Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Trwa II etap konkursu MapMaker AW
Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat «» Następny temat
Kula stałości - jakie ma praktyczne zastosowania?
Autor Wiadomość
heroes3 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 757
Wysłany: 2017-07-30, 12:42   Kula stałości - jakie ma praktyczne zastosowania?

Hej,
Poczytałem sobie o kuli stałości i zaczyna mnie zastanawiać, jak się ten artefakt sprawdza w praktyce? W teorii ja rzucam błogosławieństwo czy modlitwę, przeciwnik też, ja w kolejnej turze rozproszenie i mam z tego profit ;-) Tyle teorii, teraz pora na praktykę.
Czy ktoś z was używa tego artefaktu, w jakich przypadkach? Podajcie opis z walki, kiedy wam się artefakt przysłużył, a kiedy zaszkodził.
Czy może robicie tak jak ja, że go przehandlowujecie u najbliższego sprzedawcy?
 
Homm3 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 23
Dołączył: 21 Lip 2017
Posty: 187
Wysłany: 2017-07-30, 14:11   

heroes3,
Ja robię tak jak ty przehandlowuje jak mam kasę to za exp jak nie to za kasę.
Uważam ,że ten artefakt nie ma praktycznego zastosowania.
 
New Year 
Rinasce piu gloriosa



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 666
Skąd: Z krainy ognia
Wysłany: 2017-07-30, 14:31   

Dyskutowanie o przydatności kuli stałości jest jak rozmowa o umiejętności sokoli wzrok. Możliwe, że raz na ruski rok ten artefakt okaże się przydatny. Owszem, jeżeli nie mam lepszych rzeczy w ekwipunku to mogę go mieć ze sobą, ale jego użyteczność jest właściwie zerowa.

Feniks zawsze zaczyna ale TO ZAWSZE
 
Homm3 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 23
Dołączył: 21 Lip 2017
Posty: 187
Wysłany: 2017-07-30, 14:35   

Tak mi teraz przyszło do głowy że może być przydatna gdy mamy zbroję przeklętego.A wróg ma rozproszenie.I jedna czy jeśli ma m.wody experta wszystkie jedostki by były ze tak powiem zdrowe.Ale to chyba jedyny przypadek. :-)
 
New Year 
Rinasce piu gloriosa



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 666
Skąd: Z krainy ognia
Wysłany: 2017-07-30, 14:44   

Homm3 napisał/a:
Tak mi teraz przyszło do głowy że może być przydatna gdy mamy zbroję przeklętego.A wróg ma rozproszenie.

To rzuci rozproszenie i po kłopocie. Kula stałości chroni tylko nasze jednostki przed tym zaklęciem.
Jeżeli ktoś chce dowiedzieć się o przydatności tego artefaktu to cytuję ze strony heroes.thelazy.net:
"This artifact shows its true power when fighting enemy Heroes, if either Hero knows Expert Dispel. You can freely strip enemy ranks of their precious blessings, or bait the enemy into casting theirs by blessing your own troops a lot, then watch the enemy player despair once they see their blessings disappear while unable to do anything to your troops."

Feniks zawsze zaczyna ale TO ZAWSZE
 
Homm3 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 23
Dołączył: 21 Lip 2017
Posty: 187
Wysłany: 2017-07-30, 14:49   

New Year,
Całe życie żyłem w błędzie i myślałem że na wroga też.
Jak tak to Ten artefakt nie ma zastosowania i najlepiej od razu go sprzedać bądź wyjąć z sakwy.Do tej pory nikt nic mądrzejszego jeśli chodzi o wykorzystanie tego artefaktu nie wymyślił.
 
tactic


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Gru 2016
Posty: 41
Skąd: z Polski
Wysłany: 2017-07-30, 15:22   

Pamiętam,że raz mi się przydała w bitwie z mapy "the lone knight" gdzie trzeba było pokonać gościa z 2100 złotych smoków.Dzięki tej kuli mogłem spokojnie używać pola siłowego.
 
Cez 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 163
Skąd: Wschód
Wysłany: 2017-07-30, 15:55   

Jeśli chodzi o losowe mapy i grę multi, to zastosowanie kuli stałości wydaje się być marginalne.
Jak zacytowano powyżej, dopiero mistrz magii wody i rozproszenie pokazują moc tego artefaktu. Magia wody nie jest zwykle pożądaną umiejętnością, raczej większość celuje w ziemię, a potem w powietrze. Wodę zwykle wybierałem jako mniejsze zło, zatem ciężko zebrać warunki: mistrz wody, posiadanie kulki i sytuacja w bitwie, kiedy są dogodne warunki do użycia tego czaru. Osobiście nie przypominam sobie poważnej walki, w której wykorzystałbym takie połączenie.

Jako pewną ciekawostkę mogę podać fakt, że powyższa kombinacja była często wykorzystywana na popularnym fiksie Arena Konwentowa 2.3. Jednak twórca mapy, w kolejnej wersji usunął ją z puli artefaktów, jakie mógł otrzymać bohater, najprawdopodobniej ze względu na balans.
 
 
Dago 
Człowiek



Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 528
Skąd: jestem.
Wysłany: 2017-07-30, 16:01   

Ja tam wolę wodę od powietrza... Oh wait, ja grma 90% gier cytką, to wiele tłumaczy. No i jestem ch*owy w tą grę :P.

Też chciałem napsiać o AK23 ale Cez mnie ubiegł.

