Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Trwa II etap konkursu MapMaker AW
Odpowiedz do tematu
multiplayer - jakie pliki to podstawa?
Autor Wiadomość
Lechio 

Dołączył: 03 Lut 2016
Posty: 3
Wysłany: 2016-02-03, 19:52   multiplayer - jakie pliki to podstawa?

Witam.

Za namową znajomych wróciłem do H3 po wielu wielu latach, scena multiplayer jest mi zupełnie obca.

Zaczęliśmy grać ze znajomymi w multiplayer, w 4 osoby na mapach XL, Heroes 3 Complete zakupiony z GOG'a. Pierwsze problemy na generatorze map - kilka razy zdarzyło się, że nie mogliśmy się spotkać, kto dostał w gildii magów "lot" bądź "wrota wymiarów" ten jeszcze mógł przeskoczyć przez góry, w innym przypadku lipa. O dziwo jak grałem z kompem, to w jakiś sposób oszukiwał i właził do stref gdzie nie było żadnego wejścia (nie wiem może miał "lot" bądź "wrota wymiarów" w zamku do którego nie mogłem w żaden sposób się dostać).

Trochę doczytałem, że jest HDmode który naprawia część błędów. Doczytałem także, że w 100% jest kompatybilny z HotA 1.4.2, że HotA to ostatni duży wciąż aktualizowany projekt. Zainstalowałem jedno i drugie. Niby mapy generuje lepiej, ale też zdarza się, że np. namioty kluczników są pomieszane i nie można przejść przez strażnika bram. Poza tym generuje mam wrażenie całą masę portali przejścia (których za bardzo nie lubimy :)).

Stąd moje pytanie - jakie pliki to absolutna podstawa? Tj. na czym się teraz gra, jakie kombinacje plików do multiplayer?
- Heroes 3 Complete + HDmode?
- Hota + HDmode?
- WoG?

Czy faktycznie Hota to ostatni duży, rozwijany wciąż projekt i tylko na nim jest sens grać? (tj. jest realna szansa, że będzie wciąż ulepszany). Czy raczej przeważnie wciąż gracie na WoG?

Czy używa się standardowe generatory map? Tudzież gracie na gotowych mapach z gry bądź stworzonych przez innych graczy?
 
New Year 
Rinasce piu gloriosa



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 666
Skąd: Z krainy ognia
Wysłany: 2016-02-03, 20:11   

Postaram się odpowiedzieć na pytania które zadajesz.
Pierwsze pytanie brzmi czy grasz na multi dla funu czy myślisz może o graniu w lidze bowiem to dość spora różnica.
Jeżeli gra się w lidze to zawsze używa się heroes 3 complete (lub złota edycja)+ hd mod. Jeżeli grasz dla funu to możesz sobie pozwolić nawet na WOGa (ale on nie nadaje się na multiplayer). Ważne pliki?
Po pierwsze: http://www.h3.ligaheroes.pl/pliki.html
Ściągasz plik Puchar Ciemności 2 rozpakowujesz wszystko i pliki umieszczasz w katalogu data (Cranim.txt itd.)
Najważniejsze to CrAnim i CrTratis (ten pierwszy skróca animację jednostek a drugi poprawia statystyki jak masz złotą edycję). Resztę plików możesz sobie darować jeżeli chcesz.
Po drugie: http://legendyheroes.uzza...-templates.html
Pliki umieszczasz w katalogu data. To są templaty które generują losowe mapy (w hd modzie można sobie wybrać typ generowanej mapy). Ściągnięte pliki umieszczasz w katalogu data (chociaż hd mod ma sam w sobie dużo templatów).
Widzę, że macie problem ze spotkaniem się ze sobą. Polecam ustalić reguły gry przed jej zaczęciem aby właśnie nie zdarzały się sytuacje o których mowa. Jeżeli nie potraficie ustalić sensownych reguł gry to zawsze pozostaje regulamin ligi: http://www.h3.ligaheroes.pl/regulamin.html
PS: Gra się też na fixach i arenach. Wszystko jest do pobrania na WoHu.
PS2: Jakby się nie ściągało to można poszukać w innych miejscach (zawsze gdzieś to będzie).
PS3: Arena nie była updatowana więc nie jest aktualna. Link: http://h3.heroes.net.pl/nowina/3401
Areny są stworzone do szybkich gier multi. Na youtubie jest filmik mówiący jak grać na arenie:
https://www.youtube.com/watch?v=-N2zzUODaCc

Feniks zawsze zaczyna ale TO ZAWSZE
Ostatnio zmieniony przez New Year 2016-02-03, 20:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
hrabo 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Sty 2016
Posty: 641
Wysłany: 2016-02-03, 20:19   

Generalnie gra się na czystym HD mode albo na HD mode + HoTA.

