Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Trwa II etap konkursu MapMaker AW
Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat «» Następny temat
Nekropolia - pomoc w wyborze bohatera

Który z bohaterów Nekropolii jest Twoim zdaniem najlepszy?
Charna
5%
 5%  [ 1 ]
Clavius
0%
 0%  [ 0 ]
Galthran
16%
 16%  [ 3 ]
Isra
50%
 50%  [ 9 ]
Moandor
0%
 0%  [ 0 ]
Straker
0%
 0%  [ 0 ]
Tamika
5%
 5%  [ 1 ]
Vokial
5%
 5%  [ 1 ]
Aislinn
0%
 0%  [ 0 ]
Nagash
0%
 0%  [ 0 ]
Nimbus
0%
 0%  [ 0 ]
Sandro
5%
 5%  [ 1 ]
Septienna
0%
 0%  [ 0 ]
Thant
11%
 11%  [ 2 ]
Vidomina
0%
 0%  [ 0 ]
Xsi
0%
 0%  [ 0 ]
Głosowań: 18
Wszystkich Głosów: 18

Autor Wiadomość
Tereq 
Mag bitewny



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2015
Posty: 72
Wysłany: 2015-06-14, 00:07   

Jeśli mogę coś doradzić (sam kiedyś się bałem przejść na 200%, więc to akurat dobrze rozumiem :-) ) - spróbuj na początek grać na 200% na mapach XL, dla przykładu tę: http://www.heroes3.eu/download/mapy/67-odizolowani.

Im większa mapa tym dłuższa gra i opóźniony start przez brak wszystkiego na początek nie jest później tak widoczny.

Najważniejsze to szybki rozwój i wytrzymanie początkowych kłopotów. Czas gra na Twoją korzyść, komputer popełnia jednak sporo błędów i jeśli się nie przerazisz tą różnicą startową dasz sobie spokojnie radę :-) Od 130% wzwyż poziom komputera się nie zmienia, tylko trzeba przezwyciężyć w sobie myśl, że te 70% to jest dużo wyższy poziom.

Co do Isry - jako Rycerz po prostu dostaje rzadziej magie i mądrość (przy wojowniku to chyba co 6 lvli mądrość, co 4 magia żywiołu przy magu mądrość co 4 poziomy a magie co 2 albo 3). Natomiast tak jak mówisz dostaje dużo ciekawsze umiejętności bitewne.
 
heroes3 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 757
Wysłany: 2015-06-14, 01:10   

Tereq napisał/a:
Jeśli mogę coś doradzić (sam kiedyś się bałem przejść na 200%, więc to akurat dobrze rozumiem :-) ) - spróbuj na początek grać na 200% na mapach XL

No właśnie wziąłem głęboki wdech i postanowiłem spróbować jeszcze raz. W końcu sam niedawno pisałem i radziłem komuś na forum, żeby nie zrażać się pierwszymi porażkami ;-)
Także dziękuję za radę, popróbuję jeszcze. :-)
Zwłaszcza, że nie odpadałem już na wstępie, tylko po dość ciężkich bojach i nauczyłem się jak kompletować szkielety przy pomocy nekromancji, więc nie jest tak całkiem źle.

Tereq napisał/a:
Im większa mapa tym dłuższa gra i opóźniony start przez brak wszystkiego na początek nie jest później tak widoczny.

No ale w sumie przeciwnik zdąży zarekrutować więcej armii.
Albo mnie się wydaje (bo miałem parę miesięcy przerwy od H0M&M3), ale jakoś mu lepiej idzie gromadzenie armii niż na 160%.

Tereq napisał/a:
Co do Isry - jako Rycerz po prostu dostaje rzadziej magie i mądrość (przy wojowniku to chyba co 6 lvli mądrość, co 4 magia żywiołu przy magu mądrość co 4 poziomy a magie co 2 albo 3). Natomiast tak jak mówisz dostaje dużo ciekawsze umiejętności bitewne.

Sprawdzałem na stronie AW i rycerz śmierci ma szanse na mądrość =6, a nekromanta =8. Więc i tak nie jest źle, skoro są tacy co mają szanse =2 lub 3.
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2015-06-14, 09:42   

Tu nie chodzi o szansę na daną magię jako umiejętność, tylko fakt, że w H3 w rozwoju bohatera jest wymuszona oferta magii co 4 lvl (wojownik/elementalista) lub co 3 lvl (klasy magiczne prócz elementalisty). Oferta mądrości pojawia się co 6 lvl dla wojowników/elementalistów, a dla klas magicznych oprócz elementalistów co 3 lvl. Jeśli dostaniesz ofertę magii/mądrości przed tymi poziomami, to licznik się resetuje, tzn. jeśli dostaniesz magię na 2 lvl wojownikiem, to następną ofertę magii dostaniesz najpóźniej na 6 lvl.

