Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Do zakończenia I etapu konkursu MapMaker AW pozostało 4 dni
Odpowiedz do tematu
Która magia jest najlepsza?

Która z czterech magii jest najlepsza ?
powietrza
7%
 7%  [ 14 ]
wody
7%
 7%  [ 13 ]
ziemi
54%
 54%  [ 100 ]
ognia
9%
 9%  [ 18 ]
wszystkie są dobre
20%
 20%  [ 37 ]
nie korzystam z magii
1%
 1%  [ 3 ]
Głosowań: 185
Wszystkich Głosów: 185

Autor Wiadomość
Skwer 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2742
Wysłany: 2016-10-04, 07:16   

Cloudshark napisał/a:
O przewadze slowa nad hastem nie mozna mowic, bo dzieki haste mozesz dodatkowo sobie ustawic jednostki na wait i dobrze wmanewrowac, plus haste kontruje dystansowcow i magow. Za bardzo uogolniasz, kazdy czar mozna odpowiednio zastosowac sytuacyjnie, wliczywszy te ktorych osobiscie nie uzywasz.
Slow bije na łeb haste w 90% przypadków. Dzięki temu czarowi można bez strat wygrywać walki nie do wygrania.
Wjazd na strzelców przy mass haste wydaje się również fajną opcją, ale prawda jest taka, że zanim wbijesz magię na maksa to masz już taktykę (na jakimś tam poziomie) i/lub jednostki które w jednej turze pokonają dystans.

W teorii haste=slow, w praktyce tak jak napisał SCS Slow>>>Haste.

 
 
New Year 
Rinasce piu gloriosa



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 666
Skąd: Z krainy ognia
Wysłany: 2016-10-04, 14:16   

Nie będę mówił o pierwszym akapicie bo Skwer to za mnie zrobił.
Cloudshark napisał/a:

Po drugie wrota i fly mozna znalezc w calej masie artefaktow, jak i z piramidy w formie rewarda. Czesto jest to kwestia 1-2 mcy w grze. W dodatku jeden z takich artefaktow daje fly w formie perma i mozna poke'owac przeciwnikow bez konca plus zgarniac rewardy z creepow bez walki

Zrobiłem sobie właśnie test na randomach (standardowy). Trafiłem 1 piramidę na 8 map. Świetnie to wróży szansę zdobycia czaru. Skrzydła anioła owszem działają jak lot ale powtórka jak wyżej. Jakie są szanse, że dostaniesz skrzydła anioła wystarczająco szybko aby robiły jakąś różnicę? Też po co mi magia powietrza do tych skrzydeł?

Cloudshark napisał/a:

Btw -.chetnie tak zagram, dostaniesz tom magii ziemi, ja powietrza i nie uzywamy zadnych czarow spoza zakresu tych 2 magii, ciekawe czy dozyjesz 2 mcy :)

Może przeżyję może nie, jednak w praktyce ten test nic nie da. To tak jak gdybym wziął księgę magii ognia i wrota żywiołów a później powiedział, że magia ognia jest lepsza od ziemi. Nie po to te czary są na 5 poziomie aby nimi grać w pierwszych tygodniach.

Podsumowując zakładasz, że magia powietrza jest silniejsza od magii ziemi ale tylko w konkretnej sytuacji. Piramidy są rzadko, artefakt nie potrzebuje magii powietrza, masz tylko jeden czar 5 poziomu na jeden zamek. Co się stanie jak nie trafisz tego czaru? Ja z magią ziemi bez portalu miejskiego przeżyję (szansa na spowolnienie jak i na przyspieszenie jest ogromna). Ty bez lotu czy wrót wymiarów z magią powietrza nie przeżyjesz. Też twa magia powietrza na nic się zda w początkowych etapach gry.
PS: Ja mogę używać sensownie lotu i wrót wymiarów i nie potrzebuję magii powietrza.

