Akademia Wojny - forum

Mapy i Kampanie - Obiektywny system oceny poziomu gracza

michal1410 - 2018-08-24, 16:00
: Temat postu: Obiektywny system oceny poziomu gracza
Tak trochę w nawiązaniu do innego tematu : o obiektywnym poziomie trudności mapy,
przyszło mi do głowy, że można by również spróbować obiektywnie oceniać poziom graczy.
Gdyby np. jakiś mapmaker, który jednocześnie jest dobrym graczem napisał prostą mapką i zamieścił tabelką:
1. przeszedłeś mapkę w x dni jesteś super graczem, możesz śmiało próbować grać na mapach które oceniam jako poziom "niemożliwy"
2. ...
(..)
5. potrzebowałeś więcej niż n dni - musisz jeszcze dużo poćwiczyć zanim usiądziesz do mapy innej niż "łatwa"
heroes3 - 2018-08-24, 16:06
: Temat postu: Re: Obiektywny system oceny poziomu gracza
michal1410 napisał/a:
Gdyby np. jakiś mapmaker, który jednocześnie jest dobrym graczem napisał prostą mapką i zamieścił tabelką:
1. przeszedłeś mapkę w x dni jesteś super graczem, możesz śmiało próbować grać na mapach które oceniam jako poziom "niemożliwy"

Raczej można wykorzystać już istniejące mapy do oceny graczy.
Przeszedłeś mapę x na 200% -> jesteś pro
Przeszedłeś mapę x na 160% -> jesteś b.dobry
Nie przeszedłeś mapy x na 130% -> jesteś początkujący.
Itd. itp.
Zbierzmy mapy już istniejące, w naszym odczuciu trudne do przejścia i niech się każdy wypowie, czy i na jakim poziomie udało mu się to przejść.
Xeno - 2018-08-24, 19:45
:
Nie da się obiektywnie ocenić poziomu graczy na takich gotowych scenario.
New Year - 2018-08-24, 23:00
:
michal1410 napisał/a:
Gdyby np. jakiś mapmaker, który jednocześnie jest dobrym graczem napisał prostą mapką i zamieścił tabelką:

Czyli chcesz stworzyć obiektywny sposób oceny poziomu gracza poprzez subiektywne wybranie dobrego gracza mapmakera i danie mu do zrobienia mapy w której on subiektywnie wyznaczy jaki poziom ma gracz za pomocą informacji pod koniec gry. Nie widzisz, że to co proponujesz samo sobie przeczy? Pomijam już fakt, że mapmaker zna swoją mapę i umie ją rozegrać o wiele lepiej niż pierwszy lepszy gracz, który widział ją tylko na miniaturce.

Zresztą Heroes 3 to nie gra którą się speedrunuje. To że ktoś ukończył mapę tydzień później niż drugi gracz nie czyni go gorszym.

heroes3 napisał/a:
Zbierzmy mapy już istniejące, w naszym odczuciu trudne do przejścia i niech się każdy wypowie, czy i na jakim poziomie udało mu się to przejść.

I co zamierzasz z tymi informacjami dalej zrobić? Odniósłbym się do pomysłu tylko, że właściwie nic dokładnego nie podajesz. Piszesz tylko, żeby zebrać oceny graczy na temat mapy (subiektywizm po raz kolejny).

Xeno napisał/a:
Nie da się obiektywnie ocenić poziomu graczy na takich gotowych scenario.

Zgadzam się w 100%

Tak szczerze to nie widzę sensu robienia obiektywnej oceny gracza. Po prostu jeżeli nie możesz przejść mapy na 130% to prawdopodobnie nie jest ona na twój poziom. Jest też takie coś jak poziom mapy co może pomóc przy wyborze mapy.
michal1410 - 2018-08-29, 20:23
: Temat postu: Re: Obiektywny system oceny poziomu gracza
heroes3 napisał/a:

Raczej można wykorzystać już istniejące mapy do oceny graczy..

Rozumiem, że można - i to jest na razie jedyny sposób na ocenienie swojego poziomu gry. Oczywiście żeby poznać swój poziom gry najlepiej grać na trudnych mapach na różnych poziomach i wyciągać wnioski.
Może jednak warto pomyśleć o czymś nowym, czymś innym. Zawsze to jakaś zabawa.

heroes3 napisał/a:

Zbierzmy mapy już istniejące, w naszym odczuciu trudne do przejścia i niech się każdy wypowie, czy i na jakim poziomie udało mu się to przejść.

