Akademia Wojny - forum

Świat Heroes 3 - Bohaterowie na początek

maateoo18 - 2010-07-31, 12:47
: Temat postu: Bohaterowie na początek
Witajcie, jestem nowy ;)

Sporo czytałem na tym forum i zastanawia mnie dlaczego tak wiele uwagi poświęcacie postaci którą zaczynacie grę??
Ja przeważnie wybieram albo jakiegoś maga z inteligencją, albo kogoś z logistyką, chociaż myślę, że gra magiem z logistyką, rękawicami, butami (a najlepiej jeszcze skrzydłami anioła) byłaby najlepszym wyjściem ;).

Pytanie nr 2.
Co oznacza że jakiś bohater ma specjalność np.. mnisi? albo kawalerzyści? Dodaje im szczęścia? morale? statystyk? bo nie rozumiem ;)

Pytanie nr 3.
Takie samo jak pytanie nr 2, tylko tym razem chodzi mi o specjalność z surowcem. O co w tym chodzi? sporo gram w heroesa ale nigdy sie w to nie zagłębiałem
Maszkarra - 2010-07-31, 12:53
:
Co do specjalności - dodaje do statystyk (różne wartości, zależne od jednostki) oraz stałe +1 do szybkości (w sumie to też statystyka).
A boheter początkowy jest ważny, aby wybrać jak najlepszego, ponieważ nie wiadomo kogo trafisz w karczmie.
maateoo18 - 2010-07-31, 13:19
:
a statystyki do surowca? działa jak kopalnia?

no ważne, ale przecież każdego bohatera można praktycznie rozwinąć jak się chce wiec np jeśli chcemy grac inferno to weźmy jakiegokolwiek łebka dorzućmy mu przy awansach atak, płatnerz, magie ognia, mądrość, logistykę i w zasadzie każdym będzie się grało dobrze na takim 20+ poziomie. Nie jest tak?
Maszkarra - 2010-07-31, 13:35
:
+1 do surowca, w którym ma się specjalność.

Nie do końca tak - magowie trafiają rzadziej niż wojownicy np. płatnerstwo, atak i logistykę. Z drugiej strony woje mogą nie trafić potrzebnej magii. Wszystko jest względne. I trzeba patrzeć kto co ma na start, żeby nie zwalić sobie skilli badziewnym mistycyzmem lub nauką (albo nawigacją :-o )
maateoo18 - 2010-07-31, 14:45
:
nawigacja przydaje sie gdy mapa jest na wyspach ;].
dla mnie najgorsza umiejetnosc ktora mozna zdobyc to chyba taktyka, albo artyleria bo to gówienko porządnego hita nie strzeli. Dla odmiany zawsze poluje na jakąś fajną magie, talent magiczny no i logistyke :P.
W sumie masz racje, musze popatrzeć na to, dzięki ;)
Amitamaru - 2010-07-31, 15:45
:
Specjalność boha jest bardzo ważna, najlepiej będzie wytłumaczyć to np. na Tazarze który specjalizuje się w płatnerstwie. Sam skill na poziomie mistrzowskim zmniejsza zadawane obrażenia o 15%, a tazar na każdy osiągnięty lvl dodaje do tego 0,75% co na 20 lvl'u daje nam 30% odporności.
Boh specjalizujący się w jednostkach dodaje im atak i obronę i zwiększa speed o 1, więc np. na małe mapy w lochach dobrym bohem startowym jest shakti który dostaje jeszcze horde trogli.
Boh specjalizujący się w surowcach każdego dnia daje 1 zasób w którym się specjalizuje.
Ogólnie wybór boha jest bardzo ważny i zależy od mapy, bo np. na małe mapy nie weźmiesz Tazara, bo będzie miał za niski lvl i jego specjalność nie da nam takich korzyści jak na mapach dużych, na małe mapy lepiej jest wziąć Wystana który specjalizuje się w lizakach.
Maszkarra - 2010-07-31, 16:44
:
maateoo18 napisał/a:
dla mnie najgorsza umiejetnosc ktora mozna zdobyc to chyba taktyka


To jedna z najlepszych umiejętności. Pozwala rozwalać strzelające neutrale bez większych strat. Lub rostawić się przed bitwą.
maateoo18 - 2010-07-31, 17:24
:
no przydatna jest, nie mowie ze nie, ale przydatna najmniej jak dla mnie. ;) Dużo więcej pożytku zrobię np z ataku, czy nawet tej objezdzanej przez wszystkich nauki, jeśli zdobędę ją na początku. Inni dojadą do 20 levela, ja mogę mieć już nawet 25 ;)
Malekith - 2010-07-31, 17:32
:
Jeśli uważasz, że nauka jest taka super, to zrób w edytorze mapkę i daj puszkę 500000 exp (30 lvl). Podnieś ją bohem bez nauki = 30 lvl. Następnie bohem z nauką = 30 lvl. Po czym stwierdzisz, że obaj mają równy poziom, a 1 z nich oprócz tego zapchany slot...
SebaSan1981 - 2010-07-31, 17:32
:
No właśnie... mając Taktykę możesz tak ustawić swoje jednostki by były jak najmniej narażone na ataki przeciwnika. Ponadto przydaje się bardzo gdy przeciwnikami są strzelający z daleka - ustawiasz swoich "piechocińców" z dużą szybkością lub jednostki latające na czele by po spellu oślepienia/zapomnienia rzuconym na strzelających wrogów jak najszybciej dopadły upierdliwców. Dla mnie osobiście Taktyka to jedna z podstawowych umiejętności dla bohatera.
tylkoontamstoi - 2010-07-31, 19:06
:
maateoo18 napisał/a:
albo artyleria bo to gówienko porządnego hita nie strzeli.


