Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Do zakończenia I etapu konkursu MapMaker AW pozostało 3 dni
Odpowiedz do tematu
Twierdza (Stronghold)
Autor Wiadomość
Dracon 
Pogromca Smoków



Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 93
Skąd: Bracada
Wysłany: 2007-10-02, 19:34   Twierdza (Stronghold)

Dobrze był już Zamek Bastion Nekropolia Wrota i inne teraz kolei na Twierdzę. Co sądzicie o tym mieście? Ja- że jest dość tanie (choć przyda się dużo kryształków na Behemoty) i łatwo nim wygrać. No, może Gobliny i Wilczy są kiepscy, ale mogą służyć jako zapora dla łuczników, których mamy tu dwóch, a mianowicie Uruka, którego uważam za potężnego jak na swój poziom, oraz Cyklopa, który niszczy także mury. poza tym mamy jeszcze przydatne zaklęcie Ogra Szamana oraz bardzo fajne i silne Behemotki, które uważam za najlepsze jednostki 7. poziomu. Tylko te Ptaki Gromu uważam za niewypał. Owszem, są szybkie, ale obronę i hp mają kiepściutkie ;( Ale i tak, podsumowując, uważam Twierdzę za bardzo fajne miasto i stawiam ją u siebie na 3-4 miejscu.
Ostatnio zmieniony przez Tarnoob 2010-01-02, 13:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
Tarnoob
[Usunięty]

Wysłany: 2007-10-03, 15:29   

Moje zdanie zapewne już znasz - Twierdza to me ulubione miasto, co wielokrotnie już zaznaczałem.

I nie mów, że nabijam sobie posty. Ten oto jest jakby odnośnikiem do wielu innych, ich podkreśleniem i kolejnym potwierdzeniem.
 
Dracon 
Pogromca Smoków



Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 93
Skąd: Bracada
Wysłany: 2007-10-03, 18:05   

Tarnum napisał/a:
I nie mów, że nabijam sobie posty. Ten oto jest jakby odnośnikiem do wielu innych, ich podkreśleniem i kolejnym potwierdzeniem.

Prosiłbym uprzejmie, żebyś nie pisał nie na temat! Tutaj miałeś tylko wyrazić swe zdanie o Twierdzy. Poza tym twoją wypowiedź nie uważam za nabijanie sobie postów.
Ostatnio zmieniony przez Tarnoob 2011-08-07, 11:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
Tarnoob
[Usunięty]

Wysłany: 2007-10-03, 18:44   

Pośrednio piszę na temat - odnosząc się do innych, bezpośrednich moich wypowiedzi. Sprawa jest prosta. To, że jej nie możesz zrozumieć, świadczy o braku choćby próby myślenia "nieco silniej". Naprawdę, nie wymagam zbyt wiele. A co do Twierdzy, to po raz kolejny powiem to samo w zmienionej formie:

Miasto tanie i bardzo szybkie w rozbudowie. Posiada wiele budynków specjalnych, lecz ilość nie oznacza jakość. Cyklopy to prawdziwa porażka, a właściwie niepraktyczna ciekawostka. Klimat bardzo dobry, dochodzi jeszcze zagrzewająca do walki muzyka. Burzliwa historia - naród okrutny i prymitywny, ale o raczej dobrych intencjach. Jest w stanie stanąć przeciwko skrajnemu złu, lecz również siłom "dobra". W ciągu pierwszych kilkudziesięciu-kilkuset lat po ciszy stanowiło niewyobrażalną potęgę, obejmując swoim terytorium cały Antagrich. Później (po upadku Tarnuma i założeniu Erathii) barbarzyńcy stali się ludem bardziej najemnym, który dla złota przy odrobinie propagandy jest w stanie zrobić niemal wszystko.
Dobre do rozgrywek na mapach S i M.

Polecam.
 
czorbok


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Wrz 2007
Posty: 200
Wysłany: 2007-10-04, 11:25   

widac, ze grales w kampanie z twierdza w roli glownej.

miasto rzeczywiscie dobre na szybkie rozgrywki, ale na bardziej rozbudowane juz gorsze.
jej glownymi minusami jest gildia max 3 poziom i duze wymagania krysztalow. bez nich nie wiele mozna zrobic.

jednostki:

gobliny i wilczy jezdzcy sa bardzo szybcy co czyni je calkiem poteznymi. w dodatku wilczy jezdzcy moga atakowac dwukrotnie. razem w sporej ilosci te 2 jednostki potrafia wprowadzic spustoszenie wsrod oddzialow wroga. dobrze jest goblinami atakowac najpierw, aby przyjac kontre.

urukowie to dobrzy strzelcy. na poczatku bardzo przydatni, ale niestety dosyc latwo gina, wiec na duzych bitwach sie szczegolnie nie sprawdzaja.