Feniks zawsze zaczyna ale TO ZAWSZE
 
Begrezen 
ostatnia ostoja AW



Pomógł: 20 razy
Wiek: 100
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 869
Skąd: z jaskini mbehemota
Wysłany: 2016-10-04, 14:26   

Cloudshark napisał/a:
Po drugie wrota i fly mozna znalezc w calej masie artefaktow

No rzeczywiście, można te czary dostać dzięki kapeluszowi czarodzieja, księgi magii powietrza, no skrzydła anioła dają fly i jeszcze... nic. I tylko te 3 arty - to ma być ta cała masa artefaktów? :shock: W większości map robionych przez nieco bardziej rozgarniętych te artefakty są najczęściej zablokowane.
Cloudshark napisał/a:
Po drugie wrota i fly mozna znalezc w calej masie artefaktow, jak i z piramidy w formie rewarda.

Na mapie zwykle nie stawia się zbyt wielu piramid(m.in. z tego powodu), ale szansa zawsze jest, jeśli nie są te czary bloknięte :P
Cloudshark napisał/a:
Tbh - kazdy kto uwaza, ze fly/dd nie sa op najzwyczajniej niewystarczajaco zaoral Heroes3

No ale kto tak twierdzi? Te czary są po prostu dają ogromną przewagę i tyle.

https://cdn.discordapp.com/attachments/423457907317669898/642878021015044126/9LPPDD2GQOnd.gif
Członek Stowarzyszenia Pogromców Map i honorowy mapmaker IV stopnia.
 
Cloudshark



Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 15
Skąd: z nienacka
Wysłany: 2016-10-04, 15:16   

Skrzydła, piramidy, kapelusze, tomy... dochodzi do tego pelna gama puszek (z ktorych dostajemy cale sety czarow danej profesji magicznej) i scrolli (w przypadku ktorych fly / dd wystepuja bardzo czesto na szczescie sa odpowiednio wartowane).

Mysle, ze jednak nieco odbiegamy od tematu, bo coraz czesciej pojawiaja sie stwierdzenia, ze "gdyby mapka byla tak zrobiona" albo "w danej sytuacji ten czar". Wydawalo mi sie, ze staramy sie tutaj okreslic rzetelnie mozliwosci obu magii bez zadnych ograniczen, banow, setow mapki. Mnie zaskoczyl wynik ankiety w ktorym ziemia przewaza nad powietrzem, ale jednak bedac szczerym nawet mimo bojowej wyzszosci tej pierwszej nad druga, w ogolnym rozrachunku dalbym tu = z lekkim + dla powietrza wrecz za te 2 niezbalansowane i zamocne czary uzytkowe. Natomiast odnosze wrazenie, ze wiekszosc uzytkownikow okreslajac swoj glos w ankiecie, automatycznie wyobrazila sobie ostatnia walke z kolega gdzie jeden bil implozja i ressurectionem a drugi lancuchem piorunow, a przeciez nie o to w tym chodzi.
 
 
Mikus 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 2897
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-10-04, 17:21   

Większość z tych ankietowanych widocznie ma więcej doświadczenia niż Ty i nie ogranicza się do jednej sytuacji tylko ogólnej przydatności magii.

Czemu władze tego świata robią ze mnie debila
Gówno w prasie, gówno w TV, gówno gównem zasila
 
Cloudshark



Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 15
Skąd: z nienacka
Wysłany: 2016-10-04, 19:12   

cloudshark napisał/a:
Wydawalo mi sie, ze staramy sie tutaj okreslic rzetelnie mozliwosci obu magii bez zadnych ograniczen, banow, setow mapki.



Mikus napisał/a:
Większość z tych ankietowanych widocznie ma więcej doświadczenia niż Ty i nie ogranicza się do jednej sytuacji tylko ogólnej przydatności magii.



