Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Do zakończenia I etapu konkursu MapMaker AW pozostało 3 dni
Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat «» Następny temat
HotA czy SoD?

Którą wersje Heroes of Might & Magic 3 wybierasz?
Zdecydowanie wybieram HotA
56%
 56%  [ 17 ]
Minimalnie, ale jednak wygrywa HotA
6%
 6%  [ 2 ]
Remis, lubię zarówno HotA jak i SoD
16%
 16%  [ 5 ]
Zdecydowanie wybieram SoD
16%
 16%  [ 5 ]
Minimalnie, ale jednak wygrywa SoD
3%
 3%  [ 1 ]
Głosowań: 30
Wszystkich Głosów: 30

Autor Wiadomość
Xeno 
xeno



Pomógł: 27 razy
Wiek: 29
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 2202
Wysłany: 2017-12-27, 10:37   

Odkąd jest Lobby to HoTa.
 
 
zrealowanydawid


Dołączył: 06 Wrz 2017
Posty: 39
Wysłany: 2018-01-14, 14:48   

Hota bo dali dodatkowe konserwatoria dla zamków które tego najbardziej potrzebowały. Do tego w 1.5 możliwość wyboru, czy strzelamy czy atakujemy w zwarciu.

Jednak jest troche pracy balansującej jeszcze przed twórcami hota, jeśli chcą to zrobić, może to przyeczytają opiszę swoje przemyślenia.

Zamki które są dobrze zbalansowane i można nimi skutecznie grać, ofc nie na każdym rodzaju mapy, ale ogólnie:

Zamek, forteca, inferno, nekro, twierdza, cytadela (6)

Zamki które są niecosłabsze w moim uznaniu aby mogły rywalizować z wyżej wymienionymi:
Bastion, Loch, Przystań

Loch/Bastion - Nie da się zbudować 7 lvla w 1 tyg, a jak zbudujemy to bez przyrostu, do tego duże zapotrzebowanie na krzyształ/siarke. Na biednych mapach ciężko o zbudowanie siedlisk w 2 tyg, a na bogatych to wyżej napisałem. Zamki to nie posiadają rodzinnych konserwatoriów. Bastion ratują dodatkowe przyrosty, loch portal przyzywania i wir magii, jedak bez lekkich wzmocnień jakoś nie widze się jako gracza wygrywającego tymi miastami. No chyba, że znów mapy średnio bogate, gdzie nikt nie robi 7 lvla w 1 tyg, chyba ze beszki, ale tam znów lepiej wziąc cytke/twierdze bo mamy duże szanse ze nie zabraknie nam surki.

Przystań? Uważam, że obecnie jest za słaba, bo ją w hota 1.5 osłabili dość mocno. Armata fakt pod jeremiego na średniej wielkości mapach jest mocna, ale czy aż tak? Przecież można ją po prostu rozwalić jakąś jednsotką. Ma ona tylko 250 PŻ, ale wiadomo na początku można nią tankować czy bić dużo w neutrale. Na późniejszą grę to wolę corkesa.
Spoko Osłabienie jeremiego jest ok, ale czemu osłabili połowe jednsotek w tych patchu? Niby to drobne zmiany, ale teraz granie pod corkesa będzie jeszcze dużo słabsze, a jeremy też znerfiony. Zamek ten nie ma za dobrych lvli 1/2, 3 ma mało strzałów, ma niskie obrażenia i jest stosunkowo bardzo drogi Dodatkowo, aby coś robił potrzebuje 2 up, a szansa na wejście jest superumiejętności na złamanej strzałce to tylko 2% na oddział, 4% na prostej strzałce, to mało. DO lvli 4,5 nie ma co się przyczepić są solidne jak na swój poziom, ale i nie najlepsze. Szkoda tego osłabienia dla nixa. Bardzo lubiłem te jednsotki. Wiem, że w późnijszej fazie gry są nie do zabicia i tacy będą pomimo tego osłabienia, to jednak te 3 obrony do farmienia jest mocno zauważalne. Haspid to wiadomo spoko, jedna z lepszych 7. Jednak uważam, że zamek ten jest teraz nieco słabszy od innych.

Najsłabszy zamek to wg mnie wrota żywiołów:

Ja rozumiem nie dają rusałek za szybko bo to jest mocne, rozumiem zmniejszyli przyrost feniksów bo to jest mocne. Ale czemu zwiększyli koszt ż. magii?? No nie dość że zamek ma 2 usseles sloty to jeszcze nie może w early korzystać z rusałek i nie jesteśmy w stanie zbudować w 1 tyg zwiększonego przyrostu fenisków, chyba że kosztem ż. wody, co uważam za średnio sensowne, chyba, że sytuacyjnie. Zamek ten potrzebuje buffa dla 4 lub piątego lvla, ewentualnie niech budynek daje przyrost fenisków zwięoszony o 2. Powrót do bazowego 2+2 bez budynku jest bez sensu, bo jeśli mamy siedlisko to już jest po grze jak zepniemy poślaby i zrobimy je w 1 tyg, bo wtedy w 1.2.1 można by było ich mieć nawet 11 xDD

