Chimera ma 20% szansy na sparaliżowanie jednostki. Sparaliżowana jednostka traci 3 tury, ponadto jeśli przerwiemy paraliż atakując ją, otrzyma ona zaledwie 50% obrażeń, a jej kontratak zada tylko 25% normalnych obrażeń.
Wczoraj, jeszcze przed północą, pojawiła się najnowsza wersja Horn of the Abyss. Głównie zostały wprowadzone drobne zmiany graficzne (np. wygląd miasta Wrota żywiołów na mapie przygody) i poprawki błędów związanych z hotą, a także tych znanych z sod. Ci, którzy czekali na zmiany w gameplayu (słynny "nerf slowa"), jeszcze sobie trochę poczekają... ;)
Download: link
Changelog wersji 1.5.4 w rozwinięciu newsa.
Błędy HotA
[-] Staw z Klejnotami został naprawiony, wcześniej był oznaczony jako Kopalnia Złota w plikach gry
[-] Możliwość odwiedzenia wielokrotnie budynku przez jednego bohatera została usunięta
[-] Zotał naprawiony błąd w którym strzelcy w armii bohatera który posiadał "Łuk Strzelca" podchodzili i strzelali zamiast uderzając z bliska kiedy wybrano taką opcję
[-] Błąd polegający na nieskończonym rzucaniu czarów został naprawiony dla jednostek Satyr i Leprekaunów
[-] Naprawiono błąd gdzie umiejętność Odporność czasem obniżała siłę czarów przeciwnika o 1 więcej niż powinna
[-] Naprawiono błąd gdzie problemy z umiejętnością Znajdowanie Drogi i kalkulacją odległości trasy narastały dla bohaterów na okrętach podczas tury przeciwnika w Multiplayer
[-] Naprawiono błąd gdzie kolor strzałek wyznaczających trasę (czerwony lub ciemny czerwony) nie uwzględniał zdjęcia czaru "Lot"
[-] RMG: Naprawiono błąd w którym maksymalna liczba dla strefy i całej mapy była obliczana osobno dla wszystkich siedlisk tego samego stworzenia
[-] Naprawiono błąd który powodował że wymagane stocznie często nie pojawiały się na losowych mapach, najczęściej przy "normalnym" poziomie wody
[-] Naprawiono błąd gdzie klawisz skrótu Alt+F4 czasem nie działał
[-] RMG: Zawieszenia gry związane z przesadnie długim opisem szablonu zostały naprawione
[-] RMG: Nie więcej niż 48 miast od teraz może być ustawionych na mapie (wcześniej powiększanie tej liczby mogło powodować zawieszenie gry)
[-] Naprawiono błąd polegający na tym że licznik w którym skończył się czas na ekranie wyboru zaklęć mógł powodować zawieszenie gry
[-] Naprawiono błąd który powodował zawieszanie gry po wprowadzeniu kodu w celu zwiększenia kontrastu
[-] Naprawiono błąd w którym bohater kontrolowany przez AI zacząłby poruszać się w kółko z powodu błędnej oceny zaklęć przyznanych przez Cudowną Tęczę
[-] Brama Miejska od teraz nie może być umieszczona na wodzie
[-] Naprawiono podpowiedź przedstawiająca niepoprawną liczbę istot które zostaną zabite podczas ataku na kopię jednostki stworzoną przez zaklęcie Klonowanie
[-] Naprawiono błąd w którym kursor pozostawałby w ikonie artefaktu gdyby znajdował się nad nim przy wyjściu z ekranu wymiany bohaterów w mieście
[-] Naprawiono błąd w którym skrót ESC powodowałby problemy z ekranem wymiany bohaterów
[-] Naprawiono naprawiony w poprzedniej aktualizacji błąd który okazał się nim nie być - Częstotliwość czarów rzucana przez Czarodziejskie Smoki została przywrócona
[-] Naprawiono błąd który powodował że zaklęcia w Bibliotece mogły kopiować inne istniejące zaklęcia podczas ładowania zapisanych gier w wersji 1.5 HotA
[-] Usunięto niektóre wycieki pamięci powiązane z elementami dialogowymi
Rozgrywka
[+] Jeżeli obaj bohaterowie polegli w wyniku bitwy, nie pojawią się oni priorytetowo w karczmie, chyba że wszyscy inni stali się niedostępni
