Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Trwa II etap konkursu MapMaker AW
Odpowiedz do tematu
Twierdza (Stronghold)
Autor Wiadomość
Paweł 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 4001
Wysłany: 2011-07-11, 19:39   

Ja nie preferuję stawiania na blance Cyklopów w 1 tygodniu, ponieważ ich ogólny koszt przewyższa koszt Behemotów. Dużo łatwiej jest nazbierać złota niż taką ilość kryształu. Ponadto Behy są praktyczniejsze. Wiem, są rożne mapy, ale ja mówię o najczęstszych przypadkach. Pamiętam mapę, gdzie praktycznie na start miałem 3 siedliska Cyklopów, wtedy to tak, opłaca się je stawiać na koszt Behemotów.
Ogólnie to Twierdzą najbardziej lubię grać na Behy od początku.

[ Dodano: 2011-07-11, 19:40 ]
yarzapp napisał/a:
tak, tylko do tego trzeba postawić jeszcze oki i ogry.
Dlatego nie lubię grać na Cyklopy.
 
eriatarka


Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 41
Wysłany: 2011-10-20, 19:22   

Jeśli pobiegasz dobrze bohaterem to w drugim tygodniu będą behemoty, a te przegrywają tylko z Aniołami i Diabłami, ptaki są bardzo mocne, dobry atak duża wytrzymałość i szybkośc. O łucznikach w Twierdzy polecam zapomnieć, orki nie są warte nawet połowy swej ceny, a 20kryształów lepiej wydać na upgrade Behemotów niż kupno Groty Cyklopów. Ogry są potężne i trudno, że wolne, jest haste, jest teleport ktorym możesz wrzucić je za mury zamku. Jeźdźcy mają oczywisty plus, ale padają jak muchy, w poważnej rozgrywce paręset przeżyje 2/3 bitwy, albo padną w pierwszej poważniejszej. O Goblinach szkoda gadać ;] Zwykle ograniczam się do 4 jednostek, na Impossible i tak zwykle nie masz szmalu na kupowanie wszystkiego
 
Leance 



Pomógł: 44 razy
Wiek: 30
Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 2682
Skąd: Warszawa / Lublin
Wysłany: 2011-10-20, 19:24   

eriatarka napisał/a:
Jeśli pobiegasz dobrze bohaterem to w drugim tygodniu będą behemoty,

Chyba cyklopy? Behy to piorytet w pierwszym prawie zawsze...
 
Daffodil 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 445
Wysłany: 2011-10-20, 19:24   

eriatarka napisał/a:
Jeśli pobiegasz dobrze bohaterem to w drugim tygodniu będą behemoty


Chryste... kto buduje bechy w 2 tyg.? Chyba, że DB się robi, ale behy spokojnie się stawia w 1 tyg. Jak dobrze pójdzie to nawet w 2 dniu.

Justice will prevail.
 
 
altaeir 


Pomógł: 19 razy
Wiek: 32
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 1043
Wysłany: 2011-10-20, 19:30   

Piszesz tak bo nie pamiętasz, że zanim zacząłeś grać multi nie budowałeś sie pod wojsko lub robiłeś to tylko częściowo. Pewnie dlatego eriatorka napisał że stawia behy w 2tyg, bo w 1 stawia budynki z kasą.
 
Sandro123 
poprawny politycznie



Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 108
Wysłany: 2011-10-20, 21:45   

Jeszcze do niedawna sam tak grałem. Doszło do pierwszego starcia multi i nagle widzę napis "mam nadzieję ,że nie robisz pod kapitol", na co ja oczywiście nie ,nie ... i jakoś to poszło.
 
 
Archen 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 152
Skąd: pl
Wysłany: 2011-10-20, 23:00   

Sandro123, napisałeś to tak jakby nie można było robić "pod kapitol" ;-)

Ale ja wyznaje inną koncepcję multi ;/

Obecna koncepcja dominująca to czyszczenie kieszeń po kieszeni mapki - 90% bitew i czasu gry to walka z neutralami.

Jak gra się 2-3 miasta na start, L/M, stosunkowo szybki kontakt, wydzieranie sobie kopalni - to warto postawić zamek jak najszybciej a jak się ma zamek to kapitol to tylko jedna tura... jak zbieramy kasę zamiast expa ze skrzynek.
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2011-10-20, 23:56   

Archen napisał/a:
to warto postawić zamek jak najszybciej a jak się ma zamek to kapitol to tylko jedna tura...
Zamek z siedliskami 1-2 lvl prawie nic nie daje, jego główną rolą jest zwiększenie przyrostu stworzeń 3-6 lvl. Poza tym to nie jest jedna tura - wymaga on kuźni, gildii magów, rynku, rady miasta i ratusza - to już 5 tur... Dodam jeszcze, że kapitol się spłaca aż 5 dni...
 
 
yarzapp 
Scrab



Pomógł: 36 razy
Wiek: 34
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 2169
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-10-21, 00:14   

W grze online zdarza mi się mieć kapitol w ogóle w ciągu całej rozgrywki raz na około 50 gier.


Robak nie musi otwierać drzwi, bo przechodzi pod nimi. Leming nie walczy z problemami, bo ich nie zauważa.
 
