Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Do zakończenia I etapu konkursu MapMaker AW pozostało 4 dni
Odpowiedz do tematu
Gadanina o MapMaker AW 2018
Autor Wiadomość
Michael 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Lip 2016
Posty: 247
Wysłany: 2018-10-01, 22:07   

Podobnie jak New Year nie mogę zrozumieć, czemu z taką zawziętością niektóre osoby sabotowały konkurs. Nabijanie ocen dla skądinąd dobrej mapy jaką jest "The offensvie" czy "Damage Inc" jest absurdem. Pytanie zatem do autora czemu?

Pomijając tą nieprzyjemną kwestię również chciałbym dołączyć do gratulacji dla zwycięzców. Duże brawa Olokotampus, Kellavend, Maxin17!

Pełne sprawozdanie wraz z podsumowaniem (i statystykami) oraz dokładnym wytłumaczeniem dlaczego do niektórych trafiły maile z prośbą o zmianę/ weryfikację oceny zostaną przeze mnie dodane jakoś z końcem tygodnia wraz z podsumowaniem New Year'a.
 
Huntka
Łowca



Wiek: 40
Dołączył: 04 Lip 2017
Posty: 89
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-10-01, 22:24   

Mam wersję 2.0 Demonów na kompie, ale problem jest taki, że poprawki które zrobiłem na czuja są zupełnie inne od tych jakich zażyczyli sobie gracze w recenzjach. Muszę się przespać z tymi recenzjami ;p
 
Tomeczek


Dołączył: 20 Lut 2017
Posty: 19
Wysłany: 2018-10-01, 23:41   

Bardzo dziękuję wszystkim, którzy zagrali, a szczególnie tym którzy zrecenzowali moją mapę. W najbliższych dniach postaram się szerzej odnieść do proponowanych zmian a także dopisać swoje przemyślenia nt startu w konkursie. Na aktualną późną porę wprowadziłem tylko poprawkę oczywistego błędu jakim było zablokowanie przejścia obok kopalni siarki w pobliżu czerwonego oraz inne poprawki, które proponował Michael w pkt. 6. oraz 7. swojej recenzji.

Pozdrawiam i gratuluję zwycięzcom.
 
heroes3 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 757
Wysłany: 2018-10-02, 08:15   

Gratulacje dla Autora "Wyprawy"!! :-) Wprawdzie w tej edycji udało mi się zagrać tylko nie które SoD'owe mapy, więc nie mam porównania do całości map w konkursie, ale powiem szczerze że dla mnie zdecydowanie była to jedna z lepszych map w tej edycji. Bałem się tylko trochę, czy inni recenzenci też docenią Mkę fabularną ;-)
 
Tomeczek


Dołączył: 20 Lut 2017
Posty: 19
Wysłany: 2018-10-02, 17:20   

Ogólnie co do tegorocznej edycji, myślę że konkurs nie rozczarował, jak zwykle wywołał burzliwe dyskusje, a kontrowersje jak wiadomo były i będą. Uważam, że grupa moderatorów wykonała dobrą robotę. Niestety nie miałem okazji zagrać w zbyt wiele map, mam nadzieję, że uda mi się nadrobić te braki, na pewno spróbuję swoich sił w mapach z czołówki. Jeszcze raz gratuluję zwycięzcom Olokotampus, Kellavend i Maxin - po raz kolejny na podium ;) dobra robota.

Co do samych 21000 mil podmorskiej żeglugi.

Podziękowania dla wszystkich, którzy zagrali i jeszcze większe dla tych, którzy zrecenzowali. Doceniam fakt, że przez niektórych mapa została zaliczona wręcz do grona cichych faworytów.

Clanger dziękuję za docenienie mojego zamysłu pustynnego post-apo :)

Volkor bardzo celnie zwrócił uwagę na zapożyczenia w kwestii graficznej od innych twórców i tutaj ukłon szczególnie w stronę Begrezena, od którego, głównie, to i owo podpatrzyłem. Myślę, że o to też, między innymi, chodzi przy rysowaniu map, aby podpatrywać siebie nawzajem i doceniać przez powielanie co ciekawsze pomysły.

