Tworząc mapę łatwo jest powsadzać różne rzeczy, niestety powinno to być robione z głową. Obecnie ponad 90% twórczości jest delikatnie mówiąc słabo zbalansowana. Jeszcze jedno, są mapy gdzie istnieje konieczność pozostawienie miast z bohaterami celem obrony, czy też wykorzystaniem artefaktów.
Wielu autorów map unika jak ognia ogrywania cudzych, czy też nawet swoich gier, a tylko wtedy można dostrzec, jaką różnorodność dostarcza nam nowy edytor.
Aby stworzyć w miarę dobrą mapę rozmiaru G, to należy najpierw ograć przynajmniej kilkanaście map tego lub podobnego rozmiaru.
są mapy gdzie istnieje konieczność pozostawienie miast z bohaterami celem obrony, czy też wykorzystaniem artefaktów.
Przepraszam, ale czytam dziesiąty raz i nie kapuję, o co się tu rozchodzi.
Rozumiem, że jest weekend, a i post pisany o dość pogańskiej godzinie, może po całej nocy ogrywania jakiejś wyjątkowo upierdliwej mapy rozmiaru 'G'... ale można by tak z polskiego na nasze?
Bo to źle, że trzeba w mieście zostawiać boatera do obrony, czy źle, że miasta trzeba bronić?
A artefakty to należy w trybie natychmiastowym na ołtarz rzucić, czy po prostu wszystkie w edytorze zablokować, żeby nie używać (czy też "wykorzystywać")? Aaaa... może chodzi o to, żeby nie wykorzystywać? Bo jak tak, to takim zboczonym wykorzystywaczom ja mówię stanowcze NIE.
dostępnianie coraz większych rozmiarów map bez zwiększania liczby dostępnych graczy jest dosyć słabe. Oczywiście powinno też być zniesione absurdalne ograniczenie w ilości wynajmowanych bohaterów łącznie przez wszystkie CPU. Może ze względu na słabość komputerów 25 lat temu to miało jakiś sens, ale teraz już nie ma. Spokojnie mogliby udostępnić 12 kolorów z ilością bohaterów ograniczonych tylko tak jak dla graczy-ludzi.
[quote="agradek"]Ale po co się ograniczać do 12? Myślę, że przeciętny procesor czterordzeniowy spokojnie "pociągnie" wszystkie 195 państw świata i to po ośmiu hirków. To by była mapa dopiero![/quote
]
Błędnie myślałem, że wyraziłem się jasno, więc piszę jeszcze raz o pogańskiej godzinie, bo akurat jestem dobrze wyspany. Każda zmiana często powoduje konieczność wprowadzanie innych zmian. Udostępnienie 12 kolorów, może przykładowo skutkować brakiem bohaterów, a ilu to proponuję policzyć.
Nadmierne rozbudowywanie i komplikowanie gry nie sprzyja dobrej zabawie, lepiej się skupić na aspektach, które ją uatrakcyjnią.
piszę jeszcze raz o pogańskiej godzinie, bo akurat jestem dobrze wyspany.
Ale czy oby na pewno?
Wczoraj piszesz coś mało zrozumiałego (dla mnie) o obronie miast i wykorzystywaniu artefaktów, a na prośbę o wyjaśnienie, co miałeś konkretnie na myśli, cytujesz moją poprzednią wypowiedź (mocno sarkastyczną zresztą). I co ma z tego wynikać?
dostępnianie coraz większych rozmiarów map bez zwiększania liczby dostępnych graczy jest dosyć słabe. Oczywiście powinno też być zniesione absurdalne ograniczenie w ilości wynajmowanych bohaterów łącznie przez wszystkie CPU. Może ze względu na słabość komputerów 25 lat temu to miało jakiś sens, ale teraz już nie ma. Spokojnie mogliby udostępnić 12 kolorów z ilością bohaterów ograniczonych tylko tak jak dla graczy-ludzi.
(..)
Każda zmiana często powoduje konieczność wprowadzanie innych zmian. Udostępnienie 12 kolorów, może przykładowo skutkować brakiem bohaterów, a ilu to proponuję policzyć.
Teraz jest 11 "zamków" po 16 bohaterów + bohaterowie kampanii. Jakoś nie widzę zagrożenia brakiem bohaterów. Z resztą dodatkowe kolory nie zawsze muszą oznaczać rozbudowanych lokacji z wieloma zamkami. W pierwszym rzędzie widzę szansę wykorzystania ewentualnej nowej możliwości do zamiany "neutralnych blokad" - blokadami zrobionymi z bohaterów w nowych kolorach.
