Akademia Wojny - forum

Jednostki - Trudny czy łatwy wybór?

bartman - 2009-12-21, 10:51
: Temat postu: Trudny czy łatwy wybór?
Temat brak kasy jest popularny i pokazuje ciekawe różnice w założeniach i "strategiach" poszczególnych forumowiczów. Czasami wybory odnośnie zakupu jednostek są łatwe i oczywiste a czasami trudne i zależne od wielu czynników.
Załóżmy nieco inną sytuację. Chcemy na szybko zmontować armię z nowym bohem, bo wroga armia plądruje nasze ziemie.. powiedzmy że mamy Zamek, wolne 100 000 złota i kilka niewykupionych populacji.. nie wiemy za wiele o przeciwniku, jedynie to że to Cytka i kilka populacji w armii.. i nie chodzi o obronę zamku, a o szybki i jak najbardziej skuteczny kontratak

Czy kupilibyście 20 Archów czy np. 10 Archów do podzielenia na pięć slotów plus dwie jednostki typu Gryfy i Czempioni? a może jakąś jednostkę strzelającą? albo zbalansowaną armię 3 (około) populacji?

...sytuacji i możliwości jest wiele i tyle też trudnych wyborów do dokonania..
King of Slayer - 2009-12-21, 11:33
:
Ja osobiście kupiłbym 5 pikinierów, po jednym do każdego slota, w walce bym nimi ściągał kontratak, a 2 wolne sloty przeznaczyłbym na Archanioły po 5 w każdym wolnym.
Leance - 2009-12-21, 11:54
:
Ja po pierwsze wysłałbym szczura, który przeprowadziłby wywiad.
Ja bym jednak postawił na wszystkie archy, najwyżej do kilku slotów, czempionów oraz krzyżowców. Jakby zostało ci trochę kasy, można by jeszce kilku kuszników, żeby repy miały zajęcie.
Paweł - 2009-12-21, 21:31
:
Gdybym głównym bardzo silnym bohaterem nie miał przecienika na karku to przełożyłbym armię do szczura i tym głównym bohaterem zaatakował jakiegoś neutrala i uciekł, następnie wykupiłbym go w karczmie- miałbym wtedy silnego bohatera, czyli wzmocniłby porządnie armię, która zostanie zwerbowana.