Bass solo, take one.

- Jestem trollem? - Dago
- Hmmm... Masz 40hp i się regenerujesz. Tak. - Malekith
 
 
heroes3 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 757
Wysłany: 2017-07-31, 04:36   

Homm3 napisał/a:
Tak mi teraz przyszło do głowy że może być przydatna gdy mamy zbroję przeklętego.A wróg ma rozproszenie.I jedna czy jeśli ma m.wody experta wszystkie jedostki by były ze tak powiem zdrowe.Ale to chyba jedyny przypadek. :-)

Pomyliło Ci się z 'kulą przeciwstawienia' ;-)

Cez napisał/a:
Magia wody nie jest zwykle pożądaną umiejętnością, raczej większość celuje w ziemię, a potem w powietrze.

Ja też jak mam wybór 'powietrze' czy 'woda', to chyba nawet częściej celuję w 'wodę'. Błogosławieństwo, modlitwa, klonowanie czy teleport (na mistrzu przerzucam jednostki za mur), uleczenie, rozproszenie, no i zapomnienie. Przydatne czary, po prostu magia wody jest mniej ofensywna od innych, bardziej wspomaga nasze jednostki.
A co mamy w powietrzu? Lot i wrota wymiarów często są wyłączane przez autorów. Dalej speed, promień osłabienia i piorun/łańcuch. Ciekawa jest też aura artefaktów, łatwiej się poruszać po mapie, ale tu równie dobrze można ten czar rzucać pobocznym hirkiem.

New Year napisał/a:
Jeżeli ktoś chce dowiedzieć się o przydatności tego artefaktu to cytuję ze strony heroes.thelazy.net:

Też to czytałem. No, ale jaka jest szansa że tak się stanie w praktyce? Że przeciwnik bez sensu będzie co turę rzucał bless, a ja go z niego ściągał? Szybciej się wkurzy i rzuci slow, a ja jestem wtedy ugotowany.
 
Homm3 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 23
Dołączył: 21 Lip 2017
Posty: 187
Wysłany: 2017-07-31, 08:41   

Dago napisał/a:
Ja tam wolę wodę od powietrza... Oh wait, ja grma 90% gier cytką, to wiele tłumaczy

Powietrze jest lepsze na losowych bo można tam trafić lot czy wrota.
A ogólnie woda jest moim zdaniem lepsza bo :
Modlitwa-bardzo dobry czar zwiększa szybkość(przyśpieszenie) siłę ataku (żądza krwi) i siłę obrony(kamienna skóra) jeden z najlepszych czarów w grze.
Uleczenie- podczas trudnych batali usuwa z na negatywne czary i regeneruje hp bardzo przydatne.
Błogosławieństwo- przydatne dla jednostek ze sporą różnicą największych od najmniejszych obrażeń dobre dla reptilionów ob od 2-5 czy ważek.
Teleport - hydra czy zbrojny lub kawalerzysta za mury .
Ogólnie woda sprawdza się najlepiej w: Zamku,Cytadeli i Bastionie
heroes3 napisał/a:
Pomyliło Ci się z 'kulą przeciwstawienia

Troszkę. Bo wiedziałem że nie wszystkich czarów ale myślałem że tylko rozproszenia ale na całym polu bitwy.

tactic napisał/a:
Pamiętam,że raz mi się przydała w bitwie z mapy "the lone knight" gdzie trzeba było pokonać gościa z 2100 złotych smoków.Dzięki tej kuli mogłem spokojnie używać pola siłowego.

A to pole siłowe można rozproszeniem znieść?Pytam bo nie wiem
A artefakt moim zdaniem taki ,że lepiej go niemieć niż mieć. :-)
 
heroes3 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 757
Wysłany: 2017-07-31, 09:15   

Homm3 napisał/a:
A to pole siłowe można rozproszeniem znieść?Pytam bo nie wiem

Szczerze, to ja też nie :shock: więc podpinam się pod pytanie kolegi Homm3.
Magia wody ma za to parę minusów. Podstawowym jest to, że dopiero na mistrzu/ekspercie robi swoją robotę. Podstawowy, zaawansowany nie ma aż tak szalonej różnicy, jak w ogóle brak magii wody ;-)

edit:
Doczytałem, bo przyznam się, że nie wiedziałem:
Cytat:
The spell creates an impassable wall, that can only be removed by expert remove obstacle or expert dispel.

http://heroes.thelazy.net/wiki/Force_Field
 
Homm3 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 23
Dołączył: 21 Lip 2017
Posty: 187
Wysłany: 2017-07-31, 09:20   

heroes3,
Zrobiłem test. Da się . Jednak rozproszenie zdejmuje wszystkie zaklęcia z pola bitwy .
 
heroes3 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 757
Wysłany: 2017-07-31, 09:25   

Ale jaki miałeś poziom umiejętności magii wody? Podstawowy, zaawansowany, ekspert? Bo wg tego co zacytowałem, to pole siłowe da się ściągnąć dopiero jak się ma mistrza/eksperta magii wody.
 
Homm3 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 23
Dołączył: 21 Lip 2017
Posty: 187
Wysłany: 2017-07-31, 09:29   

Miałem experta i chyba tylko wtedy. Jak go się niema to można ściągać zaklęcia tylko z jednostek. :-)
Ostatnio zmieniony przez Homm3 2017-07-31, 09:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Strona 1 z 2
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group