Kulawe czytanie ze zrozumieniem facet 8-)
 
 
Mikus 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 2897
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-10-05, 03:41   

Do tego nie mając magii powietrza możesz efektywnie wykorzystywać zaklęcia tejże magii a nie mając magii ziemi miejski portal czy choćby wskrzeszenie stają się bezużyteczne.

Czemu władze tego świata robią ze mnie debila
Gówno w prasie, gówno w TV, gówno gównem zasila
 
Fangorn 
Wędrowiec



Dołączył: 10 Lis 2022
Posty: 15
Skąd: Radom
Wysłany: 2022-11-15, 18:39   

Jak dla mnie wygrywa magia ziemii. Inne też mają z pewnością swoje plusy, ale magia ziemii posiada przede wszystkim ma więcej czarów ofensywnych, spowolnienia, czy wskrzeszenie. No i bym był zapomniał o miejskim portalu, który według mnie jest bardzo przydatnym czarem logistycznym.

Hej, ho, hej!
 
agradek


Dołączył: 29 Lut 2020
Posty: 93
Wysłany: 2022-11-15, 20:09   

To jest niestety dyskusja, jak nad wyższością świąt Bożej Nocy nad świętami Wielkiego Narodzenia... Co też widać po ilości stron w wątku. W przeciwieństwie do tego co ktoś troszkę wyżej napisał, uważam, że nie ma czegoś takiego, jak "ogólna użyteczność danej magii". Każda mapa, każda walka, każdy przeciwnik jest inny. Inaczej gra się przeciw różnym frakcjom. Inaczej gra się na różnych terenach. Inaczej walczy się z przeciwnikiem, który założy recantera. Inaczej gra się przeciwko graczowi ludzkiemu i komputerowemu. Inaczej w początkowej, a inaczej w zaawansowanej czy końcowej fazie rozgrywki,
Osobiście (od niedawna) biorę wszystkie, jak leci, nawet kupuję, jak mam taką okazję. Kiedyś nie brałem ognia, ale ileż to już razy ugryzłem się w doopę, jak się ważny przeciwnik wycofał, bo nie dało mu się silnego oddziału wykończyć (hit-blind-hit-blind i tak aż do końca, chyba że many zbraknie...). Nie wspominając, że expert berserka potrafi wygrać z 10-krotnie mocniejszym przeciwnikiem (i nie da się ocurować jak slow, ani zdispelować, jak haste...; musi bić, jak rzucisz na najszybsze jednostki).

Gram tylko przeciw komputerowym.
 
Plush 
Pan Nikt



Dołączył: 14 Lis 2022
Posty: 15
Skąd: Wroclove
Wysłany: 2022-11-19, 13:59   

Miałem dylemat pomiędzy magią wody i ziemi, widzę, że większość jest za ziemią. W gruncie rzeczy wydaję się ona bardziej przydatniejsza ze względu np. na wskrzeszenie, czy spowolnienie. Magia wody natomiast ma np. przydatny teleport i klonowanie. Wyżej ktoś napisał, że bierze wszystkie i ja też podobnie myślę, różnie się gra jednak przeciwko innym i każdy dopasowuje to indywidualnie.

"I associate heavy metal with fantasy because of the tremendous power that the music delivers."

- Christopher Lee.
 
