Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Trwa II etap konkursu MapMaker AW
Odpowiedz do tematu
Przesunięty przez: Malekith
2009-07-19, 13:20
Random Map Templates
Autor Wiadomość
seku 


Wiek: 42
Dołączył: 10 Kwi 2016
Posty: 30
Wysłany: 2016-04-27, 17:03   

co poradzisz przegłosowali mnie...

ale jak generuje mapę L+U to właśnie mam problem z jakby bierze inne ustawienia bo daje kopalnie gem itd. a u mnie ich nie ma wcale.

który wiersz odpowiada za podziemia przy L+U i podziemia to tylko 1 strefa czy może być kilka ?
 
hrabo 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Sty 2016
Posty: 641
Wysłany: 2016-04-27, 17:44   

Za podziemia odpowiada rozmiar mapy = 18. Podstawową długością dla rmg jest 36 kratek = długość/szerokość mapy S i to jest jedna jednostka. Zatem rozmiar mapy S = 1x1, M 2x2, L 3x3, XL 4x4. Podziemia oznaczają, że mapa jest dwupoziomowa, a zatem jej rozmiar to 3x3x2 = 18.

Sprawdź fragment dotyczący kopalni, może coś się przypadkiem pokasowało.
 
seku 


Wiek: 42
Dołączył: 10 Kwi 2016
Posty: 30
Wysłany: 2016-04-27, 19:31   

teraz rozumie muszę pozmieniać w 18 :-)


a teraz pytanie które strefy odpowiadają za podziemia ?

13 i 14 zone to piasek a neutralne strefy w podziemiach to ?

jak wspominałem gram zawsze TAN wiec da się przypisać np. odgórnie na L+U że będę w podziemiach i miał zamek Dungeona ?
 
hrabo 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Sty 2016
Posty: 641
Wysłany: 2016-04-27, 21:35   

Jeżeli strefy 13 i 14 wylosuje na powierzchni, to jest piasek. Jeżeli w podziemiach - są podziemia:P Generalnie tyczy się to każdej strefy (oczywiście lawa też jest dostępna w podziemiach). Może jak dasz jedyny dostępny teren cave, to wymusisz ulokowanie w podziemiach, ale nie sprawdzałem tego.

HoMM 3: Complete Rampage mod
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2016-04-29, 16:59   

seku napisał/a:
no i nadal nie wiem jak z tymi plikami TXT od zdolności i czarów

wykasowałem DD FLY a jednak dawało tak samo skasowałem Dyplomacje i też się pojawiała
Nie masz ich wykasować, tylko przy szansach pojawienia się ustawić 0.
 
 
seku 


Wiek: 42
Dołączył: 10 Kwi 2016
Posty: 30
Wysłany: 2016-04-29, 19:56   

ustawiłem 0 a Dyplomacja sie pojawia :-(
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2016-04-30, 15:05   

Wciąż może się pojawić w chatkach, uczonych itp. Bohaterowie startujący z dyplomacją też jej nie stracą.
 
 
seku 


Wiek: 42
Dołączył: 10 Kwi 2016
Posty: 30
Wysłany: 2016-05-01, 08:22   

rozumie ale ustawiłem 0 u Alchemika a jedenk dostałem przy levelovaniu
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2016-05-02, 09:36   

Czy plik znajduje się w folderze Data i ma nazwę HcTraits z rozszerzeniem txt?
 
 
seku 


Wiek: 42
Dołączył: 10 Kwi 2016
Posty: 30
Wysłany: 2016-05-02, 09:58   

oczywiście



dodam że gramy w HOTA
 
Skwer 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2742
Wysłany: 2016-05-03, 01:26   

odpalasz gre przez hota?

 
 
seku 


Wiek: 42
Dołączył: 10 Kwi 2016
Posty: 30
Wysłany: 2016-05-03, 13:27   

tak
 
hrabo 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Sty 2016
Posty: 641
Wysłany: 2016-05-04, 14:12   

seku, wykryłem spory błąd w Pal Mniej. Ustawiłem wymuszenie pustyni jako finałowej strefy i jednocześnie brak przynależności frakcyjnej, żeby dać szansę na jej neutralność. Dopiero teraz ogarnąłem, że w takim przypadku każdy teren ma pewne określone frakcje, do jakich może należeć. W przypadku pustyni są to (dane wzięte z listy zmian w hota, link):
25% neutrale
37,5% stronghold
37,5% cove
Tak być oczywiście nie może, więc co radzę zrobić:
Dodać wszystkie frakcje jako możliwą przynależność - utrata neutrali, ale zachowanie pustyni. Możliwe, że trzeba dodać wtedy zamek - nie testowałem.
Zmienić pustynię na wszystkie możliwe tereny - zachowanie neutrali, ale wciąż lekkie imba przy grze z podziemiami - finałowe strefy losuje tam dość często właśnie w podziemiach i w xx próbach będzie to lekko faworyzować złe zamki.

Sam póki co zdecydowałem się na to drugie rozwiązanie, bo to nie jest template do gry turniejowej tylko ffa casuali. Może to zmienię, jeśli wciąż balans będzie zachwiany, zobaczymy.
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2016-05-05, 13:31   

seku napisał/a:
dodam że gramy w HOTA
Prawdopodobnie to jest powód dlaczego nie działają.
 
 
seku 


Wiek: 42
Dołączył: 10 Kwi 2016
Posty: 30
Wysłany: 2016-05-05, 21:48   

hrabo podeślij nowa wersje która zrobiłeś to przetestujemy

nie ogarniam trochę połączeń tych stref przynależności ale fakt zauważyłem ze na piasku lądowały siedliska Barb i Cove.

ew. zrób edycje mojej wersji i zamarkuj kolorem które miejsca poprawiłeś żebym wiedział dla wersji L i L+U

Malekith czy jest w takim razie opcja zrobienia tego w HOTA ?

tak samo drogie pytanie do Ciebie czy jeśli miał byś czas zerknąłbyś na template od hrabo po mojej edycji i dodał do niego 3 grosze

chcieli byśmy już pisałem ale
1. mniej kapliczek z czarami lv.1 i 3lv.
2. mniej questow
3. mniej gryf konser. i wazkarni (i tych budek co daje cyklopy i giganty HOTA)
4. mocniejsze gurdy miedzy strefami ew. podwójne czasami takie się zdarzają

Pal Mniej seku.zip
Pobierz Plik ściągnięto 199 raz(y) 1,74 KB

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Strona 9 z 14
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group