Akademia Wojny - forum

Konkurs MapMaker AW 2023/2024 - Gadanina o MapMaker 2023/2024

Begrezen - 2024-06-17, 10:09
:
agradek napisał/a:
Begrezen napisał/a:
no właśnie ten gdańsk to taki hel, tylko jest pozbawiony jego zalet i ma więcej wad xD


A mnie się wydaje, że jest wręcz przeciwnie. Poza tym przy tworzeniu korzystałem z komentarzy w recenzji do Helu, żeby pewnych błędów nie powielać...


no niestety, moje odczucia z rozgrywki są jakie są. hel był ciekawy i przyjemny, dawał jakąś satysfakcję z gry, a na gdansku czułem tylko cierpienie xdd

agradek napisał/a:
Begrezen napisał/a:
coś się działo, było więcej interakcji z AI, ciekawych walk wymagających myślenia, strategii, a w gdansku to se plyniesz 3 tygodnie nie robiąc nic innego, nieświadomy, czy płyniesz w dobrym kierunku i nie wiedząc po co.


3 tygodnie to chyba mało coś mi się zdaje... :lol: Ale pobłądzić raczej się nie da (chyba).


3 tygodnie nic nie robienia i niepewności to na tyle dużo, by obrzydzić graczowi rozgrywkę i go znudzić mapą.

agradek napisał/a:
Coś tam się chyba po drodze dzieje, z raz na dzień - a to jakiś wraczek, a to byczki u wodopoju...


:lol: :lol: :lol:

agradek napisał/a:
I czy każda jedna walka musi być od razu super wyzwaniem?


nie, ale jedna na 10/20 mogłaby jakieś tam wyzwanie stanowić.

agradek napisał/a:
I jakby tych interakcji było więcej, to by main wrócił z tej podróży tak wypasiony statystykami, że hej, i kto by mu wtedy podskoczył?


sam pomysł wielkiej nudnej podróży 3 tygodniowej z jednego punktu do drugiego uważam za nietrafiony.

agradek napisał/a:
Begrezen napisał/a:
miałem już serdecznie dość tej mapy (ze względu również na inne rzeczy, o których wspomniałem w recenzji) i nie zamierzam do niej wracać. jak gameplay na tym drugim gdansku wyglada podobnie to nawet go nie tknę :evil:


Już nie mogę się doczekać tej krytycznej recenzji. Chociaż coś czuję, że największym grzechem jest, że nie da się w drugim tygodniu tępych przeciwników CPU wyrushować, a w trzecim mapy skończyć...


wtedy przynajmniej byłoby ciekawiej, przyjemniej, ofc jakby ten AI stawiał jakiś opór. lepsze to, niż nic.

agradek napisał/a:
Sorry, taki gameplay. Nie każdemu w gust trafia, jak widać... :-P


pewnie nie zabierałbym się za tę mapę, gdybym nie musiał. ale ktoś recenzować musi :roll:

agradek napisał/a:
(A propos: W "drugim" Gdańsku można spokojnie rushować przeciwników gremlinami bojowymi już w pierwszym tygodniu :-D )


kusisz diable :evil:

[ Dodano: 2024-06-17, 10:12 ]
lordX napisał/a:
Może pomożecie niektórym mapkom brakuje do 3 recenzji.


+1, grajcie i recenzujcie, bo mi już się nie chce zmuszać do grania kolejnych, rozwleczonych do granic możliwości mapek :roll:
michal1410 - 2024-06-17, 12:45
:
Spoiler:
--- Pokaż ---


agradek napisał/a:

wracasz z mieczykiem wygrzebanym na cmentarzu

tak, dla pewności - spytam wcześniej, skoro tam takie długie podróże -
nie chodzi o ten cmentarz obok Przystani?
bo ja tam wygrzebałem "lędźwie legionisty"

agradek - 2024-06-17, 12:53
:
michal1410 napisał/a:
Spoiler:
--- Pokaż ---


agradek napisał/a:

wracasz z mieczykiem wygrzebanym na cmentarzu

tak, dla pewności - spytam wcześniej, skoro tam takie długie podróże -
nie chodzi o ten cmentarz obok Przystani?
bo ja tam wygrzebałem "lędźwie legionisty"


No przykro mi, ale nie... :cry:

[ Dodano: 2024-06-17, 13:04 ]
Begrezen napisał/a:


kusisz diable :evil:


Wcale nie. Zrobiłem krótki opis do mapy, bo w końcu i mapa mała i... rozgrywka krótka (nie, tu akurat nie żartuję, grywało się w mapy gdzie i 12 miesięcy się człowiek włóczył w tę i z powrotem... a tu - jak dobrze na morzu przywieje to na początku szóstego miecha wymiatamy bossa z Głównego miasta i po bólu),
w którym ostrzegałem, że to mapa do bólu liniowa; a że po skończeniu z pół roku było do konkursa, a i spodziewałem się, że nie każdemu taka forma do gustu przypadnie, zrobiłem kontynuację dla bardziej wymagających, gdzie można dostać
Spoiler:
--- Pokaż ---

wpierdol

od przeciwników już w mocno wczesnej (w moim rozumieniu) fazie gry.
lordX - 2024-06-17, 16:42
:
Mam problem z przejściem mapy w poszukiwaniu magii
buguje się przy wersji 1.71 trzeba najpierw wejść do edytora i zapisać.
Po za tym jest trudna.....
agradek - 2024-06-18, 21:46
:
lordX napisał/a:
Mam problem z przejściem mapy w poszukiwaniu magii
Po za tym jest trudna.....