Jeżeli chodzi o armię to wolałbym wykupić np. 14 Archanioły niż co innego z Zamku. Rozdziela się je po dwa w siedmiu oddziałach i można wskrzeszać ile się chce. ;-)
bartman - 2009-12-23, 21:15
:
..kogoś na przeszpiegi zawsze można wysłać, a nawet trzeba, ale nie zmienia to faktu że prawie każdy z nas wybrałby nieco inny zestaw..
ja wybrałbym 10 Archaniołów do podziału na 5, plus Czempionów i Gryfy za resztę..
problem w tym że dwoma aniołami dużo się nie wskrzesi..
Paweł - 2009-12-23, 23:14
:
Nie rozumiem raczej wyboru Czempionów, albo Gryfów. W takiej walce lepiej mieć coś co ma większą inicjatywę, a w tym przypadku znaczenie tych dwóch jednostek jest raczej mniejsze, ponieważ Archaniołami przeprowadzilibyśmy masowy szturm przed ruchem przeciwnika, a wskrzeszać można byłoby i dwoma, fakt jest taki, że mógłbym to zrobić aż siedmioma oddziałami, więc trudno byłoby coś ubić wrogowi. ;-)
page - 2009-12-24, 01:15
:
Paweł: ale gryfy mają wiele kontrataków, można nimi zmniejszyć zagrożenie dla Archów. Tak sobie tlumacze wybor bartmana. To samo czempioni, maja niezlego speeda, wiec zaatakuja, dostana w pape kontratak, i wysylamy Archy na czysto.
Amitamaru - 2009-12-24, 01:34
:
A ja podzielę archy tak jak Paweł. Jednymi ściągasz kontrę, drugimi dobijasz, a pozostałymi wskrzeszasz. Przy odrobinie szczęścia taka walka może być bez strat.
bartman - 2009-12-24, 08:22
:
..wskrzeszenie jest przydatne, ale przy takiej ilości niezbyt skuteczne..
a w cenie jednego Archa jeżeli się nie myle możemy kupić ok 20 Gryfów, czyli zamiast 250 hp możemy mieć ok 500 hp plus b.dobrą umiejętność.. co teraz wybierzecie?
Paweł - 2009-12-24, 09:36
:
Byłoby nawet wskazane, aby wziąć pod uwagę fakt, że Archanioł ma trzy razy więcej obrony. Nie ma sensu spierać się, która z tych dwóch jednostek wytrzymałaby dłużej, ale myślę, że lepiej byłoby ściągać kontry Archaniołami, bo Gryfy nie mają manewru na całym polu walki, a to może okazać się kluczem do zwycięstwa. Archaniołami dotrzemy w każdy zakątek. Faktycznie dwa sloty Archaniołów nie wskrzeszą dużo, ale to wystarczy, aby wygrać bez strat, dokładnie nie pamiętam, ale jeden Archanioł wskrzesza chyba 50hp, wiec to nie jest bez znaczenia. ;-) //Wskrzesza 100hp
Tiamath - 2009-12-24, 09:42
:
Archanioła.
Czysta matematyka.
Porównując atak/obrone/dmg gryfa/archanioła z potencjalnym celem wychodzi korzystniej archanioł. Mając atak i obronę większą od gryfa zada więcej dmg i dostanie mniej dmg, a jego siła uderzenia nie spadnie chyba że przeciwnik zabije go czarem lub anioł będzie wałczył przeciwko gorgonom. Dla przykładu porównaj starcie Archa z 20 gryfami.
Nasze 20 gryfów zada 70 dmg zakładając że uderzą z maksymalną siłą.
Jeżeli uderzą z przeciętną siłą to ich atak zada 53 dmg.
Archanioł zada im 102 dmg. Do tego trzeba doliczyć szybkość archa i fakt że uderza przed gryfem co dodatkowo zredujkuje ich srednia siłę uderzeniową o jakies 12. W 5 turze nie ma gryfów a archanioł straci jakieś 100 hp. Kolosalna różnica.
Te 20 gryfów ma tylko jedną przewagę nad Archaniołem. Suma HP, która przydaje się w walce na czary offensywne.
Akolita - 2009-12-24, 16:33
:
bartman napisał/a:
Czy kupilibyście 20 Archów czy np. 10 Archów do podzielenia na pięć slotów plus dwie jednostki typu Gryfy i Czempioni?

Jak chcesz kupić Archy mając nie wykupionych kilka polpulacji-nie kminie tego

[ Dodano: 2009-12-24, 16:34 ]
bartman napisał/a:
. powiedzmy że mamy Zamek, wolne 100 000 złota i kilka niewykupionych populacji

???
Leance - 2009-12-24, 17:40
:
Znaczy to tyle, że do wykupienia są potwory z kilkutygodniowego przyrostu, dla przykładu 20 archów i tłum innego woja, a ty masz 100k złota do wykorzystania.
bartman - 2009-12-24, 22:56
:
no właśnie :-)

Paweł - pewnie masz rację z tymi archaniołami, tu odzywa się znowu mój sentymentalizm, i przywiązanie do ulubionych jednostek ;-)
Pioter ziom - 2010-07-21, 12:20
:
Szczur to dobrze wyjście, ale kosztuje nas jednego archa. (2 bolki po 2500, arch 5000)
Nie mam zielonego pojęcia o tym, co bym zrobił. Myślałbym o opcji czekaj i o defensywie. Dzielenie archów też byłoby dobrym wyjściem.