Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Trwa II etap konkursu MapMaker AW
Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat «» Następny temat
Ogólnie o mapach
Autor Wiadomość
mbehemot 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 547
Wysłany: 2007-06-23, 10:56   Ogólnie o mapach

Tu możecie pisać ogólnie o naszych mapach.
 
lol772 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 3176
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2007-07-19, 12:33   

są faaaaajne jak mogę pszesłać mapę żeby była na portalu
 
Tarnoob
[Usunięty]

Wysłany: 2007-07-30, 21:15   

Skoro można pisać wszystko o mapach, to mam pewną prośbę - marny ze mnie mapmaker, więc czy nie dałoby się zrobić listy różnym porad i szkolić nowicjuszy takich jak ja?
 
Tarnoob
[Usunięty]

Wysłany: 2007-07-31, 12:22   

Ale mi nie chodzi o obsługę wszystkich menu itp. bo to wszystko już znam na wylot. Chodzi mi o kilka prostych porad nie o obsłudze edytora, ale o tym, jak zrobić porządną mapę.
 
Pioter ziom 
Po prostu ziom



Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 511
Skąd: Erathia
Wysłany: 2007-07-31, 16:59   

Racja. Może ja spróbuje robić mapy...

pIsHeM PoPrAfFnIe pO PoLsKó :*:*:*:* :) ^^
.
 
 
lol772 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 3176
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2007-07-31, 17:34   

czy da się w Sod w edytorze generować mapy jak tak to jak a po za tym
1.wlącz edytor
2.kliknil myszką na zakładkę (tą na górze) plik i wybierz nowa mapa
3.zrób teren na którym ma sie toczyć walka. i umieść przeszkody.(zakładka drzewa)
4.suwaj myszką i rób drzewa
5.umieśc miasta sórowce i budynki na mapie.
5.a) jeśli chcerz zrób w narzędziach specjalne warunki wygranej i przegranej.
6.kliknij na zapisz jako i wpisz nazwe mapy.
7.CONGRATULATION zrobiłeś wlasną mapę
spytaj się mbehmota jak ją przesłać na akademie wojny hehe
w przyszłej poradzie pokarze jak zrobić heroes 6 :-D
 
Tarnoob
[Usunięty]

Wysłany: 2007-08-06, 09:26   

Lolu pomyśl trochę! Ty mi opisujesz jak korzystać z edytora map, a uwierz mi że znam go lepiej od Ciebie. MI zależy na tym, żeby stać się dobrym mapmakerem. Chcę, żeby ktoś bardziej lub mniej doświadczony powiedział takie rzeczy jak:
:arrow: czym się charakteryzuje dobra mapa
:arrow: co zrobić, aby wyglądała naturalnie (z tym mam największy problem:-/)
:arrow: jak zrobić mapę, żeby nie była dziecinnie łatwa (nie chodzi mi tu o takie banały jak przewaga wroga nade mną i niedobór surowców)
:arrow: ciekawe, przydatne rozwiązania
:arrow: ewentualne tricki i przydatne bugi
:arrow: własne doświadczenia
:arrow: itp.
Proszę nie odpowiadajcie na to tylko po to, żeby nabić sobie posty.

Przy okazji: znam bardzo ciekawy trick, który pozwala dodawać do gry...
Własne portrety bohaterów!
 