To na pionku graj, na pionku! :-P
michal1410 - 2024-06-19, 11:40
:
agradek napisał/a:
lordX napisał/a:
Mam problem z przejściem mapy w poszukiwaniu magii
Po za tym jest trudna.....


To na pionku graj, na pionku! :-P


Fajnie byłoby gdyby autorzy map dopisywali informację na jakim poziomie sami przeszli mapę.
Nie twierdzę że tak jest z tą mapą - bo jej nie znam - ale we wcześniejszych konkursach, to mam wrażenie, że autorzy wielu map sami nie byli w tanie przejść swoich map.
Begrezen - 2024-06-19, 16:53
:
michal1410 napisał/a:
Fajnie byłoby gdyby autorzy map dopisywali informację na jakim poziomie sami przeszli mapę.
Nie twierdzę że tak jest z tą mapą - bo jej nie znam - ale we wcześniejszych konkursach, to mam wrażenie, że autorzy wielu map sami nie byli w tanie przejść swoich map.


pytanie czy w ogóle próbowali :-P

[ Dodano: 2024-06-20, 14:29 ]
kolega streamuje ogrywanie mapek z mapmakera, jak ktoś chętny to zapraszam: https://www.twitch.tv/bulbet
(streamki z mapmakera będą prawdopodobnie codziennie w godzinach popołudniowych)
lordX - 2024-06-21, 17:00
:
Rekord w Poszukiwaniu magii to 160% Infernem....
agradek - 2024-06-23, 12:20
:
michal1410 napisał/a:
mam wrażenie, że autorzy wielu map sami nie byli w tanie przejść swoich map.


Bo taka tendencja w mapmejkerstwie. Robić tak, żeby było coraz trudniej, wypuszczać nowe wersje staroci w wersji hard, bardziej hard, naj-hard... , bo skoro gracze "dali radę" to czemu nie.

Osobiście nie rozumiem sensu robienia map, które jedziemy na autowalce bez strat, byle do przodu (a są takie w tegorocznym konkursie też), ale utrudnianie też powinno mieć jakieś granice zdrowego rozsądku.

U mnie, na ten przykład, jak już pobalansuję (stopniowo utrudniając), tak, że gra mi się w miarę fajnie, to następuje etap ułatwiania. Bo w końcu grając setny raz trochę znam już mapę i mniej więcej wiem gdzie i jak jechać, więc niech ten, kto gra pierwszy raz ma trochę łatwiej.
Przykładowo w Gdańsku XIX:
- strażnicy od fioletowego/jasnoniebieskiego byli oryginalnie Haspidami (bo ładnie na mostkach wyglądały), ale jeden czy drugi main z kilkoma Archaniołami i swoimi statystykami przebijał się kiedy miał ochotę i wpadał na miasto, więc strażnicy zostali zamienieni na Tytanów i już gracz ma trochę więcej czasu na explorację rozbudowę/przygotowanie do obrony.
- barbarzyńscy sąsiedzi mieli po jednym zamku rozbudowanym prawie full na start, no i różnie bywało, zwłaszcza, jak wjechali z dwóch stron na raz. Więc zaczynają od zera, sie pobudują i okupią, to przyjadą.

IMHO, gra ma nie być łatwa, ale ma być grywalna, no i nie wszystko dla każdego. Ktoś nie trawi map liniowych więc będzie się wyżywał na jednej takiej mapie, a ktoś inny nie lubi map otwartych, gdzie w czwartym tygodniu przeciwnicy wpadają mu na strefę i nie może się spokojnie rozbudować, więc powie, że to poziom niemożliwy do potęgi (jeszcze, żeby mu w pierwszym przyjechali, to rozumiem....)
lordX - 2024-06-24, 16:51
:
W moich mapach poziom trudności zawsze jest zależny od ustawień.
Jak dotąd jednodniowe chatki jasnowidza - puszki pandory są najlepszym sposobem.