Michael 4,5 od Ciebie to jak 5. Najcelniej wypunktowałeś moją mapę i przy okazji Twojej recenzji chciałbym przejść do bardziej ogólnego podsumowania z mojej strony i zacząć je od kilku wskazówek, do których mam nadzieję 5. miejsce daje mi prawo dla przyszłych mapmakerów, a także uczestników, szczególnie tych, którzy wystartują pierwszy raz lub startowali pierwszy raz w tym roku i planują uczestniczyć za rok. Wg mnie najważniejszy przy tworzeniu mapy jest nie tyle pomysł na to jak rozwinie się fabuła, lub jak będą wyglądać lokacje, ale świadomość tego na co będzie grającego stać, a na co nie. Tzn: nikt nie zna mapy tak dobrze jak autor, jeśli w miarę sumiennie przykładamy się do testów i mamy jako takie pojęcie o grze to powinniśmy sobie doskonale zdawać sprawę z tego jakie obiekty lub przeciwnicy w danym miejscu ucieszą, a jakie rozczarują gracza. Umiejętności tworzenia miejsc przyjemnych dla oka to 50/50 cierpliwość i doświadczenie. Tworząc 21000 mil od początku wiedziałem, że nie uda mi się stworzyć mapy, która mogłaby chociaż pretendować do miana perfekcyjnej lub legendarnej, ale mój zamysł na nią był taki, aby każdy mógł w nią zagrać i w żadnym momencie gry się nie rozczarować. I na podstawie recenzji myślę, że to się udało, ponieważ recenzujący zadeklarowali poziom gry od 100 do 200% i mimo to nikt nie stwierdził, że mapa go zawiodła, komputer zjadł, albo przeciwnie był zupełnie beznadziejny. Suma sumarum nie stworzyłem najlepszej mapy do h3, ale z pewnością najlepszą jaka wyszła spod mojej ręki. Liczyłem na to, że dzięki swojej uniwersalności uda jej się osiągnąć wysokie miejsce, choć tak wysokiej pozycji się nie spodziewałem, a szczególnie tego, że choć przyznam szczerze nie mam pojęcia ile map dedykowanych pod rozgrywkę multiplayer napłynęło w tym roku do konkursu, ale wiem, że wszystkie które mnie wyprzedziły są stworzone pod single-player, dlatego myślę, że mapa spotka duże grono odbiorców. Po tegorocznej edycji uważam, że ten konkurs to naprawdę świetna inicjatywa i powinniśmy go sobie szanować i wzajemnie pracować na podnoszenie jego rangi.

Pozdrawiam.
 
olokotampus 
zagubiona chimera

Wiek: 31
Dołączył: 14 Lip 2018
Posty: 8
Skąd: Ardania
Wysłany: 2018-10-03, 21:33   

Dziękuję wszystkim za zainteresowanie, jestem w szoku szczerze mówiąc... nie liczyłem, że moja mapka dostanie się do finałów, a co dopiero, że WYGRA... O__O ...od kilkunastu lat zgłębiam tajniki wszystkich edytorów, jakie mi wpadną w łapy, i ciągle robię coraz to nowe mapki. Problem w tym, że chorobliwy perfekcjonizm zatrzymuje wszelkie prace średnio przy 15%. To w zasadzie pierwsza mapka, jaką skończyłem od podstawówki, a przecież za rok kończę i tak "spóźnionego" magistra...

Mapki nie udało mi się przejść (sic! xD), bo komputer był dla mnie za silny, a poza tym nie miałem czasu na dokładne testy. Niestety, mimo tego, że coś tam umiem z edytora, to daję głowę, że każdy z Was rozwaliłby mnie w ciągu miesiąca (w Herosach). Szczerze mówiąc to nigdy nie grałem w żadne gry tego typu (HoMM3, HoMM4, Disciples 2) z ludźmi, może poza rodziną i najbliższymi znajomymi raz na ruski rok; nie brałem również udziału w turniejach i zniechęcałem się przy komputerze na poziomie 160%. Krótko rzekłszy jestem raczej słabym graczem.

