Zaklęcie "Animator" w przeciwieństwie do "Wskrzeszenia" wskrzesza jednostki nieumarłe na stałe, gdy bohater nie posiada magii ziemi.
Lochy - siedziba podziemnych stworów i ich panów. Miasto mroczne i tajemnicze.
Otrzymujemy tu do dyspozycji 3 jednostki latające (Harpia Wiedźma, Chimera, Czarny Smok) i 2 strzelające (Obserwator, Meduza Królewska). Na uwagę zasługuje różnorodność umiejętności specjalnych: Troglodyci - jako potwory pozbawione oczu - posiadają odporność na czar Oślepienie. Harpie Wiedźmy dostają powstrzymywanie kontrataku i powrót na miejsce po zadaniu ciosu. Obserwatorzy i Meduzy otrzymują brak ograniczeń w walce wręcz. Dodatkowo Meduza zamienia w kamień. Minotaury Królewskie zawsze mają pozytywne morale, Chimery paraliżują przeciwnika, a Czarne Smoki są odporne na wszystkie czary, ponadto zieją ogniem.
Na Loch schodzi przede wszystkim Kamień, potrzebny niemal do każdej konstrukcji. Bardzo przydatne jest także drewno. Od poziomu 6. konieczne są spore ilości siarki (którą również produkuje tutejszy Magazyn Zasobów). Do poz. 5. potrzeba też trochę klejnotów. Generalnie nie jest to miasto trudne w utrzymaniu na początku, problemy mogą pojawić się dopiero od Minotaurów. Budynki dodatkowe są dość tanie.
Istnieją tutaj następujące budowle specjalne: Wir Magii (podwojenie punktów many), Akademia Wojny (+1000 PD), Sprzedawca Artefaktów (zakup artefaktów), Portal Przyzwania (rekrutacja stworzeń z odległych siedlisk należących do gracza). Dodatkowy Czarci Krąg powiększa populację Troglodytów o 6.
Władcy Podziemi i Czarnoksiężnicy - oto klasy tutejszych bohaterów. Do najpopularniejszych herosów należą Władca Gunnar (Logistyka) oraz Czarnoksiężnik Jeddite (Wskrzeszenie).
Kuźnia w Lochu produkuje Balisty. W tym mieście Gildia Magów sięga poz. 5. Przeważa magia ziemi. Sanktuarium Graala w Lochu jest Strażnik Ziemi. Zwiększa on o +20 moc bohatera dowodzącego garnizonem na czas oblężenia.