Wysłany: 2009-01-04, 19:36 Taktyka gry Cytadelą - mocny czy słaby zamek?
Witam wszystkich.
Jestem początkującym na tym forum i chciałbym zasięgnąć opinii weteranów. Kiedyś moim ulubionym zamkiem był Rampart, ale od pewnego czasu uległem fascynacji graniem Fortressem (Cytadelą).
Ale chciałbym zasięgnąć kilka opinii odnośnie gry Cytadelą.
Chodzi mi o grę na mapach L, XL - randomach, rożni przeciwnicy, poziom trudności 160% i 200%.
1. Jakiego bohatera wybrać.
Czy bardziej się opłaca wziąć Tazara i mieć bonus z płatnerstwa dla całej armii, czy na przykład wziąć Alkina i mieć bonus dla Demigorgon (i tu pytanie, jak ten bonus się nalicza, czy rzeczywiście na 15-20lvl bohatera gorgony mają dużo większego powera?) albo może Merista i walczyć na kamiennej skórze.
2. W jakiej kolejności budować budynki. (chodzi o duże mapy, gdzie się gra parę miesięcy)
3. Jakich czarów używać i jaką taktykę stosować podczas walki.
4. Jakie umiejętności brać dla bohatera.
Czytałem o Cytadeli w kilku innych tematach ale tam były głownie kłótnie typu porównywanie cytadeli do innych zamków, poszczególnych jednostek itp. a mało było o samej specyfice i taktyce gry Cytadelą.
Generalnie chciałbym, żeby powstał temat "Cytadela only" - wymiana opinii fanów Cytadeli :)
Ostatnio zmieniony przez Tarnoob 2010-01-02, 13:45, w całości zmieniany 1 raz
Na tym forum nigdy nie jest spokojnie jeśli chodzi o cytadelę,bo zawsze sie kłócimy.
Na tym forum to raczej niema weteranów z cytadeli,ale fani są.Np ja i Sandra i Michał.
P,S temat dotyczący cytadeli już jest.
Drogi kolego, wydaje mi się że gra Heroes 3 polega na tym by obmyśleć własną strategię grania oraz rozbudowy... Wybacz więc ,że Ci nie odpowiem na pytanie które zadałeś ale tak ze mną bywa.
Heh to nie o to chodzi, ze nie mam swojej wlasnej taktyki. Chce tylko poznac optymalna taktyke do gry tym zamkiem. Dlatego chcialem porownac moj sposob gry ze sposobem innych graczy.
Strasznie duzo przeczytalem na tym forum opinii, ze ten zamek jest najslabszy, ma denne jednostki i wogole nie da sie nim grac. Chociaz jest chyba paru fanatykow ktorzy uznaja ten zamek za dobry :)
Zamek ten spodobal mi sie przede wszystkim dlatego, ze kazda jednostka sie przydaje. Praktycznie wszystkie biora udzial w wiekszych bitwach, nie tak jak np: w Ramparcie gdzie cala taktyka opiera sie na sile elfow (ktorych chronienie jest b.klopotliwe bo sa malo wytrzymale a wszyscy w nich wala). Jak wyeliminuje sie elfow to Rampart okazuje sie calkiem slaby (smoki przecietne, pegazy slabe, krasnale i enty przerazliwie wolne). W Cytadeli kazda jednostka jest calkiem mocna.
Nie zgadzam sie tez z opiniami, ze jest to az tak defensywny zamek. Jak jest taktyka na 3 poziomie to wazki i wiwerny wszedzie dolatuja, a hydry mozna pieknie przeniesc teleportem pod 3 jednostki wroga. Gorgony i Bazyliszki dochodza w 2 turze. Najwiekszy w sumie problem jest ze zdobywaniem zamkow, bez artylerii na 3 poziomie jest bardzo trudno. Jaszczurki sa denna jednostka, slabo wala i szybko padaja.
Pytanie kto sie bardziej oplaca - Tazar czy spec od Demigorgon.
Powiem ci tak o Gre cytadelą najlepiej pytaj Michała i Kamila ale z Bohaterów to chyba albo Tazar albo Wystan a co do przydatności umiejetnosci jak jest napisane np. bunos do Gorgon od 6 lvl w zwyż tzn. że od 6 lvl boha do obojetnie jakiego gorgony będą dostawały +1 atak,obrona,speed i chyba wytrzymałość a nie co każdy lvl inna sprawa ma się z Tazarem i bohami co nie mają specjalnośći jednostki bo rośnie razem z lvl np. u Tazara jak masz płatnerz na expercie czyli 15% to z każdym lvl będzie rosło o 5% ale to nie znaczy że 20% tylko 15%+5% czyli coś koło 16% z groszem i tak dalej oczywiście w pewnym momecie sie to zatrzyma bo bysmy mieli niesmiertelne jednostki.
