Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Do zakończenia I etapu konkursu MapMaker AW pozostało 4 dni
Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat «» Następny temat
[PL] Gadanina o MapMaker 2019
Autor Wiadomość
Michael 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Lip 2016
Posty: 247
Wysłany: 2019-01-23, 16:25   [PL] Gadanina o MapMaker 2019

Wszelkie pytania, propozycje, uwagi proszę pisać w tym temacie.
 
olokotampus 
zagubiona chimera

Wiek: 31
Dołączył: 14 Lip 2018
Posty: 8
Skąd: Ardania
Wysłany: 2019-02-15, 12:16   

No to ja zacznę, mam dwa pytania... :P
1. Od czego zależy wygląd pola bitwy i układ przeszkód na nim? To dla mnie BARDZO ważne. :( Przeprowadziłem kilkanaście testów i wygląda na to, że dane pole danego terenu ma przypisany niezmienny układ elementów, który działa po stronie atakowanej jednostki / bohatera, tzn. nie ma znaczenia, z której strony się zaatakuje, bo wszystko zależy od tego, gdzie stoi zaatakowany. Niby wszystko działa, ale jak za którymś razem gra fiknie... D:
2. Warto robić polskie znaki w HociE? U mnie się nie wyświetlają poprawnie i z dwojga złego wolę już pisac w taki sposob, niż żeby wyświetlała się losowo cyrylica. :\ Niby wiem, że jakiś tam patch jest, ale czy ludzie w ogóle z niego korzystają?
 
Rakso
Rakso



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lis 2017
Posty: 42
Wysłany: 2019-02-15, 12:51   

@olokotampus Od kodu heksadecymalnego mapy na który wpływa mrowie czynników.

"Po grze gdy zajrzałem do edytora uśmiałem się nieco gdy zauważyłem, że autor nagminnie kopiował mój pomysł stworzenia w edytorze mapy do Heroes 3" - Słynny AW catchphrase
 
Henio
Gość
Wysłany: 2019-02-15, 14:13   

Warto robić polskie czcionki w HociE. Rób, rób!
 
Chamstwo
Gość
Wysłany: 2019-02-15, 14:51   

Zrobisz czcionki to cię zminusują, bo im krzaki wyskakują. Nie zrobisz to cię uznają za grafomana i niechluja i też zminusują. Zrobisz mapę po angielsku to cię zminusują że nie po polsku. Każdy sposób dobry żeby zagłosować konkurencję. Witamy na mapmakerze.
 
Begrezen 
ostatnia ostoja AW



Pomógł: 20 razy
Wiek: 100
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 870
Skąd: z jaskini mbehemota
Wysłany: 2019-02-15, 14:59   

o, ja też mam pytanie. czemu anonimy mogą się wypowiadać w tym dziale? chcemy powtórke z rozrywki jak w 2017, gdy z tematu zrobił się śmietnik, żeby nie powiedzieć burdel? :(

https://cdn.discordapp.com/attachments/423457907317669898/642878021015044126/9LPPDD2GQOnd.gif
Członek Stowarzyszenia Pogromców Map i honorowy mapmaker IV stopnia.
 
niewiem
Gość
Wysłany: 2019-02-15, 15:45   

Nie rób, większość ma dalej 1.4 i będzie nieczytelne
 
Recenzent
Gość
Wysłany: 2019-02-15, 18:00   

Jak nie zrobisz to ode mnie lecą minusy
 
hota srota
Gość
Wysłany: 2019-02-15, 18:45   

@Begrezenku
Jak anionimki mogom, to ja też! Każdy kto zrobi hotę dostanie ode mnie zjebkę w recenzji. Choćby nie wiem jak dobrą, zrobił mapę, to zainstaljuję sobie specjalnie ten hotasyf, tylko po to żeby wyłapać błędy i obniżać oceny! xD
 
Begrezen 
ostatnia ostoja AW



Pomógł: 20 razy
Wiek: 100
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 870
Skąd: z jaskini mbehemota
Wysłany: 2019-02-15, 19:42   

a co jeśli ktoś zrobi mapę na hota bez błędów? :lol:

https://cdn.discordapp.com/attachments/423457907317669898/642878021015044126/9LPPDD2GQOnd.gif
Członek Stowarzyszenia Pogromców Map i honorowy mapmaker IV stopnia.
 
olokotampus 
zagubiona chimera

Wiek: 31
Dołączył: 14 Lip 2018
Posty: 8
Skąd: Ardania
Wysłany: 2019-02-15, 21:07   

@Rakso Ale raz ustawione pole już zawsze będzie miało ten sam układ na polu bitwy? ;\

Ha, no to nieźle. xD Sam nwm co robić w takim razie, może obetnę polskie znaki. :|
 
Michael 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Lip 2016
Posty: 247
Wysłany: 2019-02-15, 21:19   

olokotampus napisał/a:
1. Od czego zależy wygląd pola bitwy i układ przeszkód na nim?

Najważniejsze parametry to:
-> pole na którym znajduje się dana jednostka w edytorze (konkretne współrzędne [x,y] na mapie w edytorze)
-> typ podłoża na którym znajduje się dana jednostka
Jak dobrze poszukasz możesz odnaleźć na HeroesCommunity program umożliwiający przewidzenie i ustalenie dokładnego wyglądu pola bitwy w zależności od położenia (x,y) na mapie i typu podłoża. Z tego co pamiętam była tam nawet możliwość odnalezienia najbliższego pola spełniającego wymagania mapmakera.
olokotampus napisał/a:
2. Warto robić polskie znaki w HociE?

Hota nie wspiera tłumaczeń, zatem należy pamiętać, że polskie czcionki mogą ograniczyć grono potencjalnych odbiorców. Niemniej jednak grono fanów dość szybko dorabia kolejne patche polonizujące do Hoty. Końcowa decyzja należy oczywiście do mapmakera.
 
henio
Gość
Wysłany: 2019-02-15, 21:36   

Zarówno spolszczenia HotA jak i HD moda zawierają w sobie polskie czcionki, ale trzeba być już zupełnie nie zainteresowanym fandomem, by nie wiedzieć, że problem z czcionkami naprawia sie w 3 sekundy kasując ręcznie folder rus.fonts.
 
Tomm
Gość
Wysłany: 2019-02-16, 20:39   

Hota srota trzymam cię za słowo. Oczekuję mogą recenzji od cb z wszystkimi błędami mojej mapy
 
hota srota
Gość
Wysłany: 2019-02-17, 20:52   

@up, szkoda tylko że nie będę wiedział która mapa jest twoja, skoro nie bedzie widać autorów, no cóż, pozostaje mi zatem zjechać wszystkie hoty :-P
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Strona 1 z 5
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group