Wynika też z tego, że nie warto brać na siłę mądrości wojownikiem na 6 lvl, tylko poczekać do 12-18 lvl (i tak dostaniesz tę umiejętność, a na początku dużo bardziej przyda się rozwinięcie np. ataku albo magii.

Szansa na poszczególną magię ma oczywiście wpływ na relatywną szansę na pojawienie się danej magii, np. jeśli masz 1 na magię wody a 3 na magię ziemi, to jest 3x bardziej prawdopodobne, że dostaniesz magię ziemi niż magię ognia (kiedy dostaniesz tę wymuszoną ofertę magii).
 
 
Tereq 
Mag bitewny



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2015
Posty: 72
Wysłany: 2015-06-14, 14:09   

heroes3 napisał/a:

No ale w sumie przeciwnik zdąży zarekrutować więcej armii.
Albo mnie się wydaje (bo miałem parę miesięcy przerwy od H0M&M3), ale jakoś mu lepiej idzie gromadzenie armii niż na 160%.


Też mi się kiedyś tak wydawało, na tej stronie jest pokazana różnica między poziomami, komputer na 200% ma jeszcze bardziej zwiększony przyrost złota, drewna, kamieni i jednostek, więc masz rację :-)

Natomiast komputer robi jeden poważny błąd. Zamiast skupić się na 1 bohaterze rekrutuje ich kilku i zamiast mieć jednego porządnego herosa z niezwyciężoną armią w efekcie ma kilku średnich z armią podzieloną.

Tutaj to właśnie Ty będziesz miał przewagę, Twój bohater będzie miał prawdopodobnie dużo wyższe statystyki i lepsze umiejętności.
 
heroes3 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 757
Wysłany: 2015-06-15, 01:29   

Czy ja dobrze rozumiem, że na poziomie 200% komputerowi co tydzień przybywa 128% wojska i 150% kasy?
Czyli, że jak komputer ma kapitol, to co tydzień zamiast 4000 złota, przybywa mu 6000 złota? I tak samo jest z wojskiem? Czyli np. mnie przy zamku w nekro przybywa 24 szkielety, a komputerowi 30? Ale jak ja przejmę mu jego miasto, z którego on miał przyrost 6000 złota i 30 szkieletów, to mnie już będzie normalnie przyrastało, 4000 złota i 24 szkielety?
Dobrze to rozumiem?

Powiem szczerze, niewiele mi pomaga posiadanie jednego dobrego herosa. :-? Zanim ja rozwinę sobie miasto i bohatera, to komputer ma już swoich kilka i zaczyna ze mną prowadzić wojnę podjazdową :-?
 
Tereq 
Mag bitewny



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2015
Posty: 72
Wysłany: 2015-06-15, 01:47   

No niestety dobrze rozumiesz, komputer na poziomie 200% ma ładny bonus :-)

Tobie będzie normalnie przyrastało jak przejmiesz, komputer ogólnie trochę sobie "czituje" ;-)

Sam bohater to na najwyższym poziomie rzecz absolutnie najważniejsza. Na 200% ten start jest na tyle utrudniony, że jak nie zaczniesz w miarę szybko go ogarniać to jest ciężko.

W Nekro akurat jest dobrze bo i tyle kasy na początek nie potrzebujesz. Najważniejsze to uzbieranie 10 kryształów i klejnotów na możliwość rekrutowania Alpów. Na większości dobrze zrobionych XLek jest sporo leżących w pobliżu surowców. Dalej z nekromancją i potęgą szkieletów dasz radę. Tylko musisz przeć cały czas do przodu, jak najwięcej walczyć, zbierać i... zapisywać ;-)
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2015-06-15, 06:31   

Szybki test udowodnił, że dodatkowy przyrost jednostek dla kompa to bzdury. Co do przyrostu surowców - jest to prawda.

Co do Nekropolii to najważniejsze jest walczenie samymi szkieletami - przykładowo grając bez fortu na start na 200%, już w 3 tygodniu mogłem rozwalić prawie maksymalną utopię nimi samymi (i chyba garścią zombie jako mięso).

Dorzucam paczkę sejwów (z innej gry, ale tam też spokojnie można rozwalić każdą utopię, choć bohater naprawdę słabo się rozwinął) 1119 szkieletów w 14 dni (miasto rozbudowane do rycerzy z zamkiem + ulepszone wampy).
Ostatnio zmieniony przez Malekith 2015-06-15, 19:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
heroes3 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 757
Wysłany: 2015-06-15, 09:37   

Malekith napisał/a:
Szybki test udowodnił, że dodatkowy przyrost jednostek dla kompa to bzdury.