Tutaj nie do końca bym się zgodził, bo moim zdaniem Balista jednak może strzelić porządnego hita przy posiadanej Artylerii na poziomie eksperta... Mówię tutaj oczywiście nie o wszystkich bohaterach, ponieważ osobiście wyróżniam dwie główne grupy bohaterów - jedni, czyli Ci, których skille lecą głównie w atak i obronę (+1 do ataku, +1 do obrony) oraz drudzy, których skille lecą głównie w moc i wiedzę (+1 do mocy, +1 do wiedzy)... Dlatego też, chciałbym przytoczyć postać Craga Hack'a, który na start posiada 4, czasem 5 pkt. ataku (przeważnie 0-1 obrony przy tym). Dodatkowo temu bohaterowi skill idzie szczególnie w atak, ( w porównaniu więcej niż innym bohom z grupy tych "pierwszych"), a jeśli już wspomniałeś o powyżej 20 lvl to wtedy Crag Hack ma najwięcej ataku w porównaniu do innych bohów.

ZATEM Crag Hack + niezłe 10 dmg Balisty + Artyleria na Ekspercie + Specjalność Craga: Skuteczność Ataku = jak sam napisałeś...

maateoo18 napisał/a:
to gówienko


... jednak potrafi strzelić w miarę porządnego hita.

Pzdr ;-)
Gandalf - 2010-07-31, 20:39
:
tylkoontamstoi napisał/a:
Tutaj nie do końca bym się zgodził, bo moim zdaniem Balista jednak może strzelić porządnego hita przy posiadanej Artylerii na poziomie eksperta...
Eeee... nie. Boh musiałby mieć z 60 ataku, żeby rzeczywiście coś to dawało. Tak naprawdę balista przydaje się tylko dlatego, że neutrale lubią w nią walić, a poza tym może odciągnąć któreś ogniwo łańcucha piorunów, które w innym przypadku mogłoby uderzyć w naszą jednostkę...
tylkoontamstoi napisał/a:
ponieważ osobiście wyróżniam dwie główne grupy bohaterów - jedni, czyli Ci, których skille lecą głównie w atak i obronę (+1 do ataku, +1 do obrony) oraz drudzy, których skille lecą głównie w moc i wiedzę (+1 do mocy, +1 do wiedzy)...
To źle wyróżniasz ;-)
tylkoontamstoi napisał/a:
Dlatego też, chciałbym przytoczyć postać Craga Hack'a, który na start posiada 4, czasem 5 pkt. ataku (przeważnie 0-1 obrony przy tym).

Jeśli chodzi Ci o "czystego" Craga z karczmy, to ma on zawsze 4 ataku i 0 obrony, jak każdy barbarzyńca :roll:
tylkoontamstoi napisał/a:
a jeśli już wspomniałeś o powyżej 20 lvl to wtedy Crag Hack ma najwięcej ataku w porównaniu do innych bohów.
Teoretycznie każdy barbarzyńca powinien mieć porównywalną ilość pkt. ataku... Może zatem chodziło Ci o obrażenia - wtedy Crag jako barbarzyńca ma największe szanse na atak i speca, który zwiększa dmg, więc teoretycznie obrażenia powinny być największe...
maateoo18 napisał/a:
talent magiczny
Co proszę? Uważasz, że to jest lepsze od taktyki? Na mapach bardziej obfitych w artefakty (np. Jebusy...) jest spora szansa na kulę przeciwstawienia i już nie poczarujesz... A na małych i biedniejszych mapach nie zawsze można mieć czary ofensywne wysokich poziomów...
A taktyka może przydać się zawsze - czy to w celu zasłonięcia strzelców, czy to w celu jak najbliższego podejścia do wroga, czy to...
maateoo18 - 2010-07-31, 22:39
:
po prostu nigdy taktyki nie brałem, czasami dlatego że na początku mnie denerwowała jak latałem z jednostkami 1 i 2 poziomu na kopalnie i zawsze coś, mimo, że wtedy sie nie przydawała w ogóle.
Wiem, wiem, błahy powód, no ale... xD
Maszkarra - 2010-08-01, 09:50
:
Gandalf napisał/a:
Eeee... nie. Boh musiałby mieć z 60 ataku, żeby rzeczywiście coś to dawało. Tak naprawdę balista przydaje się tylko dlatego, że neutrale lubią w nią walić, a poza tym może odciągnąć któreś ogniwo łańcucha piorunów, które w innym przypadku mogłoby uderzyć w naszą jednostkę...


Gandalfie - otóż nieprawda. Balista może zadawać całkiem przyzwoite obrażenia (i stałe, bo mało kto się pokusi aby ją rozwalić). Często też zdarza się, że jakiś knyp blokuje naszego strzelaka i balista go dobije pod koniec tury, a my możemy oddać efektywny strzał.
Artyleria nie jest taka kiepska (tak samo jak balistyka), ale na wielu mapach się po prostu nie przydaje.


Gandalf napisał/a:
A taktyka może przydać się zawsze - czy to w celu zasłonięcia strzelców, czy to w celu jak najbliższego podejścia do wroga, czy to...


Chyba, że przeciwnik również ma taktykę :mrgreen: Ale zawsze lepiej mieć niż nie mieć.
Pioter ziom - 2010-08-02, 14:15
:
Co do artylerii, nikt z was nie zauważył, że w obronie zamku jest cholernie przydatna.


Cytat:
po prostu nigdy taktyki nie brałem, czasami dlatego że na początku mnie denerwowała jak latałem z jednostkami 1 i 2 poziomu na kopalnie i zawsze coś, mimo, że wtedy sie nie przydawała w ogóle.
Wiem, wiem, błahy powód, no ale... xD


Ta wypowiedź brzmi jakbyś mało mapek rozegrał.