Polonista napisał/a:
Nadmierne rozbudowywanie i komplikowanie gry nie sprzyja dobrej zabawie, lepiej się skupić na aspektach, które ją uatrakcyjnią.
Święte słowa (a może truizm?). Pewnie każdy gracz ma inne oczekiwania co do "dobrej zabawy" i "aspektów uatrakcyjniających" oraz opinie o "nadmiernym rozbudowywaniu i komplikowaniu". Gdyby zechcieli częściej się swoimi uwagami dzielić - np. we wpisach pod mapami, to może autorzy by te oczekiwania uwzględniali. A tak, to każdy robi mapki na wyczucie, albo raczej "pod siebie".
I miejsce w MapMaker AW'23/24 ( "Gniezno 1295")
II miejsce w MapMaker AW '22 ("Arpad - zajęcie ojczyzny").
III miejsce w MapMaker AW '19 ("Bolesław Krzywousty").
Wszystkie moje mapy:
https://www.heroes3.eu/do...thor=michal1410
Gdyby zechcieli częściej się swoimi uwagami dzielić - np. we wpisach pod mapami, to może autorzy by te oczekiwania uwzględniali. A tak, to każdy robi mapki na wyczucie, albo raczej "pod siebie".
Na dzielenie się uwagami za bardzo bym nie liczył. Podejrzewam, że jest sporo nowych graczy, a ci jak trafią na coś wymagającego, to szybko zrezygnują, a gdy w końcu trafią na coś dla siebie, to trudno będzie się im zdobyć na napisanie swoich wrażeń, bo to wymaga troszeczkę wysiłku. Pod względem wysiłku recenzję przyrównałbym do napisania listu i tu uderzmy się w piersi, kto z nas ostatnio napisał coś tak archaicznego jak list.
Może otworzyć na forum temat, gdzie będą umieszczane wpisy jak powinna wyglądać dobra mapa.
Może otworzyć na forum temat, gdzie będą umieszczane wpisy jak powinna wyglądać dobra mapa.
Moim zdaniem - bardzo dobry pomysł.
I miejsce w MapMaker AW'23/24 ( "Gniezno 1295")
II miejsce w MapMaker AW '22 ("Arpad - zajęcie ojczyzny").
III miejsce w MapMaker AW '19 ("Bolesław Krzywousty").
Wszystkie moje mapy:
https://www.heroes3.eu/do...thor=michal1410
Tu nie chodzi o stworzenie nowego tematu do dyskusji, tylko o to, aby umieszczać w nim swoje sugestie jak powinna wyglądać dobra mapa i jeżeli to możliwe zdyscyplinować użytkowników do unikania komentarzy do wpisów. Jeżeli ktoś będzie miał odmienne zadanie, to niech napisze jak jego zdaniem powinna wyglądać dobra mapa.
Jak uporam się z mapkami konkursowymi to może umieszczę swoje przemyślenia.
Tu nie chodzi o stworzenie nowego tematu do dyskusji, tylko o to, aby umieszczać w nim swoje sugestie jak powinna wyglądać dobra mapa i jeżeli to możliwe zdyscyplinować użytkowników do unikania komentarzy do wpisów. Jeżeli ktoś będzie miał odmienne zadanie, to niech napisze jak jego zdaniem powinna wyglądać dobra mapa.
Jak uporam się z mapkami konkursowymi to może umieszczę swoje przemyślenia.
I słusznie. W cytowanym temacie napisałem dwa słowa, nic szczególnego, takie tam prawdy objawione (nie widać na głównej, bo dopisało się do starego wpisu)... Stety, czy też niestety, nikt wszystkim nie dogodzi. Co dla kogoś jest łatwe i przyjemne, dla innego będzie niemożliwe do potęgi, co dla kogoś nudne do bólu, innemu będzie się podobać, i takie tam... A każdy i tak swoje wie:)
Co dla kogoś jest łatwe i przyjemne, dla innego będzie niemożliwe do potęgi, co dla kogoś nudne do bólu, innemu będzie się podobać, i takie tam... A każdy i tak swoje wie:)
Są ogólne zasady, których powinno się przeszczekać, a to, że komuś podoba się zapach gnojówki i nienawidzi zapachu róży nie jest żadnym argumentem.
Jak w swoich mapach wprowadzasz nowe elementy w sposobach ukrywania pewnych ważnych elementów to się chwali, ale nie możesz oczekiwać akceptacji jak łamiesz ogólne zasady tworzenia map.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum