Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Do zakończenia I etapu konkursu MapMaker AW pozostało 3 dni
Odpowiedz do tematu
Heroes III: Horn of the Abyss
Autor Wiadomość
Dago 
Człowiek



Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 528
Skąd: jestem.
Wysłany: 2017-04-06, 20:52   

Hehe, no owszem lubie magów... Wolałbym gruntowny rework spelli zmieniajacy ich skalowanie z AP na tkaie, któe faktycnzie pozwaoli na grę magiem ;> ale zawsze to coś.

Bass solo, take one.

- Jestem trollem? - Dago
- Hmmm... Masz 40hp i się regenerujesz. Tak. - Malekith
 
 
Dawidu91


Dołączył: 18 Paź 2010
Posty: 136
Wysłany: 2017-04-06, 22:45   

Ravciozo napisał/a:
hrabo napisał/a:
Nadchodzi patch 1.5, a wraz z nim edytor templatów do RMG.

Btw coś dla fanów magów (Dago? xD) - można np. zbanować wszystkich wojowników i arty antymagiczne dla danego templata.


1) Ten patch został zapowiedziany na "za tydzień" jakieś 5 miesięcy temu :/

2) W HW rules jest chyba coś takiego ;]

nie chyba a nie pewno :P w hw rules 1.38 opcja War of mages ;] losuja sie tylko magowie nie mozna trafic red orba itp jeden turniej gralem na tym ;d
 
hrabo 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Sty 2016
Posty: 641
Wysłany: 2017-04-07, 00:12   

A patch do HW rules da się wgrać na HotA?

HoMM 3: Complete Rampage mod
 
Dawidu91


Dołączył: 18 Paź 2010
Posty: 136
Wysłany: 2017-04-07, 12:32   

Jak sie w hd mod da to sie da I hw rules :D
 
Ravciozo 
Wielki Wuadca



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 874
Skąd: Polska, Opole
Wysłany: 2017-04-07, 17:16   

Da się

And we'll all dance alone to the tune of your death...
 
Uhm 
Uhm



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2017
Posty: 32
Wysłany: 2017-04-08, 00:59   

Jakiś czas temu zostałem poproszony o przetłumaczenie newsów od Załogi HoTA.
Pierwszy news:

"Data wydania musi niestety zostać ponownie przełożona. Pomimo cieżkiej pracy Zespołu wciąż pozostało nam do wykonania kilka zadań, na których realizację będziemy potrzebować dodatkowego czasu. By nie zawodzić dłużej waszych oczekiwań, tym razem powstrzymamy się od zamieszczenia przewidywanej daty premiery. Mimo to wersja 1.5.0 z całą pewnością jest już bliska ukończenia.

Wracając do najważniejszych nowinek nadchodzącej aktualizacji, zaczniemy od uchylenia rąbka tajemnicy mocno związanej z estetyką gry. Jak niektórzy zdążyli już zauważyć, na zrzutach ekranów zamieszczonych we wcześniejszym poście, pośród wielu innych nowości znalazły się też nowe modele bohaterów, zarówno na polach bitew, jak i na mapie przygody. Dzięki temu, od tej pory już na pierwszy rzut oka będzie można odróżnić zarówno klasę jak i płeć postaci.

Już NWC planowało stworzenie po dwóch modeli herosów dla każdej klasy, różniących się płcią. Na przykład - w zasobach gry można znaleźć niewykorzystane przez twórców pliki: AH01m.msk, AH02F.msk, AH02m.msk. Dotyczą one dpowiednio Kleryka-mężczyzny, Łowcy-kobiety i Łowcy-mężczyzny. Niestety, ostatecznie w grze znalazł się tylko ten ostatni. Co więcej, także na promocyjnych grafikach dostrzec można bohaterów różniących się płcią, pomimo że należą oni do tej samej klasy. Najlepszym tego przykładem są męskie i żeńskie odpowiedniki Władcy, zaprezentowane zarówno na polu bitwy jak i na mapie przygody.



Zarzucony przez oryginalnych twórców pomysł (którym zabrakło czasu, zasobów bądź też obu) został ponownie podchwycony przez HotĘ. Choć jest to element wyłącznie dekoracyjny, był on planowany już u samego zarania projektu. Na starych grafikach koncepcyjnych HotY można znaleźć rysunki 4 różnych bohaterów dla każdego miasta. Dodatkowo, w 2008 roku zostały stworzone alternatywne modele herosów Przystani.



W tej chwili wszystkie niezbędne modele stworzył z osobistej inicjatywy nasz nowy grafik 3D - DrSlash - który pracował nad nimi prawie rok.





Tworząc nowe modele drużyna HotA wzorowała się na domyślnych modelach bohaterów, ale naprawiła też kilka oryginalnych animacji i zdecydowała się na wdrożenie kilku nowych koncepcji. Postanowiono, że starzy bohaterowie twierdzy ze względu na swoje podobieństwo zostaną przydzieleni do tej samej klasy (Barbarzyńcy), natomiast Magowie bitewni otrzymają zupełnie nowe skórki, zaczerpnięte z innych części serii. Modele bohaterów Przystani zostały zupełnie przerobione, a bohaterowie mocy Wrót Żywiołów otrzymali zawsze aktywną animację oplatających ich płomieni.

http://heroes3towns.com/heroes.html




_____


Mój osobisty faworyt :) Stworzony zupełnie od podstaw w 2D.
_____
Wszystko razem. "

Mały komentarz ode mnie: na Forums of Enroth DrSlash napomknął, że nie jest to jeszcze największa bomba nadchodzącej aktualizacji ;)

Żeński model władczyni prawdopodobnie wzorowany był na wizerunku Mutare, aż szkoda, że nie został on wierniej oddany:



I czy mi się nie zdaje, że Nawigator pali cygaro?

News #2:

Jak już zapewne wiecie, w Heroes 3 wszystkie losowe mapy są generowane w oparciu o konkretne szablony. Pomimo to gracz miał dość ograniczone możliwości ich modyfikowania. Oryginalne szablony były zaledwie pozbawionymi komentarzy tabelami, a brak jakiegokolwiek interfejsu wcale nie ułatwiał ich edycji. Idąc dalej, tradycyjne templatki nie mogły poszczycić się nazbyt szeroką paletą opcji, przez co wykorzystanie całego drzemiącego w losowych mapach potencjału było niemożliwe.

By położyć wreszcie kres owym niedostatkom, HoTA w wersji 1.5.0 wprowadza oficjalny Edytor Szablonów RMG (Generatora Map Losowych).



W edytorze zastosowany został zupełnie nowy format szablonu, prezentujący szereg nowych opcji i usprawnień. Od teraz będzie można:

* Edytować w konkretnym szablonie dostępność poszczególnych artefaktów, czarów, umiejętności i bohaterów - włączając w to również te, które domyślnie były niedostępne
* Aktywować bądź dezaktywować generowanie na mapie specjalnych obiektów, zarówno w całym szablonie jak i w wybranych strefach (a także częstość ich występowania, wartość i maksymalną ilość obiektów danego typu)
* Ustawiać przynależność frakcyjną strażników (czyli z których zamków mogą oni pochodzić) wewnątrz stref
* Włăczać i wyłăczać wskazane typy zamków w poszczególnych strefach
* Sztywno przypisać do każdej ze stref typ terenu
* Ulokować wybrane strefy bądź to nad ziemią, bądź to pod nią
* Wybrać preferowany sposób łączenia stref: przesmykiem między przeszkodami utworzonymi przez elementy krajobrazu, bramami podziemi, teleportami/monolitami.

Ustawienia te wznoszą swobodę tworzenia szablonów na zupełnie nowy poziom. Na przykład, wykluczając wszystkich bohaterów mocy i antymagiczne artefakty, ktoś mógłby stworzyć szablon, pozwalający na wielokrotne odtwarzanie scenerii dla wspaniałych magicznych bitew. Dzięki ustawieniu przejść przez bramy podziemi i monolity, możliwe jest wykreowanie wyizolowanej strefy, do której droga stanie otworem wyłącznie po pokonaniu strzegących jej strażników i ani skrzydła anioła, ani wrota wymiarów nie pozwolą na ich obejście. Z kolei udostępnienie w kluczowej strefie szablonu całunu ciemności skutkować może nietypową rozgrywką, w której znaczącą rolę będzie odgrywał zwiad. To zaledwie garść spośród wielu możliwości, które otwierają się przed nami dzięki zastosowaniu dziesiątek nowych zmiennych.