Jaki test?

No właśnie ja się zastanawiałem czemu np. mój sojusznik w pierwszej kolejce ma już 2-3 bohaterów i pobudowane coś w zamku. Teraz wiem.
Sam poziom gry i umiejętności komputera na 200% nie jest jakiś straszny, da się go pokonać w walce.
No, ale ten jego bonus mnie rozwala. Nawet jeśli przyjmiemy, że ma na starcie sam bonus z surowców, tzn. że może dużo szybciej rozbudować swój zamek (no chyba, że naprawdę mam pod zamkiem tyle surowców, że już w pierwszej kolejce pozbieram wszystko, ale najczęściej jest tak, że zawsze jakiegoś surowca brakuje i przez to rozbudowa się wstrzymuje). Szybki rozwój kompa, przy moim wolniejszym, plus agresywna eksploracja mapy przez komputer, oznacza że kompowi dużo szybciej przybywa wojska (szybszy rozwój miasta), surowców (szybsza eksploracja mapy) i doświadczenia (pokonywanie neutrali i przez eksplorację mapy szybciej dochodzi do potyczek z których czerpie doświadczenie i różne artefakty).
Jak dla mnie to komp ma za dużego bonusa przy 200%! Kogoś z twórców gry chyba za bardzo poniosło :roll:
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2015-06-15, 10:26   

heroes3 napisał/a:
Jaki test?
Pozwolić kompowi wykupić 1 przyrost i porównać ze standardowym... Zresztą nigdy nie zauważyłem dziwnych proporcji w armii kompów. Natomiast przyrost surowców można łatwo sprawdzić, porównując stan jego złota na końcu dwóch kolejnych tur.

heroes3 napisał/a:
Jak dla mnie to komp ma za dużego bonusa przy 200%! Kogoś z twórców gry chyba za bardzo poniosło
Komp na 200% jest naprawdę słaby, pokonanie sojuszu 7 takich kompów jest banalne. Trzeba naprawdę dużo mu dodać, aby stał się wymagający (np. Single Player Patch). Porównaj sobie bohaterów kompa do bohatera gracza w tej paczce sejwów: gracz staty 10/13/5/6, a najmocniejszy komp zaledwie 3/2/3/2, natomiast poziom rozbudowy zamku też lepszy u gracza. W dodatku armia - gracz 1k+ szkieletów i 25 wiwern, a komp jakieś pół przyrostu.
 
 
MrFisterr 
No-life :D



Wiek: 77
Dołączył: 14 Cze 2015
Posty: 25
Skąd: Radom
Wysłany: 2015-06-15, 19:59   

Malekith napisał/a:
Komp na 200% jest naprawdę słaby, pokonanie sojuszu 7 takich kompów jest banalne. Trzeba naprawdę dużo mu dodać, aby stał się wymagający (np. Single Player Patch). Porównaj sobie bohaterów kompa do bohatera gracza w tej paczce sejwów: gracz staty 10/13/5/6, a najmocniejszy komp zaledwie 3/2/3/2, natomiast poziom rozbudowy zamku też lepszy u gracza. W dodatku armia - gracz 1k+ szkieletów i 25 wiwern, a komp jakieś pół przyrostu.


Ale zauważ, że komputer najczęściej gra taktyką wielu bohaterów więc nie ma szans na ulepszenie każdego z nich tak jak robi to człowiek grający max. 3 bohaterami ;)

Hej, macie jakieś pytania na temat Heroes 3? Pytajcie śmiało, odpowiem każdemu! ;)
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2015-06-15, 20:11   

Człowiek, który wie co robi, gra 8 bohaterami, więc przykład średnio przemyślany. Różnica jest taka, że komp niewydajnie dzieli armię, podczas gdy gracz jest w stanie przerzucać tę samą armię po kilku bohaterach w ciągu jednej tury albo strategicznie podzielić ją do wyczyszczenia bardzo odległych od sobie miejsc. To, że człowiek zazwyczaj skupia się na rozwoju jednego głównego bohatera to już odrębna kwestia i jest związana z mechaniką gry.
 
 
Tereq 
Mag bitewny



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2015
Posty: 72
Wysłany: 2015-06-16, 14:50   

Zależy też na jakich zasadach grasz. Na 200% z możliwością Miejskiego Portalu, Lotu, Wrót nie zawsze tych 8 hirków trzeba rekrutować. Na poczatku i tak nie ma na to złota, później z Miejskim Portalem łańcuszki tracą na znaczeniu, wystarczy najczęściej drugi hirek (jakiś mag, z magią ziemii i mądrością - kwestia kilku poziomów) i skupiasz się na szukaniu walk, reszta gry w tym momencie już się robi prosta.