Zamek, forteca, inferno, nekro, twierdza, cytadela (6)
Widać, że w najlepszych 6 zamkach mamy miasta gdzie mamy możliwe konserwatoria z rodzinnymi jednsotkami, lub możliwość farmienia szkieletów demonów + w każdym w tych zamków możemy zbudować 7 lvl + castle.
Najlepiej wypada nekro bo nie musimy wogle rekrutować 3 lvla, chyba że chcemy wrzucać bohaterom jedynki up duchów, ale to w 2 tyg bez pośpiechu. Nieco gorzej wypada zamek, który zmusza nas do wyborów. Posiada jednak archanioły, konserwatoria gryfów, stajnie, bogaty biom i nie jest łatwo na bogatych szablonach zbudować aniołów. Zamek ten najlepiej sprawdza się na średnio bogatych mapach, gdzie spokojnie pierwszego dnia up kusze a w 2 tyg anioły. Aczkolwiek jak ktoś tym umie grać bogate szablony to zrobi anioły w 1 tyg, a z 3 aniołami podejrzewam, że mamy i tak jeden z najmocniejszych drugich tygodni, wystarczą nam kusze i anioły na w zasadzie wszystko.
 
Lwikcrg


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Wrz 2017
Posty: 89
Wysłany: 2018-01-14, 15:56   

Ogolnie hota jest robiona pod multii ,jak ktos chce grac sp to uwazam ze tam sod jest lepszy.
Takie rzeczy jak odmowa czaru/zmiana go balansuja multi a sp robia zbyt wyliczone przez co komp jest jescze latwijszy
 
Dago 
Człowiek



Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 528
Skąd: jestem.
Wysłany: 2018-01-23, 19:45   

...Ale hota to nowe kampanie dla singletardów ;>

Bass solo, take one.

- Jestem trollem? - Dago
- Hmmm... Masz 40hp i się regenerujesz. Tak. - Malekith
 
 
Lwikcrg


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Wrz 2017
Posty: 89
Wysłany: 2018-01-25, 21:13   

Dago napisał/a:
...Ale hota to nowe kampanie dla singletardów ;>

Niby tak ,ale o ile duzo osob narzekalo na kampanie cieniu smierci z powou duzej powtarzalnosci zamkow (nekro,twierdza,bastion caly czas sie walkowaly ,na jednej czy dwuch mapach grało sie cytka lub forteca (i to tylko u yoga)) ,to w kampanii hota gramy tylko cove no przepraszam raz cytka ale wychodzi slabiej jak na sodzie jesli chodzi o zmiennosc.Dlatego najbardziej lubie kampanie Armagedonow,potem niewiele bardziej Sod od RoE a w hotowa tylko jedna gralem.
 
michal1410 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Lis 2017
Posty: 75
Wysłany: 2018-03-09, 10:51   

Gram właściwie tylko na Horn of the Abyss
1. zazwyczaj jest to multiplayer w sojuszu przeciwko CPU - więc ze względu na możliwość gry symultanicznej - tylko ta wersja wchodzi w grę;
2. zgadzam się, że powinno się grać na wersji gry dla jakiej przygotowywana była mapa - ale to, że HotA poprawiła masą oczywistych błędów i dodała kilka równie oczywistych usprawnień - sprawia, że trudno mi się zmusić do grania inną wersją;
3. zmiana - "Wolnostojące siedliska kumulują swój przyrost" - powoduje, że ilość mechanicznych, powtarzalnych i nudnych czynności, które trzeba wykonywać w grze zmniejszyła się znacznie, więc powrotu do innej wersji raczej nie przeżyję.

PS. sorry, że przeklejam swój post z innego wątku, ale to właście dwa identyczne tematy

II miejsce w MapMaker AW '22 (mapa "Arpad - zajęcie ojczyzny").
III miejsce w MapMaker AW '19 (mapa "Bolesław Krzywousty").
Wszystkie moje mapy:
https://www.heroes3.eu/do...thor=michal1410
 
heroes3 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 757
Wysłany: 2018-03-10, 11:10   

michal1410 napisał/a:
3. zmiana - "Wolnostojące siedliska kumulują swój przyrost" - powoduje, że ilość mechanicznych, powtarzalnych i nudnych czynności, które trzeba wykonywać w grze zmniejszyła się znacznie, więc powrotu do innej wersji raczej nie przeżyję.

CPU nie zbiera jednostek z siedlisk (nawet na 160-200%), więc można komuś zabrać siedlisko i zgarnąć na raz ponad setkę centków, 56 harpii, kilkadziesiąt minotaurów, etc. No i nagle CPU ma problem, a nasz cieciowy bohater nieco zyskuje na sile. (sytuacja z mapy, którą ukończyłem dosłownie przed chwilą)
Zgadzam się, plus za to że można jednym bohaterem obskoczyć kilka lokacji i nie spieszyć się ze zbieraniem jednostek. Jednakowoż minus za to, że komp tego nie ogarnia i traci na tym.
No i archanioły za dodatkowe 3 klejnoty :-/ Seriously!? :roll: Ktoś mi wyjaśni czemu tak i jak to wpływa na balans?
 
Lwikcrg


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Wrz 2017
Posty: 89
Wysłany: 2018-03-10, 12:35   

heroes3,
Co do archaniola to on juz na patchu tyle kosztuje.
Chodzi przedewszystkim o to ze wielu uwaza archa za najlepsza 7.
Przedtem to calkiem arch byl za pol free :( .
Jak dla mnie zmiana na plus
 
michal1410 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Lis 2017
Posty: 75
Wysłany: 2018-03-10, 13:03   

heroes3 napisał/a:

CPU nie zbiera jednostek z siedlisk (nawet na 160-200%), więc można komuś zabrać siedlisko i zgarnąć na raz ponad setkę centków, 56 harpii, kilkadziesiąt minotaurów, etc. No i nagle CPU ma problem, a nasz cieciowy bohater nieco zyskuje na sile. (sytuacja z mapy, którą ukończyłem dosłownie przed chwilą)
Zgadzam się, plus za to że można jednym bohaterem obskoczyć kilka lokacji i nie spieszyć się ze zbieraniem jednostek. Jednakowoż minus za to, że komp tego nie ogarnia i traci na tym.

To że CPU gra słabo to rzeczywiście problem, ale z drugiej strony ktoś mi niedawno uświadomił, że skoro komputery wygrywają w szachy z mistrzami, to pewnie nie byłoby problemem poprawienia algorytmu do heroesów tak, żeby przy równych szansach wygrywał z każdym - tylko wtedy praktycznie 100% istniejących map byłoby nie do przejścia - bo zakładają,że CPU zagra słabo.
Moim zdaniem HotA team mógłby zrobić zmianą polegającą na tym, żeby gracz mógł sobie dokładniej parametryzować sposób gry CPU - mnie np. nie podoba się, że przy wyższym poziomie trudności CPU ma większy przyrost - ale chętnie wyłączyłbym ograniczenie, że gracze CPU nie kupują nowych bohaterów gdy w sumie mają więcej niż x.
PS. A w ogóle uważam, że heroesy są naprawdę fajne dopiero przy grze multi z drugim człowiekiem, gdzie gracze CPU są tylko dodatkiem.

II miejsce w MapMaker AW '22 (mapa "Arpad - zajęcie ojczyzny").
III miejsce w MapMaker AW '19 (mapa "Bolesław Krzywousty").
Wszystkie moje mapy:
https://www.heroes3.eu/do...thor=michal1410
Ostatnio zmieniony przez michal1410 2019-12-12, 13:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
hrabo 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Sty 2016
Posty: 641
Wysłany: 2018-03-11, 18:19   

heroes3 napisał/a:
No i archanioły za dodatkowe 3 klejnoty Seriously!? Ktoś mi wyjaśni czemu tak i jak to wpływa na balans?

Naprawdę przez cały ten czas grałeś na Złotej Edycji bez najnowszego oficjalnego patcha? Już pal licho te archy, tam jest też rebalans do konserw i jaszczurek.

HoMM 3: Complete Rampage mod
 
heroes3 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 757
Wysłany: 2018-03-16, 18:48   

HD-Mod = patch 4.0 (albo 3.3, zależnie od wersji HD-Mod)
Chyba, że mówisz o jeszcze jakimś innym patchu?
 
hrabo 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Sty 2016
Posty: 641
Wysłany: 2018-03-17, 11:36   

No to powinieneś już w SoDzie mieć 3 klejnoty za archa.

HoMM 3: Complete Rampage mod
 
heroes3 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 757
Wysłany: 2018-03-17, 12:26   

Mam Złotą Edycję z ExtraKlasyki i HD-Mod 1.4.2 (nie aktualizowałem już później, bo wszystko działa stabilnie, więc nie widziałem potrzeby) i mam archy za 5k złota, a anioły za 3k złota.
Za klejnoty to archy były w Complete (chyba 1 klejnot (?)), ale w Złotej nigdy przy żadnej aktualizacji nie pojawiły się archy za klejnoty (stąd moja rozkmina).
 
hrabo 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Sty 2016
Posty: 641
Wysłany: 2018-03-17, 15:55   

No a Complete to jest ta najnowsza:P W takim razie HD mod jednak niedopatchowuje Złotej do końca, dobrze wiedzieć.
Dodanie tego kosztu w klejnotach ma jak najbardziej sens, archy są moim zdaniem najlepszą jedostką 7. poziomu, powinny być najdroższe.

HoMM 3: Complete Rampage mod
 
heroes3 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 757
Wysłany: 2018-03-18, 09:10   

No ale żeby od razu 3 klejnoty za sztukę archanioła? Jak jeszcze magazyn zasobów produkuje drewno i rudę, zamiast rzeczonych klejnotów. Przecież przy zakupie dwóch archów zużywamy praktycznie tygodniowy dochód z jednego stawu klejnotów (który wpierw trzeba zdobyć na mapie). A gdzie klejnoty na rozbudowę zamku albo innego zdobytego miasta?
Imho po prostu 3 klejnoty to za drogo. 1 okey, ale 3?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Strona 2 z 2
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group