Z tego wyszedłby znowu jakiś konkurs - powód do rywalizacji, a w zasadzie kłótni - która mapa jest trudniejsze i w związku z tym kto jest lepszym graczem.
Mnie chodzi o to, żeby zwykły gracz, który tu od czasu do czasu zagląda mógł sobie zagrać na krótkiej mapce z zadaniem: "ukończ ją jak najszybciej" - i porównać swój wynik z jakąś skalą - albo zrobioną przez autora mapy, albo z wynikami innych graczy, którzy zechcą swoim wynikiem się podzielić.

[ Dodano: 2018-08-29, 21:28 ]
New Year napisał/a:

Czyli chcesz stworzyć obiektywny sposób oceny poziomu gracza poprzez subiektywne wybranie dobrego gracza mapmakera i danie mu do zrobienia mapy w której on subiektywnie wyznaczy


W ten sposób myśląc, to niczego obiektywnego nie udałby się nigdy ustalić. Świat na tym polega, że wyrabiamy sobie zdanie o obiektywnej rzeczywistości na podstawie wielu subiektywnych sądów.

New Year napisał/a:

Zresztą Heroes 3 to nie gra którą się speedrunuje. To że ktoś ukończył mapę tydzień później niż drugi gracz nie czyni go gorszym.


Oczywiście masz rację. Ale dobre granie może skutkować szybszym ukończeniem map, jeśli gracz stawia sobie właśnie takie zadanie i mapa jest do tego specjalnie przygotowana.

New Year napisał/a:

Tak szczerze to nie widzę sensu robienia obiektywnej oceny gracza.


Widzę, że nie potrafiłem jasno wytłumaczyć istoty pomysłu, więc spróbuję jeszcze raz:
- nie chodzi o kłótnie kto jest lepszym graczem, tylko o zabawę;
- do tej zabawy potrzebna prosta mapa którą praktycznie każdy może przejść w mniej więcej miesiąc, ale gracze bardziej doświadczeni - lepiej znający grę itd - będą potrafili ukończyć ją szybciej.
- za jakiś czas zaproponuję taką mapę, ale zdaję sobie sprawę, że wiele osób z tego portalu zrobiło by taką mapkę dużo lepiej - więc zachęcam do podjęcia się tego zadania.
Anonymous - 2018-08-30, 06:51
:
Nic odkrywczego. Istnieje taki system, który weryfikuje obiektywny poziom gracza: AW Master, mistrzostwa Polski w H3, rankingowa walka przez lobby HOTA.
Tomeczek - 2018-08-30, 11:48
:
Zgadzam sie z Volkorem. Jesli ktos jest dobry to powinien pokazac co potrafi w multiplayer, a jesli tam tego nie robi to pozostanie mistrzem gry z AI lub maksymalnie krolem podworka. Tak samo jest z kazda inna gra/sportem. Zeby zdecydowac kto jest najlepszym tenisista nie robi sie internetowych challengow typu kto wiecej razy podbije pileczke rakieta albo ile razy na 500 uderzen trafi w linie, tylko organizuje sie open turnieje, a na podstawie ich wynikow tworzy ranking, jesli wygrywasz w koncu stajesz sie nr1 proste xD tylko zeby w ogole zostac w takim rankingu ujetym trzeba podjac pierwszy krok zagrania z kims nieznajomym. Zadna mapa nie zmierzy tego kto jest lepszym graczem lepiej niz pojedynek, a najlepiej seria pojedynkow. Tak wiec opie o ile nie uda Ci sie stworzyc legendarnej mapy o ktorej wszyscy beda mowic i z pietyzmem porownywac swoje wyniki na niej, obiektywny system oceny gracza pozostanie wg mnie taki:
Swiatowa czolowka
Gracze odnoszacy zwyciestwa w multi
Inni ktorzy odwazyli sie wyjsc z piwnicy i sa ujeci w multi
Cala reszta
michal1410 - 2018-08-31, 08:49
:
Volkor napisał/a:
Nic odkrywczego. Istnieje taki system, który weryfikuje obiektywny poziom gracza: AW Master, mistrzostwa Polski w H3, rankingowa walka przez lobby HOTA.


