Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Trwa II etap konkursu MapMaker AW
Odpowiedz do tematu
Tworzenie szablonów, neutralne siedliska dla każdego gracza?
Autor Wiadomość
Emiel Regis 



Wiek: 38
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 24
Wysłany: 2017-12-01, 17:22   Tworzenie szablonów, neutralne siedliska dla każdego gracza?

Zastanawiam się nad tym jaką podczas tworzenia szablonu mamy kontrolę nad występowaniem neutralnych siedlisk. Przykładowo, jeśli chciałbym aby każdy gracz miał jakieś określone neutralne siedliska, to przychodzą mi do głowy trzy rozwiązania, przy czym żadne nie jest zadowalające:

1) Nie powiązuję stref graczy z żadnym ich miastem (zamki utworzone tylko przez town/castle density i żaden typ miasta nie jest zaznaczony) oraz jeden z trzech slotów na skarby poświęcam, aby wybrać bardzo wąski zakres, który będzie zawierał tylko jedno oczekiwane siedlisko.
Minusy:
- nie mam kontroli nad typami zamków graczy
- prawdopodobieństwo, że strefa będzie neutralna wynosi tylko 1/4, więc oczekiwanych siedlisk wcale może nie być

2) Ulepszając powyższe można zostawić strefy graczy w spokoju i dodać obok nich swego rodzaju mikro strefę typu 'treasure' i na niej ustawić odpowiedni zakres wartości dla slotów na skarby. Wciąż pozostanie problem tego czy wygenerowana strefa okaże się neutralna, co można próbować rozwiązać dodając więcej mikro stref i tym samym zwiększając prawdopodobieństwo sukcesu, ale wtedy może się okazać, że jeden gracz będzie miał kilka stref z niebieskimi smokami, a inny z kolei będzie miał kilka stref z księgami czarów... Dziwne specjalizacje i dysproporcje mogą się pojawić.

3) Jedyne co mi przychodzi do głowy, a by mogło naprawić wszystkie powyższe problemy, to po prostu manualne dodanie odpowiednich siedlisk do wygenerowanej mapy... No ale to z kolei rodzi rzecz jasna inne problemy.

Czy ktoś ma pomysł jak ten problem można lepiej rozwiązać?
 
hrabo 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Sty 2016
Posty: 641
Wysłany: 2017-12-01, 18:18   

Proponowałbym drugie rozwiązanie. Takie strefy można tworzyć właśnie przez połączenie kilku bardzo małych szerokimi przejściami - taki zabieg został zastosowany np. na Frozen Dragons. Ma to oczywiście kilka minusów, Po pierwsze nie masz pełnej kontroli nad strefami, więc tak jak mówisz, różnie może z tymi dwellami być. Po drugie takie coś ma sens, jeśli ogólnie masz dużo stref na mapie, bo w przeciwnym wypadku mogą zajmować ogromną jej część niezależnie od ustawionego w pliku rmg rozmiaru.

HoMM 3: Complete Rampage mod
 
Emiel Regis 



Wiek: 38
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 24
Wysłany: 2017-12-02, 17:24   

Dzięki za odpowiedź.
Ja w takiej sytuacji się skłaniam obecnie ku trzeciej opcji... Mając już tak spreparowaną mapę mógłbym ją tutaj wrzucić i przynajmniej cała reszta by miała pewność, że wszystko jest deterministycznie stworzone. Minus to że umieszczając tutaj szablon nie będzie można od kopa wygenerować kolejnych wersji...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group