Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Do zakończenia I etapu konkursu MapMaker AW pozostało 4 dni
Odpowiedz do tematu
"Zbieractwo"

Jak myślicie, która z wariacji jest lepsza?
Pierwsza
77%
 77%  [ 7 ]
Druga
22%
 22%  [ 2 ]
Głosowań: 9
Wszystkich Głosów: 9

Autor Wiadomość
Rakso
Rakso



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lis 2017
Posty: 42
Wysłany: 2018-06-22, 17:56   "Zbieractwo"

Witam! Temat dosyć prosty. Zachęcam do wyrażenia swojej opinii, gdyż chodzi o osobiste preferencje każdego gracza i myślę, że ten temat w przyszłości może komuś pomóc przy tworzeniu własnej mapki pod preferencje tłumu.
Zapewne wiecie, że grając w bardziej wymagające mapki zauważycie, że ilość surowców na nich jest ograniczona. Z tego co poprzeglądałem sporo map z kategorii tych "trudniejszych" a co za tym idzie "biedniejszych w bogactwa" natknąć się można na 2 wariacje rozporządzenia dostępem surowców dla gracza:

Pierwsza: mapka goni gracza do latania w wiele miejsc w pogoni za bogactwem. Te bez stałego przychodu(kopalni), które są dosyć późno dostępne, ciężko zdobyć od początkowych aż do średnich faz gry. Surowce najpewniej występują dość często, jednak oczywistym jest, że bez wybrania się w przygodę, która ma na celu ich zebranie i stracenia na to punktów ruchu, bieda będzie nam towarzyszyć za pan brat. Przy odpowiednim zaplanowaniu rozłożenia surowców autor wymusza na graczu wybór podboju okolic bardziej profitujących, uzupełniających nasze potrzeby. Jeżeli gracz źle rozporządzi ruchem to brak surowców może ostawić na nim piętno, które być może utrudni mu rozgrywkę w mniejszy lub znaczny sposób. Na niektórych mapkach, jeżeli wybuduje się konkretne budynki dosyć późno, to może być ciężko. Tak czy siak, jest to pierwsza z wariacji.

Druga wariacja z kolei nie przysparza za dużo latania. Gracz jest zaopatrzony w kopanie dosyć szybko a mapa jest kompletnie pusta z surowców, przez co eliminuje czynnik latania i zbierania, a nadstawia focus na fabułę i przedzieranie się przez zastępy wrogów w celu skupienia gracza na jej ukończeniu w szybszym czasie, niż w przypadku pierwszej z metod. Mapy takie najczęściej dysponują wystarczającą ilość kopalni złota, aby było możliwe wykupowanie armii z dużej ilości miast.

Jak myślicie? Która z wariacji jest lepsza od drugiej i z jakiego powodu? Dobrze by było, prócz ankiety również poprzeć swoją tezę argumentami. Bardzo ciekawi mnie opinia innych mapmakerów, ale przede wszystkim ta graczy. W końcu to oni przechodzą mapy. :) Być może temat skieruje początkujących twórców map na lepsze tory, które ułatwią im trafienie z mapką do graczy i z pewnością ułatwią nad nią pracę.
Ostatnio zmieniony przez Rakso 2018-06-22, 21:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
heroes3 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 757
Wysłany: 2018-06-22, 18:36   Re: "Zbieractwo"

Rakso napisał/a:
Druga wariacja z kolei nie przysparza za dużo latania. Gracz jest zaopatrzony w kopanie dosyć szybko a mapa jest kompletnie pusta z surowców, przez co eliminuje czynnik latania i zbierania, a nadstawia focus na fabułę

Za dużo zmiennych jest w hirkach, więc ciężko ograniczać fantazje twórców. ;-)
Ale gdyby zawęzić wybór tylko do tych dwóch opcji, to w zasadzie sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie w powyższym cytacie. Jeśli tworzysz mapkę fabularną, to skupiasz się na fabule i zadaniu, zaś zbieractwo nie wchodzi w grę (tylko niepotrzebnie ją wydłuża). Jeśli tworzysz mapę pod multi PvP to wskazane jest, żeby aspekt ekonomiczny miał znaczenie (zwłaszcza na XL nastawionych na long game), a wtedy zdecydowanie warto jest utrudnić dostęp do kopalni, żeby gracz musiał wysyłać swoich scoutów na zwiad i walczyć z przeciwnikiem o każdą kopkę kryształu albo odkrywkę siarki.
 