No to dramat. A już myślałem, że odkryłem amerykę. ;)
Wszystkie te rzeczy o których piszesz wymagają wiele czasu i zaangażowania.
Ja pomyslałem o prostej zabawie - tak na 1/2 h.
Wydaje mi się, że bawiłobymnie zagranie prostej mapki zrobionej pod kontem speedrun-a - i porównanie z kimś/czymś swoich wyników.

[ Dodano: 2018-08-31, 09:58 ]
Tomeczek napisał/a:
Zgadzam sie z Volkorem. Jesli ktos jest dobry to powinien pokazac co potrafi w multiplayer, a jesli tam tego nie robi to pozostanie mistrzem gry z AI lub maksymalnie krolem podworka.

Ciekawe dlaczego wszyscy od razu myślą, że to ma od razu być jakiś konkurs na najlepszego gracza, albo chociaż najlepszego speedrunnera ?
Ja myślę o zabawie dla przeciętnego gracza w hirołsy. Codziennie - jak sądzę - wchodzi na ten portal parę osób nie mających aspiracji bycia najlepszym graczem, ani mapmakerem. Nie kusi was, żeby ich czymś zainteresować, wciągnąć w jakąś prostą zabawę, wymianę myśli, może kiedyś wspólna grę ?
Tomeczek - 2018-08-31, 10:11
:
Problem polega na tym ze Ty chcesz rozstrzygnac kto jest lepszy a kto gorszy sposrod "calej reszty" z tymze tutaj obowiazuje ta sama zasada. W ciagu zabawy na godzinke najlepiej wybrac sobie jakas mape (nie musi to byc szablon) z dzialu download ktorej autor i recenzenci utrzymuja ze jest zbalansowana i zagrac przeciw sobie. Jesli bedzie wystarczajaco mala lub bedziecie wystarczajaco dobzi to w godzine sie rozstrzygnie a nawet jesli nie to prawdopodobnie wyraznie lepsza strona osiagnie duza przewage. Mozna tez w ciagu tej godziny wykonac krok naprzod i wyjsc do swiata
Anonymous - 2018-08-31, 11:29
:
Tak na szybko, nie znam krótkiej mapy, w której można by ścigać się kto pierwszy lub kto ma lepszy wynik końcowy. Musiałbyś przekonać któregoś z maperów do jej zrobienia, możesz sam spróbować. Ogólnie widać, że średnio powstaje tu jedna mapa na rok danego mapera i to na konkurs.
Co do map trudnych do przejścia to albo kolosy typu Limes Inferior, Wayfarer i albo speedrun, albo wynik albo inne kryteria.
Co do starć 1 vs 1 to masz najnowszą Arenę Konwentową ( na dniach chyba wyszła wersja 2.6).
michal1410 - 2018-09-04, 18:21
:
Podsumowując - zgadzam się z Wami, że nie da się na podstawie jednej zwłaszcza małej i prostej mapy obiektywnie ocenić poziom gracza - tytuł wątku mocno na wyrost.
Prostą mapkę, którą - moim zdaniem - w zależności od umiejętności można przejść szybciej lub wolniej narysuję jak będę miał trochę czasu i poddam pod powszechną ocenę. Choć zdaję sobie sprawę, że nie będzie tam ukrytych wyzwań dla super dobrych graczy - z powodów oczywistych.
Na przechodzenie trudnych map i to "kolosów" raczej nie będę miał czasu, ale jakby stali bywalcy portalu/ recenzenci/ moderatorzy itd. porównali swoje wyniki na jakiejś popularnej trudnej mapie i podzielili się taką informacją - to byłoby bardzo ciekawe.
Co do gry PvP, Jak dowiedziałem się o Lobby w HotA - próbowałem zagrać z jakimiś przypadkowymi ludźmi - skończyło się straconym wieczorem.
Arenę Konwentową znam i bardzo cenię - ale nie mam aspiracji bycia jakimś dobrym graczem - dlatego na Lobby gram tylko rekreacyjnie na dużych mapach z przyjaciółmi.
Gdyby ktoś chciał tak kiedyś pograć i szukał partnerów, to się polecam.