agradek


Dołączył: 29 Lut 2020
Posty: 93
Wysłany: 2024-01-12, 23:58   

Trochę ponad rok od poprzedniego wpisu chciałbym się ponownie wypowiedzieć w temacie. Bo jeszcze rok temu skłonny byłem powtórzyć za jednym z uczestników poprzedniego konkursu "Gram jak gram i lepiej nie będę" (cytat wolny z pamięci). Aż tu po ponad roku potwierdziło się prastare przysłowie graczy herołs, że tylko świnia nie zmienia poglądów (zresztą, jak ma zmieniać, skoro nawet w edytorze jest tylko dekoracją).
Testowanie kolejnej mapy, zrobionej bardziej pod kątem mocy niż magii tym razem, zaowocowało weryfikacją mego spojrzenia, żeby nie powiedzieć, że wywróciło mój świat pojmowania heroes do góry nogami :-P
Po pierwsze (i ostatnie) grając bardziej wojowniczo trudno brać wszystkie 4 magie i mądrość (bez tego raczej magie nie mają siły przebicia), nie mówiąc, że do niedawna grałem Catliną, więc jeszcze inteligencja była w pakiecie... Po zajęciu kolejnego miejsca przez logistykę (dla mnie mus) za wiele nie zostaje...
Więc: co najwyżej dwie magie. I tu wybór może znów kontrowersyjny, bo na pierwszym miejscu Woda. Na drugim Ziemia.
Ziemia z dwóch prostych powodów:
1. mass slow - chyba oczywiste bo daje, w przypadku posiadania inicjatywy możliwość działania nawet wszystkimi oddziałami zanim przeciwnik zdąży się w ogóle ruszyć - a przy walce "na granicy wyrywalności" możliwość zmiękczenia przeciwnika w pierwszej rundzie, to często połowa sukcesu
2. antymagia - może to sytuacja szczególna, ale jednak to nader często jedyny sposób na wygranie walki z sensownymi/akceptowalnymi stratami. Bo co z tego, że przeciwnika pokonamy, jak w międzyczasie potraktuje nam najważniejszego powerstacka 8 razy deszczem meteorów lub innym łańcuchem błyskawic nie ruszając się nawet wojskiem z miejsca...

A woda? Cóż, dziwi mnie trochę wynik ankiety, a także opinie o "nieofensywności" magii wody.
Rozumiem, że Pocisk lodowy robi na expercie mniej niż podstawowa błyskawica (za to mniej kosztuje ;-) ). Rozumiem, że Frost ring to lipa w porównaniu z deszczem meteorów (no ma tę przewagę, że nie porazimy stojącego w środku... pod warunkiem, że jednoheksowy, za to ilość obrażeń....) a i innych obszarowych ofensów nie widać...
Za to na wodzie mamy (działające na wszystkie oddziały na ekspercie):
- Prayera (czy tam modlitwę) - może i trochę mniej daje niż mass haste, ale 4 to już całkiem sporo i często wystarcza, a dodatkowo dorzuca ładnie do statystyk ataku i obrony. I nie daje się zneutralizować mass slowem.
- leczenie - mass slowa zdejmujemy z wszystkich jednostek na raz z wszelkimi paraliżami, smoczymi klepsydrami, czy innymi brzydactwami rzuconymi na nas, a przy okazji jeszcze odnawiamy sporo życia nadgryzionym jednostkom
- o klonowaniu jednostek 7 poziomu (zwłaszcza Archaniołów) nawet nie wspominam, bo miało być o walce z naciskiem na moc, nie magię :lol:
- i wreszcie mamy tu najbardziej ofensywny z ofensywnych czarów: Bless (błogosławieństwo).

Implozja strzela raz, meteory wkoło ale mniej intensywnie, łańcuch błyskawic 4 czy 5 jednostkę to ledwo podgrzeje... I nie zawsze (i nie na każdego) dadzą się rzucić!

A ekspert Bless:
- działa na wszystkie nasze jednostki
- ma w dupie odporności magiczne jednostek przeciwniczych, interferencje czy dodatkowe artefakty osłabiające u przeciwnika
- raz rzucony a działa, aż się nie wyczerpie (chyba, że ops zdispeluje, zaklnie... wtedy w następnej kolejce ponawiamy i walimy, aż miło; a neutral nie zdispeluje nigdy :-P ))
- można śmiało używać nawet na przeklętej ziemi, gdzie z innych magii zostaje... magiczna strzałka
- nie tyka blessa płaszcz odwrócenia (Recanter) u przeciwnika (tylko czerwona kulka, ale ta to wyłącza wszystko).
Mało? Mnie się wydaje, że bardziej ofensywnie skutecznego czaru nie ma. Może Armageddon, ale to sytuacja szczególna (i też nie zawsze da się rzucić, wystarczy, że na mapie będzie dużo spaczonej ziemi i już armaggeddon squadem nie pohulamy sobie).

