Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Rozpoczynamy konkurs MapMaker AW 2022!
Odpowiedz do tematu
Dodatkowe obiekty w edytorze map HoTA i SoD
Autor Wiadomość
Uhm 
Uhm



Dołączył: 17 Lut 2017
Posty: 20
Wysłany: 2018-07-09, 21:06   Dodatkowe obiekty w edytorze map HoTA i SoD

Hejka! Ostatnio bawiłem się trochę edytorem map i postanowiłem odblokować wszystkie obiekty jakie się tylko da, no może poza kulkami dwelli, monstrów i artefaktów. Pierwszy link jest do pliku do edytora map SoD, a drugi HoTA 1.6.1, ale w zasadzie oba można umieścić w folderze "data" równocześnie, nie powinny się gryźć.

https://1drv.ms/t/s!Ahfxr6a8tP2F8UAIz1dJn8kpaUvu?e=aGlQzQ
https://1drv.ms/t/s!Ahfxr6a8tP2F8T-ovsiTbjpD42nj?e=lYEXZM


W SoD odblokowałem m. in. alternatywne sprajty marketu czasu czy siedliska gnolli. Wszystkie są umieszczone na końcu listy "all objects/wszystkie obiekty". Dodatkowo w HoTA w dirt można znaleźć słynne czerwone drzewka i 8 nowych skał, w grass wodospady, prawie na koncu "all objects" powinien znaleźć się ogień. Do tego kilka innych smaczków, polecam zerknąć samemu ;)

EDIT: Zagadka: w którą stronę kręcą się śmigła małego wiatraka? :P
Ostatnio zmieniony przez Uhm 2022-03-24, 15:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
Rakso
Rakso



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lis 2017
Posty: 42
Wysłany: 2018-07-09, 22:10   Re: Dodatkowe obiekty w edytorze map HoTA i SoD

Uszanowanie stary za to co zrobiłeś. Ciesze się, że znalazłem dla Ciebie motywacje, żeby to zrobić dla społeczności mapmakerki. :D
 
Begrezen 
najgorszy MapMod



Pomógł: 17 razy
Wiek: 5
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 734
Skąd: z jaskini mbehemota
Wysłany: 2018-07-10, 17:11   

3 statki z hota ustawione pionowo nie działają, są niewidoczne

[ Dodano: 2018-07-10, 17:26 ]
po wgraniu tego zmienil sie wyglad obozowiska/ogniska, nie ma juz do wyboru tego zwyklego

https://cdn.discordapp.com/attachments/423457907317669898/642878021015044126/9LPPDD2GQOnd.gif
Członek Stowarzyszenia Pogromców Map i honorowy mapmaker IV stopnia.
 
Uhm 
Uhm



Dołączył: 17 Lut 2017
Posty: 20
Wysłany: 2018-07-10, 21:01   

Nie wiem dlaczego nie wyświetlają się statki i bohaterowie z HoTY, więc usunąłem je. Ognisko w edytorze map może przybierać raz starą, raz nową postać, natomiast po uruchomieniu gry stara wersja zawsze powinna się wyświetlać prawidłowo, a ta nowa będzie zgliczowana. Usunięcie pliku EdObjts z folderu "data" naprawia błąd w edytorze.

Drugie ognisko jest zbugowane, ponieważ oba pliki posiadają tę samą nazwę. Żeby mieć dwa różne, niezbugowane ogniska trzeba by było edytować plik def. Jednak różnicę zobaczą tylko osoby z nowym defem, wszyscy inni dalej będą widzieć stare ognisko w nieprawidłowych kolorach. Tak czy inaczej je dodałem, może komuś będzie pasować :P
 
Begrezen 
najgorszy MapMod



Pomógł: 17 razy
Wiek: 5
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 734
Skąd: z jaskini mbehemota
Wysłany: 2018-07-10, 23:40   Re: Dodatkowe obiekty w edytorze map HoTA i SoD

Uhm napisał/a:
Zagadka: w którą stronę kręcą się śmigła małego wiatraka? :P


nie dziwie sie ze ten wiatrak nie wszedl do oficjalnej palety obiektów xD

[ Dodano: 2018-07-11, 21:06 ]
dodatkowe rzeczy typu statki pionowe, czy bohaterowie bez flag są tylko tłem, można na nich stawiać zasoby itd. tak troche zajezdza wogiem.

po lewej obiekt z kampanii, po prawej ten twój i nazywa się "nic tu nie ma". dlaczego nie są takie same?

