Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Do zakończenia I etapu konkursu MapMaker AW pozostało 3 dni
Odpowiedz do tematu
Najlepszy stopień losowości w mapach

Jaki stopień losowości jest najlepszy?
Totalny
8%
 8%  [ 1 ]
Pośredni
66%
 66%  [ 8 ]
Zerowy
25%
 25%  [ 3 ]
Głosowań: 12
Wszystkich Głosów: 12

Autor Wiadomość
Tomeczek


Dołączył: 20 Lut 2017
Posty: 19
Wysłany: 2017-05-12, 13:30   Najlepszy stopień losowości w mapach

Cześć.

Tak jak w temacie, chcę zapytać was jaki stopień losowosci uwazacie w mapie za najlepszy. Poniżej rozwijam opcje dostępne w ankiecie.

Zerowy - wszystkie artefakty i potwory ustawione "na stałe"
Pośredni - niektóre artefakty i potwory losowe (okreslone tylko poziomem potwora/klasą artefaktu, wybrane ustawione "na stałe"
Totalny - wszystkie całkowicie losowe (określone klasą i poziomem)

Oczywiście rozumiem, że aby w ogóle miało to.jakieś znaczenie, mapa musi być o tyle interesująca, że zdecydujecie się zagrać więcej niż raz, aby zorientować się, który model został zastosowany. Pozostaje też kwestia losowosci/mozliwosci wyboru miasta lub bohatera lub ich określenie z góry dla np. Dopasowania się do fabuły mapy, co może utrudniać rozmieszczenie losowych przedmiotow (wiadomo, ze nekromancie bardziej przyda sie artefakt zwiekszajacy nekromancje itp) Trudno było uwzględnić mi te wszystkie czynniki w ankiecie, dlatego odpowiedzi w niej możliwe są bardzo ogólne, natoniast jestem też ciekaw szerszego zdania na ten temat.

Pozdrawiam
 
Begrezen 
ostatnia ostoja AW



Pomógł: 20 razy
Wiek: 100
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 870
Skąd: z jaskini mbehemota
Wysłany: 2017-05-12, 14:13   

Eee pytanie z serii, który zamek jest najlepszy. Albo co lepsze, czarny smok czy tytan. To zależy. Nie ma jednoznacznej dobrej odpowiedzi na te pytania. Wszystko zależy od mapy, od sytuacji. Będzie mapa, na której wszystkie potwory losowe są ok, a będzie jakaś inna mapa, w której będzie trzeba wszystko zmodyfikować dla własnych potrzeb. Losowe potwory mają domyślną ilość początkową np. 20-50(1 poziomu), 4-10(7 poziomu), więc jeśli mapa jest obfita w ilość zamków, siedlisk i wszystkiego, to ilość potworów na pewno będzie trzeba samemu odpowiednio zwiększyć. Wiadomo też, że nieedytowane potwory rosną z czasem(ok. 10% co tydzień), więc takich 50 pikinierów po kilku tygodniach będzie dość sporo, a 4 smoki praktycznie nie urosną mimo upływu czasu.
Poza tym edytowanie ilości to nie wszystko. Można jeszcze ustawić stosunek przyjazny/wrogi, własną wiadomość(szczególnie dla map fabularnych), odpowiedni skarb. Ja to widzę tak(używając twojego nazewnictwa):
-zerowy - dla map zbalansowanych multiplayer
-totalny - dla map opartych całkowicie na fabule
-pośredni - cała reszta
Cytat:
mapa musi być o tyle interesująca, że zdecydujecie się zagrać więcej niż raz, aby zorientować się, który model został zastosowany

Jeśli przez całą rozgrywkę można wygrywać walki bez strat na autowalce, to wiedz, że ilość potworów trzeba zwiększyć. :-D

Uwaga, Nagi content +18 <<< wchodzisz na własną odpowiedzialność.
 
hrabo 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Sty 2016
Posty: 641
Wysłany: 2017-05-12, 16:05   

Begrezen napisał/a:
-totalny - dla map opartych całkowicie na fabule

No nie, tam wszystko musi być idealnie ustawione nawet bardziej, niż na mapach pod multi xD

Bardzo rzadko gram mapy inne, niż randomy. Dlatego gdy już na nich gram, oczekiwałbym dobrze dobranych siłą przeciwników, dla stworzenia odpowiedniego poziomu trudności. Losowe potwory mam w rmg.