Ps. przydałaby się możliwość (zdarzenia w zamkach zależne od poziomu trudności ) Wtedy przykładowo tylko na 200% cpu dostaje bosta do armii.
Tylko zastanawia mnie czemu mapy zrobione na Odwal mają najwięcej recenzji......
michal1410 - 2024-06-26, 10:08
:
Begrezen napisał/a:
kolega streamuje ogrywanie mapek z mapmakera, jak ktoś chętny to zapraszam: https://www.twitch.tv/bulbet
(streamki z mapmakera będą prawdopodobnie codziennie w godzinach popołudniowych)


Podoba mi się ten stream. Gościu fajnie gra. Agresywnie idzie do przodu, w tempie na prawdę imponującym. Szkoda, że - delikatnie mówiąc - w umiarkowanym stopniu ogarnia topografię mapy. A szansa że np. skorzysta z przejścia za drzewami, przypadkowo zastawionego losową kupka zasobów - jest praktycznie zerowa.
Begrezen - 2024-06-26, 18:27
:
michal1410 napisał/a:
Begrezen napisał/a:
kolega streamuje ogrywanie mapek z mapmakera, jak ktoś chętny to zapraszam: https://www.twitch.tv/bulbet
(streamki z mapmakera będą prawdopodobnie codziennie w godzinach popołudniowych)


Podoba mi się ten stream. Gościu fajnie gra. Agresywnie idzie do przodu, w tempie na prawdę imponującym. Szkoda, że - delikatnie mówiąc - w umiarkowanym stopniu ogarnia topografię mapy. A szansa że np. skorzysta z przejścia za drzewami, przypadkowo zastawionego losową kupka zasobów - jest praktycznie zerowa.


to jest były gracz pvp, więc ogarnia mechaniki walki itp., ale surowce schowane za drzewami, które blokują drogę, to jednak domena map single-player :-P i szczerze mówią sam początkowo nie wiedziałem, że za tym początkowym tartakiem na mapie "gniezno" jest przejście, bo nawet do głowy by mi nie przyszło, żeby tam w ogóle szukać drogi xD

[ Dodano: 2024-06-26, 19:28 ]
btw kolejny streamer ogrywa mapki z mapmakera, jak ktoś chętny popatrzeć to zapraszam https://www.twitch.tv/ponczekdusiszgo :-P
michal1410 - 2024-06-27, 08:07
:
Begrezen napisał/a:

(..)
surowce schowane za drzewami, które blokują drogę, to jednak domena map single-player :-P
(..)


Na szczęście to nie jest kluczowe.
Natomiast kluczowe jest czytanie informacji z wydarzeń (i notowanie - jak się tego nie zrobi, to chyba pozostaje zaglądanie do edytora - bo przecież nie da się zapamiętać np. kto i na jakim poziomie rozwoju może odblokować Łokietka) .
A tak w ogóle, to obejrzałem ten stream w nocy i mam wrażenie, że gościu sobie nie poradzi. A obawiałem się, że dla niego mapa będzie za łatwa. Oczywiście mapa nie jest trudna, ale wymaga, żeby poprawnie wyznaczać sobie kolejne cele i konsekwentnie je realizować.
Begrezen - 2024-06-27, 12:58
:
michal1410 napisał/a:
Natomiast kluczowe jest czytanie informacji z wydarzeń (i notowanie - jak się tego nie zrobi, to chyba pozostaje zaglądanie do edytora - bo przecież nie da się zapamiętać np. kto i na jakim poziomie rozwoju może odblokować Łokietka) .


jak ktoś rękami i nogami zapierałby się, by tylko nie podejrzeć mapy w edytorze albo na kodach na odkrycie mapy, to wtedy takie notatki mają sens, chociaż wątpię, by ktoś je robił, bo jednak łatwiej i prościej sprawdzić samemu niż to wszystko zapisywać i potem analizować. i tak wszystkiego, czego potrzebujesz się nie dowiesz (chyba) z tych eventów, np. że do jakiegoś więzienia trzeba np. wczesniej pokonac gdzies tam jakies feniksy, albo że przy uwolnieniu jakiegoś bohatera trzeba potem walczyć (lub pozwolić mu odblokować miasto) jeszcze z bohaterem AI, i nie wiesz jak silny jest, czy zdołasz go pokonać i jak dużą armię musisz zabrać :-P

michal1410 napisał/a:
A tak w ogóle, to obejrzałem ten stream w nocy i mam wrażenie, że gościu sobie nie poradzi. A obawiałem się, że dla niego mapa będzie za łatwa. Oczywiście mapa nie jest trudna, ale wymaga, żeby poprawnie wyznaczać sobie kolejne cele i konsekwentnie je realizować.


Jak sam przyznał, pod koniec streama już nie myślał ze zmęczenia i w sumie żadnego progresu nie robił. Ale spokojnie, ogarnie gdzie co jest (właściwie dziś to zrobił na początku streama) i spokojnie się wyrobi.

[ Dodano: 2024-06-27, 13:00 ]
I tak zmieniając nieco temat, macie jakieś pomysły co do nagród w MapMakerze, poza tradycyjnymi kubkami i kalendarzami? Najlepiej by to było coś, z motywem heroes3 :-P
lordX - 2024-06-29, 21:06
:
Oto mapki z brakującymi reckami
Gdańsk XIX
W poszukiwaniu magii
Ekspansja
Gdańsk XVIII
Wodne szlaki
Sumers steep
Dyrektywa.
Mamy co jeszcze ogrywać prosiłbym o przedłużenie terminu...