąc wszystkie jednostki które mają naturalne życie można postarzyć, a jednostki tworzone magicznie nie.
5. 3 tury
6 Nie, można postarzyć 2 razy, ale nic to nie daje
 
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2010-02-23, 23:46   

Amitamaru napisał/a:
confa wyjątkiem jest tylko rusałka,
I feniks.
 
 
duchU 


Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 13
Wysłany: 2010-02-24, 14:54   

"Tamika increases the Attack and Defense skills of any Black Knights or Dread Knights she commands for each level she attains after the 6th level."

"Sandro receives a 5% per level bonus to his Sorcery skill."

Czyli +1 Atak i obrona za każdy poziom od 6 wzwyż dla każdego knighta, którego ma w armii?
I jak te 5% jest uwzględniane? Jak mam poziom 10. i adv. sorcery (bonus 10%) to wtedy mam łącznie 15% czy 60%? Czy jeszcze jakoś inaczej?

I taka sytuacja: jeśli ktoś kogoś potraktuje klątwą a następnie ten potraktowany rzuci na siebie blessa (lub najpierw bless a potem klątwa), to co się dzieje?

Dzięki za pomoc.
 
maurice



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 70
Wysłany: 2010-02-24, 15:21   

duchU napisał/a:
Czyli +1 Atak i obrona za każdy poziom od 6 wzwyż dla każdego knighta, którego ma w armii?


wypróbowałem to dla Tamiki, i wygląda na to, że jednostki otrzymują bonus +1/+1 co 6 leveli.

Z oczywistych względów nie należy traktować tego jako reguły, szczególnie dla jednostek 1-2 poziomu.

Cytat:
I jak te 5% jest uwzględniane? Jak mam poziom 10. i adv. sorcery (bonus 10%) to wtedy mam łącznie 15% czy 60%? Czy jeszcze jakoś inaczej?


Specjalizacja działa na bazowią wartość skilla. W tym przypadku masz 15% bonusu do siły zaklęć (10% ze skilla + (10*5%)*10% ze specjalności.

Swoją drogą można na to łatwo wpaść patrząc na takiego np. Tazara. W drugim wariancie na 20 levelu miałby 15% + 20*5%=115% redukcji obrażeń, zatem jednostki przez niego prowadzone byłyby niezniszczalne.
 
Amitamaru 



Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 1495
Wysłany: 2010-02-24, 15:51   

duchU napisał/a:
I taka sytuacja: jeśli ktoś kogoś potraktuje klątwą a następnie ten potraktowany rzuci na siebie blessa (lub najpierw bless a potem klątwa), to co się dzieje?

Zaklęcia te są kontrastowe, więc jeżeli ja rzucę na ciebie klątwę, a ty na siebie bless, to klątwa zostaje zniwelowana, a bless działa dalej.
 
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2010-02-24, 16:13   

Jeśli chodzi o spec w jednostce, to jest na to jakiś wzór, ale już go nie pamiętam. Na 100% wiem jednak, że spec jednostki 1 lvl daje podwojenie A/D danej jednostki na 20 lvl, spec 2lvl na 40 lvl itd. Czyli np. tamika na 120 lv da 18A/18D upg rycerzowi, na 60 lvl 9A/9D itd. Wyjątek to hirki z confluxa, którzy mają stałe bonusy.
 
 
Morgan-Ghost 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 475
Skąd: Gorlice
Wysłany: 2010-02-24, 16:39   

Co do specjalności bohaterów dla jednostek, zrobiłem kiedyś z Hellburnem z Jaskini Behemota statystyki:

http://www.morganghost.republika.pl/h3monsters.xls

Ciężko o konkretny wzór dla niektórych przypadków, ponieważ niektóre jednostki z tego samego poziomu mają zupełnie inny przyrost bonusów (przykładowo Galthran i szkielety / Gretchin i gobliny / Ignatius i chochliki).
Malekith napisał/a:
Na 100% wiem jednak, że spec jednostki 1 lvl daje podwojenie A/D danej jednostki na 20 lvl

Nie do końca się zgadza, różnice są w zależności od jednostki.

Co mnie nie zabije to mnie wzmocni
 
 
page 
Czarnoksiężnik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 697
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-02-24, 17:03   

Co tylko dowodzi, że lepiej brać specjalizację w umiejętności niż stworze 6tego poziomu. Chociaż są i tu wyjątki (Pasis/Monere)

Gdy się Jowisz z Saturnem schodzi,
Jakże matula pszenica obrodzi!
Miecz jest krzyżem: On na nim umierał,
Na piersi Marsa bogini westchnęła.
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2010-02-24, 18:46   

Morgan-Ghost napisał/a:
Nie do końca się zgadza, różnice są w zależności od jednostki.
Jesteś w błędzie. Sprawdź, jeśli nie wierzysz. lvl jednostki x 20 = poziom hirka, na którym A/D jednostki jest podwojone. Galthran daje 6 A/D upg szkieletowi na 20 lvl. Na 30, 9. Na 40, 12. Tamika co 20 lv daje więc 3 A/D dla upg rycerza.
 
 
Morgan-Ghost 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 475
Skąd: Gorlice
Wysłany: 2010-02-24, 22:45   

No muszę zwrócić ci honor, faktycznie bazowa statystyka zgadza się (choć nie jest to zawsze 20lvl, lecz 21 lub 22 dla jednostki 1 lvl, ale to szczegół)

Co mnie nie zabije to mnie wzmocni
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Strona 1 z 5
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group