Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Do zakończenia I etapu konkursu MapMaker AW pozostało 3 dni
Odpowiedz do tematu
Master AW 2016?
Autor Wiadomość
Xeno 
xeno



Pomógł: 27 razy
Wiek: 29
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 2202
Wysłany: 2016-04-12, 22:47   

Weźcie regulamin z WoHu.
 
 
Dawidu91


Dołączył: 18 Paź 2010
Posty: 136
Wysłany: 2016-04-13, 12:13   

Ogolnie to hw rules plik wiekszosc blokuje... jedynie trzeba znac zasady dotyczace przekraczania stref itp a tego duzo nie ma
 
Ravciozo 
Wielki Wuadca



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 874
Skąd: Polska, Opole
Wysłany: 2016-04-13, 15:08   

Ale i tak nawet do tego potrzeba by skryptu. Nikt nie będzie wyłapywał tych 'niezbanowanych' reguł z 10-stronowego (czy ile tam jest tych stron) tekstu.

And we'll all dance alone to the tune of your death...
 
hrabo 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Sty 2016
Posty: 641
Wysłany: 2016-04-13, 15:53   

Generalnie skoro zdecydowaliśmy się na turniej z myślą o amatorach, to masa zasad w rodzaju "na XL+U maks 2 razy użycie DD pod warunkiem wymaksowania magii powietrza" jest naprawdę kłopotliwa. Jeśli chcemy, żeby lista graczy nie zredukowała się o połowę po pierwszych dwóch rundach (skutkując przy tym brakiem gier przez pierwszy miesiąc i masą czasu straconego na próby kontaktu i porozumienia z przeciwnikiem) to albo okrójmy regulamin do najważniejszych i dość jasnych rzeczy, albo zrezygnujmy z hw na rzecz czegoś innego. Na jakich zasadach opierały się poprzednie edycje MAW?

HoMM 3: Complete Rampage mod
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2016-04-13, 16:15   

hrabo napisał/a:
to masa zasad w rodzaju "na XL+U maks 2 razy użycie DD pod warunkiem wymaksowania magii powietrza" jest naprawdę kłopotliwa.
Akurat tę zasadę można wyregulować plikiem SpTraits.
hrabo napisał/a:
Na jakich zasadach opierały się poprzednie edycje MAW?
Regulamin ligowy + ewentualne poprawki/zmiany w plikach, ale nic drastycznego.
 
 
hrabo 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Sty 2016
Posty: 641
Wysłany: 2016-04-13, 18:12   

Chodziło mi generalnie o rozległość zasad, to był tylko przykład. Zasady są dobre i na pewno bardzo dopracowane, ale skoro jednym z założeń było zbieranie ludzi z zewnątrz, to to nie jest miejsce na nie. Sam chciałbym zaprosić paru znajomych do wzięcia udziału, a już widzę ich miny jak im to pokażę:P
 
Ravciozo 
Wielki Wuadca



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 874
Skąd: Polska, Opole
Wysłany: 2016-04-13, 18:39   

hrabo napisał/a:
Na jakich zasadach opierały się poprzednie edycje MAW?


Był osobny regulamin.
Ja widzę albo nowy, albo skrypt HW, albo WoHa. Raczej inaczej to nie wyjdzie.

And we'll all dance alone to the tune of your death...
 
Dawidu91


Dołączył: 18 Paź 2010
Posty: 136
Wysłany: 2016-04-13, 19:14   

W weekend jak znajde czas to moge wam uproscic ten regulamin co do 2x dd na xl to pliczek blokuje :) dopiero po exp powietrzu mozesz uzywac 2x ten pliczek jest bardzo dobrze dopracowany bardziej mi chodzilo o skakanie dd i przechodzenie do nastepnej strefy bez pokonania straznika na xl+u
 
Ravciozo 
Wielki Wuadca



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 874
Skąd: Polska, Opole
Wysłany: 2016-04-13, 20:41   

OK, to jak go uprościsz do znośnych dla amatorów rozmiarów, to bierzemy.

And we'll all dance alone to the tune of your death...
 