HoMM 3: Complete Rampage mod
 
Begrezen 
ostatnia ostoja AW



Pomógł: 20 razy
Wiek: 100
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 870
Skąd: z jaskini mbehemota
Wysłany: 2017-05-12, 16:08   

hrabo napisał/a:
Begrezen napisał/a:
-totalny - dla map opartych całkowicie na fabule

No nie, tam wszystko musi być idealnie ustawione nawet bardziej, niż na mapach pod multi xD

Nie musi, ale może, zależy od koncepcji mapy :-| Tutaj miałem na myśli głównie "własne wiadomości" w potworach i ustawienie stosunku wrogiego, by legiony stworów się nie przyłączały.

Uwaga, Nagi content +18 <<< wchodzisz na własną odpowiedzialność.
 
hrabo 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Sty 2016
Posty: 641
Wysłany: 2017-05-12, 16:13   

No tak, ale jak chcesz napisać sensowną fabularnie wiadomość do losowego potwora? "Istoty spotkane po drodze zaprezentowały adekwatną do nich broń i nakazały oddać całe złoto"? xD Z artefaktami też trochę dziwnie, bo fajnie jakby jednak miały jakiś związek z historią przedstawioną w scenariuszu. Może inaczej rozumiemy określenie "mapa fabularna".

HoMM 3: Complete Rampage mod
 
Michael 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Lip 2016
Posty: 247
Wysłany: 2017-05-12, 22:20   

W sumie niezależnie od trybu rozgrywki sam początek powinien być dobrze przemyślany i ustawiony na sztywno, a niekoniecznie pozwalać na grę szczęścia, tym bardziej na mapach fabularnych gdzie każdy ruch jest pewnego rodzaju strategiczną decyzją. Według mnie losowe stwory mają sens w treasure zoonach i w późniejszych etapach gry gdzie definiują jej nieprzewidywalność.
Jestem zdecydowanie przeciwny losowym artefaktom na mapie ponieważ są one od podstaw źle wyważone. Taki miecz sprawiedliwości to ten sam poziom co hełm gromu. Podobnie magia powietrza jest poziom wyżej od pozostałych. Nawet na niższych poziomach 3, 2 czy 1 wciąż występują dziwne dysproporcje. Losowość arteafaktów całkowicie zapewniają smocze utopia i tak według mnie powinno pozostać.
 
Ravciozo 
Wielki Wuadca



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 874
Skąd: Polska, Opole
Wysłany: 2017-05-13, 09:35   

Michael napisał/a:
Losowość arteafaktów całkowicie zapewniają smocze utopia i tak według mnie powinno pozostać.

I artefakt startowy - jeśli z takim gramy. Ktoś dostanie nagolenniki, ducha czy maskę z HotA, a kto inny art do sokolego wzroku :/
Losowe są premie w wiatrakach, arty w grobowcu, skrzynki exp/gold...robienie mapy całkowicie niezależnej od farta zmusza do usunięcia z niej bardzo wielu elementów i to jest na niekorzyść mapy (choć takie ofc są)

And we'll all dance alone to the tune of your death...
 
Dago 
Człowiek



Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 528
Skąd: jestem.
Wysłany: 2017-05-13, 16:12   

"This game is very balanced in a very inbalanced way"
~Maretti

Bass solo, take one.

- Jestem trollem? - Dago
- Hmmm... Masz 40hp i się regenerujesz. Tak. - Malekith
 
 
Huntka
Łowca



Wiek: 40
Dołączył: 04 Lip 2017
Posty: 89
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-08-01, 16:06   

Przedmioty i jednostki związane z fabułą oczywiście powinny być ustawione. Reszta na random i niech każda rozgrywka czymś zaskakuje 😊
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group