Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Trwa II etap konkursu MapMaker AW
Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat «» Następny temat
Wojna z NEKROPOLIA. Help Wanted !!
Autor Wiadomość
dungeon siege

Dołączył: 25 Lip 2014
Posty: 5
Wysłany: 2014-07-25, 22:24   Wojna z NEKROPOLIA. Help Wanted !!

Witam wszystkich :->

Na wstepie - z gory bede wdzieczny za pomoc. Pokrotce wyjasnie poziom rozgrywki i stan obecny.

W Homm3 staz veteranski - praktycznie od startu 99/00 do ok 05. Pozniej szereg lat przerwy az do teraz. Takze nie lama, ale moja taktyka kuleje mocno obecnie. Wyjasnie pokrotce - zaraz czemu.

Jestem mocny na S-kach i M-kach. Kuleje z moim przeciwnikiem na L-kach i XL-kach, przy czym gramy glownie na L-kach.

PRZECIWNIK NEKROPOLIA - Taktyka
Idzie z Kapitol, nastepnie budynki jednostek + nekromatron. Bohater - Aislinn z Deszczem Meteorow. Rozbudowuje w szybkim tempie Nekromancje. Podejmuje walke czesto ze slabszymi jednostkami - caly czas buduje bardzo silna armie na 1 bohatera i 1 zamek, skladajaca sie glownie z olbrzymiej ilosci pozyskanych w czasie nekromancji Szkieletow. Po jakims czasie osiaga ich 1000, pozniej wiecej. W miedzyczasie chodzi, zdobywa artefakty. Rozwija MOC i Wiedze, lecz nie zapomina o Ataku i Obronie. Po zgromadzeniu Mocarnej Armii - rusza na podboj, rozbijajac w pyl wszystkie jednostki neutralne po drodze. Rozwija nastepnie Dyplomacje i dolacza jednostki wyzszego levela ktore napotka, reszte ubija i przemienia w szkielety.

Zauwazylem mala luke - tzn ma wolny poczatek, dlatego woli duze mapy. Ale po jakims czasie, idzie niestety jak burza.


MOJA DOTYCHCZASOWA TAKTYKA - niestety juz nieskuteczna
LOCHY. Bohater DEEMER z deszczem meteorow. Na wejsciu zawsze rozwijam MOC i WIEDZE. Dosc szybko zdobywam wysoki level tych dwoch, Atak I Obrona ida mi wolniej.

Buduje Kapitol, nastepnie budynki jednostek. Pozniej specjalne - Wir Magii i podobne. Ruszam w teren praktycznie od razu, zdobywam kopalnie. Rozwijam Herosa. po chwili kupuje kolejnego tzw Ekonomicznego. Prowadze walki ale i trace na tym jednostki. Zdobywam duzy obszar, czasem podbijam zamki w szybkim tempie - ale moje imperium jest jak ZSRR, czyli kolos na glinianych nogach. Mimo posiadania mocnego bohatera, armia kuleje. Nastepnie zauwazam ze rozwoj zwalnia, problemy z posiadaniem silnej armii - wytracam na potyczkach - co prawda zdobywajac granty, niemniej moj Przeciwnik - moze idzie wolniej ale kaza potyczka to pozyskanie od kilkudziesieciu do kilkuset nowych jednostek (Szkielety).

Dochodzi do tego ze dysponuje np. 4 zamkami, 1 bardzo silnym bohaterem i kilkoma ze sredninej polki - a moj przeciwnik ma 1 zamek, 1 bardzo silnego bohatera z bardzo silna armia pozyskana z reinkarnacji, i 1 slabego bohatera co odwiedza mlyny tzw ekonomicznego.

Powiem tak. Ratujcie, bo nie mam pomyslu. Nie chce grac Nekropolia, znajac jej zalety, poniewaz chce pokazac mozliwosc innej strategii - zwycieskiej.

