Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Do zakończenia I etapu konkursu MapMaker AW pozostało 4 dni
Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat «» Następny temat
Króta lista życzeń do HotA team
Autor Wiadomość
michal1410 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Lis 2017
Posty: 75
Wysłany: 2018-08-24, 15:17   Króta lista życzeń do HotA team

Wiem, że nie wszyscy są sympatykami tej wersji gry, ale ze względu na to, że nikt inny "hirołsow" nie rozwija, to wypada się z tym pogodzić i uznać tę wersję jako wiodącą.
Gdybyście w takim razie mieli możliwość poproszenia zespół rozwijający HotA o kilka najbardziej potrzebnych zmian/rozwinięć to co byście wybrali ?
Jam mam kilka takich życzeń:
1. umożliwienie w trakcie tworzenia mapy ustalania kosztu odkrycia mapy u kartografa;
2. możliwość ustawiania innych warunków przegrania/wygrania dla każdego koloru;
3. możliwość kopiowania fragmentów map w edytorze;
4. tryb symultanicznego grania dla drużyn - czyli najpierw wykonuje swój ruch symultanicznie sojusz A, a potem też symultanicznie sojusz B

II miejsce w MapMaker AW '22 (mapa "Arpad - zajęcie ojczyzny").
III miejsce w MapMaker AW '19 (mapa "Bolesław Krzywousty").
Wszystkie moje mapy:
https://www.heroes3.eu/do...thor=michal1410
Ostatnio zmieniony przez michal1410 2019-12-12, 13:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
Huntka
Łowca



Wiek: 40
Dołączył: 04 Lip 2017
Posty: 89
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-08-24, 22:20   

Żeby dorzucili miasto Drowów, którego bardzo mi w H3 brakuje ;p
 
Begrezen 
ostatnia ostoja AW



Pomógł: 20 razy
Wiek: 100
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 870
Skąd: z jaskini mbehemota
Wysłany: 2018-08-24, 22:28   

punkty 3 i 4 są niepotrzebne. kopiowac fragmenty mapy da się, a symultaniczne tury działają tak, że nawet gracze w sojuszu poruszają się "jednocześnie", dopóki się nie spotkają fizycznie xD po co rozdzielać to na sojusze? wolisz dłużej czekać na turę przeciwnika? to wyłącz sim tury.

https://cdn.discordapp.com/attachments/423457907317669898/642878021015044126/9LPPDD2GQOnd.gif
Członek Stowarzyszenia Pogromców Map i honorowy mapmaker IV stopnia.
 
SIRWilczek 
Także tego



Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 34
Skąd: Nowy Targ
Wysłany: 2018-08-25, 22:34   

Huntka napisał/a:
Żeby dorzucili miasto Drowów, którego bardzo mi w H3 brakuje ;p


No w sumie i tak się nieźle z lore bawią więc może kiedyś takie coś powstanie. A jak nie to zawsze jest VCMI

Brain dead, eye drops
Pain meds, cyclops
Daybed, iPod
"May-back", Maybach
Trainwrecks, sidewalks
Payless, high-tops
K-Fed, iHop
Playtex, icebox
 
Atarosek


Dołączył: 24 Cze 2018
Posty: 8
Wysłany: 2018-08-25, 23:30   

Begrezen napisał/a:
kopiowac fragmenty mapy da się, .
ale łatwiej będzie z jednym modem od wszystkiego :P
 
Maxin17


Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 64
Wysłany: 2018-08-26, 22:17   

Zmiany
Spędzenie nocy w gildii magów na lvlu 1 powinna regenerować 10% many, na lvlu 2 20%, itd. Wir magii w lochu możliwy po wybudowaniu 5 lvlu.
Mistycyzm powinien regenerować dziennie na pierwszym poziomie 5% many, na 2 poziomie 10%, a na ostatnim 15%. Każde miasto ma 2 typy bohaterów: mag i wojownik. Dla magów podstawowa dzienna regeneracja many 3% dla wojownika 1%, przy czym minimalna ilość to 1 punkt (w przypadku kiedy mamy np. 1 wiedzy).
Artefakty wspomagające regeneracje many również powinny to robić w sposób procentowy(5,10,15, cały zestaw 100%). Kwestia sporna czy jak w przypadku łucznictwa wymagana będzie umiejętność, aby działały.
Budynki regenerujące mane również powinny to robić w sposób procentowy. Można dodać nowe budowle tego typu.
Efekty Zmian:
Mistycyzm uważany za jedną z gorszych umiejętności staje się bardzo atrakcyjny. Wzrost znaczenia umiejętności inteligencji. Magowie odrabiają straty do wojowników po wprowadzeniu nowych zasad odporności.
Czary masowe:
Koszt many jaki mamy aktualnie w grze za taki czar odnosiłby się do jednej jednostki. Gracz miałby możliwość zaznaczenia dowolnej liczby jednostek.
Przykład:
Posiadamy magię ziemi na ekspercie i chcemy użyć spowolnienia. W księdze zaklęć klikamy na czar następnie zaznaczamy jednostki które chcielibyśmy spowolnić. Aby sfinalizować rzucenie czaru klikamy na przycisk umieszczony na pasku przeznaczony specjalnie do tego celu.
Koszt czaru to 5 punktów many, po zaznaczeniu 7 jednostek daje nam to 35punktów many.
 
