Akademia Wojny - forum

Seria Gier HOMM - Heros of Might and Magic IV

-[Wiwern]- - 2011-02-20, 22:49
:
Kilka razy próbowałem podejść do czwóreczki, ale za każdym razem odłożyłem z powrotem na półkę. Nie przyjęła się u mnie. Minusy gry są na tyle irytujące, że mimo kilku zalet, nie chce mi się w to grać.
Wady:
- pole bitwy. Jakieś takie małe, ciasne, uproszczone (kwadraty zamiast heksów) no i głupia perspektywa, jednej ze stron niekomfortowo się gra, ciężko się utożsamić z armią idącą w naszą stronę z głębi ekranu/w dół)
- mapa strategiczna (świata) głupi rzut izometryczny, który może sprawdzał się w RPGach 2D i RTSach, gdzie liczył się realizm i dynamika, ale w tej grze psuje przejrzystość mapy, poza tym mały odcinek widać na ekranie (za duże zbliżenie chyba) co też nie sprzyja myśleniu i planowaniu globalnemu.
- jednostki łażące luzem po mapie (bałagan)
- rekrutacja codzienna (jeszcze większy burdel, chociaż w zasadzie można to olać i nie rekrutować codziennie)
- w sumie mało jednostek
- jakiś taki przekombinowany interfejs
- miasta nie są już takie ładne, jak w trójce
- brak losowych map
Zalet kilka też jest:
- bohater walczy (nie ma już absurdu, że posiada miecz +5, żeby jego wielotysięczna armia lepiej walczyła :D) a jest jedną z jednostek, taką ciekawszą, z którą się zżywamy i o którą bardziej dbamy, daje to większą namiastkę gry w RPGa
- alternatywna rozbudowa miasta i co za tym idzie alternatywne jednostki. Fajnie, bo każde rozbudowane miasto na maksa nie będzie takie samo.
- bardzo dobra muzyka
- ciekawe kampanie
Amitamaru - 2011-02-20, 23:19
:
Minusy które wymieniłeś skutecznie odstraszyły mnie od tej części.
Mikus - 2011-02-23, 22:31
:
Da się w to pograć. Przede wszystkim wiele możliwości rozwoju bohatera, sporo tych magii jest, które naprawdę sporo dają. Co do samych bohaterów to w późniejszych etapach są trochę słabi, przy większych armiach potrafią paść na hita i po nawet wygranej walce nie otrzymujemy żadnego doświadczenia. Dużym plusem są moim zdaniem karawany, nie trzeba latać z zamku do zamku po armię a wystarczy ją po prostu przesłać karawaną. Minusów oczywiście trochę jest ale już o nich wspomniałeś. Grafika? Osobiście wolę tę z trójki.
Amer - 2011-02-24, 00:59
:
A mnie gra nie odstraszyła :). Wygrałem wraz z dodatkami i dla mnie rybka. Po prostu kolejny heroes do przejścia. Kilka wad jest. Jak np. wybór czy chcesz tą jednostkę czy tą. Rekrutacja codzienna jest ciekawa. Ale łażenie jednostek loozem? Później szukaj se pół godziny jednego "orka" przeciwnika :O.

Najgorsza jest jedna rzecz. Jak se wypakujesz bohatera to już może sam walczyć. Sam wypakowałem barbarzyńce na maxa w łucznictwo i w atak. Atakował podwójnie z łuku i szło wszystko na strzała. Kto podchodził dostawał pierwszy (ech... n/c), następnie drugi raz. I pozamiatane ;/.

Ale gra fajna ogółem :).
Olek - 2011-02-26, 02:45
:
Nie lubię czwórki lecz czasami w nią zagram tak z nudów. Ale przyznam że w większości -[Wiwern]- ma racje.
Vvornth - 2011-03-05, 21:34
:
Ja wspominam czwórkę całkiem miło. Miała mnóstwo baboli, ale wiele pomysłów zostało dobrze wykorzystanych. Miała świetną muzykę, niemal dorównującą tej z H3 i dobre modele większości jednostek. Nadawało to grze całkiem niezły klimat, co dla mnie jest najważniejsze. Także kampanie były dość dobre.
Może wspominam czwórkę tak miło, bo nie grałem w nią już od wielu lat, teraz pewnie byłbym o wiele bardziej krytyczny :-P .
lol772 - 2011-12-23, 10:41
:
Szukam mapy - Czas Błazna. Błagam, pomóżcie ją znaleść, a wynagrodzę!
nunquam - 2011-12-23, 11:46
:
Szukajki mają Święta? link
kijana89 - 2012-01-31, 01:31
:
Jak dla mnie, "czwórka" nie powinna być porównywana do bólu z "trójką". Twórcy postarali się o zrobienie czegoś całkowicie nowego, odejście od kanonów stosowanych w poprzednich częściach. I według mnie wyszło to znakomicie, gra jest "świeża". Część nowych rozwiązań jest moim zdaniem nietrafiona (np. codzienny przyrost, brak upgrade'ów), ale przecież żadna gra nie posiadała samych plusów i zadowalała wszystkich graczy (oczywiście wyłączając "trójeczkę" :-) ). Co do wad/zalet myślę, że zdania są całkowicie podzielone, tak jak w przypadku WOGa - ktoś bardziej przywiązany do tradycji HOMM3 może być zniesmaczony/zawiedziony, ale inny gracz, szukający "nowych doznań" doceni możliwości, jakie niesie ze sobą używanie karawan, walka bohaterem czy używanie jednostek jako szczurów. Poza tym, nie znam nikogo, kto grał w HOMM4 i nie podobał mu się rozwój bohatera :-)
Podsumowując, gra jest niezła i często zbiera baty tylko za to, że jej poprzedniczka jest doskonała.