[ Dodano: 2018-07-12, 00:42 ]

znowu, wersja prawdziwa zajmuje inna liczbe kratek i jest traktowane jako dekoracja, a wersja uhma jest traktowana jako brama podziemi(edytor krzyczy ze liczba wejsc do podziemi sie nie zgadza, gdy umiescimy takie cudenko)

https://cdn.discordapp.com/attachments/423457907317669898/642878021015044126/9LPPDD2GQOnd.gif
Członek Stowarzyszenia Pogromców Map i honorowy mapmaker IV stopnia.
 
Rakso
Rakso



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lis 2017
Posty: 42
Wysłany: 2018-07-12, 01:07   

Jeśli chodzi o tzw: "mroczne ogniska" i błąd-bug pomiędzy zmieniającymi się naprzemiennie teksturami zwykłych ognisk i mrocznych rozwiązanie jest proste. Zalecam podmienić wszystkie zwykłe(czyt. ogniska postawione z zakładki zasoby) na ogniska z biomu lawy(te wyglądają identycznie co zwykłe, za to mają inny kod), a jako zwykłe zostawić tylko "mroczne". Dzięki tej sposobności tak długo jak otwierana jest tylko mapa na której dokonano tych zmian, to tekstury ognisk nie skaczą między sobą, a zwykłe ogniska pozostaną na zawsze tymi właściwymi "mrocznymi".

Kilka innych dziwadeł, których odkryłem poza wyżej wymienionymi przez Begrezena są:

• Obiekty Rafa i ta Skała zajmująca 2x2 pola. Według mnie w obu tych obiektach górna półka powinna zostać usunięta.
• Jarmark czasu jest Faktorią handlową. Czemu nie po prostu Jarmarkiem Czasu z gry? - ten sam błąd co w przypadku Ołtarza wspomnianego przez Begrezena.
• Chata Gnolli nie jest chatą gnolli, w rzeczywistości obiekt ten jest alternatywną teksturą chatki jasnowidza, niewykorzystaną przez twórców i podmienioną na chatę gnolli w mapie Galea's Champion - co nie oznacza, że ów obiekt chatą gnolli jest.
• Miniaturowa lampa dżinna nie jest lampą dżinna. Jest obiektem nie zajmującym żadnego pola - częścią terenu. Coś w ten sam deseń co kałuże wyżyn, trawiaste zasypane kratery i dziury.

PS: Wracając do ognisk polecam podmienić domyślne ognisko z zakładki surowców na ognisko biomu lawy. Domyślne do kasacji z UI, zostawić samo mroczne, najlepiej przenieść z All Objects do zakładki Surowce.
 
Uhm 
Uhm



Dołączył: 17 Lut 2017
Posty: 20
Wysłany: 2018-07-13, 09:08   

Dzięki Begrezen, Ołtarz i Brama poprawione. Bohaterowie i statki nie są ustawieni jako tło, tylko jak zwykłe dekoracje. Można ich umieszczać pod spodem i na wierzchu innych obiektów.

@Rakso Teraz kwadraty za kulą i rafami są do przejścia. Kula nazwy się teraz "kamienna kula" :P Jarmark czasu ustawiłem jako faktorię, żeby służył nie tylko jako ozdoba. Ten pieniek drzewa w pierwotnym zamyśle faktycznie miał być chatą gnolli. Nazwa pliku to avgnoll.def. Później autorzy zmienili jego przeznaczenie, ale mapa czempioni Gelei jest dowodem na to, że do późnych etapów tworzenia gry był on w edytorze dostępny jako chata. Lampa dżina jest lampą dżina, lol - każdy może jej ustawić dowolne właściwości, a że wcześniej nie było skryptu umożliwiającego rekrutację w niej dżinów - niektórzy ustawiali ją jako pustą. Jak chcesz, też możesz ustawić ją jako pustą.

