Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Do zakończenia I etapu konkursu MapMaker AW pozostało 3 dni
Odpowiedz do tematu
Magogi w HotA
Autor Wiadomość
hrabo 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Sty 2016
Posty: 641
Wysłany: 2017-01-25, 18:09   Magogi w HotA

Dawno tu nie było żadnej dyskusji tematycznej, to zaproponuję temat.

Postanowiłem potestować magogi w HotA. Dla niezaznajomionych - twórcy HotA dodali magogom i liczom możliwość wyboru dowolnego pola jako cel strzału, co pokrótce oznacza, że można jednocześnie zadać obrażenia jednostkom mającym puste pole pomiędzy nimi. Zwłaszcza w przypadku magogów to oznacza także, że można strzelić w przeciwnika sąsiadującego z przyjazną jednostką i jej przy tym nie zranić. Warto też dodać, że w HotA zawsze startujemy z wybudowanym siedliskiem 2 lvlu.

Plan gry: 111 up gogów, 112 gildia/demony, 113 gildia/demony, 114 ifryty, 115 czarty, 116 cytka, 117 zamek.

Minusy: nie zbudujemy diabłów i zamku na bogatych mapach. Na biedniejszych mapach nie zbudujemy psów, czyli jesteśmy 10 psów = około 7 demonów w plecy. Prawdopodobnie nie mamy też Marius na maina, ale osobiście i tak wolałbym randomowego barba/innego kozaka.

Starujemy z Calhem, mamy 3 stacki po 4-7 gogów (gwarantowane w HotA). Wg moich obliczeń na bazie danych w Tribute to Strategists (szansa na dwóch bohaterów z inferna w karczmie - nie uwzględnia to bohaterów z cove, ale nie zmienia to znacząco wyniku) mamy około 77,5 % szansy na dostanie dodatkowego stacku gogów z karczmy (szansa na wylosowanie Fiony, Ignatiusa i Pyre), około 14% na zero stacków i około 8,5 % na 2 stacki.

W większości przypadków startujemy z czterema stackami, średnio 5,5 w każdym, razem mamy 5,5 * 4 + 8 (przyrost z siedliska) = 30 gogów.

Co nam oferuje taka armia?
Magogi z Calhem jako mainem mają 8 szybkości na lawie, 7 na każdym innym terenie, odpowiednio 7 i 6 z każdym innym bohaterem - to oznacza bardzo komfortowe kasowanie banków i wolnych/srednio szybkich neutrali.
AI nie bierze poprawki na ataki magogów, co daje bardzo dużą przewagę. Nawet nie starając się jakoś mocno manipulować ruchem neutrali, przy walce z np 6 stackami żelaznych golemów można bez problemu atakować po 3-4 jednocześnie. Wynikowy dmg jest oczywiście ogromny, mamy dużo większe możliwości eksploracji mapy. Niestety sytuacja w hivach się nie zmienia, ale już takie cyklopiarnie (Z Calhem na lawie) dużo łatwiej łyknąć.
Ostatecznie przefarmiając magogi jesteśmy trochę hajsu w plecy, ale początkowa siła pozwoli nam zarobić dużo więcej.

Wrażenia ogólne: Gra infernem przestaje być tak żmudna z pierwszym tygodniu, polecam popróbować. Osobiście preferowałbym taki styl gry na biedniejszych templach, na których diabły z zamkiem w pierwszym tygodniu są trudne do postawienia.

A co Wy o tym sądzicie? Próbowaliście takiej strategii? Jakiś inne przemyślenia? Zapraszam do dyskusji:D
 
Ravciozo 
Wielki Wuadca



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 874
Skąd: Polska, Opole
Wysłany: 2017-01-25, 18:25   

Nie, nie próbowałem, ale brzmi dobrze. Poza tym, przydałaby się jakaś szybka jednostka do steru, jeśli jakieś ważki czy nimfy nie wejdą od boha z 111

And we'll all dance alone to the tune of your death...
 