Rozgrywka Honorowa. Bede wdzieczny za wszelkie podpowiedzi :)

Ps. HOMM3 z Arm.Blade i Shadow of...- zawiera zamek Zywiolakow. W ta wersje gramy.

pozdrawiam wszystkich :mrgreen:
 
Mikus 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 2897
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-07-26, 11:15   

Skoro gracie bez zasad to może weź odpowiedni zamek i hirka z dyplomacją na start, jemu niekoniecznie się musi ta dyplomacja trafić a Ty będziesz miał od razu. Unikaj potyczek gdzie ponosisz spore straty, z odpowiednią armią na pewnym etapie idzie wszystko wygrać bez strat. Możesz też zagrać Wrotami Żywiołów i liczyć na armageddon w którymś z pobocznych zamków, które jak twierdzisz zdobywasz, wtedy do armii bierzesz Feniksy, Magmy i Żyw. Magii i ciśniesz armageddonem.

Czemu władze tego świata robią ze mnie debila
Gówno w prasie, gówno w TV, gówno gównem zasila
 
dungeon siege

Dołączył: 25 Lip 2014
Posty: 5
Wysłany: 2014-07-26, 11:31   

Witam Panowie, na wstepie dzieki wielkie za rady :->

Ograbianie terenu - dobry pomysl. Chociaz czesto jestesmy od siebie poblokowani mocniejszymi jednostkami lub w bardzo duzej ilosci (np wataha) co na poczatku mija sie z celem.

Co do Armageddonu. To byla moja dotychczasowa strategia, zgromadzic jak najwiekszy lev Gildii i upolowac Armageddon. Na nieszczescie on w tym czasie tez bardzo dobrze rozwija Gildie, czesto ma kule przeciwstawienia lub inny artefakt przed Armageddonem chroniacy, a wtedy jestem bezsilny.

Ps. Krzemo o co ci chodzi z tym Wojownikiem ? Bo nie do konca zrozumialem :)

Ostatnia nadzieja w Malekithcie :mrgreen:
 
SCS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 332
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2014-07-26, 11:36   

Twój przeciwniki to słaby gracz nekropolią z tego co piszesz, nie powinno być większych problemów z pokonaniem go.
Jeżeli chcesz grać lochem to użyj Gunnara, na większych mapach jest niezastąpiony, jego spec od logistyki przyda się o wiele bardziej niż lipny deszcz, dodatkowo startuje z taktyką dzięki czemu już na 3 lvl możesz wszystkich strzelaków harpiami.

Rozpocznij od rozbudowy jednostek, do 7 dnia możesz mieć lwy, minotaury wraz z zamkiem, od 1/2/1 możesz prowadzić ekspansję całej mapy, i rób to dynamicznie obijając wszystkie banki, myślę że o przydatności M.Ziemi + spowolnienie przypominać nie muszę.
 
 
dungeon siege

Dołączył: 25 Lip 2014
Posty: 5
Wysłany: 2014-07-26, 11:47   

A jak sobie poradzic z bardzo szybkim przyrostem Koscieji z Nekromancji ? W krotkim czasie u niego to podstawa jego armii.
 
nunquam 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 71
Wysłany: 2014-07-26, 14:37   

dungeon siege napisał/a:
A jak sobie poradzic z bardzo szybkim przyrostem Koscieji z Nekromancji ? W krotkim czasie u niego to podstawa jego armii.


He, he - nie poradzisz. Jedyny sposób to do tego nie dopuścić ;) Pytanie jak? Uderzając jak najszybciej. Najpóźniej w początku drugiego tygodnia.

Gracie L - kę i taka strategia jest jak najbardziej możliwa.

Na ile procent gracie? 160?

Musisz wybrać dobre miasto na ten zamek. Pocieszę Cię, że Necro jest dobre na prawie wszystkie zamki (m. in. z tego powodu kiedyś miało bana na większości turniejów). Natomiast trudno jest znaleźć dobry zamek przeciw necro. Osobiście wybrałbym confa (wż) lub inferno z farmingiem demonów. Najlepiej grać miastem, którym grasz jak najlepiej. W Twoim przypadku ciekawą opcją mógłby być Zamek z aniołami i zamkiem w pierwszym tygodniu (nie wiem tylko na jakim szablonie gracie). A kapitol? Zapomnij. Chyba, że w trzecim tygodniu :) I graj na co najmniej 8 bohaterów. Głównym tylko walcz, to co zdobyłeś podniosą poboczni.