Edit: szacun Rakso, ten trik z ogniskiem - rewela!
 
Begrezen 
najgorszy MapMod



Pomógł: 17 razy
Wiek: 5
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 734
Skąd: z jaskini mbehemota
Wysłany: 2018-07-13, 11:09   

a mógłbyś wrzucic na jakiś inny hoting, np. dysk google? dropbox ssie na starych windowsach i nie da sie normalnie pobrac ;/

https://cdn.discordapp.com/attachments/423457907317669898/642878021015044126/9LPPDD2GQOnd.gif
Członek Stowarzyszenia Pogromców Map i honorowy mapmaker IV stopnia.
 
Rakso
Rakso



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lis 2017
Posty: 42
Wysłany: 2018-07-13, 11:56   

Uhm, w takim wypadku polecam ustawić Jarmark Czasu jako Biblioteka Oświecenia(z uwagi na kosmiczny-mocarny i ważny wygląd jarmarku czasu i jego o wiele mniejszy rozmiar w porównaniu do mało praktycznej biblioteki oświecenia.
 
ruprecht

Dołączył: 16 Cze 2019
Posty: 1
Wysłany: 2020-04-06, 22:34   

Czy po instalacji HoTA mogę wciąż edytować mapy z zachowaniem wersji SoD? Mam prawie skończone mapki robione na SoD, planuję drobne zmiany, czy otwierając edytorem z HoTy i zapisując ryzykuję jakieś wynikające z tego wykrzaczenia? A może edytor z SoD wciąż będzie możliwy do odpalenia?
 
mentor

Dołączył: 19 Kwi 2020
Posty: 2
Wysłany: 2020-04-19, 15:46   

Cześć
Dodałem plik HOTA do data, do wszystkich folderów data, bo jest ich parę, ale nowe obiekty nie pojawiły mi się w edytorze map HOTy.

Słabo ogarniam te sprawy, bo dopiero zaczynam się w to bawić, co zrobiłem nie tak?
Pozdrawiam
 
Uhm 
Uhm



Dołączył: 17 Lut 2017
Posty: 20
Wysłany: 2022-03-18, 00:25   

Uznając, że nie mam prawa nikogo ograniczać, dodałem do edytora wszystkie istniejące kulki - wiem, że na pewno ktoś znajdzie dla nich genialne zastosowanie :P Rakso zapomniał w swoim pliku o ruinach wrót do podziemi, zostały dodane. Wersja działająca pod HotA 1.6.1:

https://1drv.ms/t/s!Ahfxr6a8tP2F8T-ovsiTbjpD42nj?e=lYEXZM

Jeśli nie działa zwykłe dodanie pliku do folderu "data", można spróbować pobrać program MMarchive, otworzyć HotA.lod i tam umieścić plik.

EDIT: Wersja pod SoD:
https://1drv.ms/t/s!Ahfxr6a8tP2F8UAIz1dJn8kpaUvu?e=aGlQzQ

EDIT2: zaktualizowałem linki w pierwszym poście, kule artefaktów dają teraz graala do sakwy, księgę zaklęć, balistę, katapultę, namiot medyka, wóz z amunicją. W SoD można też użyć przekreślone kółko default.def które normalnie wywala gdy położy się nieistniejącą grafikę; w HotA niestety nie byłem w stanie tego dodać.

[ Dodano: 2022-05-08, 21:21 ]
Zaktualizowałem pliki, dodałem niewykorzystany dół dla podziemi AVLHOLU0.def. Finalnie w grze widzimy placeholder będący przekolorowaną kopią dołu na pustyni. Jeśli komuś nie chce się ściągać, to tutaj dla porównania od lewej: dół pustynny, dół podziemny standardowy i odnaleziony dół podziemny.



Dodatkowo w Hocie dodałem armatę.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group