Nauki pobierałem u samego Mistrza Ururama Tururama (liceum, ok. 7-8 lat temu), gdy jego strona - UT HoMM - wciąż jeszcze istniała. On oczywiście zapewne nie wie, że niejaki olokotampus tytułuje się Jego uczniem, ^^" ja zaś nie będę wyprowadzał Go z błędu. Ubolewam, że nie zrobiłem sobie kopii wszystkich Jego map. Obecnie można znaleźć w internecie jedynie resztki tego, co znajdowało się na stronie. :

Dodam jeszcze, że mam Aspergera, a mapki to zdecydowanie najdłuższa z moich "fiksacji", jeśli nawet nie moje główne aspergerowe zainteresowanie. Mamy takie coś generalnie, że pewne rzeczy szlifujemy do idealnie doskonałej perfekcji, u mnie są to mapki. :P Odnośnie wcześniejszego akapitu o graniu solo - to dzięki ZA przechodzę rajdy w MMO sam... xD ;__; Obecnie pracuję nad wprowadzeniem w życie stronki z mapkami, ale póki co jest pusta, więc adres zatrzymam dla siebie, aż nie wstawię jakiegoś contentu. :)

Um, i tego... mógłby mnie ktoś z Was podszkolić z rozwalania 3 behemotów jednym i innych czarów? ^^"

ps. Ten pasek z dźwiękiem z HiScore na dole mam tylko ja czy wszyscy? .////.

kolejny-ps. Będę mógł wstawić "Wyprawę" na swoją stronkę , gdy już się nieco zapełni? Poprawa błędów, o których pisaliście w recenzjach wkrótce. :)
 
New Year 
Rinasce piu gloriosa



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 666
Skąd: Z krainy ognia
Wysłany: 2018-10-03, 21:38   

olokotampus napisał/a:
Będę mógł wstawić "Wyprawę" na swoją stronkę , gdy już się nieco zapełni?

Nie ma żadnego sprzeciwu od moderatora konkursowego. Jest już koniec konkursu, więc każdy może robić ze swoją mapą co chce. Nie zabieramy nikomu praw do niej.

[ Dodano: 2018-10-06, 22:59 ]
Podsumowanie konkursu Mapmaker AW 2018

W najbliższych dniach pojawi się news na stronie głównej. Wyniki zostały uznane przez wszystkich organizatorów. Można więc je uznać za oficjalne. Michael za niedługo opublikuje pdf ze swoim komentarzem, który dość dużo mówi. Postaram się więc w moim podsumowaniu nie powtarzać tego co napisze Michael w miarę moich możliwości. Pozwolę sobie podzielić je na kilka części

1. Początek
Jak każdy wie moderację zaczęliśmy właściwie od pierwszego dnia trwania konkursu. Odrzuciliśmy tylko dwie mapy, które skrajnie zaniżały poziom konkursu. Uzasadnienie jest pod mapami, więc nie muszę chyba nic dodawać.

2. Moderacja recenzji
Moderacja recenzji rozpoczęła się w niedzielę późnym wieczorem na moją prośbę, bo czasu nie mam w poniedziałki. Recenzje kasowaliśmy na bieżąco* (kontakt z autorami był - głównie kopiowałem uwagi, które możecie widzieć przy recenzjach, dodawałem też swój komentarz rozszerzający to co już było powiedziane). Na 9 wysłanych próśb tylko jeden recenzent poprawił recenzję. Oczywiście recenzenci z multikont itp. nie dostali prośby o zmianę recenzji. Zresztą mijało by się to z celem, bo ich jedynym zadaniem było zawyżyć ocenę mapie.

* - jedynym wyjątkiem była mapa "The Offensive". Ja chciałem, aby mapa zdobyła legalnie 5 recenzji, ale po skasowaniu wszystkich nabijanych recenzji autor wstawił kolejną nabijaną ocenę. Skoro autor nie chce legalnie zdobyć 5 recenzji to ja nie będę się wysilał i kasował naciągane.

3. Dyskwalifikacja
W połowie czasu naszej moderacji mbehemot udostępnił nam narzędzie do sprawdzania IP abyśmy mogli skasować recenzje z multikont. Niestety, ale okazało się też, że IP mapmakerów w czterech przypadkach zgadzało się z IP recenzentów. Zresztą wszystko jest wyjaśnione w moim ogłoszeniu o dyskwalifikacji.

