Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Trwa II etap konkursu MapMaker AW
Odpowiedz do tematu
Jednostki 3. poziomu

Jaka jednostka 3. poziomu jest dla Was najlepsza?
Cerber
7%
 7%  [ 24 ]
Szary Elf (Wysoki Elf)
33%
 33%  [ 105 ]
Uruk
0%
 0%  [ 1 ]
Żywiołak Lodu
4%
 4%  [ 13 ]
Upiór
2%
 2%  [ 7 ]
Smoczy Oślizg (Ważka)
12%
 12%  [ 39 ]
Beholder (Obserwator)
7%
 7%  [ 23 ]
Żelazny Golem
5%
 5%  [ 18 ]
Gryf Królewski
26%
 26%  [ 85 ]
Nie mam zdania
0%
 0%  [ 3 ]
Głosowań: 318
Wszystkich Głosów: 318

Autor Wiadomość
Nitos 

Dołączył: 31 Gru 2014
Posty: 7
Wysłany: 2014-12-31, 20:29   

1.Wysoki elf-gdyby nie elfy bastion byłby niczym
2.Gryf-niezłe staty,szybka + duży przyrost
3.Smoczy Oślizg-szybkie do tego zatruwają
4.Cerber-atakuje dwie jednostki
5.Obserwator-strzelający i dobry w walce wręcz
6.Golem-baardzo wytrzymały
7.Żywiołak lodu -strzelają ale tak to są słabe, nie mówiąc już o żywiołach wody których legiony można zjechać czarami bez strat
8.Uruk-
9.Upiór-bardzo rzadko się przydaje, czasem nawet na szkielety zamieniam
 
Zydar 
Gang Inferno


Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2015
Posty: 4
Skąd: Jasło
Wysłany: 2015-08-07, 20:08   

Begrezen... Sądzisz,że cerbery są najsłabsze. No to może ubliżę Ci wszystkie jednostki 3 poziomu
Gryfy królewskie- Wytrzymałe, szybkie, zawsze oddają i doceniam tę jednostkę
Wysokie elfy- Niby strzlą dwa razy, ale pierwsze giną
Żelazne golemy- Są dobre i odporne na magię, ale wolne
Zjawy- no cóż...
Beholdery- Dosyć mocna jednostka. Sprawdza się w walce wręcz i na dystans
Uruki- Rzadko mi służą powyżej 2 miesiąca gry
Oślizgi- Dobra, szybka i rzuca rozproszenie, oraz osłabienie. Doceniam ją
Żywiołak lodu- To i owszem. Wspaniała jednostka
 
Begrezen 
ostatnia ostoja AW



Pomógł: 20 razy
Wiek: 100
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 871
Skąd: z groty mbehemociej
Wysłany: 2015-08-08, 02:09   

Zydar napisał/a:
Begrezen... Sądzisz,że cerbery są najsłabsze.

tak, nie licząc zjaw

Zydar napisał/a:
No to może ubliżę Ci wszystkie jednostki 3 poziomu
Gryfy królewskie- Wytrzymałe, szybkie, zawsze oddają i doceniam tę jednostkę
Beholdery- Dosyć mocna jednostka. Sprawdza się w walce wręcz i na dystans
Oślizgi- Dobra, szybka i rzuca rozproszenie, oraz osłabienie. Doceniam ją
Żywiołak lodu- To i owszem. Wspaniała jednostka


No i prosze, sam przyznałeś, że są lepsze/użyteczniejsze jednostki od cerbera, aż 4, czyli cerbery by były gdzieś w połowie rankingu :-D

Zydar napisał/a:

Wysokie elfy- Niby strzlą dwa razy

Niby strzelą dwa razy? To znakomita jednostka strzelająca, można wyrządzić potężne straty w armii przeciwnika.
Zydar napisał/a:

ale pierwsze giną

I uważasz że to ich wina, tak? xD Niektórzy mogliby pomyśleć, że zależy to od tego, kto nimi dowodzi, ale co oni tam wiedzą :roll: kusznicy też padają i przyciągają jakieś pioruny na siebie, czyli to też słaba jednostka, co?