Skoro bez zasad - korzystaj z dyplomacji, będziesz miał wojo na straty lub farming (w przyp inferno). Obejrzyj sobie jakiś stream z grą lepszych graczy. Tu masz link do gry rosjan:
http://www.heroesworld.ru...t=9287&page=346

jak nie ma linków to translacja odbywa się przez mikogo i zapewne nie obejrzysz.

Dużo informacji jest na tym i innych forach. Kwestia czy znajdziesz czas i chęci żeby do nich dotrzeć, poczytać, poćwiczyć i wykorzystać w grze. Powodzenia :)
 
 
dungeon siege

Dołączył: 25 Lip 2014
Posty: 5
Wysłany: 2014-07-26, 16:04   

:-> Gramy na 200%, ale komputer w tym przypadku nie jest przeszkoda. Dostaje wcierki :->
Czyli rozumiem, ze jesli nie mam mozliwosci szybkiego ataku Necro na L-ce (no bo raczej takiej opcji nie ma z prostego powodu - zazwyczaj nas dziela duze ilosci wysokich lub srednich levelowo stworow typu np 500 Thunderbirdow, to jak mam isc z tymi strzepami armii zdobytymi w ciagu tygodnia czy dwoch ?) to powinienem uzyc nastepujacej strategii:

- Bohater z Logistyka i Taktyka, np Gunnar ? i Rozwijac go w kierunku Atak/Obrona ?

Dobrze gram wszystkimi zamkami. Nie przepadam za Inferno, tzn gralem nim najrzadziej.
Do tej pory sadze ze dosc dobrze radzilem sobie Lochami. Niestety przy tej strategii na Necro, nie mam odpowiedzi na powiekszajaca sie armie Szkieletow.

Innymi slowy. Przy maxymalnym staraniu bede w stanie przeprowadzic atak w drugim miesiacu, ale bedzie skazany na porazke. Przeciwnik wtedy sie cofnie do zamku, obuduje a i tak bedzie dysponowal odpowiednimi silami z nekromancji.

Czekam na cos bardziej odkrywczego. Nakreslam. Obaj nie jestesmy amatorami, tylko ze ja mialem spora przerwe :-> Po prostu sadzilem ze w przeciagu tylu lat, na pewno szereg graczy opanowalo lepsza strategie anizeli moja, a co za tym idzie skuteczniejsza.

;-)
 
Ravciozo 
Wielki Wuadca



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 874
Skąd: Polska, Opole
Wysłany: 2014-07-26, 17:39   

Jeśli nie ma wielu armii to wyślij mu jak już trochę oczyścisz mapę pod zamek trochę szczurów (z kimś szybkim w składzie, żeby było dużo punktów ruchu) i gdy gdzieś pójdzie po prostu weź mu zamek albo kopalnie. Problemu to nie rozwiązuje, ale może Ci pomóc. Jeśli weźmiesz mu jego główne necro to straci Kapitol, nekromatron, przyrost jednostek, itp. Z tego co czytam, nie używacie zbyt wielu bohów, co może Ci pomóc. Kimś szybkim zajdź Mu pod zamek, gdy Asiliin będzie daleko, zbij 'ekonomicznego'. i będzie OK. Jeśli gra necro, to MUSI ruszać się mainem, żeby zgarniać szkielety.

And we'll all dance alone to the tune of your death...
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2014-07-26, 17:53   