ogry to jedna z najmocniejszych jednostek. najmocniejsza jak na swoj poziom. ulepszeni (szamani) maja az o 20 hp wiecej od zwyklych (taka roznica wystepuje takze tylko u porownywalnych demonow w inferno). w dodatku rzucaja reke smierci - dobre w 1 turze walki, bo ogry i tak sa wolne (ich duzy minus), wiec szybko nie zaatakuja.

ogniste ptaki (czy jakie tam kto ma tlumaczenie) sa bardzo szybkie i dosyc dobre w ataku. swietne do wybijania lucznikow wroga. dodatkowy atak piorunem potrafi wyrzadzic szkody. niestety same latwo gina, wiec lepiej je albo bardzo oszczedzac, albo uzywac poswiecajac przy kazdej okazji.

cyklopy - moim zdaniem bardzo dobrzy strzelcy (a raczej miotacze skal)! zadaja naprawde duze obrazenia, a sami potrafia wytrzymac duzo ciosow. latwo ich zabic nie jest. ich zdolnosc niszczenia murow raczej malo przydatna, ale tez da sie uzyc. mozna np. rozlorzyc cyklopy na kilka oddzialow po malej ilosci, ktorzy beda niszczyc mury, a glowna ich ilosc strzelac. ich najwiekszym problemem jest 20 krysztalow potrzebnych na zbudowanie groty. czesto mam dylemat czy najpierw cyklopy czy behemoty (10 krysztalow).

same behemoty nie sa takie dobre, ale ulepszone (kolejne chyba 10 krysztalow) sa potezne. ich zdolnosc oslabiania obrony wroga (az o 80%?) potrafi dokuczyc nawet najodporniejszemu wrogowi. dobrze pozostawiac kontre komu innemu skutecznie dobijajac najmocniejsze jednostki behemotami. odporne tez sa calkiem niezle, szybkie i skuteczne.

ps. zapomnial bym dodac, ze w twierdzy jest jako druga najlepsza muzyka.
 
Tarnoob
[Usunięty]

Wysłany: 2007-10-04, 19:39   

Szczerze powiedziawszy to do Twierdzy w dużej mierze przekonała mnie świetna mapa "Cave of Gerfrex" (wyraz szacunku). Ta właściwie króciutka kampania mimo iż w moim wydaniu zakończyła się fiaskiem, to pozwalała idealnie się wczuć. Ponadto wtedy pierwszy raz zacząłem zwracać uwagę na muzykę, i przekonałem się, iż w istocie barbarzyńcy są "dobrzy" ;-)
Ostatnio zmieniony przez Tarnoob 2008-06-18, 12:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
Shakti 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Sie 2007
Posty: 999
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-10-08, 16:08   

1 i 2 poziom - jako przeciwnik, fajne mięso armatnie. W naszej armii możemy atakować łuczników przeciwnika, bo nikomu innemu krzywdy nie wyrządzimy.
3 poz. sporo hp jak na łucznikaprzez co trudno zabić używając czarów, a wcale nie fajnie podchodzić gdy broni ich ogr. W naszej armii musi być ich dużo, żeby stanowiły jakąś sensowną siłę. Trzeba też sporo czasu na ich uzbieraine, więc kopalni dzięki nim nie przejmiemy.
4poz. dobrze zatyka dziury w murach, wspomaga obrońców miast. Za wolny do ataku. Bardzo dużo drewna za budynek. Fajnie że tyle hp.
5poz. szybki i łatwo go kupić czyli to co lubię najbardziej. świetny na łuczników.
6poz. ile trzeba najpierw opanować kopalni, żeby postawić budynek dla niego?
7poz. jeśli nie rzucimy na niego spowolnienia i nie mamy silnych łuczników to będą spore straty. Dobrze wykończyć go jaknajszybciej.
Zamek ogólnie cieńki. Niby nadrabia ilością, ale trafi na łuczników, maga, czy gościa z większą ilościądefensa i klapa. No i jak tu zdobywać zamki taką armią?

"nie ma mocnych na sentymenty"
 
 
Paweł 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 4001
Wysłany: 2008-02-26, 20:44   

Byc może dobry zamek, ale dobra strategia jest potrzebna dla tego miasta.
A bohater musi posiadac balistyke na ekspercie.
 
[GA]Kamil39 


Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 2001
Skąd: Libiąż k/Oświęcimia
Wysłany: 2008-03-05, 21:51   

czorbok napisał/a:
taka roznica wystepuje takze tylko u porownywalnych demonow w inferno
Demon posiada 35 hp a po ulepszeniu 40 ..:P

"WEŻ TO pod uwagę,nie lekceważ tego
siedząc na dupie napewno nie zdziałasz nic dobrego"
 
 
Michał3103 


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 2263
Skąd: far away from home
Wysłany: 2008-04-07, 20:55   

Moim zdaniem najsłabszy zamek. Gram nim rzadko, zupełnie mnie nie przekonał. Uprzedzam, że jego legendy wcale nie znam, nie mówię tu o jakimś klimacie, ale o samej sile zamku.