Zydar napisał/a:

Żelazne golemy- Są dobre i odporne na magię, ale wolne

Dla wolnych, ale silnych jednostek istnieje taki fajny czar, który może zupełnie zmienić los bitwy, być może o nim słyszałeś :cry: To, że są wolne czyni je gorszymi od cerberów? Choćby przyrost golemów jest większy niż cerberów. Dla fortecy są użyteczne, masz 3 strzelających, mają kogo chronić ;-)

Zydar napisał/a:

Uruki- Rzadko mi służą powyżej 2 miesiąca gry


Nie rozumiem, co to ma za znaczenie? Równie dobrze, grając zamkiem, powyżej 2 miesiąca gry, chodzić z samymi archaniołami, albo zostawiać wolniejsze jednostki w zamku, by mieć więcej ruchu. I tak, więcej można z nimi zdziałać niż z cerberami. Cerbery ok, mają odporność na kontraatak, temu nie można zaprzeczyć :-> ale na tym koniec zalet.

Podsumowując, cerbery nie są takie złe, ale na tle innych jednostek 3lvlowych wypadają dość kiepsko ;<

Uwaga, Nagi content +18 <<< wchodzisz na własną odpowiedzialność.
 
DevilAdam



Dołączył: 20 Lut 2015
Posty: 99
Wysłany: 2015-08-08, 03:16   

Begrezen napisał/a:
Podsumowując, cerbery nie są takie złe
Jeżeli zamienisz je na demony :)
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2015-08-08, 06:16   

Cerbery w armii Inferno nie istnieją, bo zostają zmienione w demony przed ulepszeniem.

Nawet gdyby się uprzeć i nie przerabiać ich, wciąż nie są one użyteczne. Jedyna sytuacja, w jakiej mogą się do czegoś przydać, to duża bitwa z silnym bohaterem. Problem w tym, że nie są one zagrożeniem dla kluczowych jednostek przeciwnika. Do tego jest ich mniej niż innych jednostek na tym poziomie.

To samo tyczy się gryfów - niby jednostka jest dobra, ale bezużyteczna w praktyce. Nawet w większych bitwach nie są jakieś super, bo toporna rozbudowa Zamku sprawia, że ich siedlisko zazwyczaj postawimy tydzień później niż kawalerzystów/anioły.

Jakie więc jednostki poziomu 3. są użyteczne?
Elfy są skuteczne zarówno w czyszczeniu mapy, jak i w ważnych bitwach. Do tego mamy do nich dostęp od początku i mają dobrego bohatera ze specjalizacją.
Golemy nadają się tylko do zasłaniania gremlinów i zabijania motylosmoków, do tego są wyjątkowo tanie przed ulepszeniem, więc rzadko są problemy z ich wykupem. Ponieważ ochrona gremlinów jest kluczowa w ważnych bitwach, są jednostkami użytecznymi.
Zjawy przydają się w początkowych fazach gry (jeśli mamy do nich dostęp) przy walce ze słabymi potworami. Później są bardzo dobrym wsparciem i świetnie nadają się do walki skautów. Samobójcze ataki pobocznych bohaterów z upiorami podzielonymi po 1 mogą szybko wyzerować manę groźnego przeciwnika. Oddział upiorów w ważnych bitwach może zadecydować o ich wyniku - bohater, który nie może skontrować klątwy albo spowolnienia jest praktycznie martwy.
Beholdery są mocno średnie, takie sobie w strzelaniu, a do walki wręcz się nie nadają. Bez dodatkowego siedliska na mapie (+portal w mieście) dużo nimi nie namieszamy.
Urukowie są praktycznie bezużyteczni i nie przydają się w żadnej sytuacji.
Ważki dają inicjatywę, pozwalają odciągać neutrale na polu walki, zwiększają szybkość pobocznym bohaterom oraz mają przydatne zdolności. Zdecydowanie jedna z najlepszych jednostek na tym poziomie.
Żywiołaki lodu są mocnymi strzelcami z wysoką wytrzymałością. Nie są tak przydatne jak burzaki, ale wciąż są wartościową jednostką w armii WŻ.