Rakso
Rakso



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lis 2017
Posty: 42
Wysłany: 2018-06-22, 18:56   

@heroes3 Niekoniecznie. Trudna fabularna mapka nie musi być trudna tylko i wyłącznie fabularnie, ale również i ekonomicznie, gdzie fabuła w takim wypadku musi poczekać aż gracz się nieco ustawi. ;-)
 
Begrezen 
ostatnia ostoja AW



Pomógł: 20 razy
Wiek: 100
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 870
Skąd: z jaskini mbehemota
Wysłany: 2018-06-22, 19:18   

istnieją fabularne mapy z ekonomią, a także są takie bez ekonomii. te pierwsze wymagają zawyczaj rozbudowy miasta i pozyskiwania z niego armii, te drugie natomiast są pozbawione tego elementu(armie mamy od razu i zdobywamy ją w inny sposób, np. z puszek, od jasnowidza itp.). i tak jest dobrze.
ale jesli ktos bedzie chcial zrobic na odwrot, tzn mapa wymaga rozbudowy miasta i pozyskiwania z niego armii, ale wszystkie zasoby dostajemy "od tak", imo strzeli sobie w kolanko, bo pozbawia gry tego pieknego aspektu ekonomicznego :( rownie dobrze miasto moze byc od razu rozbudowane, ale nie wiem co jest fajnego w takim przychodzeniem do miasta co tydzien tylko po nowy przyrost ;/ swoją drogą, tej wariacji nr 2 chyba nie widzialem na zadnej fajnej mapie fabularnej, to chyba o czyms swiadczy :-D najlepsze mapy bez surowcow sa liniowe fabularne, gdzie mamy jedna, czasem dwie drogi i nie ma zadnego latania za surowcami, ani armii w miastach do wykupienia ;/ moga byc najwyzej po drodze do zebrania i tyle.

https://cdn.discordapp.com/attachments/423457907317669898/642878021015044126/9LPPDD2GQOnd.gif
Członek Stowarzyszenia Pogromców Map i honorowy mapmaker IV stopnia.
 
Rakso
Rakso



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lis 2017
Posty: 42
Wysłany: 2018-06-22, 19:35   

No cóż. Dla przykładu: mapki Andrewa Tanziego, między innymi "Vengeance is mine" i "Unleashing the Bloodthristy II" należą do tej drugiej wariacji. Na mapkach Andrewa gracz dostaje w miarę szybko kopalnie. Mapka z kolei jest uboga w surowce, więc gracz utrzymuje się z kopalni, ewentualnie w późnej fazie gry gdzieś pośrodku strzeżonego miejsca leży jedna kupka złota w ilości 100 tysięcy. Na jednym wyświetleniu ekranu tej mapki na fullscreenie znajdzie się zaledwie jedna kupka surków, daj Boże 2. hehe
Autor wzbogaca ekonomie graczy dużą ilością rozmieszczonych na mapie kopalni złota, przez co stać go na zakup przyrostu z około 10, może więcej miast w late game(do których dochodzą jeszcze eventy przyrostu stworzeń).
 
michal1410 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Lis 2017
Posty: 75
Wysłany: 2018-08-24, 15:31   

Nie wiem jak to jest na mapka fabularnych, bo zwykle mnie szybko nudzą - zwłaszcza te, gdzie trzeba liczyć każde drewienko, żeby móc choćby rozbudować miasto.
Myślę natomiast, że na mapkach do gry z przeciwnikiem powinno być dużo surowców rozrzuconych na mapie, bo to bardzo uatrakcyjnia rywalizację

II miejsce w MapMaker AW '22 (mapa "Arpad - zajęcie ojczyzny").
III miejsce w MapMaker AW '19 (mapa "Bolesław Krzywousty").
Wszystkie moje mapy:
https://www.heroes3.eu/do...thor=michal1410
Ostatnio zmieniony przez michal1410 2019-12-12, 13:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
Huntka
Łowca



Wiek: 40
Dołączył: 04 Lip 2017
Posty: 89
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-08-24, 16:34   

Nie znosze tego jak brakuje mi golda na mapie.
 
michal1410 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Lis 2017
Posty: 75
Wysłany: 2018-08-28, 09:52   

Huntka napisał/a:
Nie znosze tego jak brakuje mi golda na mapie.


Musi czegoś brakować: albo złota na wykupienie armii, albo armii do wykupienia.
Na dużej mapie zazwyczaj powinno brakować złota, żeby trzeba było podejmować decyzje, czy i które miasto rozbudować, albo które wojska wziąć do armii. Jak stać nas na rozbudowanie i rekrutowanie wszystkiego to robi się trochę nudno.

II miejsce w MapMaker AW '22 (mapa "Arpad - zajęcie ojczyzny").
III miejsce w MapMaker AW '19 (mapa "Bolesław Krzywousty").
Wszystkie moje mapy:
https://www.heroes3.eu/do...thor=michal1410
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group