 
Archen 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 152
Skąd: pl
Wysłany: 2011-10-21, 00:46   

Ale pewnie ze skrzyń całość bierzecie kasę zamiast expa?
 
eriatarka


Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 41
Wysłany: 2011-10-21, 10:40   

Daffodil napisał/a:
behy spokojnie się stawia w 1 tyg. Jak dobrze pójdzie to nawet w 2 dniu.


uzbierać 12500 i 10 kryształów w dwa dni? Jednym bohaterem? Bo jeśli dwoma, to już 15000. Musialbyś mieć nieźle nasrane skrzynkami wokół zamku... to się praktycznie nie zdarza
 
Sandro123 
poprawny politycznie



Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 108
Wysłany: 2011-10-21, 12:37   

Hehehe, dajmy na to ,że gramy PC2 lub Jebusa M/L (a można grać XL gdzie jest jeszcze więcej surowców). Bohaterów po pierwsze rekrutuje się max. Zbieramy wszystkie skrzynki i surowce których wokół mamy kupę, mainem plądrujemy banki, zajmujemy kopalnie itd. Wtedy zwykle siedlisko behemotów to drugi dzień. Tak właśnie gra się na multi i tylko wtedy uczymy się naprawdę grać. Tu po prostu jesteśmy zmuszeni robić wszystko jak najszybciej, pokonywać silne neutrale malutkim wojskiem itp. Za to większość oryginalnych kampanii/misji jest tak stworzona, że wszystko robimy powoli, mamy dużo czasu na rozbudowę itp. W multi nikt nie czeka aż mu się kasa uzbiera tylko jak najszybciej dąży żeby ją zdobyć, a możliwości jest wiele. Po za tym gramy z żywym graczem, a nie nieudacznym komputerem, który nie potrafi dobrze korzystać z czarów i czeka aż zbierze wojsko, którym dobry gracz zniszczy 10x większą armię, i wcale nie przesadzam.
 
 
eriatarka


Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 41
Wysłany: 2011-10-21, 12:55   

Sandro123 napisał/a:
Zbieramy wszystkie skrzynki i surowce których wokół mamy kupę, mainem plądrujemy banki, zajmujemy kopalnie itd.


Rzadko się zdarza, ze wokół Ciebie leży 15kafli w skrzynkach, nieczęsto uda się nawet pierwszym bohaterem zebrać w pierwszym dniu 2500 żeby kupić drugiego.

Sandro123 napisał/a:
Za to większość oryginalnych kampanii/misji jest tak stworzona, że wszystko robimy powoli, mamy dużo czasu na rozbudowę itp


Takkk, szczególnie S i M gdzie przeciwnika masz tuż za rogiem i zaczyna on z sutym skarbcem (15000) a ty z zerami.

Prawda jest taka, że jak grasz na 200% z 7kompami na Ciebie, to ważysz każdą kratkę ruchu twojego bohatera, żeby dotrzeć po tę kupkę złota, czy skrzynkę w tym dniu, inaczej jesteś kolejny w plecy bo na nic Cię nie stać.

Sandro123 napisał/a:
W multi nikt nie czeka aż mu się kasa uzbiera tylko jak najszybciej dąży żeby ją zdobyć, a możliwości jest wiele.


Inne możliwości to te bronione, a jeśli zaczynasz powiedzmy z 30 familiarami i 5 gogami i magiczną strzałą w książce to nie powojujesz. Nawet jeśli drugi bohater dołoży Ci drugie tyle. Daj boże znajdziesz w pierwszym dniu 2500 żeby go kupić ;] grając na 200% behemoty w drugim dniu są poza zasięgiem, chyba, że grasz na mapie gdzie wszystko leży pod Twoim zamkiem. Jaka wtedy zabawa?
 
Xeno 
xeno



Pomógł: 27 razy
Wiek: 29
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 2202
Wysłany: 2011-10-21, 18:19   

Sprawa wygląda prosto. Grając na kapitol kisimy się w zamku 3 tygodnie.
Grając na wojsko walczymy cały czas, obrabiamy banki i zbieramy surowce na ziemi.
Podsumowując. Zanim Eriatarka zacznie w ogóle coś robić konkretnego na mapie będzie praktycznie po grze.
 
 
eriatarka


Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 41
Wysłany: 2011-10-22, 10:21   

Xeno napisał/a:
Zanim Eriatarka zacznie w ogóle coś robić konkretnego na mapie będzie praktycznie po grze.


Jakbym grał na 130% tak jak wy to też bym szedł najpierw w wojsko. Ale grając na 200%, gdzie masz 0 złota, po prostu Cię na to nie stać. Nie idź na łatwiznę, wiem, że frustrujące jest gdy musisz każdego dnia zbierać na nowy budynek, ale wtedy heroes robi się ciekawy. Nie kumam wciąż czemu online gra się na 130%... Grając na 200 wychodzi kto potrafi wyjść z opresji jaką jest gra rozpoczynająca się od śmierci głodowej. Kto poradzi sobie z tym najlepiej? Kto mimo tak trudnego startu, bedzie potrafił rozbudować swój zamek. I nie nudź mi graniem na wojsko, bo nie dociera do Ciebie najwidoczniej, że zaczynasz z bohaterem który ma np. 40 gremlinów, więc jakie banki? I przykro mi, niczego sobie nie dokupisz bo nie masz szmalu. Na ziemii w ciągu 3 dni znalazłeś 3 skkrzynki i po 7 drewna i kamienia i czekasz cierpliwie aż tartak dobije ci do dychy. To tyle jeśli chodzi o zasoby, bo reszta jest chroniona przez potwory które są poza twoim zasięgiem. Przypomnij sobie jak się gra na 200%, wtedy pogadamy.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Strona 14 z 16
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group