michal1410 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Lis 2017
Posty: 75
Wysłany: 2018-08-28, 09:20   

Begrezen napisał/a:
punkty 3 i 4 są niepotrzebne. kopiowac fragmenty mapy da się, a symultaniczne tury działają tak, że nawet gracze w sojuszu poruszają się "jednocześnie", dopóki się nie spotkają fizycznie xD po co rozdzielać to na sojusze? wolisz dłużej czekać na turę przeciwnika? to wyłącz sim tury.


1.W jaki sposób można kopiować fragmenty mapy ?
2. Wydaje mi się, że teraz działa to tak: np. gramy w 2 osoby (A i B ) w sojuszu przeciwko 2 graczom CPU (C i D) dopóki nie wchodzimy sobie (A i B) w drogę, to możemy całą grę rozegrać symultanicznie - tura równoczesna A i B - tura równoczesna CPU . Jeśli jednak jako C i D mieliby zagrać ludzie, to przy pierwszym spotkaniu symultaniczność przepada i trzeba grać 4 tury: A potem B potem C potem D.
Wydaje się, że łatwo mogliby zaimplementować taki mechanizm, żeby najpierw robili swój ruch A i B a potem równocześnie C i D.

[ Dodano: 2018-08-28, 10:23 ]
Huntka napisał/a:
Żeby dorzucili miasto Drowów, którego bardzo mi w H3 brakuje ;p


Nowe miasta to zawsze fajna rzecz, ale sądzę, że to jednak masa pracy - dziesiątki szczegółów do przemyślenia, setki do narysowania - raczej chodziło mi o zmiany, które mogliby zrobić praktycznie od ręki, a najbardzej ich brakuje.

[ Dodano: 2018-08-28, 10:41 ]
Maxin17 napisał/a:
Zmiany
Spędzenie nocy w gildii magów na lvlu 1 powinna regenerować 10% many, na lvlu 2 20%, itd. Wir magii w lochu możliwy po wybudowaniu 5 lvlu.
itd.
Takie zmiany miałby swoich zwolenników i przeciwników - kwestia dyskusji. Mnie np. częściowa regeneracja many po nocy w zależności od poziomu gildii zupełnie się nie podoba - wydaje się, że na początku gry regeneracja many byłaby praktycznie niemożliwa. Generalnie zaproponowane przez Ciebie zmiany są niekompatybilne wstecz - może być tak, że ktoś opracował mapę, a HotA mu ją "zniszczy" zmieniając reguły rozgrywki. Lepiej dodawać nowe rzeczy niż zmieniać istniejące. Np. pomysły na nowe budynki, to temat na osobny niekończący się wątek - nawiasem mówiące bardzo ciekawy.

II miejsce w MapMaker AW '22 (mapa "Arpad - zajęcie ojczyzny").
III miejsce w MapMaker AW '19 (mapa "Bolesław Krzywousty").
Wszystkie moje mapy:
https://www.heroes3.eu/do...thor=michal1410
Ostatnio zmieniony przez michal1410 2019-12-12, 13:23, w całości zmieniany 2 razy  
 
Maxin17


Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 64
Wysłany: 2018-08-28, 23:26   

Niedawno postanowiłem spróbować swoich sił w grze multi i chociaż raczkuje w temacie, to uważam, że doszedłem do kilku sensownych przemyśleń. W ostatniej mojej gierce granej magiem, ( mt_jebus ) mimo, iż przeciwnik zdołał odkryć skrawek pustyni zdołał mnie pokonać. Udało mu się to dzięki zdolności odporność + buty odporności oraz księdze magii ziemi. Skoro HotA zdecydowała się na taką postać odporności, to czemu talent magiczny nie działa w drugą stronę? Uważam, że 30% to za dużo zdecydowanie. Set odporności zyskał mega na znaczeniu, a buty odporności w finałowej walce są lepsze od Sandałów Świętego. Po co uczyć się mądrości? Jeśli wojownik znajdzie księgę ma wszystkie potrzebne czary, a dzięki zdolności odporność zredukuje różnicę w mocy. Na innych szablonach może to wyglądać inaczej, ale moim zdaniem po ostatniej aktualizacji magowie za bardzo stracili na znaczeniu. Następna powinna dać jakieś wyrównanie szans. Liczę na zmiany zapowiadane w czarach masowych i umiejętnościach np. sokoli wzok.
 
michal1410 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Lis 2017
Posty: 75
Wysłany: 2018-08-31, 09:04   

Atarosek napisał/a:
Begrezen napisał/a:
kopiowac fragmenty mapy da się, .
ale łatwiej będzie z jednym modem od wszystkiego :P



Może ktoś wyjaśnić jak skopiować fragment mapy w wersji HotA ?

