Krążą słuchy, że został dżinem ponad tysiąc lat temu, kiedy po znalezieniu butelki pewnego dżina zażyczył sobie, że chce być tak samo potężny jak on. Życzenie zostało spełnione i od tamtej pory Fafner służy przywódcom Brakady.
Dawno temu udowodniła, że jest silniejsza niż większość istot jej pokroju, ale jej czarująca osobowość chroni jej podwładnych przed onieśmieleniem powodowanym zwykle przez jej siłę.
Jako pierwszej udało ożywić się kamiennego golema. Był to proces znacznie bardziej skomplikowany niż w przypadku gargulców, służących jej za podstawę badań.
Specjalność:
Golemy
Zdolności:
Mistycyzm, Talent Magiczny
Rasa:
człowiek
Rodzaj:
żeński
Armia:
30-40 gremlinów, 4-5 kamiennych golemów
Neela
Biografia:
Imponuje siłą - jej odporność na ból jest wprost niewiarygodny. Jakimś cudem udaje jej się wpoić tę cechę oddziałom, którym dowodzi.
W szkole alchemicy większość czasu spędzał nad różnego typu skałami o pozornie małej wartości. Nikogo więc nie dziwi, że w służbie Brakady zdołał udoskonalić metody tworzenia gargulców.
Specjalność:
Gargulce
Zdolności:
Mistycyzm, Odkrywanie
Rasa:
człowiek
Rodzaj:
męski
Występowanie:
Heroes III, Heroes IV
Armia:
3 oddziały po 3-5 kamiennych gargulców
Rissa
Biografia:
Jako pierwszej udało się doprowadzić do perfekcji sztukę zamieniania miękkich metali w rtęć. Chociaż teraz dowodzi własną armią, sporo wolnego czasu spędza eksperymentując nad innymi materiałami.
Nikt nic nie wie o jego przeszłości, ale uczy on alchemii w Brakadzie tak długo, że nawet najstarsi nie pamiętają czasów, kiedy go tam jeszcze nie było.
Mimo, że odebrał wykształcenie alchemiczne, od zawsze interesował się taktyką walk i oblężeń. Księgi o wojnie studiował częściej nić te o alchemii.
Specjalność:
Balista
Zdolności:
Mistycyzm, Taktyka
Rasa:
człowiek
Rodzaj:
męski
Armia:
balista, 30-40 gremlinów, 2-3 kamienne golemy
Czarodzieje
Atak 0
Obrona 0
Moc 2
Wiedza 3
Aine
Biografia:
Mieszka w Barakadzie dłużej niż ktokolwiek pamięta. Krążą plotki, że jest jedną z najbogatszych osób w kraju. Musi gdzieś ukrywać nieprzebrane skarby, ponieważ jej dobre serce każe jej regularnie wykładać olbrzymie sumy na sprawy, w które się osobiście angażuje.
Przybył do Erathii blisko dziesięć lat temu i szybko został przyjęty do Gildii Magów w Brakadzie. W szeregach gildii jego potęga rosła tak szybko, że żartowano, iż tylko magia mogła doprowadzić go do sukcesu w takim tempie.
Na początku pragnęła uczyć się magii tylko po to, by czarami sprawiać, iż mężczyźni będą się w niej zakochiwać. Jednak zrezygnowała z tego marzenia, gdy odkryła, że jej prawdziwe magiczne talenty mogą być wykorzystywane w znacznie pożyteczny sposób.
Powinna była zginąć już dawno temu. Jej wszędobylski sposób życia wpędził ją w tarapaty, których nikt normalnie by nie przeżył. Ona jednak wychodziła z nich bez najmniejszego zadraśnięcia...
Był bardzo szanowanym bohaterem Enroth, ale po Wojnie o Sukcesję był tak znudzony wszystkim, co go otaczało, że wyruszył w świat. Ostatnio przyjął stanowisko dowódcy w szeregach milicji, mając nadzieję, że przyniesie mu ono ciekawe wyzwanie.
Kiedy pierwszy raz rzuciła zaklęcie, mało brakowało by zginęła. Włożyła w to tak dużo magicznej energii, że wyczuł ją mag z sąsiedniego miasteczka. Odnalazł ją i zabrał ze sobą do Gildii magów, gdzie nauczyła się kontrolować swoje umiejętności.
Był zamknięty w butelce dżina przez ponad tysiąc lat i był wdzięczny człowiekowi, który go stamtąd uwolnił, że przysiągł służyć mu przez całą wieczność. Los sprawił, że tym człowiekiem był Gavis Magnus, nieśmiertelny władca Wyżyn Brakady.