Budynki ja zawsze buduje dla woja chodz na 200% jest ciężko i raczej trzeba budować pod Ratusz ewentualnie Kapitol
Czary to głownie 1 i 2 lvl'owe czyli kamienna skóra,Tarcza i wszelkiego rodzaju najlepiej defensywne
Taktyke podczas walki najlepiej defensywną i czekać aż wróg podejdzie by jak najmniej jednostek tracic
Umiejetnosci hmm Płatnerz i Taktyka to najlepsze do tego mozna wzmocnic jaszczurów łucznictwem a reszta jak sie trafi to wiadomo Atak i z 2 magie bez mądrości najelepij magia ziemii
"Co wypijesz to wypocisz, co cię nie zabije to cię wzmocni"
bunos do Gorgon od 6 lvl w zwyż tzn. że od 6 lvl boha do obojetnie jakiego gorgony będą dostawały +1 atak,obrona,speed i chyba wytrzymałość a nie co każdy lvl inna sprawa ma się z Tazarem i bohami co nie mają specjalnośći jednostki bo rośnie razem z lvl np. u Tazara jak masz płatnerz na expercie czyli 15% to z każdym lvl będzie rosło o 5% ale to nie znaczy że 20% tylko 15%+5% czyli coś koło 16% z groszem i tak dalej oczywiście w pewnym momecie sie to zatrzyma bo bysmy mieli niesmiertelne jednostki.
Jesli rzeczywiscie bonus do jednostek polega na jednorazowym wzroscie statow po 5lvl o +1 to beznadzieja, wogole sie nie oplaca brac specjalnosci do jednostek.
Co do platnerza to na jakim poziomie to sie niby zatrzymuje? Jesli co lvl dostaje sie bonus 5% do umiejetnosci (ktora na expie daje 15%) to wychodzi na to ze lepiej miec specjalnosc do skutecznosci ataku (wtedy co lvl 5% od 30% wiec o wiele szybciej rosnie). Czyli znowu wychodzi na to ze lepszy offens z twierdza niz defens z cytadela....
Na L i XL tazar, na M wystan jest niezły, a na S bron.
th napisał/a:
2. W jakiej kolejnosci budowac budynki. (chodzi o duze mapy, gdzie sie gra pare miesiecy)
W miarę szybko cytadela, up jaszczurek i up ważek (te 2 jednostki są niezłe do podbicia początkowych terenów). Potem do hydr (można nimi bardzo skutecznie obijać banki) i zamku.
th napisał/a:
3. Jakich czarow uzywac i jaka taktyke stosowac podczas walki.
Ochraniać jaszczury i wzmacniać się defensywnymi czarami, a ważkę użyć do zablokowania wrogiego strzelca (dobre przeciwko zamkom z 1 strzelakiem). Można też na taktyce ustawić się pod mass haste/prayer, dać wait (można bez wait) i ruszyć wszystkim. Można też stworzyć kombinację tych 2 taktyk, albo zagrać całkiem inaczej. Słowem wszystko można
Gorgonami staraj się atakować jednostki 7 lvl przeciwnika.
th napisał/a:
Pytanie kto sie bardziej oplaca - Tazar czy spec od Demigorgon.
Tazar - ma tylko jedną wadę - ciężko go nauczyć tych skilli, które chcemy.
Majer napisał/a:
gorgony będą dostawały +1 atak,obrona,speed i chyba wytrzymałość
1 dodatkowy speed mają zawsze i to nie wzrośnie, a ta premia ataku i obrony to zaledwie 4-5 pkt przy 30 lvl. Wytrzymałość się nie zwiększa.
Majer napisał/a:
Tazara jak masz płatnerz na expercie czyli 15% to z każdym lvl będzie rosło o 5% ale to nie znaczy że 20% tylko 15%+5% czyli coś koło 16% z groszem
Chyba 15,75% :P
Majer napisał/a:
oczywiście w pewnym momecie sie to zatrzyma bo bysmy mieli niesmiertelne jednostki.
Zatrzyma się w momencie gdy boh osiągnie 88 lvl (nie można mieć więcej) - jeśli na tym poziomie awansujesz na kolejny, spadniesz na stałe do poziomu 0 i będziesz mieć ujemne pkt expa.