Gość

Wysłany: 2007-08-06, 10:10   

Cóż, ja zrobiłem w życiu mnóstwo map ale dopiero teraz mi wychodzą... najpierw musisz się zastanowić: mapa będzie typową do gry wieloosobowej (symetryczna, o wyrównanych szansach), przygodą z rozwiniętą fabułą i zdarzeniami dla jednego lub wielu graczy, czy też mapą zrobioną kompletnie pod kątem fabuły dla jednego gracza. Ja ostatnio stworzyłem mapę na "małą skalę"... Na początku tracimy całe zasoby, bohater posiada miasto którego nie może rozbudować, ma 10 pikinierów i 2 łuczników, musi stłumić rebelię chłopów aby zdobyć ich siedliska. Potem musi się zatroszczyć zbieraniem złota, ponieważ celem jest zebrać 100k sztuk złota w dwa miesiące by wykupić posiadłość ojca która ma zostać wylicytowana... oczywiście zgodnie z zasdą małej skali potworków w oddziałach jest niewiele, by wyrównać szanse. Siedlisk także nie ma za dużo. Artefakty są pilnie strzeżone, np. żeby zdobyć czaszkowy hełm, musimy pokonać czarodzieja i jego 6 diamentowych golemów (ja dokonałem tego mając 2 łuczników, 5 nomadów, 1 strzelca i około 100 chłopów :P Podziemia są punktem kulminacyjnym (znajduje się tam grota smoka, a w niej 50k szt. zł :P ). Pokonanie 5 czarnych smoków w tym scenariuszu to nie lada wyczyn...
Ale przejdźmy do map ogólnych. Po pierwsze:
- Terenu ma być dużo i powinien być urozmaicony. Ciekawe jest także wtapianie jednego elementu w drugi (często robię to z kopalniami i tartakami, ale można też jeziora przykrywać górami, stawiać las na skraju urwiska itd...) Mimo wszystko nie powinno być ciasno, musi być dużo rozgałęzien. Unikamy otwartych przestrzeni, co najwyżej w centralnych punktach mapy i na skrzyżowaniach. Na jednym ekranie powinno znajdować się ok. 4-8 lokacji. Nie mniej, nie więcej (w punktach centralnych i wokół miast nawet do 12). W ważniejszych miejscach i głónych przejściach ustawiamy piaszczyste drogi, ale w większości zostawiamy bezdroża.
Jeżeli chodzi o potwory: zwykle ustawiam losowe potwory wybranego poziomu, czasami tylko określam ich liczbę i zamiary. Konkretne potwory ustawiam, jeżeli jest to misja fabularna i chcę ustawić np. dolinę rusałek, przełęcz goblinów itp... lub potwory związane z misją. potwory ustawiamy przy każdej kopalni, ważniejszym budynku lub wąskim przejściu.
Ciekawym rozwiązaniem jest ustawienie polanki (ok. 12-20pól), wstawieniu silnych strażników, a na polance rozłożenie mnóstwa zasobów, skrzyn, jednego artefaktu (ale w miarę przyzwoitości - miecz rycerza śmierci lub sandały świętego, nie błyskawicę tytana). Dobrym sposobem na rozmieszczenie składanych artefaktów jest dodanie ich jako nagrody w chatkach proroków, lub tak jak kiedyś zrobiłem: rozstawiłem po krancach planszy różne smoki i dałem im po jednym smoczym artefakcie.
Ważne w misji fabularnej jest dodawanie zdarzen czasowych i zdarzen za mapie. Te pierwsze mogą zawierać sam tekst, mówiący nam o fabule, niekoniecznie premie lub kary, drugie często zawierają potwory lub premie/kary związane ze wchodzeniem na dany teren.
Pamiętamy także o ograniczeniach misji: jeżeli celem będzie zdobyć glejt męstwa, to wykluczymy go z gry, bo chyba nie chcemy go przypadkiem znaleźć w skrzyni lub u sprzedawcy? Jeżeli od celu oddziela nas łancuch górski, a jedynym przejściem jest strażnik misji, to nie pozwolimy na używanie lotu czy magicznych wrót...
Tyle jeżeli chodzi o rady podstawowe.
 
Majer 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 29 Kwi 2007
Posty: 1759
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-08-06, 10:31   

Ale moglybys sie przedzstawic i jak chcesz wrzuc swoje mapy na nasza strone

"Co wypijesz to wypocisz, co cię nie zabije to cię wzmocni"
 
 
Atanamir 
Półelf-nekromnta


Wiek: 31
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 19
Skąd: że znowu?!
Wysłany: 2007-08-06, 11:42   

Sorki, tak długo pisałem że mnie wylogowało :P
 
 
Tarnoob
[Usunięty]

Wysłany: 2007-08-06, 12:41   

No, to się nazywa poradnik! Naprawdę bardzo dziękuję - o to mi chodziło!
 
Atanamir 
Półelf-nekromnta


Wiek: 31
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 19
Skąd: że znowu?!
Wysłany: 2007-08-06, 14:12   

NMZC :) Właśnie pracuję nad mapą dla 4 graczy, jak skonczę to wrzucę na stronkę :)
 
 
Tarnoob
[Usunięty]

Wysłany: 2007-08-06, 15:58   

Wiesz co Atanamir? Ta mapka może przydać się Vexowi - pisał, że chce grać przez net w cztery osoby.
A to taki malutki newsik :-) Pioterowi Ziomowi i lolowi772 dałem propozycję założenia grupy kartografów - byłby to klub zajmujący się robieniem map i kampanii, a także testowałby i ewentualnie poprawiał też cudze. Dlatego proszę mBehemota o założenie Pierwszej z grup - Kartografers 8-) Kto jest ze mną?
 
lol772 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 3176
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2007-08-06, 16:46   

to ja jestem z tarnumem
 
Atanamir 
Półelf-nekromnta


Wiek: 31
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 19
Skąd: że znowu?!
Wysłany: 2007-08-06, 16:53   

Ja mogę należeć do kartografów :P Nie żebym miał talent, ale jak dostanę jakiś świetny pomysł to za tydzien jest "ach!" i "och!" kiedy wszyscy zagrywają się w tę mapę :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Strona 1 z 3
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group