Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Do zakończenia I etapu konkursu MapMaker AW pozostało 3 dni
Odpowiedz do tematu
Zasady grania multiplayer HOTA
Autor Wiadomość
rybaqs

Dołączył: 07 Sty 2019
Posty: 2
Wysłany: 2019-01-07, 12:18   Zasady grania multiplayer HOTA

Witam,

Chciałbym zacząć grać multiplayer w HOTA, póki co naoglądałem się masę streamów i potrenowałem tzw. "wyjścia" na yebus crossie (stawiam sobie cele wyjścia, np. do końca drugiego tygodnia itp). Sporo rzeczy już się nauczyłem/skumałem, ale mam problem z zasadami i procesem, który odbywa się w lobby, chodzi o "targowanie" się o kolory/miasta - widziałem wielokrotnie jak robił to Keszu na streamie, ale robi to tak szybko, że nadal do końca nie jestem pewien co tam się dzieje. Próbowałem wygooglać tą kwestię, ale poza jakimiś regulaminami turniejowymi i ogólnymi opisami lobby nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na to w jakiej kolejności się targują gracze i o co.

Przy okazji mam drugie pytanie: jakie znaczenie ma targowanie się o kolor? Jak rozumiem stawką jest tylko kolejność wykonywania ruchu (po wyłączeniu ST) tak? Czy coś jeszcze za tym idzie?

Mam też kiepskie rozeznanie w herosach, którzy są dobrzy a którzy nieźli, jest gdzieś jakiś poradnik abilitek i ich "siły" w PvP? Orientacyjnie wiem, że logistyka, magia ziemi, ofensywa, defensywa, wisdom, leadership - są niezłe - ale fajnie by było dowiedzieć się jakie są tiery abilitek.

Uczę się snowballować na razie, ale muszę też poszerzyć swoją wiedzę na temat artefaktów i tego jakie budynki kiedy powinno się robić, no i kite'owanie czasem mi średnio wychodzi, ale powoli do tego dojda, nie zawsze wiem czy już jestem gotowy na podjęcie jakiejś walki, ale to już pewnie kwestia doświadczenia.
 
Ravciozo 
Wielki Wuadca



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 874
Skąd: Polska, Opole
Wysłany: 2019-01-07, 13:02   

1) JC to dobry templ do treningu, ale potem próbuj też czegoś innego
2) Nie wiem jak robi to KeSzu, bo w sumie to średnio mnie ten gościu obchodzi, ale może napiszę jak robi się to naprawdę (poza tym, że w online gaming rules masz to wytłumaczone):
- host pyta 0/1 (odpowiednik "chcesz orła czy reszkę o zaczynanie licytacji?")
- gość odpowiada, host losuje
- kto "wygrał" rzut monetą, musi licytować pierwszy
- host klika random vs. random, losują się 2 miasta
- wygrany rzutu monetą pisze czy rerolluje (ponowne random vs random) za 500 złota. Można to zrobić tylko raz
- jeśli on nie rerolluje, to "przegrany" pisze czy chce reroll
- jeśli ktokolwiek zrerollował, to przy powtórzeniu się jednego miasta z tych, przy których był reroll, można za darmo rerollować jeszcze raz (np. "reroll przy inferno vs castle" uprawnia nas do rerollowania za darmo każdej pary miast, w której wystąpi inferno lub castle)
- gdy już nie ma rerollów, "wygrany" rzutu zaczyna licytację o pierwszeństwo wyboru miasta (zaczyna zawsze stawka 500 golda - można też nie dawać nic i zrzec się pierwszeństwa wyboru za 0 golda)
- drugi gracz podbija bądź przyjmuje ofertę
- gdy pierwszeństwo wyboru miast zostanie wybrane, wygrany licytacji decyduje które miasta bierze. Następnie "PRZEGRANY" rzutu monetą zaczyna licytację o pierwszeństwo wyboru koloru (zwykle o reda) - w ten sposób raz licytkę zaczyna jeden gracz, raz drugi
- gracz wygrywający licytację, pisze jaki wybiera kolor. Następnie liczone jest ile kto "zapłacił" golda za rerolle i pierwszeństwa wyboru i jest to sumowane do 'gold transfer' - jeśli po sumowaniu wyszło, że jeden gracz zapłacił 1200, to startuje z goldem -1200, a jego przeciwnik z 1200

3) Red jest używany też do red rusha, czyli sytuacji, w której rekrutujemy przyrost z np. 1/3/1 i atakujemy nim wroga (blue), który nie ma jak się bronić, bo przyrostu z 1/3/1 jeszcze nie mógł zrekrutować (dopiero będzie miał swoją turę 1/3/1). Ta taktyka zabroniona jest na wielu templach. Do tego red ponoć ma zwykle o minimalny ułamek lepszą mapę. Za to blue daję możliwość regenu many po swojej turze, więc ciężej go złapać bez many, ma lepszą pozycję do restartów i zbiera przyrost golda w takiej ilości miast, po jakiej kończy swoją turę (o ile nie ma kompów), więc jeśli np. red ma 5 miast z przyrostem 1000 golda/dziań, a blue tylko 4, to jeśli blue w swojej turze przejmie 2 miasta od reda, w następnej turze gracze dostaną: red (skończył z 3 miastami) 3k, blue (skończył z 6 miastami) 6k. Więc red wcale nie jest taki zajebisty na niektórych templach. Ale póki grasz JC to tego nie zauważysz ;)

And we'll all dance alone to the tune of your death...
 
rybaqs

Dołączył: 07 Sty 2019
Posty: 2
Wysłany: 2019-01-07, 21:17   

dzięki :) to mi wyjaśniło sporo kwestii :)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group