To na koniec przykład taki, żeby nie być gołosłownym:
Boh moc 23, ekspert ziemi plus kulka błotna plus jeszcze ekspert czarnoksięstwa (czy jak to się tam zwie, talent magiczny chyba, bo akurat wpadł do wyboru z Eagle Eye'em...), trafił mu się na drodze legion Arcydiabłów...
- implozja = 3493 damejgu za 25 many (oczywiście raz) - 17 i pół diabła stuknie...
- Bless..... hm... 1600 uruków bije "normalnie" od 35 do 88, (duży rozrzut, bo bazowy dmg 2-5 u nich) - padło 58, trochę poniżej średniej, jak zwykle. Po bless'ie pada... nie, nie 88, ale 110! Bo KAŻDA z jednostek oddziału potraktowanego ekspertem (czy nawet advancem) blessa zadaje max swoich obrażeń plus 1. Netto. Tu akurat bohater dokłada dodatkowe 44 do ataku przeciw 28 defence Arcydiabłów...
Od samych uruków padają extra 52 jednostki, gdy od najsilniejszego czaru ziemi (ze wspomagaczami) ledwo 1/3 tego... Ponad 10 tysi obrażeń znikąd, ponad 4 tysiące powyżej maksymalnego teoretycznie spodziewonego damage'a. W armii jeszcze 1000 kuszników, i każdy z nich zada maksa plus 1 (netto, razy dwa) oraz dwa inne oddziały zasięgowe. A na chodzące/latające przecież też bless podziałał, i tak samo zadziała, jak już będzie trzeba dorzynać Diabły w drugiej kolejce (no może mniej spektakularnie, bo jednak siódmego poziomu ilość trochę mniejsza w armii). I to wszystko za 4 punkty many, i raz do końca walki, który nastąpi dość szybko.

Jasne, że zdarzy się wiele sytuacji szczególnych, jak choćby wspomniana antymagia, armageddon, czy np. oblężenie we wczesnej fazie gry, gdy expert air i rzucenie air shielda pozwoli sensownie wygrać walkę (czy w ogóle wygrać) zanim papierowi strzelcy nie padną od wieżyczek... Ale wyekspienie wody i adv/exp bless działa uniwersalnie i zawsze i w każdej fazie gry jednakowo skutecznie.
 
Polonista 
Polonista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Gru 2020
Posty: 22
Wysłany: 2024-01-13, 13:32   

@agradek
Bardzo ładnie opisałeś magie. Z wieloma wywodami należy się zgodzić, choć można znaleźć kilka kontrowersyjnych spraw np. „super” czar – błogosławieństwo, które jest słabsze od klątwy, czy osłabienia, co prawda kosztują o jeden punkt magii więcej. To wszystko są drobnostki.
Zabieram tutaj głos w sprawie umiejętności zakłócanie, która w ekstremalnej sytuacji może sprawić, że całą magię można sobie schować do kieszeni. Nie na darmo w rozgrywkach wieloosobowych zabrania się przede wszystkim wykupu Giselle. Powód jest prosty – mając moc na poziomie np. 20 i ekspercką magię ziemi czar spowolnienie będzie trwał przez jedną turę, a błogosławieństwo praktycznie nic nie da. Zauważyłem, że na wielu mapach Giselle nie jest blokowana z powodu niedoceniania jej umiejętności, co w wielu przypadkach należy uznać za błąd. Sądzę, że to ignorowanie Giselle bierze się ze słabych statystyk początkowych, ale zapewniam, że w trudnych walkach jest niezastąpiona, tym bardziej, że z reguły łatwo zdobyć artefakty wzmacniające zakłócanie.

Rakoczy
 
Begrezen 
ostatnia ostoja AW



Pomógł: 20 razy
Wiek: 100
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 869
Skąd: z jaskini mbehemota
Wysłany: 2024-01-13, 17:50   

Specka Giselle "oddaje" dopiero w lategame, przy walkach przeciwko innym bohaterom. A cały wcześniejszy etap gry jest umiejętność jest bezużyteczna, a rozwój najczęściej mierny, dlatego rzadko jest brana pod uwagę do mainowania. Jeśli jesteśmy w stanie jej zapewnić jakiś stabilny rozwój poprzez zakup odpowiednich umiejętności w uniwerku to wtedy jest zupełnie inna gadka :-P No i przede wszystkim ta bohaterka to jest super kontra na magów, na wojownikach aż takiego wrażenia nie zrobi.

Co do najbardziej użytecznych magii, w pve to oczywiście ziemia + woda, a w pvp to ziemia + powietrze, żadne to odkrycie :-P

https://cdn.discordapp.com/attachments/423457907317669898/642878021015044126/9LPPDD2GQOnd.gif
Członek Stowarzyszenia Pogromców Map i honorowy mapmaker IV stopnia.
 
Polonista 
Polonista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Gru 2020
Posty: 22
Wysłany: 2024-01-14, 00:40   

@Begrezen
To prawda, że Giselle jest ciężko wyćwiczyć, ale są na to sposoby i wcale nie trzeba korzystać z uniwerku czy tym podobnych. Korzystanie z jej usług na samym początku jest błędem, ale później warta jest inwestycji, a to, że traci swoją przewagę z wojownikami to się zgadza, ale tylko od 4% do 13%, jak wyliczyli ci, co mają hopla na tym punkcie.
Dywagacje, która magia jest lepsza, to tak jakby dyskutować o wyższości świąt… Można o tym napisać grube tomy, a tematu się nie wyczerpie. :-P

Rakoczy
 
agradek


Dołączył: 29 Lut 2020
Posty: 93
Wysłany: 2024-01-15, 10:15   

Polonista napisał/a:

Bardzo ładnie opisałeś magie. Z wieloma wywodami należy się zgodzić...

...a na koniec wywodu uświadomiłem sobie, że niektórzy grają zdechlakami i ..... blessa sobie nie użyją :-P

Jednak, jako, że to raptem 10% herołsowej populacji (w sensie dostępnych frakcji, bo graczy pewnie mniej) to zdania mimo wszystko nie zmieniam:)

Polonista napisał/a:

„super” czar – błogosławieństwo, które jest słabsze od klątwy, czy osłabienia


No tu akurat zależy od tego kto kogo przetrzyma i nie rzuci pierwszy... :-P

(Poza tym klątwę i osłabienie rzuca zbroja przeklęta, którą na większości dużych map bardzo łatwo poskładać, a gdzie są lochy towery czy cornfluksy z rynkiem to już...)

Z Gizelą się jakoś nie zakolegowałem, ale fakt, zakłócanie zwłaszcza ze wspomagaczami (u przeciwnika) potrafi wkurzyć, więc rzeczywiście u niej tym bardziej, zwłaszcza na pewnym konkretnym już poziomie.

[ Dodano: 2024-01-20, 03:10 ]
Begrezen napisał/a:

Co do najbardziej użytecznych magii, w pve to oczywiście ziemia + woda, a w pvp to ziemia + powietrze, żadne to odkrycie :-P


Kurcze, czyli Ameryki znów nie odkryłem... Ehh....
Co i tak nie zmienia faktu, że ziemia ma dziwnie dużą przewagę w ankiecie. pewnie dlatego, że coś trzeba było wybrać (poza dwoma ostatnimi opcjami). Gdyby należało np. ocenić wszystkie cztery w skali 1-4 czy tam 0-3, pewnie wyniki byłyby bardziej miarodajne (i pewnie też nieco wyrównane).
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Strona 27 z 28
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group