Cez 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 163
Skąd: Wschód
Wysłany: 2017-01-25, 18:32   

Osobiście nie grałem Infernem w HotA, więc (może to zabrzmi w opozycji do dzisiejszych trendów), nie powinienem się wypowiadać.
Ale... się wypowiem. Lubię grać na strzelaki, bo tak jest łatwiej. Chętnie ulepszam łucznika do kusznika z Valeską, szare elfy z Ivorem, up kulki w fortecy. Często biorę Wystana i reptilionów. Zwykle kasuje to możliwość postawienia jakiejś budowli więcej w danym zamku w pierwszym tygodniu, ale z reguły na bieda-mapach lepiej mi się sprawdza. Mogę podgonić eksplorację, szybciej złapię exp, wyższy lvl.
Zdarzało mi się widzieć, że Ruscy czasem brali Calha nawet na zwykłym SoD-zie, więc dodając udoskonalenia z HotA, śmiem twierdzić, że przyjąłbym proponowany przez hrabo styl rozgrywki. Te 8 szybkości to spora przewaga w ruchunad większością neutrali, której nie trzeba niwelować pojedynczym slowem/hastem, a wiadomo, że na nie zawsze się trafi i many na początku rozgrywki zawsze jest za mało.
 
 
hrabo 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Sty 2016
Posty: 641
Wysłany: 2017-01-25, 18:59   

Ravciozo: Od biedy są psy, 7(8) szybkości. Niestety nie latają:P

Cez: Też właśnie podpatrzyłem Calha jako pick u lepszych graczy, sam zwykle grałem Marius pod ifryty w 113.

HoMM 3: Complete Rampage mod
 
Ravciozo 
Wielki Wuadca



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 874
Skąd: Polska, Opole
Wysłany: 2017-01-25, 20:55   Re: Magogi w HotA

hrabo napisał/a:
Plan gry: 111 up gogów, 112 gildia/demony, 113 gildia/demony, 114 ifryty, 115 czarty, 116 cytka, 117 zamek.


Nie ma psów, chyba, że mówisz o tych od nowego boha, ale skoro bierzemy Caltha (tak się to pisze?), to będziemy ich mieli tylko od 1 boha, czyli z 2-4. Dwa morale u neutrala i koniec z nimi :/
Oczywiście rozumiem plan, takich ważek czy coś też by dużo nie było...w sumie to chyba przetestuję to kiedyś i potem dam znać. Pamiętam, że na Balance L, Dago na HotA brał przeciwko mnie Caltha, ale nie wiem czy to ma aż takie znaczenie jak gracze na HW :P

And we'll all dance alone to the tune of your death...
 
hrabo 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Sty 2016
Posty: 641
Wysłany: 2017-01-25, 21:08   

Miałem na myśli te z karczmy, faktycznie wiele ich nie będzie niestety. W najgorszym wypadku możesz wydzielić jednego magoga:P
Od 114 masz ifryty, więc można mieć nadzieję, że te kilka sztuk wystarczy do tego czasu.

HoMM 3: Complete Rampage mod
 
Begrezen 
ostatnia ostoja AW



Pomógł: 20 razy
Wiek: 100
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 870
Skąd: z jaskini mbehemota
Wysłany: 2017-01-25, 22:51   

czemu gildia przed ifrytami?

Uwaga, Nagi content +18 <<< wchodzisz na własną odpowiedzialność.
 
Ravciozo 
Wielki Wuadca



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 874
Skąd: Polska, Opole
Wysłany: 2017-01-25, 23:05   

hrabo napisał/a:
Od 114 masz ifryty, więc można mieć nadzieję, że te kilka sztuk wystarczy do tego czasu.

W sumie, powinno wystarczyć :P

And we'll all dance alone to the tune of your death...
 
hrabo 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Sty 2016
Posty: 641
Wysłany: 2017-01-25, 23:13   

Begrezen napisał/a:
czemu gildia przed ifrytami?


A jak zapełnisz jezioro ogniem bez magii?

HoMM 3: Complete Rampage mod
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group