Podsumowując:
-2 jednostki nadają się do walki i czyszczenia mapy,
-2 jednostki nadają się do walki,
-2 jednostki nadają się na wsparcie,
-1 jednostka jest kompletnie bezużyteczna,
-2 jednostki są cerberem lub gryfem.
 
 
Zydar 
Gang Inferno


Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2015
Posty: 4
Skąd: Jasło
Wysłany: 2015-08-08, 11:40   

Begrezen... Z poważaniem, ale ja wyraziłem swoją opinię. Swój punkt widzenia, który tobie nie przypadł do gustu. Poza tym jest to forum, w którym wyrażamy swoje zdanie na temat inferno, a skoro mam swoje zdanie, to nie zwracam większej uwagi na jakiekolwiek poprawy, które w twoim wykonaniu wypadają wręcz szyderczo i nie nazwałbym tego pomaganiem, tylko jak Tobie coś w czyjejś taktyce nie pasuje, to pod przykrywką poprawy krytykujesz. Jedyne co mi pokazałeś, to to, że znasz się na tej grze, ale niestety ja też się znam i mojego zdania co do Cerberów nie zmienisz i już.

Nie wiem skąd w Tobie tyle krytyki do mojego punktu widzenia, ale jak wcześniej powiedziałem... nie zmienisz mojego zdania.
Pozdrawiam :)
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2015-08-08, 12:57   

Zydar napisał/a:
że znasz się na tej grze, ale niestety ja też się znam i mojego zdania co do Cerberów nie zmienisz i już.
Jakbyś się znał na grze to byś przerabiał wszystkie ogary (nieulepszone) na demony, bo to najbardziej efektywna opcja pod wieloma względami.
Dla porównania:
38 impów = 152 hp = 4.34 demonów
16 gogów = 208 hp = 5.94 demonów
13 ogarów = 325 hp = 9.28 demonów
8 demonów = 280 hp

Jaki z tego wniosek? Więcej demonów uzyskasz przerabiając ogary niż wykupując tygodniowy przyrost demonów... Ogary dają prawie tyle demonów co gogi i impy razem wzięte.
 
 
heroes3 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 757
Wysłany: 2015-08-08, 18:36   

Amitamaru napisał/a:
Begrezen napisał/a:
Inferno przez wiele osób, które znam, jest uznane za najgorszy zamek, ciekawe dlaczego xD

Pewnie dlatego, że nie potrafią nim grać :D

Ha ha ha :mrgreen: Dobre :mrgreen:

Zydar napisał/a:
Wysokie elfy- Niby strzlą dwa razy, ale pierwsze giną
Żelazne golemy- Są dobre i odporne na magię, ale wolne

Elfy -> zgadnij czemu pierwsze giną? Może dlatego, że wróg wie, kto stwarza zagrożenie i kogo pierwszego wyeliminować? ;-)
A o golemach już Ci tu ktoś napisał, że przy trzech jednostkach strzelających w Fortecy i ich odporności/wytrzymałości, świetnie się sprawdzają do obrony strzelających.

Zydar napisał/a:
Uruki- Rzadko mi służą powyżej 2 miesiąca gry

A czemu? Rozwiń tę myśl, czemu uruki służą tylko do 2 miesiąca, a potem są już be?

Malekith napisał/a:
To samo tyczy się gryfów - niby jednostka jest dobra, ale bezużyteczna w praktyce. Nawet w większych bitwach nie są jakieś super, bo toporna rozbudowa Zamku sprawia, że ich siedlisko zazwyczaj postawimy tydzień później niż kawalerzystów/anioły.

??? :roll:
Czemu nie przydatna w bitwach? Ma największy przyrost z jednostek 3 poziomu (chyba, że coś pominąłem), lata, zawsze kontruje i wolniejsza jest tylko od oślizgów.