Majer napisał/a:
bez mądrości najelepij magia ziemii
Jak ty na xl chcesz bez mądrości grać ?
th napisał/a:
Jesli rzeczywiscie bonus do jednostek polega na jednorazowym wzroscie statow po 5lvl o +1 to beznadzieja, wogole sie nie oplaca brac specjalnosci do jednostek.
Nie opłaca się, ale warto popatrzeć też na startowe umiejętności drugorzędne (takie bolki czasem maja na prawdę dobry start pod tym względem).
Cytat:
Czyli znowu wychodzi na to ze lepszy offens z twierdza niz defens z cytadela....
Od pewnego poziomu (bardzo wysokiego) płatnerz daje więcej niż ofens.
Od pewnego poziomu (bardzo wysokiego) płatnerz daje więcej niż ofens.
Jesli jest tak jak napisal Majer, i spec do platnerza dziala tak, ze co 1lvl bohatera jego umiejetnosc platnerz dostaje bonus 5% (15% + 5% z 15% itd.) to na 20lvl bonus lacznie wynosi 39.8%, a biorac skutecznosc ataku (co lvl 5% z 30%) osiagamy na 20lvl 79.6%. Czyli spec na skutecznosc ataku daje 2xwiecej czyli jest 2razy lepszy (bo przeciez atak jest tak samo wazny jak obrona).
Pomógł: 9 razy Dołączył: 22 Mar 2008 Posty: 2263 Skąd: far away from home
Wysłany: 2009-01-05, 00:47
Jeszcze jeden temat do gadania o moim zamku. Wow
Boh: Tazar na duże mapy, a na małe nie gram. Ex equo z Wystanem są dla mnie Korbac i Alkin. W każdym razie: wiedźmy odpadają Taktyka oczywista jak budowa cepa. All w defence. Obrona, obrona i jeszcze raz obrona. Płatnerz na expa, do tego balistyka, odporność, magia ziemii (stone skin i shield!!) wymagane. Z powodu zapomnienia i teleportu biorę także magię wody. Możliwość rzucania Hydr po całym polu walki daje kapitalne profity. Na początku: koniecznie namiot medyka. Gdzie się da zbierać punkty obrony, a jednostki nagle dziwnym trafem przestaną być słabe.
W pierwszym tygodniu bardzo ważne: zbudować legowisko Wiwern. Dobrze ich używając, nie tracąc można sobie kawał mapy otworzyć. Chyba tylko Bastionem można ruszać bić stwory równie szybko. Równie ważne: dbać o Ważki. Na początku prawie ich nie używam. Potem, jak jest mocniejszy boh wymiatają. Powtarzam każdą początkową bitwę w której strace choć jedną Ważkę. To skarb Cytadeli. Na mięso armatnie można przeznaczyć mniej cenne Gnolle. Ale ja dopiero w Cytadeli nauczyłem się grać bez strat.
Z surowcami i kasą fajna sprawa bo trzeba tylko drewna i siarki. Miasto tanie, siedliska łatwe do zbudowania, to wielka przewaga Cytadeli nad Lochem czy Fortecą.
W bitwach raczej wait i czekanie na wroga. Napakowana defem Cytadela taki atak wytrzymuje. Gorsza sprawa z walkami z Fortecą, tu nie jestem pewny. Wtedy siła w wytrzymałości Hydry, czarach osłabiających Ważki i spojrzeniu Gorgony. Gorgona genialnie kończy to co Hydra osłabiła. A Ważka lata w te i we wte trzaskając strzelców.
P.S. Pisałem nie czytając wcześniejszych postów. To specjalnie. Ciekaw jestem ile się powtórzy
Xenofex napisał/a:
Na tym forum to raczej niema weteranów z cytadeli,ale fani są.Np ja i Sandra i Michał.
Co do siebie- zgadza się. Nie jestem ani weteranem ani specem. Raczej pasjonatem Cytadeli Ale jeden ekspert jest. Albo był. Czasem się jeszcze zjawia. ToEaglevcl.
[ Dodano: 2009-01-05, 00:59 ]
Malekith napisał/a:
Tazar - ma tylko jedną wadę - ciężko go nauczyć tych skilli, które chcemy.
