Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Do zakończenia I etapu konkursu MapMaker AW pozostało 4 dni
Odpowiedz do tematu
Stworzenie zbalansowanej mapy multiplayer
Autor Wiadomość
Volkor
[Usunięty]

Wysłany: 2015-08-16, 07:14   

Witam Masterów :)
Po tym jak ukończyłem wszystkie mapki turniejowe z pliku AW Master chciałbym stworzyć zbalansowaną do bólu mapę turniejową 72x72 z podziemiami, która dawałaby każdemu graczowi absolutnie równe szanse na start. Czy macie jakieś propozycje dotyczące ilości startowych zamków, ilości neutralnych, zablokowanych bohaterów , wyłączonych artefaktów, zaklęć, rodzaju terenu, wyłączonych zdolności w chatce, siły stworów i kwestii ewentualnego umieszczenia neutralnych siedlisk jak rdzawe smoki, czarodzieje etc.?
 
Cez 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 163
Skąd: Wschód
Wysłany: 2015-08-16, 15:26   Nowy fix

Jako jeden z uczestników turnieju dam od siebie kilka spostrzeżeń.
Rozmiar M+U wydaje się być optymalnym dla tego rodzaju map. Pozwala on na w miarę rozsądny rozwój w 1. i 2. tygodniu, a w 3. na rozegranie fb.
Na początku trzeba tylko sobie postawić pytanie czy to będzie bogata mapa (jak Giant War 1.5) czy raczej uboga (Boomerang). Od tego zależy obecność utopii i reliktów.
Na podstawie analizy fixów z turnieju najchętniej bym widział następujące elementy na takiej mapie:
1. Jeden zamek startowy i drugi zamek/wioska z tej samej rasy do zajęcia pilnowany przez strażnika możliwego do pokonania ok. 113-114.
2. Kika możliwych dróg dojścia do przeciwnika (lądowa, wodna, przez portal) z ich zbalansowaniem, tak aby każda wymuszała inny styl gry. Np. długa i łatwa droga, albo krótka z silnym strażnikiem.
3. Można zablokować niektórych bohaterów (specjalistów od silnych czarów, na początek lub logistyków).
4. Co do artefaktów, to wywaliłbym te mało przydatne (arty do dyplomacji i sokolego wzroku) lub nadałbym im inne przeznaczenie (nagrody za nie u jasnowidza).
5. Teren możliwie neutralny (bez kar za ruch) lub pustynia.
6. Można dać jakichś jasnowidzów lub chatki z dobrymi umiejętnościami, ale silnie bronione lub dalej od drogi, żeby nie było z byt kolorowo.
7. Stwory silne. Można się wzorować na ich liczebności z innych fixów.
8. Dwelle neutralnych smoków niby dobre, takie urozmaicające. Bonus dla grających lochem (portal przyzwania). Można dać też jakieś pojedyncze siedliska 1-2 lvl.

Dodam też, że obecnie fixy nie cieszą się dużą popularnością. Wystarczy spojrzeć na słabą frekwencję w turnieju. Można zrzucić to trochę na trwające równocześnie Przebudzenie na WoH-u, tym nie mniej za granicą też raczej gra się randomy. Jeśli sprawia Ci to satysfakcję, to nie odwodzę Cię od pomysłu zrobienia mapy do gier 1 vs. 1.
Dodam, że wymagałaby ona sporo testów i chyba idealnego balansu nigdy nie uda się uzyskać. Jeśli chodzi o to, to generowane przy użyciu paczki HW rules 1.36 Mirrory są taką namiastką, bo obaj gracze mają identyczne mapy. Ale to też randomy.
Z fixów podoba mi się Paranoia. Bardzo pomysłowo zrobiona. Oraz Insanity (walki szczurów o kopalnie i 3 możliwe drogi do przeciwnika).

Moderator może wydzielić osobny temat z tych dwóch postów.
 