[-] RMG: Szablon 6lm10a - niestrzeżone połączenia 21-22 i 24-25 są teraz zawsze przejściami lądowymi
[-] RMG: Szablon 6lm10a - Częstotliwość występowania Smoczych Utopii została zwiększona ze 100 do 200. Wprowadzono limit: Nie więcej niż jedna Smocza Utopia na gracza i gracza AI w strefach początkowych i sąsiednich; nie więcej niż dwie Smocze Utopie na srebrną strefę skarbową
[-] RMG: Szablon Diamond - Wszystkie 4 drogi ze strefy startowej każdego gracza są teraz obowiązkowe,
[-] RMG: Szablon Diamond - Częstotliwość występowania Smoczych Utopii została zwiększona ze 100 do 200. Wprowadzono limit: Nie więcej niż jedna Smocza Utopia na gracza i gracza AI w strefach początkowych
[+] RMG: Szerokie połączenia między losowymi strefami mapy działają teraz również w podziemiach
[-] Wartość czarów ochronnych rzucana przez ulepszone jednostki żywiołów została zmniejszona w przypadku AI
[+] Od teraz Czarodziejskie Smoki nie mogą atakować sojuszniczych jednostek czarem Łańcuch Piorunów
Błędy SoD
[+] Naprawiono błąd, przez który wyznaczana była nieoptymalna ścieżra ruchu bohatera, która ulegała zmianie po kilku sukcesywnych kliknięciach;
[+] Naprawiono błąd, w którym wartość przywołanych stworów byłaby zerowana do komputeraz w przypadku zaistnienia zdarzenia, które zabijałoby wszystkie stworzenia bohatera; komputer mógłby zaprzestać atakować przywołane żywiołaki, zaś w HotA - również atakiem obsarowym liszów/gogów;
[+] Naprawiono błąd, gdzie tylko hex dwuheksowego stwora zostawałby zakryty przez zwłoki jednoheksowego stwora, tym samym uniemożliwiając wskrzeszenie dużego stwora;
[+] Kody na rozbudowę miasta i przegląd miast wrogów są wyłączane po zaczęciu nowej gry lub wczytaniu zapisu;
[+] Naprawiono błąd, gdy walka mogła zostać rozsynchronizowana, gdy jeden z graczy posiadał Anielski Sojusz na bohaterze nie biorącym udziału w walce;
[+] Naprawiono pewien błąd umożliwiający klonowanie bohaterów;
[+] Naprawiono błąd, gdy gra mogłaby się zawiesić po zaczęciu scenariusza z losowym bohaterem na mapie i brakiem bohaterów dostępnych dla gracza;
[+] Generator map losowych: Naprawiono błąd, gdzie niepilnowane przejście mogło być zablokowane przez grupę obiektów;
[+] Generator map losowych: Poprzednio przegapiony fragment błędy, gdy Monolit, Podziemne przejście lub Stocznia blokowałoby przejście lądem, został naprawiony;
[+] Generator map losowych: Naprawiono bug, gdzie szerokie przejście między strefami nie zostałoby stworzone, jeżeli wąskie przejście już tam istniało;
[+] Naprawiono błąd, gdzie komputer wpadał w pętle analizowania magicznego terenu podczas oceny zaklęcia;
[+] Naprawiono błąd, gdzie bohater nie mógłby skorzystać z przywołanego przez siebie statku;
[+] Naprawiono błąd, gdzie można było zbudować statek w dopiero co wzniesionej stoczni, nawet, gdy statek już tam był;
[+] Naprawiono niepojawiające się wskazówki odnośnie niemożliwości rzucenia zaklęcia na ulepszone żywiołaki i cele niemożliwe do wskrzeszenia przez Archanioły;
[+] Błędne wskazówki przy próbie wskrzeszenia samych siebie lub niezabitego celu przez Archanioły zostały naprawione;
[+] Naprawiono błąd, gdzie specjalziacja Rylanda działała na Krzyżowcó, lecz nie na Mieczników;
[+] Ponownie wpisanie kodu na zwiększenie kontrastu przywraca teraz jego bazową wartość;
[+] Menu kodów nie może być teraz użyte podczas intra gry podczas włączania i wyłączania gry kiedy zmienia się ekrany,