dungeon siege napisał/a:
zazwyczaj nas dziela duze ilosci wysokich lub srednich levelowo stworow typu np 500 Thunderbirdow
Rozumiem, że to jakaś dziwna gotowa mapka? Na mapach losowych takie rzeczy dzieją się dopiero po kilku miesiącach.
dungeon siege napisał/a:
- Bohater z Logistyka i Taktyka, np Gunnar ? i Rozwijac go w kierunku Atak/Obrona ?
Tak. Atak, płatnerz, taktyka, mądrość (jest oferowana minimum co 6 poziomów wojownikom, więc wybieraj ją raczej przy poziomach 12-18, niż w okolicach 6), logistyka, dwie magie (polecam powietrze i ziemię - miejski portal i wrota wymiarów są niemal niezbędne w późnej rozgrywce, podczas gdy spowolnienie świetnie sprawdzi się w walce z neutralami). Na ostatni slot coś w stylu łucznictwo/odporność/znajdywanie drogi.
Cytat:
Innymi slowy. Przy maxymalnym staraniu bede w stanie przeprowadzic atak w drugim miesiacu, ale bedzie skazany na porazke. Przeciwnik wtedy sie cofnie do zamku, obuduje a i tak bedzie dysponowal odpowiednimi silami z nekromancji.
Jeśli kisi się w zamku, to znaczy, że nie zbiera żadnych szkieletów. Pozabieraj mu wszystkie kopalnie i surowce wokół zamku, donosząc w międzyczasie nowe wojsko łańcuszkiem 7 bohaterów. W pewnym momencie nie będzie miał szans. Poza tym jest możliwość, że go zaskoczysz i np. zabierzesz niebronione główne miasto.
dungeon siege napisał/a:
Czekam na cos bardziej odkrywczego. Nakreslam. Obaj nie jestesmy amatorami, tylko ze ja mialem spora przerwe :-> Po prostu sadzilem ze w przeciagu tylu lat, na pewno szereg graczy opanowalo lepsza strategie anizeli moja, a co za tym idzie skuteczniejsza.
Postaw na jak najszybszą ekspansję, z silnym wojownikiem. Zdobywaj konserwatoria gryfów i rojowiska ważek, aby uzyskać dodatkowe jednostki. Zainwestuj w dyplomację. Szczegółowy opis dyplomacji w moim poście w tym temacie.
 
 
Skwer 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2742
Wysłany: 2014-07-27, 02:11   

dungeon siege napisał/a:
Gramy na 200%, ale komputer w tym przypadku nie jest przeszkoda. Dostaje wcierki
Na tym poziomie nekro ma największą inicjatywę. Twój przeciwnik buduje armię podczas gdy Ty ciułasz kilka sztuk złota na wykupienie bohatera/budynku. Polecam zmienić poziom na 130/160%

 
 
Ravciozo 
Wielki Wuadca



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 874
Skąd: Polska, Opole
Wysłany: 2014-07-27, 13:36   

Wyślij mu fejka. Załaduj do szczura po 1 jednostce każdego poziomu i wyślij pod zamek. Zmusi to jego maina (chyba, że domyśli się, co robisz) do cofnięcia się pod zamek i stracenia kilku tur farmy szkieletów. Jest szansa, że się nabierze, choć jeśli mówisz, że weteran, to może być różnie. No i jeśli to Ty zawsze przejmujesz wrogie zamki, to licz na drugi loch. Jeśli drugiego lochu nie ma to maksymalnie olej CPU i nie trać na nim armii. Chyba, że chcesz pomieszać sobie wojska z 2 zamków, ale musiałbyś wtedy SZYBKO wziąć miasta komputera, co na 200% może się okazać zbyt trudne do zrobienia w 3-4 tygodniu (CPU ma dużą przewagę w surkach na początku i szybciej zacznie ekspansję).

And we'll all dance alone to the tune of your death...
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2014-07-27, 15:02   

Ravciozo napisał/a:
Załaduj do szczura po 1 jednostce każdego poziomu i wyślij pod zamek.
Jeśli nie widzisz opisów ilości (mnóstwo itp.) stworzeń u wrogiego bohatera, to znaczy, że masz problem z czcionkami w grze. W normalnie działającej wersji gry ta zagrywka w ogóle nie ma sensu. Żeby naprawić problem, poszukaj naprawionego pliku Tiny.fnt i wrzuć go do Data.
 
 
Ravciozo 
Wielki Wuadca



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 874
Skąd: Polska, Opole
Wysłany: 2014-07-27, 16:45   

A widzisz...
Nie mam. Tylko, że w zamkach i garnizonach JEST a u bohaterów nie. OK. Dzięki za pomoc!

And we'll all dance alone to the tune of your death...
 