 
Volkor
[Usunięty]

Wysłany: 2015-08-20, 19:30   

CEZ,

Zgodnie z Twoimi wytycznymi stworzyłem mapę 1vs 1 M. Mapkę nazwałem "Elite Wars- Balance" Zaraz ją wrzucam. Czekam na recenzję :-)
 
Cez 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 163
Skąd: Wschód
Wysłany: 2015-08-20, 21:41   Pierwsze wrażenia

Odpowiem na szybko i może nie do końca składnie, trochę jakby wywołany do tablicy.
Mapę pobrałem, odpaliłem w grze na 130% i w edytorze, bo na grę z drugim człowiekiem nie mam w tej chwili czasu.
Ogólnie kompozycja mapy jest ładna, a układ obiektów jest taki o jaki mi chodziło. Tu dla Autora należą się pochwały. Są różne drogi dotarcia, z których najłatwiejsza wydaje się morska. Jednak mapa wydaje się trochę pusta, jeśli chodzi o drobne artefakty i leżące zasoby.
Start zapowiada się w miarę stabilny (dość drewna i rudy). Później pojawiają się problemy. Nie ma takiego koła zamachowego dla rozwoju bohatera - jakichś strażników 1 lvl, żeby nabić trochę expa łatwo. Grając bastionem nie dostałem obok zamku ani w wiatraku kryształów, a kopalni strzegły szare elfy - postawienie pegazów tylko dzięki targowisku.
Ogólnie mogę powiedzieć, że mapa z jednej strony posiada potwory trudne do pokonania (25 rdzawych czy 40 upiornych smoków), a z drugiej nie ma źródeł zwiększenia statystyk bohatera poprzez źródła artefaktów. Jeśli już poszedłeś w stronę mapy o mnogich oddziałach jednostek neutralnych, to ulokowałbym gdzieś 1 lub 2 utopie, jakieś grobowce, rozbitków na wodzie. Teraz nawet odbicie wioski (15 tytanów) wydaje się nieosiągalne, bo nie mam skąd wziąć wojska i jak szybko podnieść statystyk bohatera. Zredukowałbym tę liczbę do 1 lub 2 jednostek, może nawet w garnizonie, zamiast przy wejściu. Brakuje mi też jakiegoś źródła szybkiego doświadczenia - vide puszka dla maina z 10k exp na Deser War lub Order Męstwa strzeżony przez 1 zielonego smoka na Insanity (7,5k exp), albo też jakiegoś zastrzyku w surowce i złoto. Może być to wydarzenie w mieście. Oprócz tego jakieś bonusowe przyrosty stworzeń lub np. samoistne wybudowanie w wiosce jakiegoś budynku - im szybciej zajmiesz wioskę, tym dla Ciebie lepiej. W zamku startowym dodałbym zbudowany 2 lvl generatora stworzeń w mieście - jego brak lub obecność rzutują na rozgrywkę.
Wywaliłbym fort na wzgórzu, bo w grze on-line raczej jest zbanowany.
Na szybko tyle.
 
 
Volkor
[Usunięty]

Wysłany: 2015-08-20, 23:13   

uwzględniono, poprawiono.
 
Dago 
Człowiek



Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 528
Skąd: jestem.
Wysłany: 2015-11-19, 22:58   

Odpowiem po swojemu, czyli neiskładnei :) mapa ładna i wgl :D no i JEST EMKĄ, co mnie bardzo cieszy :) Fajne. Nawet z jakimś mniej pr0 graczem bym zagrał :D

Bass solo, take one.

- Jestem trollem? - Dago
- Hmmm... Masz 40hp i się regenerujesz. Tak. - Malekith
 
 
Volkor
[Usunięty]

Wysłany: 2015-11-22, 20:07   

Najs,
wiedz zatem kolego, że robię właśnie jeszcze bardziej zbalansowaną M-ke 1 vs 1. Za niedługi czas ją wrzucę :mrgreen:

[ Dodano: 2015-12-12, 20:15 ]
Witam ponownie. Właśnie ukończyłem, przetestowałem i dodałem kolejną M-kę 1 vs 1 i pod hot seat. Mapka zawiera zdarzenia czasowe, jaskinie levelowania bohatera oraz kilka dróg dojścia, z których najkrótsza prowadzi przez teleport. Zapraszam do grania i czekam na spostrzeżenia.

[ Dodano: 2015-12-12, 20:16 ]
zapomniałem podać nazwę;
1 Fair & Square
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group