W HoTA dodali sporo portali przejścia po to, by zlikwidować występowanie portali wejścia/wyjścia na losówkach ("Added 12 new Two Way Monoliths. There are now total of 20 Two Way Monoliths. Therefore, generation of One Way Monoliths is almost excluded (for all generations where there was not more than 4 of Monoliths with 4 copies)."), ale generalnie nie powinno to zmieniać ich liczby na danej mapie.

Co do kluczników to na liście zmian w HoTA widnieje "Keymaster Tents were removed from random generation", także nie bardzo rozumiem twój problem, może jakiś bug?:P

Polecam poczytać całą listę i wtedy zdecydować na czym chcesz grać. Osobiście bardzo polecam dodatek, nie wyobrażam sobie już grać bez niego.

http://forum.df2.ru/index.php?showtopic=32286

HoMM 3: Complete Rampage mod
 
Dago 
Człowiek



Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 528
Skąd: jestem.
Wysłany: 2016-02-03, 20:31   

No więc tak:
- Wog w ogóle nie jest grany prawie że
- Hota jest super, ale w Polsce ma mało (prawie 0) fanów, więc jakbyś chciał w to grać to raczej Rusjanie i ich społeczność to dobry kierunek poszukiwania przeciwników.
- Raczej gra się HDmod + h3 complete + pliki ligowe.
Gra się w 99% przypadków mapy generowane losowo, głównie szablony Jebus, pc2m, balance, 8mm6a, 2sm4d(3), Diamond, Spider, Mini-Nostalgia... Być może pominąłem coś ważnego. Może jeszcze Panic, rzadko polskie pomysły Malekitha - Fear czy Clash of the dragons.
Fixy to raczej raz na ruski rok, w Polsce zdarza sie, że turnieje są na fixach grane, ale tak normalnie to raczej fixów się nie gra. A areny są OK do nauki, ale to nie jest gra w H3 anymore.
Generalnie przedmówcy piszą z sensem, zwłaszcza hrabo.

Bass solo, take one.

- Jestem trollem? - Dago
- Hmmm... Masz 40hp i się regenerujesz. Tak. - Malekith
 
 
Lechio 

Dołączył: 03 Lut 2016
Posty: 3
Wysłany: 2016-02-03, 22:03   

Dzięki serdecznie za odpowiedzi.

Doprecyzuję - nie zamierzam grać na turniejach, jedynie rekreacyjnie wśród znajomych (starym zwyczajem zwozimy laptopy, pifko, pogawędki etc., taka alternatywa dla gier planszowych od czasu do czasu).

Jeśli chcielibyśmy grać z wykorzystanie Hota (trochę pograłem, spodobały mi się dodatki, jakieś urozmaicenie dla tej kultowej gry), to czy powinniśmy używać te wszystkie pliki (CrAnim, CrTratis, Puchary Ciemności, templaty [...] Jebus, pc2m, balance [...]) - czy one będą kompatybilne czy raczej Hota ma własne pliki i nie trzeba ich zmieniać?

PS. Hrabo no nie wiem jak to się stało, ale załączam screen że jest namiot, strażnik bramy etc. :)

 
New Year 
Rinasce piu gloriosa



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 666
Skąd: Z krainy ognia
Wysłany: 2016-02-03, 22:10   

Jakby w skrócie to powiedzieć. Wszystkie pliki oprócz templatów będą działać tylko wówczas gdy nie wybierzecie piratów (nie zmieniono nic w piratach). Templaty powinny działać bo to właściwość hd moda a nie widzę przyczyny dlaczego HOTa miałoby temu przeszkadzać.
PS: Najlepiej będzie jak to wszystko sam sprawdzisz.

Feniks zawsze zaczyna ale TO ZAWSZE
 
Dago 
Człowiek



Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 528
Skąd: jestem.
Wysłany: 2016-02-03, 22:53   

Obawiam się, że pliki takie, jak np. Objects nie będą raczej działać - chyba, że coś zmieniono, ale z tego co pamiętam było to problemem i nie dało się grać pc2m na plikach do pc2m w hota. Ale może się mylę. A templaty działają normalnie.

Bass solo, take one.

- Jestem trollem? - Dago
- Hmmm... Masz 40hp i się regenerujesz. Tak. - Malekith
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group