Volkor napisał/a:
Moim zdaniem jest to jeden ze słabszych zamków. Jedyny plus to Wrota wymiarów, ifrity i diabły. Reszta niestety dość słaba :)

Witamy naszego map-maker'a w życiu forumowym :mrgreen:
Przeczytaj sobie Anitamaru, którego cytowałem na początku ;-)
Plusów jest więcej, ale może ich nie dostrzegasz, bo po prostu najzwyczajniej w świecie wolisz grać innymi zamkami. Zresztą masz do tego prawo, wybrać sobie na co masz ochotę i co lubisz ;-)

Zydar napisał/a:
Begrezen... Z poważaniem, ale ja wyraziłem swoją opinię. Swój punkt widzenia, który tobie nie przypadł do gustu. Poza tym jest to forum, w którym wyrażamy swoje zdanie na temat inferno

A kolega wyraził swoje zdanie, więc już się nie naburmuszajcie, uściśnijcie sobie łapki i idźcie na piwo ;-) Najlepiej do karczmy, gdzie właściciel karczmy szepcze wam do ucha... :mrgreen:

Zydar napisał/a:
mojego zdania co do Cerberów nie zmienisz i już.

Szanując Twoje zdanie, pozostaje mi wierzyć, że jednak je niedługo zmienisz ;-)
Nawet ja, lubiąc inferno, przyznaję, że nie jest to jakaś rewelacyjna jednostka. Słaba w walce, nie szkoda mi ją poświęcić i przerobić na demony.
Także nie broniłbym jej jakoś bardzo usilnie.
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2015-08-09, 02:44   

heroes3 napisał/a:
Czemu nie przydatna w bitwach? Ma największy przyrost z jednostek 3 poziomu (chyba, że coś pominąłem), lata, zawsze kontruje i wolniejsza jest tylko od oślizgów.
W czyszczeniu mapy jest bezużyteczna, z tym chyba się zgodzisz.

Ewentualnie jak jakiś bohater ma na start gryfy w armii, to można je rozdać pobocznym dla speeda. Zysk nie jest jednak zbyt znaczący (4 speed pikinier vs 6). Poza tym łatwo trafić jakieś jednostki z 6 speeda w bohaterze z innego miasta.

Istnieją 2 (ewentualnie 3) skuteczne rozbudowy Zamku:
1. Anioły z zamkiem -> gryfy totalnie bezużyteczne, gdyż 90% siły armii zawiera się w aniołach/archach i wszelkich stworzeniach zebranych na mapie (wiwerny, anioły, nagrody z puszek/jasnowidzów, siedliska). W dodatku nie jesteśmy w stanie ich postawić w pierwszym tygodniu (braknie tur).
2. Konie z zamkiem -> gra opiera się na kusznikach i czempionach, oczywiście nie ma miejsca na budowę gryfów, gdyż po prostu braknie tur. Jeśli mamy na start budynek od łuczników, to ewentualnie można męczyć się cały tydzień bez upa łuczników i postawić te gryfy. Pytanie, czy bardziej się opłaca więcej zebrać na mapie, bardziej przypakować bohatera i odkryć więcej terenu, czy mieć 14 gryfów więcej - które użyteczne będą tylko w ostatniej turze tej gry.
3. Anioły z fortem -> stosowane niekiedy na średnio bogatych mapach, plusem jest dostęp do mocnych aniołów (które stanowią trzon armii), natomiast minusem dramatycznie słaba armia. Zależnie od ilości zasobów, staramy się postawić cytadelę i zamek, ale często może być to niemożliwe, więc wolne 1-2 tury można przeznaczyć na gryfy. Problem w tym, że 14 gryfów to śmieszna siła, zwłaszcza, że ta rozbudowa jest bardzo droga i może brakować złota na wykup. Już lepiej ulepszyć kuszników i powalczyć na mapie.