Chyba, że nie chcemy dla utrudnienia gry korzystać z ww. czarów, to oczywiście zgoda. Jednak jak grasz najczęściej (lub tylko) w h3 na single to Portal jest jakiś taki... naturalny. @heroes3 grając single raczej Portalu sobie nie zabrania (jeśli się mylę, to proszę o wyprowadzenie z błędu ;-) )

Malekith napisał/a:
Szybki test udowodnił, że dodatkowy przyrost jednostek dla kompa to bzdury.


W takim razie mea culpa za wprowadzanie w błąd. Kiedyś to przeczytałem i sobie wbiłem do głowy, przechodząc później na 200% nie sprawdzałem dokładnie czy to prawda, jednak po prostu wydawało mi się, że jakaś ta armia komputera większa :-)
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2015-06-16, 17:34   

Cytat:
Zależy też na jakich zasadach grasz. Na 200% z możliwością Miejskiego Portalu, Lotu, Wrót nie zawsze tych 8 hirków trzeba rekrutować.
To raczej świadome ograniczenie wydajności swoich tur w celu skrócenia czasu rozgrywki (w godzinach). Wiadomo, że kompa możesz rozwalić i 1 bohaterem, ale zajmie to więcej czasu (w dniach w grze) niż 8.

Dodatkowo w późniejszej rozgrywce warto rozwinąć dodatkowych bohaterów z armagedonem - znacznie przyspieszają eksterminację kompa.
 
 
heroes3 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 757
Wysłany: 2015-06-16, 18:03   

Tereq napisał/a:
@heroes3 grając single raczej Portalu sobie nie zabrania (jeśli się mylę, to proszę o wyprowadzenie z błędu ;-) )

Masz rację, gram single, więc limity i ograniczenia nie interesują mnie :mrgreen:

Przy okazji mam pytanie, czy grając nekro gracie tylko bohaterami z nekro, czy rekrutujecie też innych? Bo ostatnio trafił mi się Dessa i miałem zagwozdkę. Bo z jednej strony super na pobocznego bohatera i zwiad, ale z drugiej strony, po co był mi on, skoro miałem wtedy jeszcze tylko dwa miasta (obie nekropolie)? A o sile nekro świadczą chyba głównie bohaterowie z umiejętnością nekromancji, a nie z innymi umiejętnościami. No więc, co byście radzili?
 
Konsumenci 2


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 39
Wysłany: 2015-06-16, 18:16   

heroes3 napisał/a:
Szkoda, że nie ma zdarzeń losowych na templach, bo to jednak dużo bardziej wciąga, jak się ma fabułę. No, ale jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.

Fajnie, że zwróciłeś uwagę, że armia bohatera może być więcej warta niż 2500. Więc to plus szkieletornia i może być z tego całkiem niezły zysk.

[ Dodano: 2015-06-13, 22:01 ]
Sorry, za post pod postem, ale chciałem coś dopowiedzieć.

No więc wziąłem się za granie na 200% i powiem wam, że to jest jakiś armagedon! Naprawdę poziom jest niemożliwy. I zastanawiam się nad powrotem na 160%, bo przynajmniej część map jest nie do przejścia na 200%.
Próbowałem chociażby tą:
http://www.heroes3.eu/dow...czarnoksieznika
i nie jest tak źle, ale pokonanie wrogów na 200% wymaga nie lada wyzwania. Dotarłem do 5-6 miesiąca, nieźle się namęczyłem z wrogiem po tej samej stronie mapy, zanim udało mi się go pokonać, a udało się w sumie tylko szczęściem, bo po 7 dniach jego bohaterowie znikli, w walce nie miałbym szans :-/ Tymczasem dwóch konkurentów po drugiej stronie mapy miało tak silne armie, że nie ma szans, odpuściłem sobie dalsze granie.
Na innych mapach miałem nawet większe problemy, więc idę sobie przemyśleć powrót na 160% ;-)

A wracając do tematu głównego, czyli wyboru bohatera dla nekro, stawiam na Isra, a Vidomina i Galthran w drugiej kolejności lub jako poboczni.
Dlaczego tak, dlatego, że pomimo że Isra to rycerz śmierci, nie miałem problemów z nauką czarów czy też mądrości (może takie miałem szczęście), plus większa szansa że wejdzie skuteczność ataku. Więc Isra jak dla mnie ma większe prawdopodobieństwo, że wejdzie coś fajniejszego z dodatkowych umiejętności.

200% jest banalne przy odpowiednim doświadczeniu w tej grze a każda mapę da się na 200% przejść jedne bez problemu inne z problemem tak jak morowe ,ale nie ma rzeczy nie możliwych
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Strona 2 z 2
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group