Zauważcie, że tworzenie nowych szablonów wymagać będzie pewnej wiedzy o mechanice generatora map losowych. W przeciwieństwie do edytora map, edytor szablonów podczas pierwszej pracy z nim jest mało intuicyjny, ale zarówno sam edytor jak i opracowanie graficzne szablonu będą dalej rozwijane, tak, by osiągnąć komfortowe środowisko pracy połączone z możliwie jak najszerszym wachlarzem opcji i ulepszeń.

Edytor szablonów. Wybieranie gotowego szablonu z listy:



Narzędzie tworzenia neutralnych stref:



Ustanawianie połączeń między strefami:



Ustawienia strefy:



Ustanawianie dozwolonych artefaktów:





Zastosowanie ustawień edytora zaprezentowane na wygenerowanej przezeń mapie:





Ikona:



Trzeci News:

Mamy nowego newsa od DrSlasha:

Cześć wszystkim! Niestety, nie mam Wam do przekazania żadnych nowinek dotyczących HotA 1.5.0 - nie zaprzestaliśmy naszych prac nad jej ukończeniem, jednak nadal mnóstwo rzeczy wymaga naszej uwagi, a ponadto wielu członków zespołu było w ostatnim czasie wielce zajętych rzeczami niezwiązanymi z rozwojem HotA (pracą, studiami, etc.). Chcę jednak zaznaczyć, że HotA rozwija się także w innych kierunkach, np. w stronę współpracy z HD-Modem. Być może niektórzy z was mieli już to szczęście oglądać najnowsze wideo opublikowane przez Baratorcha (twórcę HD-moda i członka Załogi HotA):

Link do YT

Film jest po rosyjsku, dlatego krótko wyłożę, na czym rzecz stoi: Baratorch pracuje obecnie nad internetowym lobby dla HotA, które będzie częścią HD-moda i pozwoli na grę w sieci bez emulatorów LAN (takich jak np. Hamachi) i doda też kilka innych elementów, takich jak choćby ranking graczy w grze wieloosobowej. Proszę, to mały prezent dla Was, byście mieli o czym dyskutować, zanim nie obwieścimy Wam wydania HotA 1.5.0 ;)
 
hrabo 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Sty 2016
Posty: 641
Wysłany: 2017-04-08, 13:08   

O, o tym lobby nie słyszałem, bardzo dobre wieści:D Dzięki bardzo za tłumaczenie z rosyjskiego.

A co do patcha HW, to w takim razie pewnie się skuszę:P

HoMM 3: Complete Rampage mod
 
Michael 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Lip 2016
Posty: 247
Wysłany: 2017-04-08, 17:19   

No nieźle. Jak edytor templatów wejdzie do gry to nie ma innej opcji tylko przerzucić się z Soda na Hotę :-)
 
Ravciozo 
Wielki Wuadca



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 874
Skąd: Polska, Opole
Wysłany: 2017-04-08, 19:44   

DZIĘKUJĘ HOTA ZA DODANIE DRUGIEJ PŁCI DLA BOHATERA BĘDĄCEGO ŻYWIOŁAKIEM OGNIA, DOKŁADNIE TEGO MI BYŁO TRZEBA!

And we'll all dance alone to the tune of your death...
 
Kostuch


Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 68
Wysłany: 2017-11-20, 13:51   

Ciekawe czy cos zarobili ruscy na stworzeniu HOTy. Tyle pracy bez zarobku, az nie chce mi sie wierzyc

Mama mnie pyta czy wierze w Boga?
Mamo odpowiedz, czy Bóg wierzy we mnie?
 
Lwikcrg


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Wrz 2017
Posty: 89
Wysłany: 2017-11-20, 15:30   

Kostuch,
Zarobili ale mało bo tylko z donate ;-)
 
lol772 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 3176
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2017-12-01, 09:55   

Kostuch, oczywiście że tak, HoTa powstała na zlecenie samego prezydenta Rosji, przez co jej powstanie jest finansowane z dotacji rządowych.
 
piotrekz77 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Maj 2014
Posty: 105
Skąd: Kaer Morhen
Wysłany: 2019-01-06, 18:56   

Hej, czy Akademia jest już świadoma, że nowe miasto do HotA w drodze?
 
Ravciozo 
Wielki Wuadca



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 874
Skąd: Polska, Opole
Wysłany: 2019-01-07, 12:51   

Yup

And we'll all dance alone to the tune of your death...
 
Xeno 
xeno



Pomógł: 27 razy
Wiek: 29
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 2202
Wysłany: 2019-01-07, 13:48   

Kto obserwuje facebooki ten wie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Strona 7 z 8
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group