Generalnie największym problemem gryfów jest fakt, że nie postawisz ich w tym samym tygodniu co kawalerzystów/anioły, w związku z tym będzie ich o 1 przyrost mniej.

Dochodzimy więc do kluczowego punktu dyskusji: czy warto budować siedlisko gryfów?
Tak, ale tylko jeśli nie wpływa to na wykup/rozbudowę kluczowych jednostek (anioły, koniki).
Gryfy będą się zbierać w mieście i być może zostaną użyte jako mięso podczas ataku na utopię albo na końcu gry zostaną wykupione aby pełnić rolę mięsa/tarczy w bitwie. Nie są one w stanie wyrządzić znacznych szkód kluczowym oddziałom przeciwnika. Nieograniczony kontratak nie jest jakimś specjalnym atutem, gdyż jeśli przeciwnik będzie się chciał ich pozbyć, to po 1 uderzeniu od mocnego oddziału niewiele z nich zostanie. I to nie dlatego, że mają słabe statystyki, tylko dlatego, że są po prostu jednostką 3. poziomu i nie są w stanie nawiązać walki z np. demonami, czarnymi rycerzami itp.
 
 
Begrezen 
ostatnia ostoja AW



Pomógł: 20 razy
Wiek: 100
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 871
Skąd: z groty mbehemociej
Wysłany: 2015-08-09, 08:07   

Może mi się tak tylko wydaje, ale to jest temat o Inferno nie o gryfach :roll:
No ale skoro o nich mowa, to czasem jest też tak, że nie stać nas na drogi budynek aniołów i musimy zadowolić się zamkiem i "koniami", czyli to
Cytat:
2. Konie z zamkiem -> gra opiera się na kusznikach i czempionach, oczywiście nie ma miejsca na budowę gryfów, gdyż po prostu braknie tur. Jeśli mamy na start budynek od łuczników, to ewentualnie można męczyć się cały tydzień bez upa łuczników i postawić te gryfy.

Ja tam wole zbudować gryfy, bo często mi się zdarza, że potwory na mapie to jednostki strzelające, a bez gryfów samymi kusznikami z nimi sie szczelać to starty bedo :cry:
Cytat:
Dochodzimy więc do kluczowego punktu dyskusji: czy warto budować siedlisko gryfów?
Tak, ale tylko jeśli nie wpływa to na wykup/rozbudowę kluczowych jednostek (anioły, koniki).

Tak, ale tylko gdy nie stać nas na anioły z zamkiem :evil:

Cytat:
I to nie dlatego, że mają słabe statystyki, tylko dlatego, że są po prostu jednostką 3. poziomu i nie są w stanie nawiązać walki z np. demonami, czarnymi rycerzami itp.
lol, to może lepiej nie budować żadnych jednostek poniżej 4lvl i grać tylko lepszymi? :lol: nie no jasne, ciekawe kto byłby takim geniuszem, że atakuje gryfami na czarnych rycerzy -,-
Gryfy są dobre chociażby dlatego, że są jednostką latającą i podczas ataku na zamek możesz wlecieć za mury i tam pozabijać all i mowa tu oczywiście o singleplayer 8-)

Uwaga, Nagi content +18 <<< wchodzisz na własną odpowiedzialność.
 
SCS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 332
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2015-08-09, 17:30   

Begrezen napisał/a:
mowa tu oczywiście o singleplayer 8-)


No Malek rozpisał rozbudowę zamku pod multi, na singlu każda rozbudowa jest dobra.
 