4. Podsumowanie
Obecna edycja konkursu Mapmaker AW była na pewno udana. Gratulacje ode mnie dla zwycięzcy olokotampusa oraz dla drugiego i trzeciego miejsca czyli kellavenda i Maxina17 (zwycięzcę z poprzedniego roku). Gratulacje też do pozostałych mapmakerów - może wasze mapy nie były najlepsze, ale prezentowały dość wysoki poziom. Dziękuję też wszystkim recenzentom, a w szczególności tym najbardziej aktywnym o których dowiemy się w niedługim czasie - bez was konkurs nie miałby sensu.

5. Cele na następny konkurs
Jak każdy zauważył założyłem dwa tematy. Obie z nich zostały stworzone, aby dyskutować nad zmianami w regulaminie, a szczególnie nad dwoma zagadnieniami:
1. Granic w tematyce mapy
2. Karami za łamanie regulaminu.
Są to tematy ważne (szczególnie 1). Opinia użytkowników ułatwi poprawienie regulaminu w przyszłej edycji konkursu.

To tyle ode mnie. Obyło się bez burd z czego jestem bardzo zadowolony. To pokazuje, że umiemy się po prostu cieszyć grą, a nie tylko walczyć o złote kalesony.

Jeżeli macie jakieś pytania co do moderacji to możecie je zadać. Radziłbym jednak poczekać na ogłoszenie Michaela, aby nie było żadnych wątpliwości. Miejmy nadzieję, że kolejna edycja będzie jeszcze lepsza od tej.

PS: Mniej pozytywnym akcentem zakończę. W następnym tygodniu mogą niektóre mapy polecieć do kosza (szczególnie te z niższych miejsc). Radziłbym więc szybko aktualizować mapy, albo chociaż dać jakiś odezw.

Feniks zawsze zaczyna ale TO ZAWSZE
 
Michael 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Lip 2016
Posty: 247
Wysłany: 2018-10-08, 18:00   

Podsumowanie już znalazło się na stronie, więc podobnie jak New Year, w razie jakichś pytań również postaram się na nie odpowiedzieć.
 
heroes3 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 757
Wysłany: 2018-10-08, 19:47   

New Year napisał/a:
Na 9 wysłanych próśb tylko jeden recenzent poprawił recenzję.

Brawo dla niego! Dajcie mu jakąś nagrodę, order wycięty z kartofla czy coś :mrgreen:

New Year napisał/a:
To tyle ode mnie. Obyło się bez burd z czego jestem bardzo zadowolony. To pokazuje, że umiemy się po prostu cieszyć grą, a nie tylko walczyć o złote kalesony.

Też zauważyłem, że było bardzo spokojnie w porównaniu do poprzedniej edycji. Chociaż pod koniec pojawili się tak wyczekiwane dwa "anonimki", to nawet oni potrafili wypowiedzieć się z sensem (albo przynajmniej nie prowokować).

New Year napisał/a:
PS: Mniej pozytywnym akcentem zakończę. W następnym tygodniu mogą niektóre mapy polecieć do kosza (szczególnie te z niższych miejsc). Radziłbym więc szybko aktualizować mapy, albo chociaż dać jakiś odezw.

Tylko niektóre!? :roll: Panie, tu z połowa tych map powinna wylecieć z hukiem (i to nawet nie do poczekalni, a od razu do kosza!). :-/
 
SIRWilczek 
Także tego



Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 34
Skąd: Nowy Targ
Wysłany: 2018-10-08, 20:31   

New Year napisał/a:
PS: Mniej pozytywnym akcentem zakończę. W następnym tygodniu mogą niektóre mapy polecieć do kosza (szczególnie te z niższych miejsc). Radziłbym więc szybko aktualizować mapy, albo chociaż dać jakiś odezw.

Czy autorzy zostaną poinformowani o możliwości usunięcia ich map?

