Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Trwa II etap konkursu MapMaker AW
Odpowiedz do tematu
Prośba o pomoc przy tworzeniu ambitnej mapy.
Autor Wiadomość
mentor

Dołączył: 19 Kwi 2020
Posty: 2
Wysłany: 2020-04-19, 15:18   Prośba o pomoc przy tworzeniu ambitnej mapy.

Kellavend dzięki za pomoc przy map edytorze, zmieniam teraz temat, by nie zakładać kolejnego na forum.

To czy moja mapa jest ambitna, sami ocenicie, dla mnie to ambitny wielomiesięczny projekt.

Proszę Was o pomoc, przy tworzeniu mapki, załączam ją w załączniku. Jest to moja pierwsza mapa i styczność z edytorem, nie spieszy mi się z jej skończeniem, ale nie chce by dalsze prace poszły na marne. Na chwilę obecną, "graficznie" skończyłem jeden biom (drobne poprawki jeszcze będą), zaprojektowałem powierzchnię reszty biomów, chodź podziemia będą mocno zmienione, na razie nie wiem jeszcze do końca, jak je zrealizować. Na biomie nie ma wielu skarbów i surowców leżących na ziemi, bo to zostawię na koniec, jest za to wiele przygotowanych miejsc na nie.

Chciałbym przeczytać Wasze opinie, rady i pomysły na rozwinięcie tej mapy.

Założenia:
1. Każdą rasą będzie mógł zagrać człowiek, komputer będzie miał boosty surowców i złota, mapa robiona dla poziomu trudności ekspert, ale będzie wersja bardziej lajtowa.
2. Chciałbym ograniczyć losowość na mapie do minimum, chodzi mi o przedmioty i surowce, które można zbierać, oraz siłę i dobór przeciwników na różnych etapach rozgrywki. Celem jest wymagająca walka z kalkulowanymi stratami oraz strategiczne decyzje.
3. Chce stworzyć świat w miarę logiczny i realistyczny, oczywiście bez przesady, ale jednak tym się kieruje, nie będzie za mało, ani za dużo skarbów, siedlisk itp..
4. Będą cztery (w miarę) zbalansowane biomy na powierzchni, balans chce zachować z głową, nie chce by wybór każdej rasy oznaczał identyczną pod pewnymi względami rozgrywkę. Raczej sprowadzę to do zalet i wad każdej rasy oraz jej pozycji. Piraci na środku mapy będą uprzywilejowani, będą mieli wszystkiego więcej i jako jedyni 4 zamki. W podziemiach planowałem 3 kolejne rasy, podobnie zbalansowane do pozostałych 4, ale nie mam jeszcze dokładnego planu jak to osiągnąć.
5. Chciałbym, by było co najmniej parę drug na osiągnięcie zwycięstwa. Przykładowo stworzony bastion będzie mógł przejąć jedyną stocznie i rzucić wyzwanie piratom jak najszybciej to możliwe, albo zaatakować pustynie i skarby tam się znajdujące, zdobyć czar chodzenia po wodzie, który ułatwi mu walkę z piratami. Może też olać piratów i przez pustynny portal dostać się do podziemnych skarbów (najlepszych na mapie), ale będzie musiał to zrobić główną armią, bo będą tam silne stworzenia. Nie będzie mógł wrócić zbyt szybko w razie zagrożenia, bo droga powrotna będzie długa oraz niebezpieczna.
6. Do wszystkich wyborów i decyzji będzie zachęcał lub zniechęcał gracza doradca oraz zwiadowcy (będzie rozbudowany wątek fabularny), którzy będą mu podpowiadali co może zrobić i na jakie zagrożenia musi się szykować.
7. Fabuła nie będzie może odkrywcza, ale wymyśliłem sobie złych piratów, którzy opanowali dostęp do stoczni, morza i wysp na środku mapy. Na biomach pustynnych jest podzielone królestwo wrót żywiołów i ich zamki (nie będą grywalni), niegdyś byli potężni i bronili pustynne skarby oraz teleporty do tych najważniejszych w podziemiach, ale teraz są łakomym kąskiem dla sąsiadów, którzy do tej pory bronili jedynie swoich ziem przed najazdami z morza i pustyni. Nie wiem jak w to wszystko wpleść grywalnie podziemia, tam też zrobiłem wstępnie biomy buforowe coś na styl tych pustynnych, planuje również umożliwić im w miarę szybkie wyjście na środkowe wyspy, oraz podobną w czasie możliwość pozyskania skarbów w podziemiach na środku mapy.
8. Część czarów będzie zablokowana, ale niektóre z nich będą dostępne na mapie, ale w ograniczonej ilości.

PS Nazwa mapy jest robocza, nie jest ostateczna, jak będę kończył fabułę i mapę, to pewnie zmienię.

Może Wy będziecie mieli jakieś ciekawe pomysły lub rady.

Pozdrawiam
Mentor

[HotA] Two Worlds.h3m
Robocza wersja mapy
Pobierz Plik ściągnięto 255 raz(y) 153,6 KB

Ostatnio zmieniony przez mentor 2020-04-20, 19:12, w całości zmieniany 4 razy  
 
kellavend 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Lip 2017
Posty: 7
Wysłany: 2020-04-19, 16:12   

Witam

Będzie ci działać większość najprostszych systemowych skrótów klawiszowych, które jednocześnie nie kłócą się z zasadą działania edytora. Czyli np. możesz swobodnie użyć ctrl + c, v, y, s, z, x, f, itd., ale już ctrl + a będzie mieć inną funkcję.

Jest jeszcze kilka innych skrótów oferowanych przez edytor, wszystkie wypisane jak rozwiniesz paski edycji czy podglądu.

Powodzenia przy tworzeniu mapy!
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group