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2015-08-10, 03:48   

Begrezen napisał/a:
Ja tam wole zbudować gryfy, bo często mi się zdarza, że potwory na mapie to jednostki strzelające, a bez gryfów samymi kusznikami z nimi sie szczelać to starty bedo
Od tego masz koniki, które zabiją tych strażników bez strat. Za to ulepszenie łuczników pozwoli na agresywną eksplorację mapy od samego początku gry. Jeśli nie jesteś w stanie wybudować nawet koni z cytadelą, to sytuacja jest tragiczna i gryfy w niczym nie pomogą. Już chyba lepiej postawić mieczników z cytką i iść w Kapitol.
Begrezen napisał/a:
lol, to może lepiej nie budować żadnych jednostek poniżej 4lvl i grać tylko lepszymi?
Przecież dokładnie tak wygląda gra. Poza kilkoma wyjątkami, jednostki poziomów 1-4 pełnią rolę wsparcia/mięsa/blokera strzelców. Tu nie chodzi o to, że nie powinniśmy ich budować (bo powinniśmy, gdyż one też są potrzebne), ale o to, że mają drastycznie różną użyteczność w swoich miastach.

Zabierz gryfy z Zamku i nawet tego nie odczujesz. Zabierz elfy z bastionu i wszystko leży.
Begrezen napisał/a:
nie no jasne, ciekawe kto byłby takim geniuszem, że atakuje gryfami na czarnych rycerzy -,-
Więc dochodzimy do wniosku, że gryfy będą miały znikomy wpływ na wynik bitwy...
 
 
Begrezen 
ostatnia ostoja AW



Pomógł: 20 razy
Wiek: 100
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 871
Skąd: z groty mbehemociej
Wysłany: 2015-08-10, 05:05   

tak się składa, że przed chwilą ukończyłem mapkę http://www.heroes3.eu/dow...najazd-z-bagien w której bez gryfów by sie nie dało przejść i miały one ogromny wpływ na wynik bitew, no i konie są zablokowane, jak i anioły :P
Malekith napisał/a:
Więc dochodzimy do wniosku, że gryfy będą miały znikomy wpływ na wynik bitwy...
zawsze lepiej jest mieć gryfy niż nie mieć, a teraz dopiero tak mnie to zaciekawiło... skąd ta nienawiść do gryfów? xD

Uwaga, Nagi content +18 <<< wchodzisz na własną odpowiedzialność.
 
heroes3 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 757
Wysłany: 2015-08-10, 08:29   

Begrezen, kiepski przykład :-P Na mapie o której piszesz, gryfy robią różnicę dzięki temu, że mamy w pobliżu zamku startowego trzy siedliska, więc do każdego tygodnia dolicz sobie przyrost +21 ekstra ;-) To robi różnicę, a nie jakość tychże gryfów.
Tak samo z 'portalem chwały', który mamy odblokowany w którymś tam tygodniu.
Więc akuratnie ta konkretna mapa, to taki nie najlepszy przykład na zalety gryfów ;-)
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2015-08-10, 13:17   

Begrezen napisał/a:
tak się składa, że przed chwilą ukończyłem mapkę http://www.heroes3.eu/dow...najazd-z-bagien w której bez gryfów by sie nie dało przejść i miały one ogromny wpływ na wynik bitew, no i konie są zablokowane, jak i anioły :P
Kiedyś miałem 60 pegazów w 2 tygodniu (dużo siedlisk) i nawet dało się nimi coś ugrać, choć bardzo topornie się nimi walczyło. Nie znaczy to, że pegaz to mocna jednostka...
Begrezen napisał/a:
zawsze lepiej jest mieć gryfy niż nie mieć,
Napisałem wcześniej, że jeśli nie blokuje to rozbudowy koni/aniołów, to jak najbardziej warto postawić. Nie znaczy to, że będą miały duże znaczenie w bitwie, ale po prostu lepiej mieć jakieś zapasowe jednostki "w banku", niż ich nie mieć. Np. mogą się przydać na mięso w utopii albo na samobójczą szarżę na elfy. Inna kwestia, to czy będziemy mieć na nie slot w armii. Gdzieś trzeba zmieścić wiwerny z rojowisk i ewentualne nagrody z puszek/jasnowidzów.
Begrezen napisał/a:
skąd ta nienawiść do gryfów?
Nie nienawiść, tylko obiektywne spojrzenie na jednostkę. Dużo grałem zamkiem i nie przypominam sobie ani jednej sytuacji, gdzie były ważnym elementem mojej armii.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Strona 30 z 32
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group