II miejsce w MapMaker AW '22 (mapa "Arpad - zajęcie ojczyzny").
III miejsce w MapMaker AW '19 (mapa "Bolesław Krzywousty").
Wszystkie moje mapy:
https://www.heroes3.eu/do...thor=michal1410
Ostatnio zmieniony przez michal1410 2019-12-12, 13:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
Volkor
[Usunięty]

Wysłany: 2018-08-31, 11:31   

Ja z uporem maniaka czekam na miasto stworów neutralnych z neutralnymi bohaterami...ale to nierealne.
 
Clanger


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2017
Posty: 110
Wysłany: 2018-09-01, 09:16   

Żeby sokoli wzrok na mistrzowskim dawał te samo zdolności co zbóje w armii

[ Dodano: 2018-09-01, 12:17 ]
życzyłbym też sobie aby poprawiono warunki zwycięstwa/porażki, aby można było robić takie motywy jak w kampanii fastival życia, gdzie dostawałeś 4 herosów i kazdy musiał przeżyć :)
 
Inubis

Dołączył: 28 Sie 2014
Posty: 8
Wysłany: 2018-09-01, 16:38   

Skoro jesteśmy przy życzeniach do Hoty to chciałbym, aby:
1) było więcej dostępnych graczy ponieważ w tej chwili brakuje dwóch kolorów dla pełnego wykorzystania frakcji;
2) z obiektów interaktywnych np, siedlisk, skarbców krasnoludów lub skał syren można było skorzystać wchodząc do nich z "górnej" kratki np. jak w garnizonie;
3) namiot medyka miał możliwość wskrzeszania istot ŻYWYCH ponieważ obecnie jest całkowicie bezużyteczny (nie mówię o wskrzeszaniu truposzy ponieważ nekropolia i tak jest zbyt przypakowana);
4) wróciła animacja jezior (niby nic a cieszy oko, nie mam pojęcia dlaczego to zablokowano :().

Co to jest do jasnej ciasnej miasto Drowów ???

Pomysły, które uważam za świetne:
1) regeneracja many w gildii magów procentowo w zależności od poziomu gildii.
2) procentowa regeneracja many na podstawie mistycyzmu 5, 10 i 15 %.
3) Czary masowe, koszt many jaki mamy aktualnie w grze za taki czar odnosiłby się do jednej jednostki. Gracz miałby możliwość zaznaczenia dowolnej liczby jednostek. TAK TAK TAK !!! ale tylko w odniesieniu do czarów pierwszo i drugo, poziomowych ponieważ przy armagedonie byś się nie wypłacił za manę :D
 
maniekmiszczu 

Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 2
Wysłany: 2018-12-07, 12:16   

Fajną i potrzebną opcją edytorze map byłaby możliwość tworzenia terenu, którego rodzaj zależałby od tego jakie miasto zostanie wybrane przez gracza. Np: jeśli Bastion to generują się łąki, jeśli Forteca to śnieg itd.

Maniek Miszczu
 
Begrezen 
ostatnia ostoja AW



Pomógł: 20 razy
Wiek: 100
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 870
Skąd: z jaskini mbehemota
Wysłany: 2018-12-07, 14:19   

maniekmiszczu napisał/a:
Fajną i potrzebną opcją edytorze map byłaby możliwość tworzenia terenu, którego rodzaj zależałby od tego jakie miasto zostanie wybrane przez gracza. Np: jeśli Bastion to generują się łąki, jeśli Forteca to śnieg itd.

a jak sobie wyobrazasz to w praktyce? pozostale elementy terenu, takie jak góry/lasy/jeziora też by sie zmienialy? to by miało zastosowanie tylko w mapach, gdzie gracz ma swoją ściśle określoną i oddzieloną od reszty strefę, a elementy terenu pochodziłyby tylko z ozdób przypisanych do danego terenu. czyli coś, czemu powinno się raczej przeciwdziałać, a nie zachęcać do tego. przecież takich map jest multum i jeszcze trochę. 0 jakiejkolwiek kreatywności tylko chodzenie po najmniejszej linii oporu.

https://cdn.discordapp.com/attachments/423457907317669898/642878021015044126/9LPPDD2GQOnd.gif
Członek Stowarzyszenia Pogromców Map i honorowy mapmaker IV stopnia.
 
maniekmiszczu 

Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 2
Wysłany: 2018-12-07, 14:57   

No fakt. Byłby problem z ozdobami.
Ale bez takiej funkcji niektóre miasta mają przewagę startową jeśli teren do nich pasuje.

Maniek Miszczu
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Strona 1 z 3
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group