Akademia Wojny - forum

Świat Heroes 3 - Patch kolekcjonerski dla Heroes of Might and Magic III

Hellburn - 2011-06-04, 17:28
: Temat postu: Patch kolekcjonerski dla Heroes of Might and Magic III
Podczas rozmowy z Mariezem na temat mojego patcha 3.3 doszliśmy do wniosku, że fajnie by było "odświeżyć" tą, według wielu, najlepszą część cyklu.
Powstała idea stworzenia "patcha kolekcjonerskiego", który zawierałby wszystkie łatki, udogodnienia i bonusy, a nawet jeszcze więcej.

Patch zawierałby:
- Poprawki z ostatniego patcha (to samo co w Heroes Complete 4.0).
- Poprawki graficzne (w pełni rozbudowany conflux, kościej i ifryt na mapie przygód, czcionka, ikonka zjaw i upiorów itd.).
- DWA rodzaje poprawek lokalizacyjnych - Wersja Konserwatywna (gdzie dla przykładu Fortress to Cytadela, Tower to Forteca, a poprawione zostają wszystkie rzeczy związane z wyświetlaniem, ujednolicenie nazewnictwa itd.) i "Nowa"/"Klimatyczna"/"Innowacyjna" (gdzie dużo tekstu zostaje przetłumaczone ponownie). W obu wersjach występowałby rozszerzony opis czarów, umiejętności, specjalizacji itd. Tak by wszystko było zgodne z mechaniką gry.
- Minipatch balansujący armie startowe i bohaterów magii.
- Nowe dźwięki dla niektórych stworów.
- W pełni przetłumaczone kampanie Heroes Chronicles.
- Nowe-stare mapy, które jakimś cudem nie znalazły się w Złotej Edycji. (Być może dodane jakieś fajne mapki z krypty map, ale to już do dyskusji)
- Podmiana muzyki z gry z wersji 128kbs do 320kbs.
- Najnowszą wersję Heroes 3 HD.
- Łatkę muzyczną soundfix.
- Hamachi 1.0.1.5.
- Gameranger.
- Poprawiony plik Heroes33.exe.

Chyba nie zapomniałem o niczym.
Planowo wszystko znalazłoby się w jednym instalatorze *.exe (waga około 200-300 mb), pewne elementy byłyby opcjonalne (jak np. muzyka 320kbs). Teraz pytania do was:

Co myślicie o takim patchu? Czy czegoś tu brakuje, a może coś jest niepotrzebne? Czy instalator - jeden plik - to dobry pomysł, czy lepiej rozbić owego patcha na kilka mniejszych archiwów (tak jak do tej pory)?

Liczę na spory odzew :).
~hell
Amitamaru - 2011-06-05, 13:05
:
Hellburn napisał/a:
- Minipatch balansujący armie startowe i bohaterów magii.

Na mój gust zbytnia ingerencja szczególnie dla graczy online. Jeżeli już coś takiego ma być wcześniej powinno być wytyczone ile jednostek dajemy np. rycerzowi i przynajmniej jakaś ankieta kto za, a kto przeciw.
Hellburn napisał/a:
- Nowe dźwięki dla niektórych stworów.

Obejdzie się bez nich.
Cytat:
- Najnowszą wersję Heroes 3 HD.

A to ma być obowiązkowo.
Hellburn napisał/a:
Czy instalator - jeden plik - to dobry pomysł, czy lepiej rozbić owego patcha na kilka mniejszych archiwów (tak jak do tej pory)?

Podzielić na kilka mniejszych partów, ale jeden ma mieć wszystko co najważniejsze i to wokół niego powinno się wszystko kręcić.
Hellburn - 2011-06-05, 17:37
:
Amitamaru napisał/a:
Na mój gust zbytnia ingerencja szczególnie dla graczy online. Jeżeli już coś takiego ma być wcześniej powinno być wytyczone ile jednostek dajemy np. rycerzowi i przynajmniej jakaś ankieta kto za, a kto przeciw.

Ta zmiana byłaby opcjonalna (podobnie jak wiele innych np. muzyka 320kbs). Mogę tu wstawić dokładne zmiany, jakby ktoś chciał...
Amitamaru napisał/a:
Obejdzie się bez nich.