Popieram jak w morde strzelił Strasznie wkur... mnie czasem jego rozwój. Jak gram to na początku często resetuje jak mi się odkrywanie, nawigacja mistycyzm albo inny shit trafi Płatnerz, atak, mądrość, logistyka, magia wody i ziemii, balistyka i odporność. Wsio. Stały zestaw Łucznictwo to jakiś bezsens, dlatego nie biorę Wystana. Wspiera jedną jednostkę i dodatkową mniej ważną na dużych mapach. Czy Tazar czy spec od jednostki? Płatnerz Tazara wspiera wszystkie jednostki. Specjal Wystana czy Alkina: tylko jedną. Dla mnie to oczywiste co wybrać Merist odpada jak każda wiedźma (właśnie: to "ona", a nie "on"). Punkty rozkładają się im beznadziejnie. Za mało w obronę.
Ataki na zamek? Balistyka exp + stone skin, a tak w ogóle to teleport na Hydry. Obrońca zamku jest jak w pułapce: między murami, a multiheksowym atakiem Hydry. Miodzio
Ataki na zamek? Balistyka exp + stone skin, a tak w ogóle to teleport na Hydry. Obrońca zamku jest jak w pułapce: między murami, a multiheksowym atakiem Hydry. Miodzio
Jedna rzecz tu mi sie nie zgadza. Ostatnio jak gralem to nie mozna bylo teleportowac oddzialu za mury zamku. Chyba, ze umozliwia to Expert Magii Wody?
Poza tym jakie jest prawdopodobienstwo uzyskania teleportacji na 3lvl GM w Cytadeli - ktos sprawdzal? Bo bez tego czaru to cienko troche ze zdobywaniem zamku...
Teleportacja
Bazowy koszt: 15
Podstawowy: teleportuje na wolne miejsce na polu bitwy, nie przenosi ponad murami
Koszt: 12
Zaawansowany: jw.
Koszt: 6
Ekspert: teleportuje na wolne miejsce na polu bitwy, przenosi ponad murami
Koszt: 3
Xenofex napisał/a:
MI się wydaje,że za muru nie można teleportować jednostek.
Pomógł: 9 razy Dołączył: 22 Mar 2008 Posty: 2263 Skąd: far away from home
Wysłany: 2009-01-05, 22:17
th napisał/a:
Poza tym jakie jest prawdopodobienstwo uzyskania teleportacji na 3lvl GM w Cytadeli - ktos sprawdzal?
Pytałeś o mapy L i XL, a na takich mapach zamków jest sporo, nie musisz być uzależniony od rzeczywiście słabej gildii Cytadeli Z czarów wody przydatne są też zapomnienie, uleczenie, modlitwa i osłabienie (o ile to jest czar magii wody, ale chyba tak). Wszystkie masówki
Jeszcze jedna praktyczna obserwacja. Strasznie cenne w tym zamku są arty do speeda. Wtedy Wiwerna dojdzie do każdego stwora na końcu mapy, a Hydra i Gorgona zrobią to na haste. Inny ważny art to kula osłabienia, jako że jednostki Cytadeli odporności na magię rozwiniętej i tak nie mają
Jeszcze jedna praktyczna obserwacja. Strasznie cenne w tym zamku są arty do speeda. Wtedy Wiwerna dojdzie do każdego stwora na końcu mapy, a Hydra i Gorgona zrobią to na haste. Inny ważny art to kula osłabienia, jako że jednostki Cytadeli odporności na magię rozwiniętej i tak nie mają
arty mogą dużo pomóc w cytce ale ile mogą zdziałać w zamku(?!)
cytka to raczej przeciętne miasto w h3 ni jest słabe ani mocne, wymaga dobrej strategi bo inaczej całe się posypie... najgorsze są gorgony które \(gdy się ich nie upilnuje) mogą zdrowo namieszać w 6 i 7 lvl... ciekawe są hydry ale z uwagi na ich słaby atak mogą być przydatne ale raczej są do podcinania skrzydeł wrogowi (i odciągania jego uwagi od gorgon) niż do zadawania poważnych obrażeń wrogom
Mam jeszcze takie praktyczne pytanie:
- Ile % ma Demigorgona na zabojcze spojrzenie, Bazyliszek na skamienienie i Wiwerna na trucizne (i co ta trucizna daje, bo jakos nigdy nie zauwazylem szczegolnego efektu, moza za malo ich mialem albo wrog za szybko padal?)
Aha i czy jakies czary zwiekszaja prawdopodobienstwo aktywacji specjalnych umiejetnosci przy ataku? Bo jakby mozna wrzucic Demigorgonie 100% to by bylo ciekawie ;)
I wlasnie za to tez kocham wazki, bo u nich zawsze wchodzi oslabienie ;)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum