Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Do zakończenia I etapu konkursu MapMaker AW pozostało 3 dni
Odpowiedz do tematu
Całkowite zablokowanie czaru podczas generowania mapy?
Autor Wiadomość
Emiel Regis 



Wiek: 38
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 24
Wysłany: 2017-12-01, 17:43   Całkowite zablokowanie czaru podczas generowania mapy?

Czy jest możliwość, aby całkowicie wyeliminować dany czar z mapy?

To co można na pewno zrobić, to po wygenerowaniu mapy zablokować w opcjach dany czar, co z tego co wiem sprawi, że nie będzie się on pojawiał w gildiach oraz utopiach. No tylko że to problemu całkowicie nie rozwiązuje... Może być on ukryty w jakimś scrollu lub trafi się księga czarów, która go zawiera...
Czy jest na to jakiś sposób z poziomu szablonu?

Znalazłem w internecie plik o nazwie 'SpTraits.txt'. Dwie modyfikacje mi przychodzą do głowy:
- Jeśli w polu '% chance to gain' ustawię przy każdym zamku 0, to rozumiem, że nie pojawi się on w żadnej gildii, ale czy też nie pojawi się w scrollach lub utopiach?
- Czy jeśli w sekcji 'School' odznaczę jego rodzaj (np. przy Town Portal odznaczę krzyżyk przy Earth), to również nie pojawi się on w księdze ziemi?
 
hrabo 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Sty 2016
Posty: 641
Wysłany: 2017-12-01, 18:12   

Nie da się tego zrobić z poziomu pliku rmg. Wszystkie te dodatkowe pliki typu SpTraits współpracują tylko z SoDem, więc jeśli grasz na HotA, to nie ma takiej możliwości.

HoMM 3: Complete Rampage mod
 
Emiel Regis 



Wiek: 38
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 24
Wysłany: 2017-12-02, 17:13   

Tak, ja zdecydowanie preferuję grać w HotA. No nic, zatem pasuje wymyślić jakiś workaround skoro nie można tego osiągnąć bezpośrednio.
Wiesz jakie wartości mają księgi czarów, kapelusz czarodzieja oraz scrolls zawierające Town Portal / Fly / Dimension Door?
Mając te wartości mógłbym tak stworzyć przedziały dla skarbów, aby się nie pojawiały na mapie. Do tego bym zablokował te czary w już wygenerowanej mapie i powinno to załatwić sprawę. Chyba że coś jeszcze potrzeba, a ja to przeoczyłem?
 
hrabo 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Sty 2016
Posty: 641
Wysłany: 2017-12-02, 17:37   

Sprawdź w kalkulatorze wartości obiektów, z pamięci scrolle to 15k, a wolnoleżące relikty jakoś 20+k. Jeszcze są utopie na 10k, ale to ryzyko powinno zostać zażegnane dzięki blokadzie artefaktów.

HoMM 3: Complete Rampage mod
 
Emiel Regis 



Wiek: 38
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 24
Wysłany: 2017-12-02, 19:20   

A faktycznie, przecież w nim będzie wartość wszystkiego. Zatem przeszukałem kalkulator pod kątem tego tematu i wyniki mam takie:

Artifact:
Treasure - 2 000
Minor - 5 000
Major - 10 000
Relic - 20 000

Pandora Box:
Earth/Fire/Water/Air spells - 15 000
4 level spells - 12 500
5 level spells - 15 000
All spells - 30 000

Spell Scroll:
1 level - 500
2 level - 2 000
3 level - 3 000
4 level - 4 000
5 level - 5 000

Czyli wygląda, że muszę wykluczyć przedziały [4000, 5000] oraz od 12500 w górę. A najlepiej to nieco szersze dla pewności.

Po paru testach takie przedziały mi przychodzą na myśl:
Low High Density
9000 12000 1
Low High Density
6000 9000 3
Low High Density
0 2500 9

Myślisz, że one mają sens?

hrabo napisał/a:
Jeszcze są utopie na 10k, ale to ryzyko powinno zostać zażegnane dzięki blokadzie artefaktów.

Tutaj masz na myśli, że Utopia nie wylosuje reliktów jeśli zablokowałem ich generowanie na mapie?

Też się zastanawiam - jak na mapie zablokuję Town Portal, to może z tego powodu utopia nie wylosuje księgi czarów ziemi?
 
hrabo 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Sty 2016
Posty: 641
Wysłany: 2017-12-02, 19:38   

Scrolle się zmieniły w HotA. Na dole kalkulatora możesz ustawić tryb SoD/HotA.