Brain dead, eye drops
Pain meds, cyclops
Daybed, iPod
"May-back", Maybach
Trainwrecks, sidewalks
Payless, high-tops
K-Fed, iHop
Playtex, icebox
 
New Year 
Rinasce piu gloriosa



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 666
Skąd: Z krainy ognia
Wysłany: 2018-10-08, 20:50   

SIRWilczek napisał/a:
Czy autorzy zostaną poinformowani o możliwości usunięcia ich map?

Jeżeli nie dadzą znaku życia to z automatu damy im negatywne oceny i ich mapy wyrzucimy do kosza. Niektóre mapy możliwe, że dostaną ostrzeżenie, ale tylko wtedy gdy autor ustali termin poprawy mapy (i do tego rzeczywiście dojdzie). Jednak są też takie, które wymagają godzin pracy i po prostu nie ma sensu ich trzymać w dziale download (to samo z mapami mapmakerów, którzy nie mają dużo czasu - najwyżej wstawią drugi raz).

Feniks zawsze zaczyna ale TO ZAWSZE
 
mbehemot 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 547
Wysłany: 2018-10-09, 13:54   

Jak już część zauważyła, na stronie głównej pojawiło się podsumowanie konkursu:
http://www.heroes3.eu/akt...u-mapmaker-2018

Jest również informacja o nagrodach.
Dla niecierpliwych krótkie info: Nagrody będą zawierać fragmenty map konkursowych (szczegóły ustalane z autorami), dlatego przygotowanie grafik i zamówienie może zająć do kilku dni. Przewiduję wysyłkę nagród w następnym tygodniu (po 15 października). O adresy do wysyłki będę prosił indywidualnie pod koniec tygodnia.
 
Maxin17


Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 64
Wysłany: 2018-10-09, 20:38   

Nie uważam, że poziom konkursu był słaby w porównaniu do poprzednich edycji. Według mnie, twórcy map stanęli na wysokości zadania i stworzyli kilka fajnych scenariuszy. Boli natomiast niskie zainteresowanie recenzentów i tu organizatorzy muszą wyciągnąć wnioski. Jeśli nie zaczną promować konkursu gdzie się da, (inne portale, grupy na fb, współpraca z youtuberami/streamerami, itd.) to następna edycja będzie cieszyć się znikomym zainteresowaniem. Trzeba jakoś powstrzymać ten trend spadkowy! Mapy singleplayer, od kiedy pojawiło się lobby hota, niestety odeszły na boczny tor. Może warto pomyśleć o rozszerzeniu oferty o szablony do gry? Od razu mówię, że nie mam zielonego pojęcia o tworzeniu templatów, więc proszę o osoby które posiadają wiedzę i umiejętności w tej dziedzinie o swoje zdanie.
Jeśli chodzi o moderację Michaela, to o zgrozo jak można podejmować jakiekolwiek analizy statystyczne na tak małej liczbie przypadków, przecież większość map miała po 5, 6 recenzji… Drugie kryterium to zwyczajne jury konkursu, to jest obłęd. Mapmoderatorzy, popatrzcie na swoje działania w poczekalni, co wy wypisujecie tam! Narzucacie konkretne rozwiązania, ale przecież to autor decyduje o tym jak ma wyglądać mapa. Wy tylko widzicie swój słuszny punkt widzenia, bo wydaje wam się, że jesteście ekspertami. Po pierwszej edycji mapmakera był mały bum na tworzenie map, (sam wtedy zainteresowałem się tą profesją) niestety grupa mapmoderatorów chyba pobłądziła w misji jaką miała prowadzić. Zabierając swobodę działania na rzecz swojej wyimaginowanej perfekcji i preferencji co do mapy. Szczytem wszystkiego było uzurpowanie prawa do wpływania na oceny innych recenzentów… Rozumiem, że chcieliście jak najlepiej dla konkursu, ale tworzenie utopijnego sytemu, który miał być w założeniu najlepszy nie jest wykonalne!
Na koniec chciałbym podziękować wszystkim osobom które stworzyły mapę do konkursu oraz tym które dodały jakąkolwiek recenzję. Dziękuję, za dołożenie cegiełki w budowaniu tego konkursu. Jest mi miło, że moja praca nie poszła na marne.
 