LordDavy 


Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 19
Wysłany: 2014-08-01, 23:56   

Na 200% polecam najpierw wybudować kapitol a potem iść w stwory. (Do 4 levelu możesz wybudować przed kapitolem). Dużo zależy też od mapki - gdy jest bogata to czasem lepiej od razu stwory. Pobocznych herosów też za wielu nie ma co robić bo szkoda kasy. Jeśli chcesz grać lochami, to tak jak koledzy tu piszą, postaw na Gunnara i mobilność swojej armii. Dobrym rozwiązaniem jest wzięcie na pobocznego Alamara (o ile się trafi) - ma wskrzeszenie i naukę czarów. Jak go lekko podpakujesz to możesz się nauczyć wskrzeszenia Gunnarem a do tego puszczać co jakiś czas Alamara na rekonesans pod zamek przeciwnika i rzucać czary ofensywne po czym uciekać gdy przybędzie mainem (skoro gracie bez zasad). Gunnarem powinieneś odkryć mapę znacznie szybciej niż on Asilinnem (swoją drogą beznadziejny wybór herosa - powinien grać Isrą na takiej mapie). W razie gdyby doszło do starcia gdy jeszcze nie będziesz mieć odpowiedniej armii - twój bohater jest znacznie szybszy i powinieneś pobawić się nim w wojnę podjazdową. Gdy nie ma jeszcze czarów lot/portal/wrota to nie ma szans cię dogonić na mapie. Gra przeciwko nekro na XL na 200% to fajna zabawa. Łatwo na pewno nie będzie ale chyba o to chodzi w h3? :mrgreen:
 
nillu

Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 3
Wysłany: 2014-10-20, 13:20   

Możesz też spróbować namówić kolegę na mapę z przewagą bagien (np. Bagienna utopia) i wziąć Cytadelę (mój ulubiony zamek). Kiedy on będzie mozolił się swymi szieletami - ty żwawiutko rozbudujesz królestwo.

Mainem bierzesz demigorgony i kilka smoczych ważek podzielonych na pojedyncze oddziały do obniżania obrony wrogich neutrali i zdobywasz wszystko co idzie kopalnie, skille itp. Będziesz dość szybki w tym zestawieniu (tylko nie bież nic ślamazarnego bo Cię spowolnią).

Z bohaterów - jeśli trafi Ci się Adrienne to masz wygrane bo na początku robi popłoch u neutrali swoją magią ognia przez co szybko opanujesz ekonomię. Z władców bestii warto wziąć Tazara, dzięki czemu zachowasz większość ze swoich demigorgonów (specjalność Płatnerz). No i koniecznie za obu tymi bohaterami warto chodzić bohaterami ekonomicznymi do zbierania żniw pozostałych z podbojów, przez co main wykorzysta maxymalnie ruch. Ponadto taki bohater wspomagający może prowadzić kilka dodatkowych smoczych ważek które przydadzą się jako uzupełnienia tych pojedynczych które może stracić main, dzięki czemu main nigdy nie utraci zdolności obniżania obrony wrogich neutrali.

Drugi boh może byc nastawiony na łucznictwo i jechać w zestawieniu jaszczuroludzie & bazyliszki. Tez ciekawe połączenie. Pancerne bazyliszki z ciekawym skillem sa idealnymi zasłonami dla strzelców. No i wypuszczasz gnolle przodem jako mięso.

Nie śpiesz się z Hydrami - niech posłużą później głównie do obrony. Trzon oddziałów powinny stanowić ważki, gnolle jako mięso armatnie oraz gorgony jako główna siła uderzeniowa. Jeśli możesz wspomóc się czarem Wskrzeszenie to idealnie aby tylko nie tracić gorgonów.

Wiwreny - porażka. Najlepiej wogóle ich nie rekrutuj, tylko w ostateczności, jeśli już będziesz musiał. Szkoda kasy... Gdyby chociaż zawsze puszczały tę swoją truciznę a nie tylko w 1/5 przypadków to może by coś z nich jeszcze było...

Zobaczysz jak lekko i łatwo Necro utknie na bagnach. A jeśli nie mapka z bagnami - tez może się to udać. Pamiętaj że kluczem jest to, że masz najlepszą jednostkę 5go poziomu w całej grze!
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Strona 1 z 2
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group