Dawidu91


Dołączył: 18 Paź 2010
Posty: 136
Wysłany: 2016-04-16, 21:33   

WTF 7 stron tam jest :D nawet po skróceniu będzie miał z 3-4 strony... i tak za dużo dla początkujących...;/ to lepiej zostać przy WoH-u chyba. Inaczej było mi się przestawić z wohu na ruski regulamin :D więc nie wiem czy jest sens z ruskim próbować
 
Ravciozo 
Wielki Wuadca



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 874
Skąd: Polska, Opole
Wysłany: 2016-04-17, 08:42   

Ankieta jest do środy. Jeśli nie będzie tego skryptu HW(ale dobrego skryptu) do środy, to oficjalnie zaczynamy turniej z regulaminem WoH i playoffami wedle uznania głosujących forumowiczów.

And we'll all dance alone to the tune of your death...
 
As098


Dołączył: 25 Lis 2015
Posty: 35
Wysłany: 2016-04-18, 10:44   

Tylko jak wgrać odpowiednie pliki do programów.
Oraz nie lepiej zabronić gry zamkiem i nekropolią bo są przesadzone.
 
Cez 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 163
Skąd: Wschód
Wysłany: 2016-04-18, 19:52   

Lepszego regulaminu HW raczej nikt nie poda. Nie ma nawet dobrego tłumaczenia na angielski, a co dopiero na polski.
Ogólnie, to tak jak Dawidu91 pisze - plik który wrzucamy do folderu z grą załatwia sporo spraw, a w dokumencie jest opisane to co ten plik robi i zawarty jest bardziej szczegółowy opis spornych sytuacji.
Myślę, że spora część Pro graczy przystałaby na ten z HW.
Ten z WoHu też nie jest zły. W końcu grało się na nim parę lat, więc może być bardziej przyjazną nowicjuszom alternatywą.
A co do banu na nekropolię, to usuwanie szkieletów według WoHowego regulaminu nieco balansuje ten aspekt. I do tego redukcja przyrostu feniksów. Zamek jest mocny, ale ni an tyle, bo go banować.
 
 
hrabo 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Sty 2016
Posty: 641
Wysłany: 2016-04-18, 20:29   

I pomyśleć, że te wszystkie problemy można by rozwiązać przez wprowadzenie hota jako obowiązującego moda:P Eleganckie znerfienie nekro i confluxu, lekki rebelans reszty zamków + naprawa wielu bugów.

A tak serio (bo jak wiemy powyższe nie przejdzie, betoniaki) to łatwiej będzie wrzucić plik HW, niż wymuszać na graczach z zewnątrz codzienne usuwanie szkieli. Tylko znowu potrzebne jest stworzenie zwartych reguł określających zasady, których nie wymusza sam plik, a których objętość nie odstraszy za bardzo casualowych graczy. Skoro większość reguluje modyfikacja to dopiszmy pół strony oczywistości typu fmg, no diplo etc. i jedźmy na tym. Zasady dotyczące konkretnych templatów też pewnie można olać.

Mówię to jako osoba, która z poważnym graniem w h3 zderzyła się parę miesięcy temu przypadkiem trafiając na kanał marettiego. Jakby ktoś mi wcześniej powiedział "słuchaj, jest fajny turniej, każdy może grać, swiss i w ogóle noob friendly, tu masz regulamin" to bym chyba od razu zrezygnował widząc o ilu rzeczach muszę pamiętać (usuwaj szkiele na koniec dnia xD) i jak bardzo inna jest to gra od tej, którą znam. Większość znanych mi osób (w tym ja) po prostu przed grą ustalała "derpimy dyplomacją i nekro czy gramy normalnie" - i tyle.
 
Dawidu91


Dołączył: 18 Paź 2010
Posty: 136
Wysłany: 2016-04-18, 21:03   

1. FMG (Fight Missplaced Guards)
Przymus walki ze strażnikami przejść do kolejnych stref, dostępu do minerałów (np. leżących obok wiatraku/banku itp) i artefaktów, mimo iż przejście i dostęp obok jest możliwy.
Uwagi:
- jeśli na przejściu jest więcej niż jeden strażnik, wystarczy pokonać dowolnego z nich;
- jeśli między strefami jest kilka przejść to każde przejście jest traktowane osobno z koniecznością walki ze strażnikiem;
- jeśli przez błąd generatora na przejściu do kolejnej strefy nie ma strażnika lub jest słabszy to nie można przejść;
- jeśli przeciwnik pokonał strażnika strefy, przeszedł do kolejnej strefy, my także możemy przejść tamtędy bez walki;
- jeśli strażnicy kopalni bronią tylko kopalnię, można zbierać surowce leżące obok;
- nie wolno najpierw wziąć np. puszkę Pandory, a potem walczyć z jej strażnikiem;