Typowo ofensywny zamek, co widać po statystykach początkowych bohaterów.
Marna magia- gildia tylko do trzeciego poziomu
Marne budynki dodatkowe- gildia najemników nie wydaje mi się zbyt przydatna, a z tunelu nawet nie wiem jak się korzysta. Nie po to gram by z zamków uciekać ;-)
Z jednostek w zasadzie żadna mnie nie zachwyca. Mało wytrzymałe roki, mało wytrzymali wilczy rycerze, pierwszy poziom taki sobie. Siódmy poziom może i niezły, ale wolny i chodzący. Taka hydra nadrabia atakiem na kilka miejsc, behemot nie nadrabia. Nienajgorsze są cyklopy, ale gdzie im np. do nag? Od ich dodatkowej umiejętności wolę mieć balistykę, bo jest skuteczniejsza. Orkowie też padają jak muchy, chyba najlepsza jednostka tego zamku- jak na swój poziom to shreki, ale one z kolei są wolne wskutek czego rzadziej używane.

Moim zdaniem- czerwona latarnia "Herosów"
 
Paweł 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 4001
Wysłany: 2008-04-07, 21:19   

Atos napisał/a:
Moim zdaniem najsłabszy zamek. Gram nim rzadko, zupełnie mnie nie przekonał. Uprzedzam, że jego legendy wcale nie znam, nie mówię tu o jakimś klimacie, ale o samej sile zamku.

Typowo ofensywny zamek, co widać po statystykach początkowych bohaterów.
Marna magia- gildia tylko do trzeciego poziomu
Marne budynki dodatkowe- gildia najemników nie wydaje mi się zbyt przydatna, a z tunelu nawet nie wiem jak się korzysta. Nie po to gram by z zamków uciekać ;-)
Z jednostek w zasadzie żadna mnie nie zachwyca. Mało wytrzymałe roki, mało wytrzymali wilczy rycerze, pierwszy poziom taki sobie. Siódmy poziom może i niezły, ale wolny i chodzący. Taka hydra nadrabia atakiem na kilka miejsc, behemot nie nadrabia. Nienajgorsze są cyklopy, ale gdzie im np. do nag? Od ich dodatkowej umiejętności wolę mieć balistykę, bo jest skuteczniejsza. Orkowie też padają jak muchy, chyba najlepsza jednostka tego zamku- jak na swój poziom to shreki, ale one z kolei są wolne wskutek czego rzadziej używane.

Moim zdaniem- czerwona latarnia "Herosów"

Niestety ale nie masz racji ponieważ Rok ma bardzo dużo wytrzymałość jeżeli kierujesz się tym że go szybko zabijają to jest pewna przyczyna mianowicie taka że on jest jedyną latającą jednostką Twierdzy i leci na wrogie jednostki sam i obrywa za wszystkich.
Ostatnio zmieniony przez Tarnoob 2011-08-07, 11:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
Morgan-Ghost 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 475
Skąd: Gorlice
Wysłany: 2008-04-08, 11:08   

Atos napisał/a:
Taka hydra nadrabia atakiem na kilka miejsc, behemot nie nadrabia

Taki behemot nadrabia redukcją obrony przeciwnika.

Co mnie nie zabije to mnie wzmocni
 
 
Skwer 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2742
Wysłany: 2008-04-11, 09:37   

bohemot jest silny ale osobiście wole już nawet smoki cienia-postarzają i latają oczywiście :-P

 
 
piotr 



Wiek: 51
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 58
Wysłany: 2008-04-16, 18:55   

Grając tym zamkiem trzeba mieć dobrą taktykę.Bochemoty są silne lecz zawadzają przy oblężeniu miasta przeciwnika staną pod murami i nic sie nieda zrobić . Konieczna więc jest balistyka na ekspercie. Roki to jedyne latające potwory w tym mieście ,więc jeśli ktoś leci nim odrazu na wroga to skazuje go na straty bo zostanie on zaraz sprzątnienty przez przeciwnika. Ogry są to silne jednostki jak na swuj poziom . Gobliny i wilczy jeżdżcy sa szybcy i przydają sie na początek .Urukowie to przydatni strzelcy lecz szybko ich można zabić . Cyklop jest przydatny do burzenia murów przeciwnika a poza tym jest najsłapszy ze swojego poziomu.
 
nick194 
Bastion


Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 370
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2008-04-16, 20:12   

Twierdza jest świetna w rozbijaniu dużych stad stworzeń na mapie (sprawdziło się w kampanii "Festiwal życia"). Ja jak gram w scen. gdzie należy zabić potwora to zawsze biore Twierdze!
Jedyną wadą w takiej grze jest niski poziom def. u hero, ale szybki i mocny atak to nadrabia!
Największą wadą (chyba) jest problem z budową groty cyklopów.

Jeżeli chcesz pokoju, szykuj się do wojny...
Jak pokój zwalcza wojnę? - Wojną!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Strona 1 z 16
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group