[+] Kod do rozbudowy miasta nie buduje już Stoczni albo łodzi w miastach położonych na ziemi, nie pomija budynków dekoracyjnych i nie resetuje liczby rentownych stworzeń w siedliskach miasta
Grafika
[+] Nowe oprawy graficzne Wrót Żywiołów (Fort, Cytadela, Zamek, Kapitol) oraz jednostek Nimf zostały wprowadzone do mapy przygody
[+] Naprawiono błędną grafikę fosy dla miasta Cytadela
[-] Migające piksele w kopytach konia zostały naprawione dla męskich rycerzy, żeńskich nekromantów i Czarownic bitewnych
[+] Błąd z cieniem został naprawiony dla Czarcich Lordów
[+] Błąd z cieniem oraz migające piksele zostały naprawione dla Magów
[+] Naprawiono błędny obraz Kościanego Smoka na mapie układanki Necropolis
[-] Avatary Vey, Luny, Ciele, i Gelara zostały naprawione
Edytor Map
[+] Nieprawidłowa pozycja Żywiołaków na liście stworów została skorygowana
Edytor szablonów
[+] Dodano opcję "Anarchia", w której włączenie go często umożliwia odwiedzanie obiektów za pomocą Lotu bez konieczności pokonania ich strażników, i przywrócenie poprawek, aby zawsze prawidłowo umieszczać strażników obiektów
[+] Wprowadzono opcję "odpychania portalu", która po włączeniu wymusi nawiązanie połączenia z Monolitem tak daleko, jak to możliwe od strażników obiektów, Bram podziemnych i innych monolitów
[-] Naprawiono błąd, w którym kolejność reguł ustawiania obiektu zmieniałaby się podczas edycji kilku stref naraz
[-] Naprawiono błędny eksport obrazów .jpg
Interfejs
[+] Wprowadzono wskazówki które mają być wyświetlane gdy celujesz w jednostkę, pokazując efekt czarów obrażeń, zaklęć leczenia, wskrzeszania oraz uzdrowienia w namiotach pierwszej pomocy, a także liczbę pozostałych strzałów dla stworów magicznych
[+] Wskazówka dotycząca liczby pozostałych strzałów dla wież strzelniczych została usunięta, ponieważ mają ich nieograniczoną liczbę
[+] Interfejs rzutowania został ulepszony dla Czrodziejskich Smoków: kursor w kształcie strzałki zastąpi teraz kursor ataku tylko wtedy, gdy przygotowane zaklęcie może istotnie wpłynąć na co najmniej jedną istotę atakowaną na wybrany heks
[+] Okno gry nie stanie się teraz nieresponsywne podczas generowania losowej mapy lub ładowania mapy
[+] Mapy o niestandardowych rozmiarach są teraz poprawnie wyświetlane na ekranie wyboru scenariusza
Różne
[-] Naprawiono wiele problemów z mapami, szablonami, tekstami i czcionkami
[+] Nowa mapa Dolina Daggerwin została wprowadzona
[+] Wprowadzono szablony mt_Andromeda, mt_Antares i Clash of Dragons
[+] Format daty utworzenia mapy został zmieniony w oknie wyboru mapy
[+] Limit długości listy w algorytmie odnajdywania ścieżek, który może doprowadzić do nieprawidłowego zachowania z AI został zniesiony
I nagle się okazuje, że największą zmianą patcha jest to, że czarodziejskie smoki nie będą biły swoich jednostek...
[+]Nowe oprawy graficzne Wrót Żywiołów (Fort, Cytadela, Zamek, Kapitol) oraz jednostek Nimf zostały wprowadzone do mapy przygody
zmiana nachylenia zamku a gdzie zmiana nachylenia Ratusza? teraz na mapie nagle zamek się przekręca o kąt po zbudowaniu fortu
Ten zdrój z seledynowym dachem do niczego mi nie pasuje i na każdym terenie wygląda brzydko, bardzo ciężko jest go graficznie wkomponować w całość projektu
Gdyby o sam kolor chodzilo... zawodzi cala archtektura. Ten zamek jest teraz po prostu brzydki.
Największą atrakcją kolejnych wersji Hoty będzie nowy zamek (pewnie rodzaj Forge'a) i tereny skorupy przerobione z heroes 2 .