Michael 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Lip 2016
Posty: 247
Wysłany: 2018-10-10, 14:28   

Odniosę się tylko do 2 kwestii:
Maxin17 napisał/a:
eśli chodzi o moderację Michaela, to o zgrozo jak można podejmować jakiekolwiek analizy statystyczne na tak małej liczbie przypadków, przecież większość map miała po 5, 6 recenzji…

Nie ilość, a jakość. W tej edycji mamy zdecydowanie więcej długich wypracowań (bo pod krótką recenzję to już nie podchodzi). Jest to bardzo pozytywna zmiana względem poprzednich edycji, gdzie pojawiały się dziesiątki recenzji postaci: "mapa super 5/5", "mapa beznadziejna 1/5". Według mnie lepiej dostać 5-6 recenzji ale bardzo długich niż 20 jednozdaniowych.
Maxin17 napisał/a:
Szczytem wszystkiego było uzurpowanie prawa do wpływania na oceny innych recenzentów…

Oceny zostały zmienione jedynie w 4/188 recenzji, były to jedynie 4/25 recenzji użytkownika Clanger, a wybuchła taka burza jakby to było uzurpowanie prawa do wpływania na wszystkie oceny wszystkich recenzentów? Zmoderowane recenzje były przypadkami skrajnymi. Wątpię, że gdyby ktoś wystawił ocenę 1 do Twojej mapy Maxin17 ze szczątkowym uzasadnieniem to byłbyś za pozostawieniem takiej recenzji. Wręcz przeciwnie oskarżyłbyś moderację o to że pozwoliła na celowe zaniżanie oceny i też ustawiała wyniki. Tak więc zdecyduj się chcesz mieć konkurs w którym naciągane recenzje są moderowane czy nie? Bo obecnie wygląda to tak, że konkurs w którym nie są moderowane recenzje jest zły i taki w którym są moderowane też jest zły bo cytuję "moderacja ustawia konkurs"..
 
Ravciozo 
Wielki Wuadca



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 874
Skąd: Polska, Opole
Wysłany: 2018-10-11, 21:05   

Maxin17 napisał/a:
Trzeba jakoś powstrzymać ten trend spadkowy! Mapy singleplayer, od kiedy pojawiło się lobby hota, niestety odeszły na boczny tor. Może warto pomyśleć o rozszerzeniu oferty o szablony do gry? Od razu mówię, że nie mam zielonego pojęcia o tworzeniu templatów, więc proszę o osoby które posiadają wiedzę i umiejętności w tej dziedzinie o swoje zdanie.

To może ja się wypowiem. Temple przede wszystkim mają zdecydowanie więcej ograniczeń. Czy to źle? Niekoniecznie, po prostu ich robienie jest dużo krótsze niż map, a wymaga dużo większej precyzji. Brzmi świetnie, prawda? No to teraz sobie uświadomcie, że żeby zagwarantować grywalność templa, musicie stestować go 10x tyle, co customa. A potem przyjdzie Dawidu, zagra go nieporównywalnie lepiej i szybiej i okaże się, że do gry pro jest...do kitu :v Bo testując go, nigdy nie osiągneliście takiego tempa (z FW była taka sprawa w jego początkowym wyglądzie, że w 115-116 taki Jaris czy Tiam mieli wyczyszczone dosłownie całe respy i skipowali turki do 121 przed brejkami). Ale generalnie pomysł nie jest bardzo zły. Drugim problemem jest community, które niby takie cudowne, ale tu jednak potrafi dopiec. Sam generator map w oparciu o szablony to dzieło okrutnie przestarzałe i niedopracowane. Możecie ustawić bardzo dobrze dopracowane przedziały, gęstości, zasady, grafy i wszystko zrobić cacy...a komuś wygeneruje się mapka z trzema dwellami powietrza na respie i samymi minikonsami w boczniaku, a opp dostanie na ich miejsce 18 chatek proroka. I kogo obwinią gracze? Producenta silnika? Nie, template-makera, który ustawił dokładnie takie same strefy obu graczom.
Tak więc temat jak najbardziej do dyskusji, ale miejmy to na uwadze

And we'll all dance alone to the tune of your death...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Strona 11 z 12
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group