[ Dodano: 2017-12-02, 19:39 ]
A co do pytań o blokowanie czarów/artów na mapie, to niech lepiej jakiś mapmaker się wypowie.

HoMM 3: Complete Rampage mod
 
Begrezen 
ostatnia ostoja AW



Pomógł: 20 razy
Wiek: 100
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 870
Skąd: z jaskini mbehemota
Wysłany: 2017-12-02, 22:43   

w hocie jeśli zablokujesz w ustawieniach czar magiczny portal(albo jakikolwiek inny), to nie otrzymasz go w gildii, ani nie będziesz go miał w artefakcie "księga magii ziemi". A żeby zablokować książkę, musisz zablokować ją w ustawieniach artefaktów. Zaklęcie to zaklęcie, a artefakt to artefakt.

Uwaga, Nagi content +18 <<< wchodzisz na własną odpowiedzialność.
 
Emiel Regis 



Wiek: 38
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 24
Wysłany: 2017-12-03, 11:32   

Faktycznie zablokowany czar znika nawet z księgi! Ruscy jak coś zaimplementują, to solidnie:)

Zatem wykonałem jeszcze kilka testów i takie są konkluzje:
1) Zablokowany czar nie pojawia się ani w gildii ani w księdze, ani w kapeluszu czarodzieja.
2) Zablokowane artefakty nie pojawiają się w Utopiach.
Ale:
3) Relikty pojawiają się w Utopiach pomimo że ich wartość jest zablokowana dla artefaktów generowanych na mapie. Czyli innymi słowy, trzeba pamiętać, że ustawienia szablonu dotyczą tylko etapu generacji, a nie tego co się wydarzy w czasie gry.
4) Zablokowanie księgi ziemi już nic nie zmienia odnośnie wcześniej wygenerowanych ksiąg.
5) Zablokowanie town portalu już nic nie zmienia odnośnie wcześniej wygenerowanych scrolls zawierających town portal.

Czyli aby całkowicie zablokować możliwość hurtowego zdobycia czarów, w szczególności czarów które umożliwiają przenoszenie się, należy:
- W szablonie wyłączyć odpowiednie artefakty i spell scrolls, co w praktyce oznacza wyłączenie wartości od 12 500 w górę (wtedy nie pojawią się na mapie w czasie jej generacji).
- Na wygenerowanej mapie wyłączyć odpowiednie artefakty i czary (wtedy nie pojawią się w trakcie rozgrywki).

Czy możecie potwierdzić, że to co napisałem powyżej jest całkowicie poprawne i nic nie pominąłem?
 
hrabo 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Sty 2016
Posty: 641
Wysłany: 2017-12-03, 16:24   

Emiel Regis napisał/a:
co w praktyce oznacza wyłączenie wartości od 12 500 w górę

Scroll z magią podróżną ma wartość 15k, a arty 20. Spokojnie możesz korzystać z górnej granicy przedziału = 14999.

HoMM 3: Complete Rampage mod
 
Emiel Regis 



Wiek: 38
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 24
Wysłany: 2017-12-03, 20:43   

Ja 12 500 wybrałem dlatego, że to jest wartość puszki pandory ze wszystkimi czarami czwartego poziomu, a m.in. takich hurtowych bonusów chciałem uniknąć.
Odnośnie konkretnej liczby, to wygląda że wartości obiektów są bardziej przedziałami niż pojedynczymi liczbami. Nie do końca tu umiem poznać zasadę i wygląda mi to trochę na niedeterministyczne. Robiłem testy w których używałem tylko jednego slotu i pojawiały się elementy z poza niego...
 
hrabo 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Sty 2016
Posty: 641
Wysłany: 2017-12-03, 21:07   

Większość obiektów o niższych wartościach może pojawiać się na wyższych przedziałach, zwłaszcza w połączeniu z jakąś skrzynią/kryptą.

HoMM 3: Complete Rampage mod
 
Emiel Regis 



Wiek: 38
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 24
Wysłany: 2017-12-04, 20:18   

No to wiele wyjaśnia:)

A ja już jestem całkiem blisko ukończenia pierwszego szablonu, jednak manualnych poprawek po wygenerowaniu mapy chyba nie uniknę.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group