-
FMG (Fight Missplaced Guards)
Przymus walki ze strażnikami przejść do kolejnych stref, dostępu do minerałów (np. leżących obok wiatraku/banku itp) i artefaktów, mimo iż przejście i dostęp obok jest możliwy.
Zobacz uwagi
- jeśli na przejściu jest więcej niż jeden strażnik, wystarczy pokonać dowolnego z nich;
- jeśli między strefami jest kilka przejść to każde przejście jest traktowane osobno z koniecznością walki ze strażnikiem;
- jeśli przez błąd generatora na przejściu do kolejnej strefy nie ma strażnika lub jest słabszy to nie można przejść;
- jeśli przeciwnik pokonał strażnika strefy, przeszedł do kolejnej strefy, my także możemy przejść tamtędy bez walki;
- jeśli strażnicy kopalni bronią tylko kopalnię, można zbierać surowce leżące obok;
- nie wolno najpierw wziąć np. puszkę Pandory, a potem walczyć z jej strażnikiem;
- korzystanie z DD/Fly nie zwalnia od zasady FMG (najpierw musimy pokonać strażnika)
-
No first day (red) rush
Gracz czerwony (wcześniejszy) nie może pierwszego dnia tygodnia oddziaływać wojskiem z nowego tygodnia na jednostki lub oflagowane lokacje przeciwnika niebieskiego (następnego).
Zobacz uwagi
- nie można blokować nowym wojskiem przejść uniemożliwiających dostarczenie wojska przeciwnikowi;
- jeśli dzięki nowemu wojsku przebiliśmy się do przeciwnika to nie możemy zajmować jakichkolwiek jego lokacji;
- jednostki od nowych herosów nie są nowym wojskiem.
-
No Hit & Run
Atakujący bohater nie może uciec/poddać się w pierwszej rundzie walki, jeżeli użył magii. Broniącego się bohatera to ograniczenie nie dotyczy.
-
No Joiners
Nie można przyłączać jednostek neutralnych. Nie dotyczy jednostek z puszki Pandory.
-
Necropolis
Nekromancji używamy (każdym bohaterem) tylko do wyrównania strat. Liczba szkieletów (lub innych jednostek zdobytych dzięki nekromancji) musi się zgadzać z końcem każdego dnia.
Zobacz uwagi
- Startujący Nekropolią nie może stawiać budynków z jednostkami w kolejnych Nekropoliach (nie dotyczy cytadeli, zamku) na mapach typu random Balance/PC (nie dotyczy drugiej), Panic oraz Blockbuster.
-
Dwellings
Można korzystać tylko z jednego siedliska 7 lvl każdej rasy. Nie dotyczy siedlisk przeciwnika.
-
No bank upgrades
Nie wolno ulepszać jednostek zdobytych w konserwatorium gryfów i rojowisku oślizgów.
-
Scrolls 4-5 lvl.
Dozwolone jest korzystanie ze zwojów 4-5 lvl po uzyskaniu odpowiadającego zwojowi poziomu gildii magów i mądrości.
-
Game bugs
Nie wolno korzystać z błędów gry.
Zobacz uwagi
- redukowanie wojsk neutralnych - dozwolone raz uciec/poddać/zginąć na nieulepszonych strażnikach posiadających jednostki ulepszone (strażnicy stref, artefaktów, utopii, puszek Pandory);
- zabronione korzystać z błędu w budynku sprzedawca artefaktów, który umożliwia wykupywanie artefaktów za surowce przeciwnika;
- nie można używać Ghost Hero - bohatera bez jednostek;
- nie wolno sprzedawać artefaktów po zawyżonej cenie;
-
zabronione podglądanie umiejętności i czarów bohaterów przeciwnika.
Wyjątki: sprawdzanie ilości, zarobków i rodzajów miast, garnizonów miast, a także budynków i ilości jednostek, które przeciwnik jest w stanie kupić.
-
Weeks/Months creatures events
Gracz może zażądać wczytania autozapisu, jeśli wystąpi podwójny lub +5 przyrost jednostek 6-7lvl.
-
Restart
Gracz może zażądać 2 restartów (1x111+1x113): 1 w pierwszy dzień gry oraz 2 najpóźniej trzeciego dnia 1 tygodnia.
Zobacz uwagi
- Natychmiastowy restart, gdy jest piaszczysta droga (Dirt Road), gdy startowy bohater nie ma 1 poziomu, gdy startowe miasto nie ma fortu lub startujemy z więcej niż 1 miastem.
-
Pat situations
Gdy obaj gracze w bitwie nie dążą do starcia to unikający walki musi ucieć/poddać się. Gdy np. 1smok ucieka przed 100golemami, zawsze unikający walki (tutaj smok) musi ucieć/poddać się.
-
No Fly, DD, TP
Nie korzystamy z lotu, wrót wymiarów ani miejskiego portalu.