2. No first day (red) rush
Gracz czerwony (wcześniejszy) nie może pierwszego dnia tygodnia oddziaływać wojskiem z nowego tygodnia na jednostki lub oflagowane lokacje przeciwnika niebieskiego (następnego).
Uwagi:
- nie można blokować nowym wojskiem przejść uniemożliwiających dostarczenie wojska przeciwnikowi;
- jeśli dzięki nowemu wojsku przebiliśmy się do przeciwnika to nie możemy zajmować jakichkolwiek jego lokacji;
- jednostki od nowych herosów nie są nowym wojskiem.
-nie wolno zajmować zamku niebieskiego, nawet jeśli nie jest broniony
3. No Hit & Run
Atakujący bohater nie może uciec/poddać się w pierwszej rundzie walki, jeżeli użył magii. Broniącego się bohatera to ograniczenie nie dotyczy.

4. No Joiners
Nie można przyłączać jednostek neutralnych. Nie dotyczy jednostek z puszki Pandory.

5. Necropolis
Startujący Nekropolią nie może zbudować Nekromatron, ulepszać stworów 4 poziomu. Zabrania się stawiać budynków z jednostkami w kolejnych Nekropoliach (nie dotyczy cytadeli, zamku, szkieletorni) na mapach typu random Balance (nie dotyczy drugiej), Panic.
Startując Nekropolią nie można wybrać jako bohatera startującego Galthrana(wyjątek na mapie Jebus Cross można brać)

6.Conflux
Zabrania się ulepszania stworów poziomu 1/6/7 , przyrost podstawowy fenixów 2 na tydzień

7. Bank upgrades
Dozwolone jest ulepszanie jednostek zdobytych z konserwatorium gryfów i rojowisk oślizgów

8 Scrolls 4-5 lvl
Dozwolone jest korzystanie ze zwojów 4-5 lvl po uzyskaniu odpowiadającego zwojowi poziomu gildii magów.

9. Game bugs
Nie wolno korzystać z błędów gry.
Uwagi:
- redukowanie wojsk neutralnych - dozwolone raz uciec/poddać/zginąć na nieulepszonych strażnikach posiadających jednostki ulepszone (strażnicy stref, artefaktów, utopii, puszek Pandory);
- zabronione korzystać z błędu w budynku sprzedawca artefaktów, który umożliwia wykupywanie artefaktów za surowce przeciwnika;
- nie można używać Ghost Hero - bohatera bez jednostek;
- nie wolno sprzedawać artefaktów po zawyżonej cenie;
- zabronione podglądanie umiejętności i czarów bohaterów przeciwnika.
Wyjątki: sprawdzanie ilości, zarobków i rodzajów miast, garnizonów miast, a także budynków i ilości jednostek, które przeciwnik jest w stanie kupić.

10. Weeks/Months creatures events
Gracz może zażądać wczytania autozapisu, jeśli wystąpi podwójny lub +5 przyrost jednostek 6-7lvl.

11. Restart
Gracz może zażądać 2 restartów w 1 dniu (2x111), albo jednego restartu w 2 dniu (1x112).
Natychmiastowy restart, gdy startowy bohater nie ma 1 poziomu, gdy startowe miasto nie ma fortu, bohater startowy nie ma machiny wojennej lub startujemy z więcej niż 1 miastem.

12. Pat situation
Gdy obaj gracze w bitwie nie dążą do starcia to unikający walki musi ucieć/poddać się. Gdy np. 1smok ucieka przed 100golemami, zawsze unikający walki (tutaj smok) musi ucieć/poddać się.

13. DD, Fly
Wrota wymiarów i lot używamy każdym bohaterem raz dziennie na mapach XL+U przy expert magi powietrza dozwolone 2x

14. Forbidden buildings, graal
Nie wolno korzystać z budynków Fort na Wzgórzu i Kartograf.
Graala można wybudować nie wcześniej niż w 2 tygodniu 2 miesiąca.

15. Artefakty łączone
Zabrania się korzystać z artefaktu łączonego Płaszcz nieumarłego króla. Reszta składanych artefaktów dozwolona.

16 Obowiązkwy HD mod + nakładka HW rules 1.38
skrócona wersja połączonego regulaminu woh/Hw który zrobiłem kiedyś dużo tego nie ma a grać się da ;) jeszcze z 2-3 reguły można dopisać jak dokładnie przejrzę HW co tutaj brakowało
Ostatnio zmieniony przez Dawidu91 2016-04-18, 21:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Strona 6 z 7
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group