J.w. - dźwięki byłyby opcjonalne. Mogę tylko dodać, że wszystkie pochodzą z gier Might and Magic 6-8, a więc doskonale by pasowały (szczególnie, że niektóre oryginalne dźwięki się powtarzają, przykładowo nagi i meduzy, archanioły i krasnoludy).
Hektor - 2011-06-05, 18:35
:
Jeszcze co mnie zastanawia a można by na to zwrócić uwagę. Wygląd bohaterów na mapie i podczas bitwy. Mag jest zamieniony z wojownikiem podczas bitwy skinem. Jak np walczymy Nelką z Towera to wygląda jak mag na mapie (fioletowy płaszczyk) i tak we wszystkich zamkach jest. Strasznie mnie to razi. Jeszcze słyszałem, że wersję w różnych krajach też się różnią np. w ruskim HoMM3 płatnerz daje -20%. Gdzieś to wyczytałem na forum. Chyba Malekith o tym wspomniał.
Malekith - 2011-06-05, 18:53
:
Zauważ, że alchemik na mapie to postać kobieca, a mag to mężczyzna. W trakcie walki wygląd zależy od płci, a nie od klasy.

Co do pomysłu - bardzo fajny, pod warunkiem, że nie będzie ingerował w mechanikę gry.
Hektor - 2011-06-05, 19:36
:
Przepraszam faktycznie zależy od płci. Poddałem tą tezę pod szereg testów i faktycznie zależy od płci. Aczkolwiek według mnie to powinno zależeć od klasy bohatera.

Co mi się teraz przypomniało to błąd z jednostkami co podczas bitew zapadają się pod tekstury (jak np. stoją poniżej jakiegoś obiektu to podczas ruchu innych jednostek obiekt jest jakby nad nimi (na nich)).
lol772 - 2011-06-07, 15:40
:
Bardzo ciekawy pomysł, jestem niezmiernie ciekawy czy wypali, a z tą muzyką ten patch będzie chyba ważył dość dużo.
Tilogour - 2011-06-17, 13:46
:
Cytat:
Co myślicie o takim patchu?

Ja jestem jak najbardziej za i życzę powodzenia!
Brakuje bardziej rozbudowanych biografii bohaterów Confluxa :D
Leance - 2011-06-17, 13:59
:
Cieszy mnie, że jest to patch usprawniający, a nie ingerujący w mechanikę gry, wywracając ją do góry nogami. Jak wam idzie? Wystartowaliście już?
Hellburn - 2011-06-18, 09:34
:
Tilogour napisał/a:
Cytat:
Co myślicie o takim patchu?

Ja jestem jak najbardziej za i życzę powodzenia!
Brakuje bardziej rozbudowanych biografii bohaterów Confluxa :D

Biografie zostały przetłumaczone na nowo (a jeżeli jakieś tłumaczenie było ok, to zostawialiśmy jak jest), nie dodawałem nic od siebie.

Leance:
W patchu najprawdopodobniej znajdzie się także minipatch balansujący armie początkowe bohaterów i dodający po 1 punkcie do statystyk magów, a także łatka sprawiająca, że niektóre nieużywane czary (hipnoza, fala śmierci) staną się bardziej użyteczne. Wszystko to jednak będzie całkowicie OPCJONALNE. Ot, taki bonus.

Na razie prace stanęły z powodu mojej sesji, ale jak tylko skończę ten semestr to ostro wezmę się za przygotowywanie plików.
Malekith - 2011-06-18, 15:23
:
Hellburn napisał/a:
fala śmierci
Bardzo fajny do wojen skautów jako nekro i do zdejmowania oślepienia z kilku jednostek.
Xeno - 2011-06-18, 20:51
:
Każdy czar jest użyteczny na swój sposób. Malekith podał przykład.
Zmiana czarów to ingerencja w gre.
Hektor - 2011-06-19, 13:47
:
Najbardziej zależy mi na tym żeby ulepszona jednostka na 6 poziom w towerze nazywała się Skorpena. 8-) To jest dla mnie sprawa najwyższej wagi i nie uznaję innego nazewnictwa.
Xeno - 2011-06-19, 14:12
:
To jest naga królewska...
Lowcakur - 2011-06-19, 15:15
:
Skorpena to badziewne polskie tlumaczenie, oryginalne zdecydowanie lepsze:
Naga - Naga Queen.