Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Trwa II etap konkursu MapMaker AW
Odpowiedz do tematu
Obrońcy neutralnego miasta.
Autor Wiadomość
Kajet 

Wiek: 35
Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 5
Wysłany: 2017-10-21, 15:06   Obrońcy neutralnego miasta.

Witam, tworzę pewną mapkę do Heroes III (edytor hoty) i mam problem.
Chciałbym aby bohater z bardzo małą ilością wojska (kilku pikinierów, kilku łuczników, parę gryfów) przejął sobie neutralny zamek w okolicy 2-3 miesiąca. Jednak jest to niemożliwe, ponieważ wśród jego obrońców potrafią być już nawet anioły. Jest jakiś sposób, żeby to zniwelować w edytorze??

Gdy zostawiam garnizon domyślnie, czyli we właściwościach zamku nie klikam "własne ustawienia", to przez pierwsze dwa-trzy tygodnie armia prawie mu nie rośnie, jednak później pojawiają się nieulepszeni kusznicy, mnisi i nawet anioły.

A gdy we właściwościach zamku kliknę "własne ustawienia" i ustawie aby garnizonu bronił tylko jeden pikinier, to mimo wszystko z upływem tygodni obrońcy i tak się pojawiają i to dużo szybciej niż przy zamku z nieustawionym garnizonem. Pojawiają się ulepszeni kusznicy, duża ilość gryfów i kawalerzyści.

Skąd takie różnice i jak temu zapobiec? Chciałbym, aby bohater z maluteńką armią mógł sobie wejść do praktycznie niestrzeżonego zamku w 2-3 miesiącu. Zależy mi na tym, bo to taki urok mapy fabularnej :)

Póki co, jedyne rozwiązanie jakie mi przychodzi do głowy, to po prostu ustawić "zdarzenie" przed zamkiem i dodać w nim dużą ilość wojska, tak aby móc zdobyć taki zamek. No ale to mi trochę komplikuje gameplan... pomocy! ;)
 
Huntka
Łowca



Wiek: 40
Dołączył: 05 Lip 2017
Posty: 89
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-10-21, 15:09   

Ustaw w zamku 7 oddziałów niezwiązanych z danym zamkiem, a jeśli zamek jest losowy ustaw w nim 7 oddziałów neutrali (np dzików) LOL
 
Kajet 

Wiek: 35
Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 5
Wysłany: 2017-10-21, 15:20   

No niestety. Ustawiłem 7 slotów po jednej rusałce i z upływem tygodni zostały one bestialsko wtrącone do lochu i zastąpione jednostkami z zamku. Nawet nie zostały połączone w jedną większą grupkę, tak żeby ich wciąż było 7, one po prostu zostały eksterminowane.

https://i.imgur.com/wQEd34l.jpg

Choć faktycznie, obrońców jakby mniej, ale to wciąż nie to, co chciałbym osiągnąć :)
 
Begrezen 
ostatnia ostoja AW



Pomógł: 20 razy
Wiek: 100
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 871
Skąd: z groty mbehemociej
Wysłany: 2017-10-21, 15:42   

daj ten zamek dla wroga i po problemie, a karczme zablokuj

Uwaga, Nagi content +18 <<< wchodzisz na własną odpowiedzialność.
 
Kajet 

Wiek: 35
Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 5
Wysłany: 2017-10-21, 15:54   

Bądźmy poważni... Przecież komputer rozbuduje ten zamek, a jako garnizon ustawi dużo większą armię niż neutralny losowy przyrost. To raz. Dwa, mówię, że to mapa fabularna i w grę nie wchodzi oddanie takiego zamku wrogowi :-|


A mnisi jako obrońcy to się pojawiają nawet mimo wyłączenia klasztoru w zamku...
 
Begrezen 
ostatnia ostoja AW



Pomógł: 20 razy
Wiek: 100
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 871
Skąd: z groty mbehemociej
Wysłany: 2017-10-21, 16:13   

Kajet napisał/a:
Bądźmy poważni... Przecież komputer rozbuduje ten zamek

rozbuduje, jeśli mu na to pozwolisz jako mapmaker xD
Kajet napisał/a:
a jako garnizon ustawi dużo większą armię niż neutralny losowy przyrost.

jeśli będzie miał z czego i jeśli będzie widział zagrożenie
Kajet napisał/a:
mówię, że to mapa fabularna i w grę nie wchodzi oddanie takiego zamku wrogowi :-|

jak mu zablokujesz karczmę i np. fort to nic nie zrobi, a zamek będzie pusty. potem możesz ustawić zdarzenie tylko dla gracza ludzkiego, które ten fort zbuduje i wtedy rozbudowa zamku będzie możliwa.

jest też inna opcja. ustaw zdarzenie, które będzie codziennie kradło dla tego przeciwnika surowce, tak by nie mógł nic budować xD

Uwaga, Nagi content +18 <<< wchodzisz na własną odpowiedzialność.
 
Kajet 

Wiek: 35
Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 5
Wysłany: 2017-10-22, 03:08   

Jednak miałeś rację. Wystarczyło dać zamek komputerowi i ustawić mu zdarzenie na pierwszy dzień które odebrało mu wszystkie surowce. Bez tego kompletnie nic nie mógł zbudować a zamek nawet w 3 miesiącu stoi pusty i można sobie normalnie wejść do niego.

Dzięki ;-)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group