Wysłany: 2017-05-12, 13:30 Najlepszy stopień losowości w mapach
Cześć.
Tak jak w temacie, chcę zapytać was jaki stopień losowosci uwazacie w mapie za najlepszy. Poniżej rozwijam opcje dostępne w ankiecie.
Zerowy - wszystkie artefakty i potwory ustawione "na stałe"
Pośredni - niektóre artefakty i potwory losowe (okreslone tylko poziomem potwora/klasą artefaktu, wybrane ustawione "na stałe"
Totalny - wszystkie całkowicie losowe (określone klasą i poziomem)
Oczywiście rozumiem, że aby w ogóle miało to.jakieś znaczenie, mapa musi być o tyle interesująca, że zdecydujecie się zagrać więcej niż raz, aby zorientować się, który model został zastosowany. Pozostaje też kwestia losowosci/mozliwosci wyboru miasta lub bohatera lub ich określenie z góry dla np. Dopasowania się do fabuły mapy, co może utrudniać rozmieszczenie losowych przedmiotow (wiadomo, ze nekromancie bardziej przyda sie artefakt zwiekszajacy nekromancje itp) Trudno było uwzględnić mi te wszystkie czynniki w ankiecie, dlatego odpowiedzi w niej możliwe są bardzo ogólne, natoniast jestem też ciekaw szerszego zdania na ten temat.
Pomógł: 20 razy Wiek: 100 Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 870 Skąd: z jaskini mbehemota
Wysłany: 2017-05-12, 14:13
Eee pytanie z serii, który zamek jest najlepszy. Albo co lepsze, czarny smok czy tytan. To zależy. Nie ma jednoznacznej dobrej odpowiedzi na te pytania. Wszystko zależy od mapy, od sytuacji. Będzie mapa, na której wszystkie potwory losowe są ok, a będzie jakaś inna mapa, w której będzie trzeba wszystko zmodyfikować dla własnych potrzeb. Losowe potwory mają domyślną ilość początkową np. 20-50(1 poziomu), 4-10(7 poziomu), więc jeśli mapa jest obfita w ilość zamków, siedlisk i wszystkiego, to ilość potworów na pewno będzie trzeba samemu odpowiednio zwiększyć. Wiadomo też, że nieedytowane potwory rosną z czasem(ok. 10% co tydzień), więc takich 50 pikinierów po kilku tygodniach będzie dość sporo, a 4 smoki praktycznie nie urosną mimo upływu czasu.
Poza tym edytowanie ilości to nie wszystko. Można jeszcze ustawić stosunek przyjazny/wrogi, własną wiadomość(szczególnie dla map fabularnych), odpowiedni skarb. Ja to widzę tak(używając twojego nazewnictwa):
-zerowy - dla map zbalansowanych multiplayer
-totalny - dla map opartych całkowicie na fabule
-pośredni - cała reszta
Cytat:
mapa musi być o tyle interesująca, że zdecydujecie się zagrać więcej niż raz, aby zorientować się, który model został zastosowany
Jeśli przez całą rozgrywkę można wygrywać walki bez strat na autowalce, to wiedz, że ilość potworów trzeba zwiększyć.
Uwaga, Nagi content +18 <<< wchodzisz na własną odpowiedzialność.
No nie, tam wszystko musi być idealnie ustawione nawet bardziej, niż na mapach pod multi xD
Bardzo rzadko gram mapy inne, niż randomy. Dlatego gdy już na nich gram, oczekiwałbym dobrze dobranych siłą przeciwników, dla stworzenia odpowiedniego poziomu trudności. Losowe potwory mam w rmg.
Pomógł: 20 razy Wiek: 100 Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 870 Skąd: z jaskini mbehemota
Wysłany: 2017-05-12, 16:08
hrabo napisał/a:
Begrezen napisał/a:
-totalny - dla map opartych całkowicie na fabule
No nie, tam wszystko musi być idealnie ustawione nawet bardziej, niż na mapach pod multi xD
Nie musi, ale może, zależy od koncepcji mapy Tutaj miałem na myśli głównie "własne wiadomości" w potworach i ustawienie stosunku wrogiego, by legiony stworów się nie przyłączały.
Uwaga, Nagi content +18 <<< wchodzisz na własną odpowiedzialność.
No tak, ale jak chcesz napisać sensowną fabularnie wiadomość do losowego potwora? "Istoty spotkane po drodze zaprezentowały adekwatną do nich broń i nakazały oddać całe złoto"? xD Z artefaktami też trochę dziwnie, bo fajnie jakby jednak miały jakiś związek z historią przedstawioną w scenariuszu. Może inaczej rozumiemy określenie "mapa fabularna".
W sumie niezależnie od trybu rozgrywki sam początek powinien być dobrze przemyślany i ustawiony na sztywno, a niekoniecznie pozwalać na grę szczęścia, tym bardziej na mapach fabularnych gdzie każdy ruch jest pewnego rodzaju strategiczną decyzją. Według mnie losowe stwory mają sens w treasure zoonach i w późniejszych etapach gry gdzie definiują jej nieprzewidywalność.
Jestem zdecydowanie przeciwny losowym artefaktom na mapie ponieważ są one od podstaw źle wyważone. Taki miecz sprawiedliwości to ten sam poziom co hełm gromu. Podobnie magia powietrza jest poziom wyżej od pozostałych. Nawet na niższych poziomach 3, 2 czy 1 wciąż występują dziwne dysproporcje. Losowość arteafaktów całkowicie zapewniają smocze utopia i tak według mnie powinno pozostać.
Losowość arteafaktów całkowicie zapewniają smocze utopia i tak według mnie powinno pozostać.
I artefakt startowy - jeśli z takim gramy. Ktoś dostanie nagolenniki, ducha czy maskę z HotA, a kto inny art do sokolego wzroku :/
Losowe są premie w wiatrakach, arty w grobowcu, skrzynki exp/gold...robienie mapy całkowicie niezależnej od farta zmusza do usunięcia z niej bardzo wielu elementów i to jest na niekorzyść mapy (choć takie ofc są)
And we'll all dance alone to the tune of your death...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum